Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Zorunlu kış lastiği uygulaması

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    düşünen olursa continin 4 mevsimini bayilerine sorsun çok iyi bir lastik ve kar için kullanımı var m+s lastik
    . 2m2aupv.jpgfegeuq.jpg
    insignia 1.6 cdti sport AS + ÇG 2 paketi

    Yorum


    • #17
      bu m+s (mud+snow) yani çamur ve kar lastikleri o kadar enteresan lastikler ki, peugeot 3008 almıştım 2010 yılında, üzerinde m+s lastikler vardı, grip control sistemi ile araba saplandığı çamurdan öyle kolayca çıkıyordu ki. 4 çeker olmamasına rağmen.
      ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

      Yorum


      • #18
        3008 lerde esp için 3 farklı seçenek olduğunu görmüşsünüzdür. Kar, yağmur ve kum/toprak. Bizim araçlarda hepsi tek tuşta toplanmış..
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: ulas79 View Post
          düşünen olursa continin 4 mevsimini bayilerine sorsun çok iyi bir lastik ve kar için kullanımı var m+s lastik
          . 2m2aupv.jpgfegeuq.jpg
          Efsane lastik.

          Yorum


          • #20
            Bu 4 mevsim olayı kafama yattı, kış lastiğine yakın kar performansları var. Her yıl 2 kez tak sök yapmaktan kurtuluruz...
            Ölçüyü ne almalı, yaz lastiği 245/45 R18, kış lastiği 235/45 R18 tavsiye ediliyor. Benim gönlümden 235 geçiyor...Nokian Weatherproof da oldukça iyi bir lastiğe benziyor,testlere bakıp karar vermek kaldı.

            Yorum


            • #21
              Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
              Bu 4 mevsim olayı kafama yattı, kış lastiğine yakın kar performansları var. Her yıl 2 kez tak sök yapmaktan kurtuluruz...
              Ölçüyü ne almalı, yaz lastiği 245/45 R18, kış lastiği 235/45 R18 tavsiye ediliyor. Benim gönlümden 235 geçiyor...Nokian Weatherproof da oldukça iyi bir lastiğe benziyor,testlere bakıp karar vermek kaldı.
              Maalesef performansları sadece kağıt üstünde. Ne yazın yaz lastiği gibi yol tutuyor, ne de kışın kış lastiği gibi performans gösteriyor. İki açıdan da vasat derecede.
              Bahsettiğim lastik de Michelin CrossClimate. Araç 2014 Advance donanımlı otomatik Corolla. Bu lastikler sadece günü kurtarıyor.

              Ayrıca kullanma kılavuzunda lastik ebatınıza göre uyarılar vardır. Zincir takacaksanız lastiği bir boy küçük takmanız gerektiği yazıyor.
              Mesela benim 225 tabanlı yazlıklarım var. Ama kılavuz 215 takman gerekiyor dediği için 215 aldım. Çünkü ağır kış şartları olan yerde yaşıyorum ve zaman zaman zincir takmam gerekiyor.
              1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
              2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
              3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
              4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
              5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
              6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

              Yorum


              • #22
                "Tavsiye ediliyor" derken kastım kullanım kılavuzu idi. Kılavuzda yazlıklar 245 taban, kışlıklar 235 taban öneriliyor. 4 mevsim alırsak hangisini almak lazım diye düşünüyorum... Bana 235 daha mantıklı geliyor çünkü yazın aracı zorlayan, limitlerde kullanan birisi değilim. Ancak kar yağdığında yapabileceğiniz bir şey yok...

                4 mevsim lastikler aslında 2 gruba ayrılıyorlar, bazıları yaz lastiğine daha yakın, bazıları kış lastiğine daha yakınlar.

                Muş'ta 4 mevsim lastik bence de sıkıntılı olur ama ben Ankara'dayım... Ankara'da da kış şartları yaşanabiliyor ama kış şartlarında yatkın (Nokian Weatherproof gibi) bir 4 mevsim Ankara'da iş görür diye düşünüyorum.

                Biraz daha araştıracağım, henüz karar vermek için 1-1.5 ay zamanım var. (Accuweather'a göre Ankara'da hava 7 derece altına neredeyse 2 ay daha düşmeyecek)

                Yorum


                • #23
                  Şu testte faydalı bilgiler var...

                  The UK climate represents a difficult challenge for car tyres. Warm enough to require a tyre that works well at higher temperatures, but not warm enough to make a summer tyre the best choice year ...


                  Testlerdeki grafikler çok kısa değer aralıklarını gösterdiği için yanıltıcı görünüyor, farkların ne boyutta olduğuna grafiklere bakıp karar vermeyin. Rakamları ve yorumları okuyun.

                  NOT : Bu teste göre CrossClimate "kış yetenekleri olan bir yaz lastiği" olarak tanımlanmış. Vector 4Season ise "4 mevsim" lastik olarak seçilmiş.
                  Michelin have asked people not to call the CrossClimate an all season tyre, but that's exactly what we're testing it as.

                  The CrossClimate made good on its promise of being a "summer tyre with winter capabilities"

                  Yorum


                  • #24
                    Şu teste göre Nokian Weatherproof en iyi dengeye sahip 4 mevsim lastik gibi görünüyor :

                    Continuing the year of all season tyre tests, French magazine L'Argus have released their first all season tyre test, which included both the new Michelin CrossClimate, the new Nokian ...

                    Yorum


                    • #25
                      Düşünmeye devam ediyorum. 7 C ve üzerinde yaz lastikleri tavsiye ediliyor. Ankara'da yılın çok büyük bir bölümünde gündüz sıcaklıkları 7 C ve üzerinde. Tablo şöyle (Ocak-Şubat :
                      0.2 1.6 5.7 11.3 16.1 20.1 23.5 23.4 18.7 12.9 7.1 2.4 11.9
                      4.2 6.3 11.4 17.3 22.3 26.6 30.2 30.4 25.9 19.9 13.0 6.4 17.8

                      Burada dikkat edilmesi gereken "Ortalama En Yüksek Sıcaklık", bu tabloya göre de Ankara'da yılın sadece 3 ayı 7 derece ve altında, o 3 ayın 2'sinde ise 6.3 ve 6.4 derece ortalamalar var, yani 7 dereceye çok yakın. Bu tabloya göre Ankara'da 4-mevsim kullanmak -yazın aracı fazla zorlamamak kaydıyla- çok da mantıksız değil.

                      Yorum


                      • #26
                        İlginç bir bilgi daha, Opel kullanma kılavuzunda kışlık lastiklerin daha ince olmasını önerirken, Continental tam tersini, kışlık lastiklerin daha kalın olmasını öneriyor. Continental'e göre ince kış lastiği sadece yumuşak karda tutunma ve aquaplanning konusunda avantajlı iken, kalın kış lastikleri kuru zeminde tutunma, ıslak zeminde frenleme, ıslak zemin ve sıkışık karda sürüş, yumuşak karda frenleme ve buzda tutunma konularında avantajlı...

                        Yorum


                        • #27
                          Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                          "Tavsiye ediliyor" derken kastım kullanım kılavuzu idi. Kılavuzda yazlıklar 245 taban, kışlıklar 235 taban öneriliyor. 4 mevsim alırsak hangisini almak lazım diye düşünüyorum... Bana 235 daha mantıklı geliyor çünkü yazın aracı zorlayan, limitlerde kullanan birisi değilim. Ancak kar yağdığında yapabileceğiniz bir şey yok...

                          4 mevsim lastikler aslında 2 gruba ayrılıyorlar, bazıları yaz lastiğine daha yakın, bazıları kış lastiğine daha yakınlar.

                          Muş'ta 4 mevsim lastik bence de sıkıntılı olur ama ben Ankara'dayım... Ankara'da da kış şartları yaşanabiliyor ama kış şartlarında yatkın (Nokian Weatherproof gibi) bir 4 mevsim Ankara'da iş görür diye düşünüyorum.

                          Biraz daha araştıracağım, henüz karar vermek için 1-1.5 ay zamanım var. (Accuweather'a göre Ankara'da hava 7 derece altına neredeyse 2 ay daha düşmeyecek)
                          Hocam CrossClimate lastikler Muş'ta değil Safranbolu'da kullanılıyor ve aracı kayın pederim kullanıyor. Yazın ona yetse de kışın kendisi zorlamaya pek gelmediğini, kış lastiği gibi tutmadığını söylüyor. Bence de öyle zaten. Yazın da Corolla yolda geziyor bu lastiklerle. Ama tercih sizin tabiki. Kışın tutunma için yumuşak hamur, yazın sağlamlık için biraz daha sert hamur. İkisinin birleşiminde iki tarafta da ortalamaya yakın performans. Bence iki avantajı var. Birincisi lastik değişim masrafı yok, ikincisi lastik sökülmediği için balans derdi yok.
                          1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                          2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                          3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                          4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                          5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                          6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                          Yorum


                          • #28
                            Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                            İlginç bir bilgi daha, Opel kullanma kılavuzunda kışlık lastiklerin daha ince olmasını önerirken, Continental tam tersini, kışlık lastiklerin daha kalın olmasını öneriyor. Continental'e göre ince kış lastiği sadece yumuşak karda tutunma ve aquaplanning konusunda avantajlı iken, kalın kış lastikleri kuru zeminde tutunma, ıslak zeminde frenleme, ıslak zemin ve sıkışık karda sürüş, yumuşak karda frenleme ve buzda tutunma konularında avantajlı...
                            Opel'den ziyade bence de taban daraltmak daha avantajlı. Çünkü birim alanda basınç artacağı için karı veya buzu yarıp asfalta ulaşması daha kolay olacaktır. Rallilerde de mesela toprak zeminde sert yüzeye ulaşması için geniş lastik değil dar lastik kullanıyorlar.
                            1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                            2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                            3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                            4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                            5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                            6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                            Yorum


                            • #29
                              Yazdıklarımı prk okumadınız sanırım, CrossClimate ile benim bahsettiğim 4 mevsimlerin kategorisi farklı. Mşchelin CC'i "kış şartlarında daha iyi sonuç veren yaz lastiği" olarak tanımlıyor. Ancak 'Nokian Weatherproof' gibi 4 mevsim lastikler daha çok kış şartları düşünülerek üretiliyor ve kış lastiğine daha yakınlar. Elbette en iyi yaz lastiği ve en iyi kış lastiği kadar iyi sonuç vermeyecektir ama sürekli kar yağan bir şehirde değilseniz bahsettiğim kış lastiğine yakın olan 4 mevsim lastikler gayet iyi sonuç verecek gibi görünüyor.

                              Yorum


                              • #30
                                Ralliler yüzey koşulları önceden belli bir parkurda yapılıyor ve bahsettiğiniz karlı parkurlarda elbette olabilecek en ince taban daha avantajlı. Ancak günlük kullanımda farklı kar ve buz koşulları ile birlikte ıslak ve kuru zeminler de var. Ayrıca ince lastik daha iyi tutunma sağlarken frenlemede kayıp yaşanıyor, rallide tutunmanın önemi daha fazla olduğundan kesin olarak avantaj ama günlük kullanımda Continental'in açıkladığı gibi farklı sonuçlar çıkabiliyor... Oldukça bilgilendiri bir tablo hazırlamışlar...

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X