Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Akü-Katlanır Ayna

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Akü-Katlanır Ayna

    Herkese merhaba katlanır ayna problemim devam etmektedir.Araç çalışır durumda park halinde iken katlanır aynalar kapanırken veya açılırken zorlanıyor ve çoğunlukla kapanmıyor.Ancak araç çalıştıktan 10 dk. sonra yoldayken açılıp kapanmada sorun yok.Bu problemin akü ile bağlantısı olabileceğini düşündüm ve akünün voltajını ölçtüm değerler tahmin ettiğim gibi düşük seviyede 12,3 v - 12,4 v arasında.Sizce katlanır ayna açılıp kapanmama problemi aküden kaynaklı olabilirmi?

  • #2
    ben aynalarımı kapatacakken genelde araç çalışır vaziyetteyken yapıyorum. ve doğrudan akü ile ilgisi olduğunu düşünüyorum. kullanılan motor dan olsa gerek. baktığım tüm insignialarda zahmetli kapanıp açılıyor gibi his veriyor. tabi bunu diğer araçlarda ki ayna hareketlerine bakarak kıyaslıyorum. şimdiye kadar böyle bir sorun yaşamadım ama sanki akü zayıflarsa ilk belirtiyi ayna ve hareket eden koltuklarda görecek gibiyim. sizinde öyle olabilir.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Akümüz zaten 12Volt. 12.3V değerleri normal. Aküde sorun olduğunu düşünmüyorum. Amper değeri de istediğiniz kadar yüksek olsun aynanın çekeceği gerilim ve akım bellidir.
      Fakat marşa basıp aracı çalıştırdığımızda dinamonun ürettiği güç ile birlikte gerilim 14 Volta çıkıyor. Bu 2 voltluk fark, aynanın hızını ve nazını etkiliyor.

      Ben takılma gördüğümde ayna camının arkasına WD-40 sıkıyorum. Sorun kalmıyor.
      1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
      2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
      3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
      4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
      5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
      6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
        Akümüz zaten 12Volt. 12.3V değerleri normal. Aküde sorun olduğunu düşünmüyorum. Amper değeri de istediğiniz kadar yüksek olsun aynanın çekeceği gerilim ve akım bellidir.
        Fakat marşa basıp aracı çalıştırdığımızda dinamonun ürettiği güç ile birlikte gerilim 14 Volta çıkıyor. Bu 2 voltluk fark, aynanın hızını ve nazını etkiliyor.

        Ben takılma gördüğümde ayna camının arkasına WD-40 sıkıyorum. Sorun kalmıyor.

        WD-40 denedim ama kısa süreli çözüm sağlıyor.Ayrıca teknik olarak bilgiye sahip değilim sadece akü sitelerinden ve internetten bulduğum veriler doğrultusunda akünün şarj edilmesi gerektiğini düşündüm.Bir sitede
        "Akünün araca montajından önce mutlaka yüzey montajı ölçülmelidir. Akünün kabul kriteri minimum 12.6 volt değerinde olmalıdır. Akü voltajı 12,4 ve altında ise bu akünün kullanıma uygun değildir. Çünkü aküde sülfatlaşma reaksiyonu başlamış demektir. Akünün doluluk oranı %75 ve altıdadır. Bu durumda akü eğer araca takılırsa akünün kullanım ömrü ciddi anlamda düşecektir."
        yazmaktadır."
        Bu yazılar beni yüzünden bu şekilde bir karar aldım.

        Teşekkürler.

        Yorum


        • #5
          Benzer orun bende de olmuştu. Aracımı yıkadığım zaman ayna çabuk kapanıyordu Büyük ihtimal aynayı çeviren dişliler arasına biriken tozlardan olabilir.
          Ergün GÜRBÜZ

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: ilker-82 View Post


            WD-40 denedim ama kısa süreli çözüm sağlıyor.Ayrıca teknik olarak bilgiye sahip değilim sadece akü sitelerinden ve internetten bulduğum veriler doğrultusunda akünün şarj edilmesi gerektiğini düşündüm.Bir sitede
            "Akünün araca montajından önce mutlaka yüzey montajı ölçülmelidir. Akünün kabul kriteri minimum 12.6 volt değerinde olmalıdır. Akü voltajı 12,4 ve altında ise bu akünün kullanıma uygun değildir. Çünkü aküde sülfatlaşma reaksiyonu başlamış demektir. Akünün doluluk oranı %75 ve altıdadır. Bu durumda akü eğer araca takılırsa akünün kullanım ömrü ciddi anlamda düşecektir."
            yazmaktadır."
            Bu yazılar beni yüzünden bu şekilde bir karar aldım.

            Teşekkürler.
            Yok hocam o teorik bilgilere inanmayın. Marş sırasında akü 10 volt altına bile düşüyor. O mesele değil. Ben temizlik yaparken teyp açık, süpürge çalışıyor dakikalarca ve ekranda 11.8 volt filan görüyorum ama ne marşta sıkıntı var ne de başka bir şeyde. 0.2 Volt ile akü sülfatlaşacaksa işimiz var demektir. Akü üzerindeki gösterge yeşil yanıyorsa şarjı tam demektir. Düşük ihtimal de olsa 4-5 yıllık akülerde gösterge yeşil yansa bile diğer kapalı bölümlerde plaka erimesi olduğunda akü zayıflaması oluşuyor. Çözüm değişim. Ama sizin aracınızda akü voltajı normal. İsterseniz yarın sabah göstergedeki voltajın fotoğrafını atabilirim. Kafanızı bulandırmayın derim. Aracımızın farlarının ışık şiddeti bile değişir. Camların açılıp kapanma hızı bile değişir.

            Marşta zorlanma hissetmiyorsanız, özellikle kışın her gün çalışan arabada zorlanma yoksa aküye kolay kolay bir şey olmaz. üç beş gün yatan araçta biraz zorlanma olabilir. Bu uyarıdır. Muhtemelen o kışı çıkarır ama bir dahaki kışa değişim ister.
            1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
            2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
            3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
            4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
            5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
            6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: arel2434 View Post
              Benzer orun bende de olmuştu. Aracımı yıkadığım zaman ayna çabuk kapanıyordu Büyük ihtimal aynayı çeviren dişliler arasına biriken tozlardan olabilir.
              Bence de bundan kaynaklanıyor

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                Yok hocam o teorik bilgilere inanmayın. Marş sırasında akü 10 volt altına bile düşüyor. O mesele değil. Ben temizlik yaparken teyp açık, süpürge çalışıyor dakikalarca ve ekranda 11.8 volt filan görüyorum ama ne marşta sıkıntı var ne de başka bir şeyde. 0.2 Volt ile akü sülfatlaşacaksa işimiz var demektir. Akü üzerindeki gösterge yeşil yanıyorsa şarjı tam demektir. Düşük ihtimal de olsa 4-5 yıllık akülerde gösterge yeşil yansa bile diğer kapalı bölümlerde plaka erimesi olduğunda akü zayıflaması oluşuyor. Çözüm değişim. Ama sizin aracınızda akü voltajı normal. İsterseniz yarın sabah göstergedeki voltajın fotoğrafını atabilirim. Kafanızı bulandırmayın derim. Aracımızın farlarının ışık şiddeti bile değişir. Camların açılıp kapanma hızı bile değişir.

                Marşta zorlanma hissetmiyorsanız, özellikle kışın her gün çalışan arabada zorlanma yoksa aküye kolay kolay bir şey olmaz. üç beş gün yatan araçta biraz zorlanma olabilir. Bu uyarıdır. Muhtemelen o kışı çıkarır ama bir dahaki kışa değişim ister.
                Hocam gösterge de akü voltajı hangi modellerde gözüküyor merak ettim. Benim aracım da gözükmüyor.
                Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

                Yorum


                • #9
                  Peki hep bu sıkıntıyı çekmek zorundamıyım yoksa kalıcı bir çözüm varmıdır?Gerçekten sinir bozucu bir olay.

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: mert1411 View Post

                    Hocam gösterge de akü voltajı hangi modellerde gözüküyor merak ettim. Benim aracım da gözükmüyor.

                    Muhtemelen voltmetre ile ölçüm yapıyor.Ben o şekilde ölçüm yaptım.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: mert1411 View Post

                      Hocam gösterge de akü voltajı hangi modellerde gözüküyor merak ettim. Benim aracım da gözükmüyor.
                      Op-Com ile açtım hocam. Yağ ömrünün olduğu menüde açılıyor bu özellikler.

                      Harareti de dijital olarak gösterilmesini açtım, Akü voltajı da anlık olarak görünüyor.

                      Ayrıca sürüş bilgileri ekranına kronometre gibi zaman sayacı ve üçüncü bir km sayacı ekledim. Sürüş 1 ve Sürüş 2 haricinde üçüncü sayacı da kullanıyorum. Birisi gidiş, birisi dönüş, diğeri de toplam yol km'sini göstersin amacıyla.

                      Benim aracım 2011 model.
                      Arkadaşımın 2013 1.4T Sport Astra'sında da aynı özellikleri açtım. Akü voltajı neyse de uzun yolda soğutma suyu sıcaklığını dijital olarak görmek çok iyi oluyor. Çünkü hararet göstergesi 90da sabit dursa bile soğutma suyu sıcaklığı belli bir aralıkta sürekli değişiyor. Soğutma suyu 80 derece olduğunda da hararet 90 görünüyor, 107 olduğunda da. Yolda giderken yokuş aşağı da olsa 86'nın altına düşmüyor.

                      107 dememin sebebi, en fazla 107'yi gördüm. Üstüne çıkmadı daha. Genellikle en fazla 100-101 oluyor. Antifriz kullanmasaydık ve genleşme kabı kapağı bozuk olsaydı içerde basınç da oluşmayacağı için bu sıcaklıklarda su kaynatıp hararet yapabilirdi.
                      Son düzenleme: oguzhanc64; 21.09.2017, 15:08.
                      1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                      2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                      3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                      4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                      5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                      6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: ilker-82 View Post


                        Muhtemelen voltmetre ile ölçüm yapıyor.Ben o şekilde ölçüm yaptım.
                        Op-Com ile açtım hocam. Yağ ömrünün olduğu menüde açılıyor bu özellikler.

                        Harareti de dijital olarak gösterilmesini açtım, Akü voltajı da anlık olarak görünüyor.

                        Ayrıca sürüş bilgileri ekranına kronometre gibi zaman sayacı ve üçüncü bir km sayacı ekledim. Sürüş 1 ve Sürüş 2 haricinde üçüncü sayacı da kullanıyorum. Birisi gidiş, birisi dönüş, diğeri de toplam yol km'sini göstersin amacıyla.

                        Ayrıca bu ayna yavaşlığı sıkıntı değil bence. Gerçi sizinki ne kadar nazlanıyor bilmiyorum ama marşa basmadan öncesi ve sonrasında kapanıp açılma hızında toplamda ancak 1 saniye filan fark ediyordur. İsterseniz video çekeyim ya da siz çekin yükleyin.
                        1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                        2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                        3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                        4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                        5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                        6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: ilker-82 View Post


                          Muhtemelen voltmetre ile ölçüm yapıyor.Ben o şekilde ölçüm yaptım.
                          Ben Oğuzhan Bey'in bahsettiği gibi araç içindeki gösterge tablosundan bahsediyorsunuz sanmıştım. Yine de sağolun hocam.
                          Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                            Op-Com ile açtım hocam. Yağ ömrünün olduğu menüde açılıyor bu özellikler.

                            Harareti de dijital olarak gösterilmesini açtım, Akü voltajı da anlık olarak görünüyor.

                            Ayrıca sürüş bilgileri ekranına kronometre gibi zaman sayacı ve üçüncü bir km sayacı ekledim. Sürüş 1 ve Sürüş 2 haricinde üçüncü sayacı da kullanıyorum. Birisi gidiş, birisi dönüş, diğeri de toplam yol km'sini göstersin amacıyla.

                            Benim aracım 2011 model.
                            Arkadaşımın 2013 1.4T Sport Astra'sında da aynı özellikleri açtım. Akü voltajı neyse de uzun yolda soğutma suyu sıcaklığını dijital olarak görmek çok iyi oluyor. Çünkü hararet göstergesi 90da sabit dursa bile soğutma suyu sıcaklığı belli bir aralıkta sürekli değişiyor. Soğutma suyu 80 derece olduğunda da hararet 90 görünüyor, 107 olduğunda da. Yolda giderken yokuş aşağı da olsa 86'nın altına düşmüyor.

                            107 dememin sebebi, en fazla 107'yi gördüm. Üstüne çıkmadı daha. Genellikle en fazla 100-101 oluyor. Antifriz kullanmasaydık ve genleşme kabı kapağı bozuk olsaydı içerde basınç da oluşmayacağı için bu sıcaklıklarda su kaynatıp hararet yapabilirdi.
                            Hocam ben de açtırmayı düşündüm ama detaylı bilgi bulamadım ve vab-com gibi her yer de yapmıyor bunu. Hangi ildesiniz hocam siz? Ankara'da iseniz tanışmak bilgi alışverişinde bulunmak isterim.Ayrıca araçlarımızda göstergedeki eksiklikleri açma haricinde VW gurubunda ki gibi gizli özellikler var mıdır biliyor musunuz?
                            Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: mert1411 View Post

                              Hocam ben de açtırmayı düşündüm ama detaylı bilgi bulamadım ve vab-com gibi her yer de yapmıyor bunu. Hangi ildesiniz hocam siz? Ankara'da iseniz tanışmak bilgi alışverişinde bulunmak isterim.Ayrıca araçlarımızda göstergedeki eksiklikleri açma haricinde VW gurubunda ki gibi gizli özellikler var mıdır biliyor musunuz?
                              Hocam maalesef Muş'ta ikamet ediyorum. Ankara'ya da anca yolumuz düşerse İstanbul otoyolundan girip çıkıyoruz. Ankara-İstanbul tarafında olsam etkinliklere de katılmak istiyorum, tanışmak da istiyorum ama şu an için maalesef mümkün görünmüyor.

                              Elimde Vag-Com 12.12.0 var ama Windows 10'da hiç denemedim. Windows 7'ydi eski bilgisayarım. Arabayı değiştirdikten sonra Laptop'u yenileyince Win10 yükledim.
                              Op-Com da Win10'da biraz zahmetli çalışıyor ama sıkıntı çıkarmadı.

                              VW grubunda gizli özellikler yıllara göre değişiyor. Bizim aracımız 2007. 2011lerde dönüşe duyarlı sis vs ufak tefek şeyler açılabiliyor ama bizim araçta kısıtlı maalesef.

                              Park sensörünün sesini arttırdım, ayak aydınlatması %75 şiddetindeydi %100 yaptım. Yağmurda camları kapatmayı da açmıştım sanırsam ama babamın hoşuna gitmeyince kapatmıştım herhalde tam hatırlayamadım onu. Amerikan park yapmıştım. Sonradan hoşuma gitmedi kapattım. Yeni modellerde daha fazla özellik var ama bendeki 12.12.0 numaralı kablo açar mı bilmiyorum.

                              Op-Com'da da 1.60 versiyonlu kablo kullanıyorum. 2014'e kadar olan modelleri açıyor. Bazı birimlere blok ölçümünde erişim sıkıntışı yaşıyorum klon olduğu için. Onun dışında gayet memnunum.

                              Ama Opel'de bu şekilde ayrıntılı kapalı özellikler yok sanırsam. VW grubunda bir özellik Golf,Jetta,Passat'ta standart olduğu için birinde açılıyorsa diğerinde de açılabiliyor. Aynı beyni kullanıyorlar herhalde. En basitinden kabloya gerek kalmadan VW grubunda CLimatronik gizli menüsü ile bir çok sensörün ölçümüne ulaşılabiliyor. 2000 Model Passat'ımda ayak bölgesindeki hava sıcaklığından göğüs havalandırmasından çıkan hava sıcaklığına kadar hepsinin ayrı ayrı sensör bilgileri gizli menüde mevcuttu. Kabloya da gerek yoktu ama Opel'de böyle bir seçenek yok maalesef.

                              İki üç haftada bir bağlayıp kontrol ederim. DPF doluluk durumunu filan görebiliyorum. Gerekirse elle rejenerasyon yaptırabiliyorum. Galiba KM'de değişiyor ama bir sefere mahsus sanırsam.

                              Op-Com çok tehlikeli. Vag-Com'un erişimi daha kısıtlı.
                              1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                              2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                              3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                              4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                              5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                              6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X