Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yerli otomobil

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
    Konu Konuyu açacak gibi günün sonunda bakıldığında öyle yada böyle bir hava limanı ülkemizin değerini artıracak kimin yaptığı yada yapamadığı önemli değil bence Almanya örnek verildiği için söylemek istiyorum Almanya Frankfurt şu anda avrupanın en aktif ve en büyük hava limanı ve aynı zamanda kongre merkezi ülkemizde yapılan bu havalimanı ile buzlar yerinden oynayacak ve ciddi büyük parçalar ülkemize gelecek bu da Almanya ve dolayısı ile Avrupayı rahatsız ediyor ben olaya böyle bakıyorum.

    Fatih Hocama katılıyorum.Burada yurtiçi seyahat değil yurtdışı transit geçişlerin bizim üzerimizden şekillenmesi durumu var.Buda döviz girdisi demek.Yerli araçta döviz açığını kapatmak için bir adım olduğunu düşünüyorum.Kısa vadede zarar diye adlandırılsa dahi tüm projeler bir değer katıyor Ülkemize.Bu değeri de bizden çok yabancılar görmüş olacak ki sürekli toprak bütünlüğümüzü zedeleyecek ortaklıklar yapıp, maşalar kullanıyorlar.
    Hepimizin sevdası ,geçmişi, vatan sevgisi bir.Sadece farklı tarif edip siyasi boyuta taşındığı için ayrımlar oluyor.Bu ayrımları derinleştirmek içinde farklı başlıklarla geliyor ecnebiler.
    Başlık konumuza dönecek olursak Tata gibi bir araç olsa bile bir yerden başlamak lazım.Bu forumda bile çok ciddi teknik bilgi sahibi ve örnek çalışmaları olan arkadaşları gördüm.Biz Almanlar gibi değil daha da iyisini yaparız. Bugün fırsatımız varken girişimde bulunmuyorsak yarın nesillerimiz hesap soracaktır.Bugün niye aracımız yok diye soruyoruz değil mi? 30 yıl sonrada aynı soruyu torunumuz sormasın.

    THY Genel Müdürü Temel Kotil, Türkiye’nin gurur projesi 3. Havalimanı için “Dünyanın tarihini değiştirecek” dedi. Kotil, Afrika, Uzak Doğu ve Orta Asya’nın İstanbul’u kullanarak Avrupa ve ABD ile buluşacağını söyledi. Geçen yıl temeli atılan Türkiye'nin mega projelerinden 3. Havalimanı'nın inşası...

    "Herşeyi Senin için yarattım diyen" RABBİNE, "Herşeyden senin için vazgeçtim" diyebilmektir AŞK.

    Yorum


    • #17
      Abi yanliş anlaşılmasın Ülkemizin birçok yerinde havalimani var kullanilmayanda var sırf yapmak için yapilmiş soruyorum istanbuldaki 2 havalimanın alamadığı kargoyu almanyanin elinden nasil alacağız yani bu kargo döviz turist olayi havalimanı büyüklüğü ile ilgilimi acaba , atatürk havalimanina 100 ucak iniyorsa yenisine 400 ucakmi gelir acaba
      Sirf hava atmak için yapılırsa babamlarin bina yonetcisi işine döner toplanan onca para kamelya karo ve sığınakların mermer işine kullanılmış elinden görevi aldilar çünkü binanın öncelikle mantolama kanal ve temiz su boruları değişimi olduguna karar verildi toplanmış olan paradan sadece 100 tl kalmış onuda peşinen odeyip cıktı...
      İnsignia cosmo 1.6 turbo dvd 800 sunroof beyaz
      2010 caddy 1.9 TDİ

      Yorum


      • #18
        Şu bir gerçek bir ülkenin lojistik olarak ne kadar büyükse ve yeni ise o ülkenin değerini belirlerleyen ana faktörlerden birisidir.

        Ticaretin temel kuralı lojistik tir ne kadar çok karayolu ne kadar çok raylı sitem ne kadar çok deniz taşımacılığı ne kadar çok hava limanı varsa o kadar güçlüsünüzdür.

        ülkemizin 3 tarafı denizlerle kaplı denizcilik neredeyse "0" acı ama gerçek beğenmediğimiz bizden çok küçük bir ülke olan Yunanistan deniz taşımacılığında ciddi yerlere sahip

        ilk metroyu yapmamıza rağmen metro yeni yeni hayatımıza giriyor
        Demir yollarımız son 20 yıla kadar eklenen 1 mt yok neredeyse

        Ben hatırlıyorum ucağa binmek için patron olmak lazımdı şimdi ise neredeyse orta gelirli herkes binebiliyor

        Kara yollarımız yıllarca tek gidiş tek gelişti şimdi ise bir çok yol yenilendi yenileri ilave edildi çift gidiş gelişli yollarla hem ekonomiz gelişti hemde ölümcül kazalar azaldı

        Günün sonunda hep dediğim şey, bu ülke için yapılanlar bizler için kimin yaptığı önemli değil yeterki birileri bunu yapsın.

        Bu arada roadrunners babanızın site yöneticisinin vizyonu ve misyonu yokmuş görevden almakla iyi yapmışlar.



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #19
          Dolar 3.90 euro 4.60 insaat demiri 2520 tl gecen sene insaat demiri 1200 tl ülke yönetmek kolay degil geçis garantili yol yapmak hasta garantili hastane yapmak en kolayı 15 yil uzun bir süre bence , bu arada yönetici hala diyormuşki daha iyi seyler yapacaktım önümü kestiler...
          İnsignia cosmo 1.6 turbo dvd 800 sunroof beyaz
          2010 caddy 1.9 TDİ

          Yorum


          • #20
            İş iyice başka bir boyuta kaydı ama neyse... Ekmek zammı haberinin "ekmeğin gramajına obezite ayarı" olarak verildiği yayın organlarını kaynak olarak almamak lazım.

            Son 20 yıla kadar demir yolu yapılmadı söylemi haklı olmakla birlikte, son 20 yıla kadar yerine Cumhuriyet'ten sonraki yaklaşık 60 yılda demek daha doğru zira Cumhuriyet'in ilk yıllarında yapılan demir yolları bugünün rakamlarıyla bile küçümsenemez. Rakamları karşılaştırırken 1930'lu yılların teknolojisi ile 1 birim demir yolu ne kadar para ve zamana mal oluyordu, 2000'li yıllarda ne kadar mal oluyor bir bakın. (http://www.dunyabulteni.net/haber/28...ryolu-yapildi-)

            Uçak biletlerinin ucuzlaması da bizimle alakalı bir durum değil, teknolojiyle alakalı. Aynı mantıkla "10 yıl önce akıllı telefonu olan az kişi vardı, şimdi herkeste var" da diyebiliriz :

            Five years ago a return flight to London cost the equivalent of almost two weeks of the average Australian worker's salary, at the start of the year the same trip would cost only five day's work.

            Stop complaining. A new report from the US DOT proves that it's actually much cheaper to fly today than it used to be.


            Hava alanı konusu havacılık ve ekonomi konusunda bir miktar uzmanlık gerektiriyor, bu yüzden çok fazla yorum yapmak istemiyorum ama benim duyduklarım da gerçekten İstanbul'u bir "hub" haline getireceği ve Avrupalıların bundan rahatsız olduğu yönünde. Yani orada ciddi bir ekonomik çıkarımız olacağı söyleniyor, umarım doğrudur. Fakat inşaatın nasıl yapıldığı ile ilgili olarak yine aynı kaynaklardan aldığım duyumlar pek olumlu değil, o konuya hiç girmeyelim.

            Ülke için yapılanlar deyince benim aklıma tohum yasaları, özelleştirmeler de geliyor. İnanılmaz bir borç yükü altında ezilirken, her sene bütçe açığı rekorları kırarken bütçe fazlası Almanya'nın bizi kıskanıyor olduğuna inanmak bana pek mantıklı gelmiyor.

            Özetle, yerli otomobil projesini hala bir seçim yatırımı olarak görüyorum, üretileceğini pek sanmıyorum, üretilse de gerçekten milli olacağını ve bizim de bir otomobil markamız olacağını, bundan 20 yıl sonra dünya pazarında Alman, Japon ve Fransız otomobilleriyle rekabet edeceğini sanmıyorum. Keşke olsa, her Türk evladı bunu ister ve bununla gurur duyar...

            Yorum


            • #21
              Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post

              TürkiyeTeam.com niye olmasın aslında üretilen araçların isimleri Seatın yaptığı gibi şehir isimleri koysalar güzel olur.
              İsim haklarini peşin peşin alsak mı?

              Yorum


              • #22
                Konu Türkiye'de otomobil üretiminden saparak Kamu Yatırımlarına kaymış. Müsade ederseniz bir ekonomist olarak ben de fikrimi açıklamak istiyorum. Ekonomik kalkınma için altyapı yatırımlarının yapılması şarttır. Buna karşı çıkmanın bir mantığı olamaz. Ancak Türkiye gelişmekte olan bir ekonomidir ve sermaye yetersizliği içerisindedir. Dış kaynak bulmadan, dışarıdan sermaye çekmeden ekonomik kalkınmayı başarmamız, ekonomimizi büyütmemiz mümkün olamamaktadır. Tasarruflarımız yetersiz, sermayemiz kıt olduğu için elimizdeki kaynakları çok akılcı kullanmak zorundayız. Kamu yatırımları ile ilgili bu günkü okuduğum makaleyi okumanızı rica edeceğim. Bu günkü Dünya Gazetesinden, köşe yazarı Alaattin Aktaş'ın yazısının linkini aşağıda veriyorum.

                “Olur mu öyle şey, devlet yıllık ihracatının yarısı kadar bir gelirden vazgeçer mi” diye...


                Bu makalede yazan rakamlar Kalkınma Bakanlığının sayfasından alınmıştır ve ben de doğruluğunu görmek üzere inceledim. Kısacası devletin resmi rakamlarıdır. Siz de kontrol edebilirsiniz.



                Alaattin Beyin Bakanlık verilerinden yararlanarak söylediğinin özeti: Türkiy'deki 3. köprü, havaalanı, karayolları, tünel, enerji yatırımlarının yapım maliyeti 59 milyar dolardır. Devlet bu yatırımlar için bu kadar harcama yapmak zorundaydı.Yine bakanlığın verilerine göre bu yatırımların bazılarının 20, bazılarının 25 yıl boyunca işletilmesinden elde edilecek gelir ise 130 milyar dolardır. Devlet bu parayı kendisi borçlanmak yerine yatırımı yapmayı özel sektöre devretmiş ve onun borçlanmasını sağlamıştır. Ancak özel sektörün borcu da Türkiye'nin borcudur ve hazine garantisine sahiptir. Devlet burada zamana yayarak yapacağı yatırımları bu günden yapmak uğruna 71 milyar dolarlık bir gelirden vazgeçmektedir. Aynı mantıkla Şehir Hastanelerinin yapım maliyeti 10,2 milyar euro iken bunlar için 25 yıl süresince özel sektöre ödenecek kira ve hizmet bedeli toplamı 57 milyar eurodur. Diyebilirsiniz ki hastaneler bir an önce hayat geçeceği için bir takım hastaların hayatını kurtaracaktır. Doğrudur. Ancak yinede kaynaklarımızı kullanırken akılcı kullanmak zorunluluğumuzu da unutmamalıyız.

                Otomobil konusuna gelince, evet Türkiye bu konuda çok geç kalmıştır. Umarım bu sefer bu işi başarıyla tamamlarız. Aksi takdirde ekonomimizin en önemli yapısal problemlerinden birisi olan Cari Açık açık problemini çözemeyiz. 2017 yılı 9 aylık açığımız 31 milyar dolara ulaştı. Yıl sonunda 44 milyar dolar bekleniyor. En önemli ihracat sektörümüz otomotiv sektörü. Ancak ihracatımızın % 70'i oranında ithalat yapmak zorunda kalıyoruz. Ara mallarının üretimini de ülkemizde gerçekleştirebilirsek bu soruna çözümüne yardımcı olabiliriz. Umarım gelecek dönem daha iyi olur. Saygılar sunarım.

                Yorum


                • #23
                  Yani ozur dileyerek yaklasik 140 milyar dolar birilerine peşkeş cekilmiştir nokta...
                  İnsignia cosmo 1.6 turbo dvd 800 sunroof beyaz
                  2010 caddy 1.9 TDİ

                  Yorum


                  • #24
                    Peşin peşin yatırım yapamazsan, taksit taksit ödersin. Ama birilerine ama başka birilerine. İnsan ömründe 25 yıl uzun bir süre ama devletlerin ömründe göz kırpmak gibi. Akılcı yatırîmdan tarafım ama akılcı yolsuzluktan da tarafa değilim kendi adıma. Ayrıca bu şekilde özel sektöre de bir anlamda kaynak da aktarılmış oluyor. Eğer özel sektör milli kalırsa o paranın tamamı da dışarı gitmemiş olacak.

                    Yorum


                    • #25
                      Bende uluslararası finansçı ve bir siyasetçi olarak yazayım o halde.
                      ben yerli üretim taraftarıyım kesinlikle olmalı bu devirde geç dahi kalındı, ama günümüz şartlarında avrupayla yarışabileceğine inanmıyorum imkansız yani, zaten dışa bağımlı üreteceğiz falan filan evet, tabii ki,ama bir yerden başlamak lazım destekliyorum şahsımca, Hatta elektrikli modeli çıkarsa alacağım.LAKİN! üretimi oto sektörü olarak görmemek lazım, dünyanın ihtiyaç duyduğu ama dışa bağımlı olduğumuz envai çeşit sanayi ürünü var, sanayileşme hızını süratle arttırmalıyız, yol köprü havalimanı hepsi olmalı evet hepsi yapılmalı, ama o bilmem kaç milyar tl lik yatırımlar sanayiye yapılmalı. Ben çatalca başakşehir taraflarında oturuyorum, 3.köprüyü kullanmam gereken durumlar oluyor, çatalcadan çıkıp çekmeköy sapağından anadolu yakasında geçişimde git gel 80 tl ödüyorum, yollar bomboş sinek avlıyor, yavuz sultan selim köprüsü keza öyle sinek avlıyor, trafik tam gaz artarak devam ediyor, şimdi hizmet dediğimiz şeyleri yüksek meblağlarla halka sunup çekilmenin adı hizmet olamaz ki. bende bir makalede okumuştum, ekonomist beye ithafen, istanbulun aylık vergi geliri,dünyada 70 küsür ülkenin yıllık gelir vergisine eşit, bir zahmet o yatırımları yapsınlar halka zaten, artık hastaneler de kuyruk olmasın, uzaktan herşey güzel güzel olabilir ama devlet hastanelerini bir gezin, sizce herşey düzelmiş mi bir bakın. devletimize her zaman destek vereceğiz her daim, ama körde olmayacağız, yolla köprüyle kalkınma olmaz. oto sanayi dahil genel anlamda sanayileşme sürecinde emekleme aşamasında dahi değiliz. yıllarca aselsan haberleri okur dururuz, global ekonomide ki yeri nerede bilenimiz yok. doğru düzgün kullanılmayan fahiş fiyatlı köprü yapacağımıza (karşı değilim yapılsın ama o fiyatlar ne öyle!) o yatırımı sanayiye üretime yapmalıyız. araç almak lüks yakıt desen dizel 5i geçti seneye 6 yı zorlar. dolar euro ile yarışıyor, çok değil kısa süre önce dolar 2,96 yı geçerse biz bu işi bırakırız diyen bakanlar maliyeciler gördü bu ülke.gayrimenkul sektörü elindekini tüketiyor, işsizlik artıyor. Kısaca bu konu uzar gider ama özetle üretimde Aselsan Oto sanayi vs her birine milletçe yıllardır destek veriyoruz zaten. Halk olarak oylarımızla tüm desteğimizi verdik, tüm kontrol onlarda, ama hala halk özetini geçtiğimiz haldeyse,piyasa böyleyse, birazda o çuvaldızı batırsınlar kendilerine, iyi giden şeyler var mı? evet var 30 yıl 50 yıl öncesi Türkiyeye göre tabiiki var, hizmetler yapılıyor, ama öyle göz boyandığı gibi değil herşey, halkın içine karışmadan onlarla ortak sıkıntıları paylaşmadan şahit olmadan gerçekleride göremez kimse. yazacak çok şey var da yazarken dahi kahrolabiliyor insan. zengin ile fakir makas aralığı çok açılıyorsa birşeyler doğru gitmiyordur. bu ülkeye düşman çok, kültürel bozulma çok, hain çok, terör örgütleri yığınla doluştular ülkeye, her daim güçlü olmak zorundayız, bu da ticaretle üretimle sanayiyle gerçekleşir. Kusura bakmasın kimse ama otoyla havalimanıyla kullanılmayan fahiş fiyatlı yol ve köprülerle olmaz. Olmadığını sizde göreceksiniz herkes görecek, üretmedikçe KALKINAMAYIZ! Otomobili üretelim dedik 10 yıl sonra anca daha fabrika nereye kurulacağına karar verilemedi bile, nasıl üreten bir ülke olacağız, nasıl sanayide hızlı adımlar atacağız merak ediyorum!
                      1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                      Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                      Yorum


                      • #26
                        Evet sonra o özel sektöre aktarılan kaynağın yanında bir de birilerinin milyonlarca liralık vergi borçları affediliyor. Ama biz 3 ortaklı ufacık (13 kişilik) şirketimizde dünyanın vergisini ödüyoruz, yeri geliyor bir kaç ay cebimize para girmediği ama on binlerce lira vergi verdiğimiz oluyor. Taksit taksit ödersin de makul bir marja ödersin, riskin birazını da özel sektöre yıkarsın. En küçük yatırımcı bile dünyanın riskini alırken, evini arabasını satıp risk'li yatırımlara koyarken milyon dolarlık yatırımcılara 0 risk'li iş veriliyor. Bu işin görünen yüzü, bir de görünmeyen yüzü var (projelerin yapılışı sırasında yaşananlar) ama orasını hiç açmayalım çünkü elimizde kesin kanıt olmadığı için aylarca tartışsak bir sonuca varamayız.

                        Yorum


                        • #27
                          Ayrıca, büyük yatırımların fizibilite çalışmaları yapılırken 10 ile 20 yıl içinde (projenin büyüklüğüne göre) kendini amorti edebilen projeler son derece "feasable" kabul edilir.

                          Şimdi yukarıda yazana bakalım " Şehir Hastanelerinin yapım maliyeti 10,2 milyar euro iken bunlar için 25 yıl süresince özel sektöre ödenecek kira ve hizmet bedeli toplamı 57 milyar eurodur."...

                          Yani yılda 2.28 milyar €... Geri dönüş süresi 4 yıl. Temiz iş.

                          Yorum


                          • #28
                            Bu arada yerli Elektrikli Lokomotif yapmaya başlamışız 4 yıl sonra sahalarda yerli lokomotifleri göreceğiz



                            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                            Yorum


                            • #29
                              Jet fadılın 'imza"sı geldi aklıma birden ,nedense

                              Yorum


                              • #30
                                Evet Jet Fadıl yapmak istedi ama o zamanki türkiyedeki otomobil devleri ve oluşum istemedi ve adamı batırdılar bu sefer devlet ve ülkenin önde gelen firmaları var daha farklı olacak diye düşünüyorum.



                                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X