Youtubeda astra 1.6 cdti 136 top speed yazınca çıkan videoda araç 247 km görüyor.insignia ile göremedim o hızı
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Max hız
Collapse
X
-
kullanılan motor aynı, cüsse kg farkı var. aradaki max hız farkı normal... bunun için araçtan soğutmayın kendinizi, yılda kaç kez o hızlara ulaşıyoruz? yazılımla 170bg ye çekilir fark kapanır en çok isteniyorsa, ama konfor yol sürüş güvenliği, yola yapışması vazgeçilmez bir artı insigniada.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
ayrıca videoyu izledim o yol aşağı yönlü eğimli, uzunca bir süre öyle gidiyor.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
Fatih Bey'in dediği gibi bir film vardır o araçta, insigniaya kıyasla kilo avantajı da varhttps://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg
''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı
Yorum
-
Araçların son hızında ağırlıktan ziyade vites oranları ve motor gücü etkilidir. 136 bg üstelik dizel bir aracın 247 km/s hıza ulaşması bana pek inandırıcı gelmedi. Fabrika verisi 200 km/s olan bir araç eğimli yolda biraz da kadran hatasıyla 220 km/s'i zorlayabilir diye düşünüyorum, üstü bence pek mümkün değil.
DH adlı forumda bir arkadaşın bu konuyla ilgili şu mesajı hoşuma gitti, paylaşmak istedim :
Orjinal yazı sahibi: trallesFarika hız verileri yanlış değildir, aksine en hassas ölçümlerdir. Doğru olmayan sizin yaptığınız hızdır çoğu durumda. Fabrika hızları 2 yönlü koşulan bir pistte radar veya 5. teker bilgisayarı ile ölçülür. 2 Yönlü koşunun ardından rüzgar ve eğim faktörlerini sıfırlamak için ikisinin ortalaması alınır. Örneğin fabrika aracı bir yönde 210 koşşun. Aynı araç bu defa ters yönde 180 koşşsun. Fabrika hız verisi bu iksinin ortalaması olacaktır, yani 195 kms.
Peki sizin ölçtüğünüz hızın doğru olduğuna nasıl kanaat getiriyorsunuz?
Göstergeye bakarak!..
Göstergeleriniz son hızlara yakın hızlarda +%10 mertebesinde hata ile hız gösterebilir. Bu doğaldır. Bunun belli başlı 2 nedeni vardır:
1. Cihaz üretim toleransları ve ölçüm tekniğinden kaynaklanan toleranslar.
2.Batı ülkelerindeki yüksek tazminat oranları.
İkincisinin açıklaması şöyle: Eğer siz hız göstergenizde 90 ile gittiğinizi görür ve o hızda giderken radara 100 ile girip ceza yerseniz, firmaya hatalı gösterge ile dava açma hakkınız doğar. Fabrikaların 0 hatalı gösterge üretmeleri 1. madde yüzünden çok zor ve pahalıdır. Bunun yerine fabrikalar hata toleransını - alandan + alana taşır ve böylece olası ceza davalarından kurtulurlar.
Göstergeniz %10 kadar hata gösteriyor. Peki hızınızın yanlış çıkmasına yol açan başka faktörler var mı? Evet var:
1. Aşınmış lastikler. Yeni lastiklerle ömrünün sonuna gelmiş lastikler arasında %2 kadar hız farkı vardır.
2. Değiştirilmiş jant ve lastik ebatları. Orjinal ebatlardan farklı ebat ve yuvarlanma ölçülerine sahip lastikler takarsanız göstergeniz de daha çok yanlış göstermeye başlar (zaten yanlış gösteriyordur, iyice artar)
3. Arkadan alınan rüzgar. Bunu anlatmaya gerek yok herhalde. Arkadan aldığınız rüzgar son hızınızı artırır.
4. Yol eğimi. Son hızı artıran en önemli unsurlardandır. Yoldaki gözle anlaşılamayacak çok küçük eğimler bile son hızı artırma potansiyeli taşır.
5. Lastik basıncı (doğru basınca sahip olmayan lastiklerle yapılan hızlarda göstergede olması gerekenden farklı ölçümler çıkar.
SONUÇ:
1.Göstergeniz hatalıdır hız yükseldikçe hatalı gösterme oranı artar. Göstergenize güvenmeyin.
2. GPS ölçümleri de 5-10 metrelik hata toleranslarına sahiptir. Onlara çok bel bağlamayın.
3. Polis radarına girdiğiniz hız kalibrasyonu doğru yapılmış bir radar cihazıyla ölçülmüşse doğru bir ölçümdür.
4. lastiğinizin durumu son hız ölçümünüzü etkiler
4.Yol ve hava durumu da son hız ölçümünüzü etkiler.
Yorum
-
Insignia'nın son hızının Astra'dan daha düşük olacağının garantisi yok.
Hatta 1.6 CDTI için Insignia'nın son hızı 210 km/s verilmiş.
Çünkü yüksek hızda ağırlık önemli bir faktör değildir, araç gücünün neredeyse tamamını hava direncini yenmek için harcar. Bu yüzden aerodinamik olarak daha iyi olan Insignia son hızda Astra'dan daha iyi olabilir ki olmuş da gördüğüm kadarıyla. (Astra'nın rüzgar direncini 0.32cw diye biliyorum, son hızdaki fark da bundan kaynaklanıyor olmalı.)
Yorum
Yorum