Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Normal mi?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Normal mi?

    Merhaba arkadaşlar soğuk havalara girdiğimizden beri araçta tüketim normal olarak artış göstermekteydi ve 14 lt. civarı ş.içi değerlerini görüyordum ancak son 2 depoda değerler 16lt. seviyelerine ulaştı.Kafam karıştı biraz acaba yazılımsal bir sorun olabilirmi?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

  • #2
    Sorun olduğu kesin , ben 2.0 T 220 hp 4x4 aracım ile 14,5/ 15 litre benzin harcıyordum. 1.6 T için bu tüketim 11/12 litre cıvarında olmalı.
    Bir yetkili serviste sensörleri ( maf-map-lambda ) kontrol ve gerekirse temizlik yapılmasını öneririm.

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: ilker-82 View Post
      Merhaba arkadaşlar soğuk havalara girdiğimizden beri araçta tüketim normal olarak artış göstermekteydi ve 14 lt. civarı ş.içi değerlerini görüyordum ancak son 2 depoda değerler 16lt. seviyelerine ulaştı.Kafam karıştı biraz acaba yazılımsal bir sorun olabilirmi?
      İlker Bey peki Şehir içi kullanım mesafeniz, dur kalk durumu falan nasıl? Zira Ş.içi var Ş. içi var. Mesela benim evle işyeri arası 1400 mt. En az 3-4 yerde duruyorum 1.6 CDTI bile 9-10 lt ortalama gösteriyor.
      Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

      Yorum


      • #4
        Sürüş rotam ortalama olarak aynı ortalama hızımdanda anlaşılacağı üzere (15 km) şehir içi ve yoğun trafik.2 depo önce bu rotada 14lt tuketim var iken şu anda aynı sürüş tarzıyla 2 2.5 lt artış olunca kafam karıştı.Araci servise bıraktım ve kontrolde bu arada kampanya varmış turbo kontrolüde yapacaklar.

        Yorum


        • #5
          Bence de çok yüksek Şu anda bendeki ş.içi değer 9.8 l. orta kullanımda.

          Yorum


          • #6
            Araç kaç km de hocam havalar daha o denli soğumadı sanırım sidi motor araç

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: ilbilge_11 View Post
              Araç kaç km de hocam havalar daha o denli soğumadı sanırım sidi motor araç
              2014 model sidi 41000 km.de servis makineye bağladı araci arıza veren bir parça yok dedi.Acaba istasyonu degistirdim BPden aldım yakıtı ondamı sıkıntı var.Arastirmaya devam.

              Yorum


              • #8
                Evimle iş yerim 10km. gidiş dönüş. Yokuş iniş düz gidiş ve yokuş çıkış var. Yoğun trafik ve ışık bol. Ortalama hızım 19-20km. Tüketim 15-16lt arasi değişiyor. Bugün 2 km düz yol bile 14 lt.ye düşürmeye yetti. Bence normal her şey.. araç sidi otomatik.
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #9
                  Yakıtı arttıran ve hata kodu vermeyen okadar cok etken var ki...

                  Sensörlerle izlenen parçaların belirli bir tolerans aralığında çalışma mantıkları değerlendirilir. İlgili parça, alakadar olduğu aralıktan sapmaya başladıktan sonra arıza kodu olarak çıkar. ( tamamen arızalanmış parçalar hariç )
                  Bu toleranslar dahilinde aksak çalışan bir yer var ki yakıtı etkiliyor. Fakat hala işlev gördüğü üzere hata kodu üretmiyor. Bu noktada muhtemel parçaların sinyal değerleri işibilen kişilerce incelenmeli.

                  Maf, map, o2, vs vs vs.....
                  Bazı parçalarda sinyal üretmesinden ziade çekişle alakalı olabilir. Tork konvertör, şanzıman yağı, alıştırma, balataları, vsvs.......
                  sorunun arandığı bölgeye göre belirtiler tamamen karakterizedir.
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #10
                    Ben Ankara'dayım ve hava İstanbul'dan çok daha soğuk ama benim tüketimimde ciddi bir artış yok. Yani sadece soğuktan kaynaklı %15-20 civarında bir artış normal değil bence.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: aSya View Post
                      Yakıtı arttıran ve hata kodu vermeyen okadar cok etken var ki...

                      Sensörlerle izlenen parçaların belirli bir tolerans aralığında çalışma mantıkları değerlendirilir. İlgili parça, alakadar olduğu aralıktan sapmaya başladıktan sonra arıza kodu olarak çıkar. ( tamamen arızalanmış parçalar hariç )
                      Bu toleranslar dahilinde aksak çalışan bir yer var ki yakıtı etkiliyor. Fakat hala işlev gördüğü üzere hata kodu üretmiyor. Bu noktada muhtemel parçaların sinyal değerleri işibilen kişilerce incelenmeli.

                      Maf, map, o2, vs vs vs.....
                      Bazı parçalarda sinyal üretmesinden ziade çekişle alakalı olabilir. Tork konvertör, şanzıman yağı, alıştırma, balataları, vsvs.......
                      sorunun arandığı bölgeye göre belirtiler tamamen karakterizedir.
                      Yetkili Opel servisinde sanırım bu işlemlerin yapılması imkansız.Bildiğin işbilen kişi varmı?

                      Yorum


                      • #12
                        mesafeniz çok kısa toplam gidilen yol çok kısa, trafik dur kalk fazla. sayacı sıfırlamışsınız ve henüz 80 küsür km yapmışsınız. 14lt lerde iken arada uzun ve trafiksiz yol yaptığınızıda varsayarsak. belki de normaldir herşey.
                        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                        Yorum


                        • #13
                          Sürekli kısa mesafe kullanımlarda yol bilg cok sağlıklı sonuçlar vermiyor kanaatindeyim biraz uzun yol yapıp sonra deneseniz aynı yakıtla belki netleşir yada motorun hava ile ilgili kısımlarına bir göz atın

                          Yorum


                          • #14
                            Aynı motorun düz vitesiyle, yaz zamanı, göstergeyi sıfırlayarak, tamamen şehir içi bol dur kalklı ve 1-2 km gidip durup motoru kapatıp işimi görüp tekrar binip devam ettiğim bir senaryoda gösterge 13 litreyi gösteriyordu. Şöyle karşılaştırayım; köprü trafiğinde bile bunu görmedim. Çok sıradışı bir gündü benim için. Zaten sonra da bir daha olmadı

                            Sizin durumunuzda soğuk hava ve otomatik vites etkeni de var. Yakıtın ne kadar artacağını bilebilmek için aracınızı sizin kadar tanımak lazım.


                            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                            Yorum


                            • #15
                              Ortalama hız çok düşük kullanılan mesafe çok kısa motor soğuk iken bu değerler normal olabilir.. Fakat zamanla ortalama hızına bağlı olarak biraz daha uzun kullanımlar sonucu 10-11 litrelere düşecektir..

                              1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X