Merhaba arkadaşlar 40.000 km'yi devirdiğim bu günlerde yavaş yavaş lastiklere bakmaya başladım ve Michelin Crossclimate gözüme çarptı.Bu lastik için güzel yorumlar ve videolar izledim.Aramızda bu lastiği kullanan varmı?Test videosu aşağıda soldan 2. araçta bu lastik var.Bence güzel iş çıkarmış.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Michelin Crossclimate.
Collapse
X
-
Michelin Crossclimate.
Please subscribe for more winter and all season tyre videos! https://www.youtube.com/subscription_center?add_user=tyrereviews We're currently testing the new...Etiketler: Hiçbiri
-
iş yerimdeki araçlarda var. hem kar lastiği hemde normal. kış performansını gayet başarılı buldular. ama 19 inc için yoktu sanırım ve çok pahalıydı. şuan maalesef düşünmediğim bir lastik şahsım adına. ama kullanışlı olduğu kesin.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
-
Bütün kışlastikleri Türkiye şartlarında başarılıdır önemli olan jantınıza uygun kışlık lastiki bulmak bizim araçlar 18 den başladığı için büyük jant için fazla kış lastiği gelmiyor genelde 15-16-17 piyasada daha çok hal böyle olunca tüketim ve talep az olduğu için fiyat pahalı oluyor.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
abi evet ama istanbulun şartlarıyla doğu ya da iç anadolunun kış şartları bir değil malumun. dolayısıyla sık sık kış şartlarını yollarda yaşayan personelin verdiği bilgiye göre çok memnunlar ve bu geri dönüşler dolayısıyla tüm 16" passat ve fluencelere crossclimate taktırdılar iş yerinde. bizzat test etmedim tabiiki. 19" sağolsun bayaa bi tuzlu ve yok zaten1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
Bu lastik 4 mevsim lastiği hatırlatmak isterim sadece kış şartlarını düşünmemek gerek.4 mevsim lastiklerini sevmem çünkü her mevsim için yetersiz kapasiteye sahip ancak bu lastik hem kış hem yaz dönemlerinde iyi geri dönüşler almış.Hem kış hem yaz lastiği almaya çalıştığım zaman 4 ile 6 bin(markaya göre değişkenlik gösteriyor) civarı bir paraya alınabilirken bu lastikleri 3 bine alabiliyoruz.
Yorum
-
Ben şahsen dört mevsim lastik alma taraftarı değilim. Nedenine gelince; yazın kullanılan bu lastikler kışa gelene kadar zaten erime olacak. Kışın bol karlı bir yere gitmek isteseniz başarılı bir performans vereceğine inanamıyorum. İlk yeni hali gayet başarılı olabilir peki ya bir sene sonrası ? Tabi şu da var, aracını fazla kullanmayan biri için bir şey diyemem. Ama sürekli kullanan için hiç tavsiye edip riske girmeye değmez. En güzeli Yaz mevsiminde yaz lastiği, Kış mevsiminde kış lastiği lastiği kullanmak.Ergün GÜRBÜZ
- Beğenmeler 1
Yorum
-
yaşanılan yere göre kısmen mantıklı ya da son derece mantıksız bir seçim olabilir bu lastik. malatyada diğer aracımızda takılı bu lastikler, kış lastiğiyle çıktığım yokuşa mümkün değil bu lastiklerle çıkamıyorsunuz. elbette bir kış lastiği performansı beklemek yanlış ancak gerçekten kış lastiğine ihtiyacınız olan bir yerde yaşıyorsanız bu lastikler işinizi görmeyecektir. doğru dürüst kar yağmayan bir yerde yaşıyorsanız kışın kullanmak mantıklı ancak bu kez de yazları çok sıcak olacaktır. bu defa da normal bir yaz lastiği performansı göstermeyecektir bu lastik. yılda 3-5 bin km yapan ve çok sıcak ya da çok soğuk yerde yaşamayan arkadaşlarımız için kısmen mantıklı bir seçim olabilir. bunun dışında ayni lastik kışın karda kaymasın yazın asfaltta savurmasın, yok öyle bi dünyaOPC Line Sport
Yorum
-
Arkadaşlar ben neredeyse tüm kış ve 4 mevsim lastik testlerini inceledim.
4 mevsimler artık oldukça başarılı ve alınabilir oldular. Ancak sürekli karda ya da sıfırın altında sıcaklıklarda araç kullanıyorsanız kış lastiği almakta fayda var. (Erzurum'da yaşıyorsanız ya da daha batıda ancak yüksek ve çok kar yağışı alan bir yerde vs.)
Ankara ve batısında ise 4 mevsimler tercih edilebilir zira bu şehirlerde kışın bile çoğu zaman hava sıcaklığı 7 derece ve üzerinde olurken, yollarda da kar olmuyor.
4 mevsim lastiklerin de çeşitleri var, bahsi geçen CrossClimate yaz lastiğine yakın bir kış lastiği, dolayısıyla ortalamadan biraz daha ılık olan yerlerde tercih edilmeli. Ortalamadan biraz daha soğuk yerlerde (Ankara gibi) Nokian Weatherproof gibi kış lastiğine daha yakın 4 mevsim lastik seçilmeli diye düşünüyorum. (Michelin CC için zaten üretici de "kış lastiği özellikleri gösteren yaz lastiği" ifadesi kullanıyor, 4 mevsim lastik ifadesi kullanmıyor.)
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Yaz ve kış lastiklerinin üretim amaçları farklı, birisi ısınmasın diye , öteki ısınsın diye üretiliyor.
Dolayısıyla hamurları farklı, öyle de olmalı zaten.Ben oldum olası, hiçbir hamurun dört mevsim
kullanmaya elverişli olamayacağını düşünmüşümdür. Yazın elli derece asfalt üzerinde , kışın
sıfırın altında on derece kar, buz üzerinde tam verimli çalışacak bir hamur yapılabileceğine
inanmıyorum. Kafam ve gönlüm rahat olsun diye yazın yaz, kışın kış lastiği kullanırım
Yorum
-
Önceki ford focus aracımda kullandım. Yanlış hatırlamıyorsam konusunu da açmıştım. Genel olarak başarılı bir lastikti fakat, kullanırken gördüğüm çabuk erime eğiliminde olmasıydı. Zaten kısa ömürlü olan michelin lastiklere göre çok daha çabuk bitecektir. Ayrıca hafif karlı zeminde kış lastiği kadar olmasa da gayet başarılı olarak yolu tutuyor. Yalnız yaz performansı insignia için yetersiz gelecektir. Energy saver gibi lastiklere göre daha iyi yol tutuyor olsa da insignianın altında asgari performans talebini karşılamayacaktır. Çok yol yapmayan kompakt veya küçük sınıf bir araç için önerilebilir fakat, kışın kullanılan insignia için benim tavsiyem ve görüşüm kışlık lastik olarak Petlas'ın çok daha verimli ve uygun fiyatlı olacağıdır.34 ST 579 '09 C180 Kompresor
BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri
Yorum
-
Petlas ile ilgili 1 tane test verisi bulamadım... Sadece kar performansına bakarak bir kışlık lastiği değerlendirmek mümkün değil. Bizim lastikçi "Kormoran" diye bir marka önerdi, Sırp malı. Testlerini inceledim, kar performansı mükemmel ama kuru ve ıslak zeminde o kadar tehlikeli ki, "uzak durun" etiketiyle bitirmiş. Petlas'ın da kuru ve ıslak zemin performansını merak ediyorum açıkçası, eşimin aracının kışlık lastikleri de Petlas çünkü.
Yaz ve kış lastiklerinin ayrı olması konusuna katılıyorum ancak şöyle bir durum var; Türkiye'de kış lastikleri ortalama olarak Ekim'de veya Ekim sonunda takılır, Nisan hatta bazen Mayıs'a kadar durur. Bu süreçte havanın 7 derecenin altında olduğu gün sayısı, yolların karlı olduğu gün sayısı çok da fazla değil. (Doğu'dan bahsetmiyorum elbette) Şunu hatırlayalım, kış lastikleri karlı zeminlerde avantaj sağlasa da kuru ve ıslak zeminlerde size dezavantaj olarak dönüyor. Şuradaki testteki "reference winter" lastiğin derecelerine bakın : http://www.tyrereviews.co.uk/Article...-Tyre-Test.htm
Bu durumda 4 mevsim lastik çoğu zaman kış lastiğinden daha avantajlı duruma geçiyor. Aslında batıdaki şehirler için en mantıklısı 4 mevsim + yaz lastiği olabilir.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: ufukkk View PostPetlas ile ilgili 1 tane test verisi bulamadım... Sadece kar performansına bakarak bir kışlık lastiği değerlendirmek mümkün değil. Bizim lastikçi "Kormoran" diye bir marka önerdi, Sırp malı. Testlerini inceledim, kar performansı mükemmel ama kuru ve ıslak zeminde o kadar tehlikeli ki, "uzak durun" etiketiyle bitirmiş. Petlas'ın da kuru ve ıslak zemin performansını merak ediyorum açıkçası, eşimin aracının kışlık lastikleri de Petlas çünkü.
Yaz ve kış lastiklerinin ayrı olması konusuna katılıyorum ancak şöyle bir durum var; Türkiye'de kış lastikleri ortalama olarak Ekim'de veya Ekim sonunda takılır, Nisan hatta bazen Mayıs'a kadar durur. Bu süreçte havanın 7 derecenin altında olduğu gün sayısı, yolların karlı olduğu gün sayısı çok da fazla değil. (Doğu'dan bahsetmiyorum elbette) Şunu hatırlayalım, kış lastikleri karlı zeminlerde avantaj sağlasa da kuru ve ıslak zeminlerde size dezavantaj olarak dönüyor. Şuradaki testteki "reference winter" lastiğin derecelerine bakın : http://www.tyrereviews.co.uk/Article...-Tyre-Test.htm
Bu durumda 4 mevsim lastik çoğu zaman kış lastiğinden daha avantajlı duruma geçiyor. Aslında batıdaki şehirler için en mantıklısı 4 mevsim + yaz lastiği olabilir.
Ayrıca 4 mevsim olan lastiklerin (ki şuanda kullandığım SSangyong Kyron'un altında var) ıslak zemin performansı kötüden öte tehlikelidir.34 ST 579 '09 C180 Kompresor
BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri
Yorum
-
Testler tam tersini söylüyor. CC'in ıslak zemin performansı kış lastiklerinden daha iyi.
Kış lastiklerinin ıslak zemin performansı genelde kötü oluyor, tabii burada "ıslak" tan kasıt hafif buzlanmış kaygan zemin değil, yağmurlu havada oluşan ıslak zemin.
Şu linkte de CC ve Vector 4 Seasons'ın 10.000 km sonrası performans değişimleri incelenmiş:
Dass man die Eigenschaften von Reifen nicht allein auf das Thema Profiltiefe reduzieren sollte, ist eigentlich eine Botschaft, die jüngster Zeit verstärkt von Michelin propagiert wird. Ein wenig in dieselbe Richtung geht nichtsdestoweniger nun ein Test, den die Gesellschaft für Technische Überwachung (GTÜ) gemeinsam mit dem Autoclub Europa (ACE) und dem Auto-, Motor- und Radfahrerbund Österreichs (ARBÖ) durchgeführt hat und bei dem es darum ging, wie gut Ganzjahresreifen nach einem Jahr im (Sommer-)Einsatz bzw. nach 10.000 mit ihnen abgespulten Kilometern noch sind. Herausgepickt dafür wurden mit Goodyears „Vector 4Seasons“ zweiter Generation und Michelins „CrossClimate“ zwei Modelle aus der Winterreifentestsaison 2016/2017, in der die GTÜ den einen zusammen mit N-TV mit Billigreifen für den Sommer und Winter verglichen hatte sowie den anderen in Kooperation mit der Autozeitung im letztjährigen Winterreifentest des Magazins hatte mitlaufen lassen. In der Größe 205/55 R16 und montiert auf zwei identischen Fahrzeugen des Typs VW Golf mussten beide nun aber ihre Qualitäten auch nach 10.000 Kilometern Einsatz beweisen. In diesem Zusammenhang spricht die GTÜ letztendlich von verblüffenden Ergebnissen sowie davon, dass Ganzjahresreifen „durchaus eine Überlegung wert“ seien. „Sie verschenken keine wesentlichen Sicherheitsreserven, gewährleisten, im Winter mobil zu bleiben, genügen der Winterreifenpflicht und zahlen sich auch hinsichtlich der Kosten aus“, so das Fazit. christian.marx@reifenpresse.de Hinweis: In einer früheren Version dieses Beitrages und der zugehörigen Tabelle war – wie ursprünglich von der GTÜ mitgeteilt – die Rede von einem VW Passat als Testfahrzeug, was aber nicht zu dem von der Prüforganisation bereitgestellten Videomaterial passte. Auf Nachfrage der NEUE REIFENZEITUNG ist unterdessen bestätigt worden, dass in der Tat ein VW Golf bei den Tests zum Einsatz gekommen ist.
Yorum
-
1.5 şenedir Crossclimat kullanıyorum bunlardan önce primacy hp kullanıyordum virajlarda olsun yol tutuş vs olsun başarılı ıslak zeminde yol tutusu fln cok guzel karlı zemine gelirsek geçen sene bolu abant da tatil amacli gittiğimde 20 cm gbi _4 c havda gayet başarılıydı.Ama tam bir kışlık lastik gbi performans vermez yolda da birakmaz. :-) bölgesel farklılık gosterir ama:-)~OFLU(nokta)~
Yorum
Yorum