Paranız yetiyorsa dizel alın kafanız rahat olsun.Sonuçta fazladan verdiğiniz para çöp olmuyor aracınızı satarken ona göre satacaksınız.Ama benzinli araçta fazla yaktığınız yakıt çöp olacak size bir getirisi yok yani.LPG ise tamamen şans işi her an arıza verme ihtimali ile aracınızı kullanacaksınız.Karar sizin ama ben olsam dizeden vazgeçmem.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Insignia 1.6 170bg sıdı mi yoksa 1.6 136bg dizel mi
Collapse
X
-
Benzinli kullanıcı olarak ben LPG olayına karşıyım.Yılda 10 12 bin km yaptığım için ben benzin tercih ettim.Yoğun trafikte 14 lt / 100 km ortalaması ile geziyorum.Ama normal trafikte 10-12 lt arası yakar.Prins lpg sisteminden bahsetmişsin ama sıvı sistemler şu anda Türkiye'ye gelmiyor gelse bile fiyatı 8 9 bin.Sıralı sistemler ise bildiğim 4 5 bin aralığında ancak sıralı sistemde manifoltun delinmesi ne derece seni mutlu eder ben şahsen düşünmek bile istemiyorum.Birde LPG ayarının yanlış yapıldığını düşünemiyorum.Dizel benzinli arasında 15000 tl gibi bir fark var ise bence benzinliyi tercih et çünkü yılda 20000 km yaptığını söylemişsin 3 3,5 senede aradaki farkı amorti ediyorsun.
Kısacası kağıdı kalemi eline al artı eksi yaz bir tarafa hangisi sana daha mantıklıysa onu tercih et.
Yorum
-
Benzinli kullanıcı olarak ben LPG olayına karşıyım.Yılda 10 12 bin km yaptığım için ben benzin tercih ettim.Yoğun trafikte 14 lt / 100 km ortalaması ile geziyorum.Ama normal trafikte 10-12 lt arası yakar.Prins lpg sisteminden bahsetmişsin ama sıvı sistemler şu anda Türkiye'ye gelmiyor gelse bile fiyatı 8 9 bin.Sıralı sistemler ise bildiğim 4 5 bin aralığında ancak sıralı sistemde manifoltun delinmesi ne derece seni mutlu eder ben şahsen düşünmek bile istemiyorum.Birde LPG ayarının yanlış yapıldığını düşünemiyorum.Dizel benzinli arasında 15000 tl gibi bir fark var ise bence benzinliyi tercih et çünkü yılda 20000 km yaptığını söylemişsin 3 3,5 senede aradaki farkı amorti ediyorsun.
Kısacası kağıdı kalemi eline al artı eksi yaz bir tarafa hangisi sana daha mantıklıysa onu tercih et.
Yorum
-
Benzer bir durumda 5 ay kadar önce düşünüp taşınıp SIDI'a karar verdim, düşüncelerimiz benzer olduğu için belki size de faydası olur diye ben de düşüncelerimi paylaşmak istedim.
Ben size dizel veya benzinli diye bir tavsiyede bulunmayacağım, sadece kendi karar sürecimde kafamda şekillenen düşünceleri paylaşacağım. Görüşlerim subjektif olup, amacım sizi yönlendirmek değil kendi düşüncelerimi paylaşmaktır.
Öncelikle, ben uzun yıllardır dizel araç kullanıyordum, şu anda da eşimde 2.0 CDTI Insignia var. Ve bütçem 1.6 CDTI'a yeterli idi, bunu da belirtmek isterim. (Ben hiç bir zaman araç alırken bütçemin sınırlarını zorlamam, kredi vs çekmem.) Bu yüzden değerlendirmelerimin güvenilir olduğunu düşünüyorum. (subjektif olarak)
Ben öncelikle hesaplamalarımı yaptım. Yılda kendi aracımla 10-15.000 km aralığında yol yapıyordum, eğer benzinli alırsam eşimin aracını daha çok kullanarak bu km'yi 10.000 civarında tutabilirim diye düşündüm. SIDI motor gerçekten tüketimi düşük bir motor, genel olarak benzinli dizel tüketim farkı BlackMehmet nick'li arkadaşın da söylediği gibi km'de 15-20 kuruş. Tabii siz sürekli gaza yüklenir, sürekli sıkışık trafiğe girer veya çok yokuşlu güzergahlarda bol dur kalklı sürüş yaparsanız bu fark açılır, bunu göz önünde bulundurmak gerek. Benim hesabıma göre yılda benzinli araç almakla edeceğim zarar 1500 lira civarında olacak, maksimum 2000 lirayı bulacaktı. 2 araç arasında fiyat farkı 15-20.000 lira arasında değişiyordu, bu farkı ödemeyip faize yatırdığımda hemen hemen yakıttan ettiğim zararı geri alabileceğimi hesapladım. Belki dizel araç yine de ekonomik olarak avantajlı çıkacaktı ama yılda 10-12.000 km kullanan birisi için çok da anlamlı bir rakam olmayacaktı. (Ortalama 6 yıllık bir kullanımda; dizel araç için 90.000 lira öderken, benzinli araç için 75.000 lira ödeyecek, yaklaşık 10-11.000 lira yakıttan zararım olacaktı. Enpara'nın yıllık faizi ile 15.000 liranın net getirisi 1680 lira x 6, toplamda 10.000 lira olacak, böylece yakıta verdiğim fark cebime geri dönecekti. Satarken 15.000 lira farkla bile satsam zarar etmemiş olacaktım.)
Sürüş keyfini kıyasladım. Kendi dizel araçlarımda tork'un verdiği keyfi seviyordum fakat kayın pederimin 1.4 160ps TSI aracını her kullandığımda, aracın yol üzerindeki süzülüşüne, benzinli motorun akıcılığına hayran kalıyordum ve içimden hep "keşke şu ülkede yakıt ucuz olsa da benzinli araç kullansak" diyordum. Nitekim SIDI motor sessiz çalışması, turbo sayesinde dizele yakın torku ve canlı alt devirleri ile tam olarak bu isteğime cevap verdi. İngilizce'de "smooth driving" dedikleri, bizde pek kullanılmayan "akıcı sürüş" zevkini oldukça üst seviyede yaşatıyor. Eğer gaza yüklenmeden normal bir şekilde hızlanırsanız neredeyse elektrikli araç gibi hiç motor sesi veya vites değişimini hissetmek imkansız.
Diğer bir kriterim de aracın olabildiğince düşük km'li ve iyi durumda olması idi; ilk kez 2.el araç alıyordum ve olabildiğince sıfıra yakın bir araç olması benim için öncelikli kriterlerdi. Dizelde bulduğum araçlar min. 40-50.000 km olurken, benzinli araçları 15.000 km civarında bulabiliyordum. Arada 10-15.000km'de dizel denk geliyordu ancak bu kez fiyat farkı 25-30.000'lara çıkıyordu. Bu da beni benzinliye yönelten diğer bir etken oldu.
Son olarak, işin "keyif" boyutunu düşündüm. Performans düşkünü değilim ama yine de benzinlinin hem akıcı sürüşü hem de performansı gerçekten cezbedici. Benim için otomobil konusunda her şey yakıt tüketimine endeksli değil diye düşünerek, biraz da keyfimin sesini dinledim. Dizel için chip tuning'ten bahsedilmiş ama ben 2.0 dizelde bile cesaret edemiyorum; 1.6 dizel motordan 160-170 bg almayı hiç göze alamazdım. Öte yandan SIDI'a da chip tuning yaptırırsanız 200 bg ve üzerinde güçlere çıkıyor ki bu değerler gerçekten etkileyici.
LPG konusuna gelirsek, piyasada 5000-9000 lira arasında sıvı sistem lpg dönüşümü yapılıyor ancak şahsen hiç birini yeterince güvenilir bulmadım. Aslında sıvı sistem kit'ler motorun çalışma sürecinde değişikliğe neden olmadığı için çok sorunsuz(muş) ve yaklaşık 10bg'lik bir güç artışı getiriyormuş. Sorun kit'lerden ziyade Türkiye'deki eğitimsiz ve yetersiz bayilerde. Bazı kullanıcılar memnun olsa da bazı kullanıcılar çok sıkıntı yaşamış. Bunların hepsinin çözülebileceğine inanıyorum ama SIDI motora LPG uygulaması Türkiye'de çok az sayıda, bu yüzden de gerekli desteği alabileceğiniz kullanıcı ve bayi sayısı da az. Uğraşmayı göze alıyorsanız LPG seçeneği var ama ben varsın 3-5 kuruş fazla yaksın, başım ağrımasın dedim. Yukarıda da söylediğim gibi, otomobil tercihinde tek kriterim "yakıt tüketimi" değil.
LPG konusunda bir uyarım da LPG fiyatları olacak, aynı şey mazot için de geçerli. Biliyorsunuz ülkemizde vatandaşa "fırsat" denebilecek hiç bir alan bırakmamaya yönelik şekillendirilmiş bir vergi politikası var. Şu anda lpg ve mazot benzine göre fiyat olarak avantajlı ancak bu avantajı gören "ilgililer" her an yeni bir düzenlemeyle bu avantajları ortadan kaldırabilirler. Yanılmıyorsam LPG son aylarda 1-2 kez ciddi zam yedi bile... Bunu da göz önünde bulundurun derim, istikrarlı bir ülkede yaşamıyoruz.
İş arasında yazdığım için biraz dağınık oldu ama sizinle aynı durumda kendi kendime yaptığım beyin fırtınalarını yazıya dökmeye çalıştım. Umarım anlaşılır olmuştur, atladığım noktalar olursa eklerim. Dediğim gibi amacım size de böyle yapın demek değil, ben nasıl karar verdim onu paylaşmak. Sonuçta sizin yapacağınız km, güzergah vs durumunuz benden farklı; kişisel tercihleriniz de farklı olabilir. Umarım gönlünüze göre bir araç bulursunuz.
- Beğenmeler 2
Yorum
-
Benzer bir durumda 5 ay kadar önce düşünüp taşınıp SIDI'a karar verdim, düşüncelerimiz benzer olduğu için belki size de faydası olur diye ben de düşüncelerimi paylaşmak istedim.
Ben size dizel veya benzinli diye bir tavsiyede bulunmayacağım, sadece kendi karar sürecimde kafamda şekillenen düşünceleri paylaşacağım. Görüşlerim subjektif olup, amacım sizi yönlendirmek değil kendi düşüncelerimi paylaşmaktır.
Öncelikle, ben uzun yıllardır dizel araç kullanıyordum, şu anda da eşimde 2.0 CDTI Insignia var. Ve bütçem 1.6 CDTI'a yeterli idi, bunu da belirtmek isterim. (Ben hiç bir zaman araç alırken bütçemin sınırlarını zorlamam, kredi vs çekmem.) Bu yüzden değerlendirmelerimin güvenilir olduğunu düşünüyorum. (subjektif olarak)
Ben öncelikle hesaplamalarımı yaptım. Yılda kendi aracımla 10-15.000 km aralığında yol yapıyordum, eğer benzinli alırsam eşimin aracını daha çok kullanarak bu km'yi 10.000 civarında tutabilirim diye düşündüm. SIDI motor gerçekten tüketimi düşük bir motor, genel olarak benzinli dizel tüketim farkı BlackMehmet nick'li arkadaşın da söylediği gibi km'de 15-20 kuruş. Tabii siz sürekli gaza yüklenir, sürekli sıkışık trafiğe girer veya çok yokuşlu güzergahlarda bol dur kalklı sürüş yaparsanız bu fark açılır, bunu göz önünde bulundurmak gerek. Benim hesabıma göre yılda benzinli araç almakla edeceğim zarar 1500 lira civarında olacak, maksimum 2000 lirayı bulacaktı. 2 araç arasında fiyat farkı 15-20.000 lira arasında değişiyordu, bu farkı ödemeyip faize yatırdığımda hemen hemen yakıttan ettiğim zararı geri alabileceğimi hesapladım. Belki dizel araç yine de ekonomik olarak avantajlı çıkacaktı ama yılda 10-12.000 km kullanan birisi için çok da anlamlı bir rakam olmayacaktı. (Ortalama 6 yıllık bir kullanımda; dizel araç için 90.000 lira öderken, benzinli araç için 75.000 lira ödeyecek, yaklaşık 10-11.000 lira yakıttan zararım olacaktı. Enpara'nın yıllık faizi ile 15.000 liranın net getirisi 1680 lira x 6, toplamda 10.000 lira olacak, böylece yakıta verdiğim fark cebime geri dönecekti. Satarken 15.000 lira farkla bile satsam zarar etmemiş olacaktım.)
Sürüş keyfini kıyasladım. Kendi dizel araçlarımda tork'un verdiği keyfi seviyordum fakat kayın pederimin 1.4 160ps TSI aracını her kullandığımda, aracın yol üzerindeki süzülüşüne, benzinli motorun akıcılığına hayran kalıyordum ve içimden hep "keşke şu ülkede yakıt ucuz olsa da benzinli araç kullansak" diyordum. Nitekim SIDI motor sessiz çalışması, turbo sayesinde dizele yakın torku ve canlı alt devirleri ile tam olarak bu isteğime cevap verdi. İngilizce'de "smooth driving" dedikleri, bizde pek kullanılmayan "akıcı sürüş" zevkini oldukça üst seviyede yaşatıyor. Eğer gaza yüklenmeden normal bir şekilde hızlanırsanız neredeyse elektrikli araç gibi hiç motor sesi veya vites değişimini hissetmek imkansız.
Diğer bir kriterim de aracın olabildiğince düşük km'li ve iyi durumda olması idi; ilk kez 2.el araç alıyordum ve olabildiğince sıfıra yakın bir araç olması benim için öncelikli kriterlerdi. Dizelde bulduğum araçlar min. 40-50.000 km olurken, benzinli araçları 15.000 km civarında bulabiliyordum. Arada 10-15.000km'de dizel denk geliyordu ancak bu kez fiyat farkı 25-30.000'lara çıkıyordu. Bu da beni benzinliye yönelten diğer bir etken oldu.
Son olarak, işin "keyif" boyutunu düşündüm. Performans düşkünü değilim ama yine de benzinlinin hem akıcı sürüşü hem de performansı gerçekten cezbedici. Benim için otomobil konusunda her şey yakıt tüketimine endeksli değil diye düşünerek, biraz da keyfimin sesini dinledim. Dizel için chip tuning'ten bahsedilmiş ama ben 2.0 dizelde bile cesaret edemiyorum; 1.6 dizel motordan 160-170 bg almayı hiç göze alamazdım. Öte yandan SIDI'a da chip tuning yaptırırsanız 200 bg ve üzerinde güçlere çıkıyor ki bu değerler gerçekten etkileyici.
LPG konusuna gelirsek, piyasada 5000-9000 lira arasında sıvı sistem lpg dönüşümü yapılıyor ancak şahsen hiç birini yeterince güvenilir bulmadım. Aslında sıvı sistem kit'ler motorun çalışma sürecinde değişikliğe neden olmadığı için çok sorunsuz(muş) ve yaklaşık 10bg'lik bir güç artışı getiriyormuş. Sorun kit'lerden ziyade Türkiye'deki eğitimsiz ve yetersiz bayilerde. Bazı kullanıcılar memnun olsa da bazı kullanıcılar çok sıkıntı yaşamış. Bunların hepsinin çözülebileceğine inanıyorum ama SIDI motora LPG uygulaması Türkiye'de çok az sayıda, bu yüzden de gerekli desteği alabileceğiniz kullanıcı ve bayi sayısı da az. Uğraşmayı göze alıyorsanız LPG seçeneği var ama ben varsın 3-5 kuruş fazla yaksın, başım ağrımasın dedim. Yukarıda da söylediğim gibi, otomobil tercihinde tek kriterim "yakıt tüketimi" değil.
LPG konusunda bir uyarım da LPG fiyatları olacak, aynı şey mazot için de geçerli. Biliyorsunuz ülkemizde vatandaşa "fırsat" denebilecek hiç bir alan bırakmamaya yönelik şekillendirilmiş bir vergi politikası var. Şu anda lpg ve mazot benzine göre fiyat olarak avantajlı ancak bu avantajı gören "ilgililer" her an yeni bir düzenlemeyle bu avantajları ortadan kaldırabilirler. Yanılmıyorsam LPG son aylarda 1-2 kez ciddi zam yedi bile... Bunu da göz önünde bulundurun derim, istikrarlı bir ülkede yaşamıyoruz.
İş arasında yazdığım için biraz dağınık oldu ama sizinle aynı durumda kendi kendime yaptığım beyin fırtınalarını yazıya dökmeye çalıştım. Umarım anlaşılır olmuştur, atladığım noktalar olursa eklerim. Dediğim gibi amacım size de böyle yapın demek değil, ben nasıl karar verdim onu paylaşmak. Sonuçta sizin yapacağınız km, güzergah vs durumunuz benden farklı; kişisel tercihleriniz de farklı olabilir. Umarım gönlünüze göre bir araç bulursunuz.
Yorum
-
Forumdaki sıkıntı nedeniyle mesajım 2 kez gönderilmiş, yöneticiler 1'ini silerse sevinirim.
SIDI ile ilgili yakıt tüketim değerlerime gelince; işe sabah 7'de gidiyor ve 16:00 gibi dönüyorum. Bu yüzden trafiğim az. Tüketimim 7.5-7.8 litre arasında geziyor, bazen toplantılar vs nedeniyle hafta içinde Ankara'nın daha merkezi yerlerine gidip geliyorum. Bu durumda tüketimim 8.0 litre civarına yükseliyor. Okulların açıldığı hafta kızımı 3 gün okula götürdüm, sürekli sıkışık trafik, klima vs tüketimim 8.5 litreye yükseldi. SIDI motorla 11-12 litre tüketim görmek için ya sürekli sıkışık trafikte kullanmak ya da gaza yüklenmek gerek. Genelde 10 litrenin altında kalacağını düşünüyorum.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: ufukkk View PostForumdaki sıkıntı nedeniyle mesajım 2 kez gönderilmiş, yöneticiler 1'ini silerse sevinirim.
SIDI ile ilgili yakıt tüketim değerlerime gelince; işe sabah 7'de gidiyor ve 16:00 gibi dönüyorum. Bu yüzden trafiğim az. Tüketimim 7.5-7.8 litre arasında geziyor, bazen toplantılar vs nedeniyle hafta içinde Ankara'nın daha merkezi yerlerine gidip geliyorum. Bu durumda tüketimim 8.0 litre civarına yükseliyor. Okulların açıldığı hafta kızımı 3 gün okula götürdüm, sürekli sıkışık trafik, klima vs tüketimim 8.5 litreye yükseldi. SIDI motorla 11-12 litre tüketim görmek için ya sürekli sıkışık trafikte kullanmak ya da gaza yüklenmek gerek. Genelde 10 litrenin altında kalacağını düşünüyorum.
Yorum
-
Triger zincir.
Bakın bu gece 15 kuruş daha zam geldi lpg'ye... Ödediğiniz parayı amorti edemeyebilirsiniz demek istedim...
Kullandığınız araç standart atmosferik bir araç ve ülkemizde belki milyonlarla ifade edilecek kadar çok lpg montajı var. Ancak Sisi motor direkt enjeksiyonlu turbo bir motor ve log tecrübesi çok az...
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: ufukkk View PostForumdaki sıkıntı nedeniyle mesajım 2 kez gönderilmiş, yöneticiler 1'ini silerse sevinirim.
SIDI ile ilgili yakıt tüketim değerlerime gelince; işe sabah 7'de gidiyor ve 16:00 gibi dönüyorum. Bu yüzden trafiğim az. Tüketimim 7.5-7.8 litre arasında geziyor, bazen toplantılar vs nedeniyle hafta içinde Ankara'nın daha merkezi yerlerine gidip geliyorum. Bu durumda tüketimim 8.0 litre civarına yükseliyor. Okulların açıldığı hafta kızımı 3 gün okula götürdüm, sürekli sıkışık trafik, klima vs tüketimim 8.5 litreye yükseldi. SIDI motorla 11-12 litre tüketim görmek için ya sürekli sıkışık trafikte kullanmak ya da gaza yüklenmek gerek. Genelde 10 litrenin altında kalacağını düşünüyorum.
Not:Hız sabitleyici ile 76 km hız ile gidildiği zaman tüketim değeri ciddi olarak azalıyor.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
dizelde dahi şehir içi 7.5 - 8 ucu ucuna oluyor sakin kullanımda ve ortalama düzlükte bir güzergahta. kullananların değerleri malum sitede bahsettik hepimiz, hatta 6.5 7lt/100 bekleyenler servislere dahi bir anormallik var mı diye gösterenler oldu, 240 km uzun yolda 6.7 120 km ortalama ki yol çoğunluğu 150 ile devam ettim en düşük değerimdir. ama yıllık 10.000km yapanlar için benzinli ideal bence de. aracın daha ucuza gelmesi için. ama dizel alınca da para çöp olmuyor, satarken daha hızlı ve verilen parayı iade ediyor. tamamen ufuk beyinde söylediği gibi ekonomik hesaplama beklentiler ve yapılan km ye göre her türlü insignia fiyat performans açısından candır.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: ilker-82 View Post
Gözlemlerime göre bu tüketim değerlerini yakalamak için yolun çok düzgün hız sabitleyicinin devamlı kullanılması ve 60-80 km hızlarla gitmek gerekiyor.Trafik , mevsim ve değişken yola göre yakıt tüketiminin 1,6 tonluk bir araç için 7,5-8 lt olması 10.000 de 1 kişiye denk gelir oda size denk gelmiş.Genel olarak kullanım bana göre yoğun trafik olan yerlerde yazın 11-12 lt , kışın 12-14 lt olur.Trafik az olan yerlerde ise bu rakamlar 1-2 lt aşağıya düşer.
Not:Hız sabitleyici ile 76 km hız ile gidildiği zaman tüketim değeri ciddi olarak azalıyor.
Yorum
-
Referans olması açısından, daha önceki aracım Megane 3 ST 1.5 DCI 105 ps manuel ile ortalamamın 5.2-5.8 litre olduğu güzergahta SIDI ile ortalamam 7.3-8.0 litre arasında. Bu değerler tamamen 1-1 aynı koşullarda elde edilmiş, uzun dönemde aldığım min. ve maks. değerlerdir. Yine aynı güzergahta Insignia 2.0 CDTI 130ps ile 6 litre civarında tüketim yakalıyorum.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: yakar_35 View Post
Ufuk bey,üşenmeyip beni aydınlatmak ve fikir vermek adına düşüncelerinizi benimle paylaştığınız için teşekkür ederim. Bende LPG olayını oldukça derinlemesine araştırdım ve güvenip taktırabileceğım bir yer buldum sanırım,Candan Mühendislik İstanbul. Ayrıca prins VSI 2 denen sıvı sistem kiti taktıklarını öğrendim,araştırmam sonucu bu kit aracın kendi enjektörlerini kullanıyor ve manifoltta delme gibi olay yaşanmıyor. Sizin dediğiniz gibi ülkemizde akaryakıt fiyatları istikrarlı değil. Bende bunu düşünerek,eğer dizel gibi lpg de benzinle yarışa girerse kafa kafaya kiti söktürüp benzine devam derim düşüncesindeyim. Manifoltun delinmemesi bu yüzden avantaj olacak.Benzinli motorun akıcı ve sessiz olması benim gönlümden geçmesinin sebebi.Birde lpg düşünmemin bir sebebi de,iyi montaj olursa sıkıntı olmaz kanısına sahip olmam.Şu an kullandığım 2001 megane1 sedan 1,6 110bg aracımda lpg li ve 170bin kilometredir lpg li olarak kullanıyorum,daha sıkıntı çıkarmadı Allaha şükür. Bakalım hayırlısı.OPC Line Sport
Yorum
Yorum