Merhaba arkadaşlar soğuk havalara girdiğimizden beri araçta tüketim normal olarak artış göstermekteydi ve 14 lt. civarı ş.içi değerlerini görüyordum ancak son 2 depoda değerler 16lt. seviyelerine ulaştı.Kafam karıştı biraz acaba yazılımsal bir sorun olabilirmi?
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Normal mi?
Collapse
X
-
Orjinal yazı sahibi: ilker-82 View PostMerhaba arkadaşlar soğuk havalara girdiğimizden beri araçta tüketim normal olarak artış göstermekteydi ve 14 lt. civarı ş.içi değerlerini görüyordum ancak son 2 depoda değerler 16lt. seviyelerine ulaştı.Kafam karıştı biraz acaba yazılımsal bir sorun olabilirmi?Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective
Yorum
-
Sürüş rotam ortalama olarak aynı ortalama hızımdanda anlaşılacağı üzere (15 km) şehir içi ve yoğun trafik.2 depo önce bu rotada 14lt tuketim var iken şu anda aynı sürüş tarzıyla 2 2.5 lt artış olunca kafam karıştı.Araci servise bıraktım ve kontrolde bu arada kampanya varmış turbo kontrolüde yapacaklar.
Yorum
-
-
Evimle iş yerim 10km. gidiş dönüş. Yokuş iniş düz gidiş ve yokuş çıkış var. Yoğun trafik ve ışık bol. Ortalama hızım 19-20km. Tüketim 15-16lt arasi değişiyor. Bugün 2 km düz yol bile 14 lt.ye düşürmeye yetti. Bence normal her şey.. araç sidi otomatik.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
Yorum
-
Yakıtı arttıran ve hata kodu vermeyen okadar cok etken var ki...
Sensörlerle izlenen parçaların belirli bir tolerans aralığında çalışma mantıkları değerlendirilir. İlgili parça, alakadar olduğu aralıktan sapmaya başladıktan sonra arıza kodu olarak çıkar. ( tamamen arızalanmış parçalar hariç )
Bu toleranslar dahilinde aksak çalışan bir yer var ki yakıtı etkiliyor. Fakat hala işlev gördüğü üzere hata kodu üretmiyor. Bu noktada muhtemel parçaların sinyal değerleri işibilen kişilerce incelenmeli.
Maf, map, o2, vs vs vs.....
Bazı parçalarda sinyal üretmesinden ziade çekişle alakalı olabilir. Tork konvertör, şanzıman yağı, alıştırma, balataları, vsvs.......
sorunun arandığı bölgeye göre belirtiler tamamen karakterizedir.
CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: aSya View PostYakıtı arttıran ve hata kodu vermeyen okadar cok etken var ki...
Sensörlerle izlenen parçaların belirli bir tolerans aralığında çalışma mantıkları değerlendirilir. İlgili parça, alakadar olduğu aralıktan sapmaya başladıktan sonra arıza kodu olarak çıkar. ( tamamen arızalanmış parçalar hariç )
Bu toleranslar dahilinde aksak çalışan bir yer var ki yakıtı etkiliyor. Fakat hala işlev gördüğü üzere hata kodu üretmiyor. Bu noktada muhtemel parçaların sinyal değerleri işibilen kişilerce incelenmeli.
Maf, map, o2, vs vs vs.....
Bazı parçalarda sinyal üretmesinden ziade çekişle alakalı olabilir. Tork konvertör, şanzıman yağı, alıştırma, balataları, vsvs.......
sorunun arandığı bölgeye göre belirtiler tamamen karakterizedir.
Yorum
-
mesafeniz çok kısa toplam gidilen yol çok kısa, trafik dur kalk fazla. sayacı sıfırlamışsınız ve henüz 80 küsür km yapmışsınız. 14lt lerde iken arada uzun ve trafiksiz yol yaptığınızıda varsayarsak. belki de normaldir herşey.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
Aynı motorun düz vitesiyle, yaz zamanı, göstergeyi sıfırlayarak, tamamen şehir içi bol dur kalklı ve 1-2 km gidip durup motoru kapatıp işimi görüp tekrar binip devam ettiğim bir senaryoda gösterge 13 litreyi gösteriyordu. Şöyle karşılaştırayım; köprü trafiğinde bile bunu görmedim. Çok sıradışı bir gündü benim için. Zaten sonra da bir daha olmadı
Sizin durumunuzda soğuk hava ve otomatik vites etkeni de var. Yakıtın ne kadar artacağını bilebilmek için aracınızı sizin kadar tanımak lazım.
Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc
Yorum
-
Ortalama hız çok düşük kullanılan mesafe çok kısa motor soğuk iken bu değerler normal olabilir.. Fakat zamanla ortalama hızına bağlı olarak biraz daha uzun kullanımlar sonucu 10-11 litrelere düşecektir..
Yorum
Yorum