Arkadaşlar , eski bir mercedes otomobil satış danışmanı olarak, bu kıyaslamayı biraz profesyonal gözle ve duygusallık katmadan yapmak isterim.
öncelikle üslup olarak : " kıyas kabul etmez", "arasında dağlar var" vs kıyaslama söylemlerini hic sevmedigimi ve onaylamadıgımı söylemek isterim. her arac her aracla kıyaslanır ve kanımca biri 50 bin biri 400 bin olmadıktan sonra hicbir zaman 2 araç arasında dağlar kadar fark yoktur .
mesleğim icabı piyasada kullanmadıgım arac yok gibidir diyebilirim. 1,0 ibiza dan , 585 bg lik E63 AMG ye kadar..
passat - insignia kıyaslamasını da kısa süreli sürüşlerle yapmıstım. gecen hafta yapmış olduğum talihsiz bir kaza sebebiyle bu kıyaslamayı daha iyi yapma fırsatım oldu.
hurda kamyonundan düşmüş olan inşaat demiri insigniama ucarak geldi.far kırıldı ve kaputum hafif ezildi. ucuz atlattık camdan girip öldürebilirdi..cok sukur.. neyse..kasko 7 gun yedek arac verdi ve benim tercihim de bu kıyası daha iyi yapabilmek icin passat oldu.
öncelikle donanımdan bahsedeyim... sıcak havada elimi klimaya attıgımda ilk şok u yaşadım. analog klima!!! e işte trendline dır bilmem ne... bundan önce 2012 model alt donanım insigniam vardı eski kasa ve digital klimaydı. 140 bin tl ye D segmenti araba satacaksın ve showroom unda en lüks aracın olarak göstereceksin ve analog klima. bence kabul edilemez..ve bu arac 2016 yeni kasa..
cruise comtrol yok!! 2. şok da bu. D segmenti ve 140 bin tl diye herseferinde tekrarlamama gerek yok sanırım.
otomatik kararan dikiz ayna yok.anahtarsız biniş yok. dugmeyle calıstırma var ki anahtarsız biniş olmadıktan sonra bence bi anlamı yok. anahtarla kapıları acan anahtarla da calıstırır zaten de anahtarı binince koyacak yer aramaz yerine sokar. insigniadan once qashqaim vardı 2013 model ondan da alısmıstım zaten iyice , satın almadan önce insignia da ilk sorguladıgım şey bu ozellik oldu. kot umun cebinden anahtarı hicbir zaman cıkartmam. sadece pantolon degistirecegim zaman aktarırım. passat ta bu ve benzeri özellikleri sadece highline da veriyorlar. o da 170 bin tl sanırım. trend le kıyaslama diyen olursa kabul etmem. ben genel olarak zaten marka mentalitesini kıyaslıyorum. D segmentinde zaten bazda bile olması gereken ozelliklerin hepsini highline da verir alt donanımlarını bomboş bırakırsa zaten orada markanın daha farklı sekilde sorgulanması gerekir. kullandıgım passat ın ekranı , 59 bin tl lik ibiza dsg ile bire bir aynı. aynı grup beraber sattıgı B segmenti alt marka ibizayla kıyaslayayım. 1,0 cc motorlu dsg ibiza tek donanım geliyor style adı altında. digital klima standart. hız sabitleyici standart. ve dedigim gibi 140 bin tl lik passatla bilgi ekranı bire bir aynı. ayıp...
trent ve comfort da 215 lik lastik var. d segmentinde 508 de bu var bence cok dar. sadece fabrika yakıt tuketimi verisini dusuk gostermek icin yapılmış bir hile. 1 haftalık testimde resmen korkmuş ve daha ağır kullanmaya başlamışım da haberim yok. araç yaldır yaldır patinaja giriyor (asr - esp falan hakgetire).dün arabayı teslim etmeden önce kritik bir sollamaya girdim dumduz yolda sollama esnasında gaza yuklenince yanda ki arabanın önüne 3.20 ile drift yaparmış gibi girdi.araba 160 bg olsa anlıycam da ... o da ayrı bir mevzu.. 120 bg dizel mi kaldı bu segmentte yahu..ha bu arada dsg nin avantajı ve düşük devirde yuksek torku yakalamasından dolayı 120 beygir affedilir oluyor.
yakıt tuketiminde insignia ile 6 lt yaktıgım 1.000 km lik aynı rotada passat ile 5 lt yaktım. yaklasık bir %20 lik avantajı var passatın bu konuda. aslında 245 lik insignia lastigi, agırlık farkı, sanzıman farkı dusunuldugunde bu kabul edilebilir bir fark bence.
0-210 km /h kalkış denemesi yaptım. 65 saniye. ilk fırsatta insignia ile deneyip bunun da kıyasını yapmıs olacagım.
malzeme kalitesi olarak kesinlikle piyasada abartıldıgı vauuuwww vwww kaliteeeee falan gibi birsey bence yok. ben A180 leri C leri falan satarken müşterilerime passat A dan daha kalitelidir diye itiraf ederdim sonucta segment farkı var bu dogal mercedes dahi olsa derdim.1 haftalık testimde bu konuda yanılmış oldugumu anladım.. passat kesinlikle aman aman muhtesem kaliteli malzeme kullanılmıs bir araba degil. insignia malzeme kalitesi daha iyi diyebilirim.
benim gözümde passat D segmenti bir arac degil dersem passat severleri cok kızdırmış olabilirim o yuzden demeyeyim
bazı kıyaslamalarda octavia-passat kıyaslamasını gordugumde kabul etmezdim.ne alaka derdim superb in karsılıgı ya da en azından octavia-superb arasında passat derdim. 1 hafta kullanınca anladım gercekten neden octavia ile kıyaslandıgını. sözümün özü segment konusunda şu ki : insignia en az yarım segment üstünde passatın.
bir sefer boyut olarak da kucuk zaten passat... en azından 480 cm olmalı diye dusunuyorum ben D segmentini. o yuzden mercedes te C serisi ve bmw de 3 serisinin bu segmentte kabul gormesi hosuma gitmez. 460 lık D mi olur yahu..
sürüş hissiyatı olarak insignia bariz üstün. passat tan insigniaya dönünce mercedese gecmiş gibi hissettim.
insigniayla 5 aydır 1 kere patinaja girmedim ve abs 1 kere devreye girmedi. passat bu konuda sıkıntılı. en azında 215 lik lastikle.
belki de insignianın cok dusuk devirde yuksek torku yakalayamaması bir avantaja dönüsüyor. passatta da aynı durum dezavantaj oluyor. insignia stabil kararlı ve hızlı kalkıyor. passat oyle degil.
kokpit darlıgından bahsediyorlar ya passat daha ferah vs.. ben o vücudu sarışını seviyorum.
bir de passatın arka diz mesafesi daha geniş.
dış gorunus kyaslamıyorum cunku goreceli bi kavram. ama benim fikrime gore passat fazlasıyla duz bir araba. cok ince detaylar bence yetersiz. gunumuzun trend i biraz daha gosteriş. gosteriş i kotu anlamda kullanmak sacma. gösteriş sevmeyen gitsin dopdolu egea alsın ...
benim zevkime gore insignia passattan daha yakışıklı bir araaba.
öncelikle üslup olarak : " kıyas kabul etmez", "arasında dağlar var" vs kıyaslama söylemlerini hic sevmedigimi ve onaylamadıgımı söylemek isterim. her arac her aracla kıyaslanır ve kanımca biri 50 bin biri 400 bin olmadıktan sonra hicbir zaman 2 araç arasında dağlar kadar fark yoktur .
mesleğim icabı piyasada kullanmadıgım arac yok gibidir diyebilirim. 1,0 ibiza dan , 585 bg lik E63 AMG ye kadar..
passat - insignia kıyaslamasını da kısa süreli sürüşlerle yapmıstım. gecen hafta yapmış olduğum talihsiz bir kaza sebebiyle bu kıyaslamayı daha iyi yapma fırsatım oldu.
hurda kamyonundan düşmüş olan inşaat demiri insigniama ucarak geldi.far kırıldı ve kaputum hafif ezildi. ucuz atlattık camdan girip öldürebilirdi..cok sukur.. neyse..kasko 7 gun yedek arac verdi ve benim tercihim de bu kıyası daha iyi yapabilmek icin passat oldu.
öncelikle donanımdan bahsedeyim... sıcak havada elimi klimaya attıgımda ilk şok u yaşadım. analog klima!!! e işte trendline dır bilmem ne... bundan önce 2012 model alt donanım insigniam vardı eski kasa ve digital klimaydı. 140 bin tl ye D segmenti araba satacaksın ve showroom unda en lüks aracın olarak göstereceksin ve analog klima. bence kabul edilemez..ve bu arac 2016 yeni kasa..
cruise comtrol yok!! 2. şok da bu. D segmenti ve 140 bin tl diye herseferinde tekrarlamama gerek yok sanırım.
otomatik kararan dikiz ayna yok.anahtarsız biniş yok. dugmeyle calıstırma var ki anahtarsız biniş olmadıktan sonra bence bi anlamı yok. anahtarla kapıları acan anahtarla da calıstırır zaten de anahtarı binince koyacak yer aramaz yerine sokar. insigniadan once qashqaim vardı 2013 model ondan da alısmıstım zaten iyice , satın almadan önce insignia da ilk sorguladıgım şey bu ozellik oldu. kot umun cebinden anahtarı hicbir zaman cıkartmam. sadece pantolon degistirecegim zaman aktarırım. passat ta bu ve benzeri özellikleri sadece highline da veriyorlar. o da 170 bin tl sanırım. trend le kıyaslama diyen olursa kabul etmem. ben genel olarak zaten marka mentalitesini kıyaslıyorum. D segmentinde zaten bazda bile olması gereken ozelliklerin hepsini highline da verir alt donanımlarını bomboş bırakırsa zaten orada markanın daha farklı sekilde sorgulanması gerekir. kullandıgım passat ın ekranı , 59 bin tl lik ibiza dsg ile bire bir aynı. aynı grup beraber sattıgı B segmenti alt marka ibizayla kıyaslayayım. 1,0 cc motorlu dsg ibiza tek donanım geliyor style adı altında. digital klima standart. hız sabitleyici standart. ve dedigim gibi 140 bin tl lik passatla bilgi ekranı bire bir aynı. ayıp...
trent ve comfort da 215 lik lastik var. d segmentinde 508 de bu var bence cok dar. sadece fabrika yakıt tuketimi verisini dusuk gostermek icin yapılmış bir hile. 1 haftalık testimde resmen korkmuş ve daha ağır kullanmaya başlamışım da haberim yok. araç yaldır yaldır patinaja giriyor (asr - esp falan hakgetire).dün arabayı teslim etmeden önce kritik bir sollamaya girdim dumduz yolda sollama esnasında gaza yuklenince yanda ki arabanın önüne 3.20 ile drift yaparmış gibi girdi.araba 160 bg olsa anlıycam da ... o da ayrı bir mevzu.. 120 bg dizel mi kaldı bu segmentte yahu..ha bu arada dsg nin avantajı ve düşük devirde yuksek torku yakalamasından dolayı 120 beygir affedilir oluyor.
yakıt tuketiminde insignia ile 6 lt yaktıgım 1.000 km lik aynı rotada passat ile 5 lt yaktım. yaklasık bir %20 lik avantajı var passatın bu konuda. aslında 245 lik insignia lastigi, agırlık farkı, sanzıman farkı dusunuldugunde bu kabul edilebilir bir fark bence.
0-210 km /h kalkış denemesi yaptım. 65 saniye. ilk fırsatta insignia ile deneyip bunun da kıyasını yapmıs olacagım.
malzeme kalitesi olarak kesinlikle piyasada abartıldıgı vauuuwww vwww kaliteeeee falan gibi birsey bence yok. ben A180 leri C leri falan satarken müşterilerime passat A dan daha kalitelidir diye itiraf ederdim sonucta segment farkı var bu dogal mercedes dahi olsa derdim.1 haftalık testimde bu konuda yanılmış oldugumu anladım.. passat kesinlikle aman aman muhtesem kaliteli malzeme kullanılmıs bir araba degil. insignia malzeme kalitesi daha iyi diyebilirim.
benim gözümde passat D segmenti bir arac degil dersem passat severleri cok kızdırmış olabilirim o yuzden demeyeyim
bazı kıyaslamalarda octavia-passat kıyaslamasını gordugumde kabul etmezdim.ne alaka derdim superb in karsılıgı ya da en azından octavia-superb arasında passat derdim. 1 hafta kullanınca anladım gercekten neden octavia ile kıyaslandıgını. sözümün özü segment konusunda şu ki : insignia en az yarım segment üstünde passatın.
bir sefer boyut olarak da kucuk zaten passat... en azından 480 cm olmalı diye dusunuyorum ben D segmentini. o yuzden mercedes te C serisi ve bmw de 3 serisinin bu segmentte kabul gormesi hosuma gitmez. 460 lık D mi olur yahu..
sürüş hissiyatı olarak insignia bariz üstün. passat tan insigniaya dönünce mercedese gecmiş gibi hissettim.
insigniayla 5 aydır 1 kere patinaja girmedim ve abs 1 kere devreye girmedi. passat bu konuda sıkıntılı. en azında 215 lik lastikle.
belki de insignianın cok dusuk devirde yuksek torku yakalayamaması bir avantaja dönüsüyor. passatta da aynı durum dezavantaj oluyor. insignia stabil kararlı ve hızlı kalkıyor. passat oyle degil.
kokpit darlıgından bahsediyorlar ya passat daha ferah vs.. ben o vücudu sarışını seviyorum.
bir de passatın arka diz mesafesi daha geniş.
dış gorunus kyaslamıyorum cunku goreceli bi kavram. ama benim fikrime gore passat fazlasıyla duz bir araba. cok ince detaylar bence yetersiz. gunumuzun trend i biraz daha gosteriş. gosteriş i kotu anlamda kullanmak sacma. gösteriş sevmeyen gitsin dopdolu egea alsın ...
benim zevkime gore insignia passattan daha yakışıklı bir araaba.
Yorum