Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Araç hangi durumda daha kısa mesafede durur

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Araç hangi durumda daha kısa mesafede durur

    Arkadaşlar ,

    Araç 200 km hızla giderken panik freni yapmanız gerekiyor aracı durdurmak için hangi yöntemi kullanırsınız
    • Aracı durdurmak için Frene basmak
    • Aracı durdurmak için Fren+Debriyaja basmak

    Evet yorumları alalım beyler

    41
    Frene Basmak
    60.98%
    25
    Fren+Debriyaja basmak
    39.02%
    16
    Son düzenleme: FacomX; 24.02.2017, 01:50.



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

  • #2
    Frene basmak, devir düştükçe vites düşürüp ekstra motor freni yapmasını sağlamak.

    Yorum


    • #3
      Ben fren ve debriyaj diye biliyorum. Ama otomatikse nasıl oluyor acaba
      2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

      Yorum


      • #4
        Debriyaja basarsak araç aksine bir süreliğine hızlanır ve motorun hareketini tekere iletmez aracın kontrolden çıkması daha kolay olur, ve 200 km hız ile giderken neden el freni çekelim ki bu zaten tehlikeli hem bu araçlarda el freni çeksekte kademeli fren yapıyor manuel el freni gibi çeksekte durmaz

        Yorum


        • #5
          Bizim araçlarda panik fren anlarında devreye giren ve ayağımızı fren pedalından çekmediğimiz sürece devrede kalan bir fren destek sistemi mevcut,yüksek hızla ilerlerken yapılması gereken debriyaja basmadan öncelikle tüm gücümüzle fren pedalına basmak,eğer mesafede yetiyorsa seri bir şekilde vites küçültüp motoru kompresyona sokarak aracın durmasını sağlamak.
          2013 opel insignia cosmo 1.6 sidi manuel
          http://i.hizliresim.com/R1Jnda.jpg

          *İmza görseliniz kurallara aykırıdır, lütfen tekrar düzenleyiniz

          Yorum


          • #6
            170 le önüm bomboş giderken sağ tali yoldan önüme çıkan servis minibüsü yüzünden panik fren yapmak zorunda kalmıştım geçen yaz. Fren+debriyaj dip birlikte bastım. İlk frenleme anında kafa sağ sol yaptı. Hemen ardından araç toparlayıp benim müdahaleme gerek kalmadı, kısa sürede durdu. Sonrasını boşverin sinir harbi yaşadım ayrı dava..
            Ancak benim bildiğim panik fren durumunda debriyaj ve fren birlikte basılır ki son durma anında araç ileri fırlamasın. Sadece frene basarak önce aracı yavaşlatmak ve durma anına doğru debriyaja da tam basmak en doğrusu ama panik anında bunu başarmak hele ki 200 ile giderken zor olabilir diye düşünüyorum..
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Arkadaş kar Insignia olarak düşünmeyiniz el freni zaten çekilmez Insignia da kullanılan parmak freni en güvenli ve kısa sürede durmak için kullanılır

              Burada merak edilen ve tartışmaya konu olan durma şekilleri yukarda verilmiştir sorunun cevabı fizik kuralları ve tecrübe ile çözülecek gibi gözüküyor

              200 km hız burada motor gücünün yüksek olduğunu anlatmak için verilmiştir

              Vites küçültmek şoförluk becerisini gerektirir

              Bizim şoför sadece fren ve debriyaja başkanı basıp direksiyonu düz tutuyor
              Son düzenleme: FacomX; 24.02.2017, 08:20.



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #8
                Ben de debriyaj + fren diyorum.O panikle hangi ara vites küçülteceksin.Zaten o hızlarda max viteste olursun ki o zaman da motor seni ileriye götürmeye çalışır.
                http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                Ellere yar oldu
                2.0 CDTI
                Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                Yorum


                • #9
                  Direk frene basmak acemi işidir.Panik halinde genelde hem fren hem debriyaja basılır.Amaç durmaksa ABS devreye girdikten sonra viteste yada boşta olmasının bir espirisi kalmıyor.Tam fren anında zaten motordaki frenlemenin lastiklere ekstra bir fren gücü kazandırma şansı kalmamış olur.Çok yüksek hızlarda bir alt vitesin kaldıramıyacağı devirlerde vites düşürmek sente atlamasına ve motora büyük zararlar vermeye kadar gider.En iyisi Fren +debriyajdır aracın stop etme ihtimalide kalmamış olur.
                  2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                  2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                  Yorum


                  • #10
                    Daha önce izlediğim tüm testlerde Fren+Debriyaj olarak güvenli olduğu belirtilmişti bence bu sistem daha mantıklı
                    2010 1.6T Cosmo

                    Yorum


                    • #11
                      yüksek hızla ilerlerken, debriyaja basmadan frene basmak sanıldığı gibi sakıncalı değildir. Aksine yavaşlayan tekerelek-aks-şanzuman-volan-motor devri sıralamasıyla araç daha güvenli yavaşlayacaktır. debriyaja basarak frenlere asılmak, aracı boş viteste frene basmak demektir ki, oda yolun yapısı ve durumuna göre kayma (tekerleklerin kiltlenmesi) etkisi yaratmaktadır. her ne kadar günümüz teknolojisinde üretilen araçlarımız bu etkiyi minimuma indirecek güvenlik tertibatlarıyla donatılmış olsada, her şey direksiyon başındaki hüner, lastik ve yol durumuna bağlı kalmaktadır. sert frende yapıyor olsak debriyajla birlikte değil, önce frene en son olarak debriyaja basılması doğru olandır bana göre, hiçbirimizin bu gibi zor durumlarla karşılaşmaması dileğiyle, herkese sevgiler
                      [center]
                      İnsignia 1.4 Edition Elegance Yeni Stil Paket 2012 OPC Body Kit (Kara Şahin)

                      BİR ZAMANLAR

                      Yorum


                      • #12
                        fatıh abı bence sorudada yanlıslık var

                        pekı hla otomatık arabada bosamı atacaksın arabayı kadırın dedıgı gıbı


                        ORJİNAL F10 MSPORT

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: Erhktn View Post
                          fatıh abı bence sorudada yanlıslık var

                          pekı hla otomatık arabada bosamı atacaksın arabayı kadırın dedıgı gıbı
                          Otomatik arabada stop etme veya düşük hızlarda yüksek viteste kalma gibi bir durum yok.Araç kendisi uygun vitese anında düşer.Dururken motorda vuruntu olmaz veya stop etmez.Çoğu panik frende manuel vitesli araçlarda kimse vitesi küçültmeyi düşünemez ve debriyaja basmayı unuttukları için tam duruş anında araç sarsıntılı bir şekilde stop eder.ABS yok ise kontrolü kaybetmemek adına fren kaçış hamlesi yapabilecek kadar gevşetilebilir.
                          Çoğu kişi vites düşürmekte veya son anda debriyaja basmaktan bahsediyor ama bu şekilde ani gerçekleşen durumlarda ne vites düşürülebilir ne de önce frene sonra debriyaja basmak düşünülebilir.Sonuna kadar 2 pedalada basmak en etkili ve en zararsız yoldur.
                          2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                          2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                          Yorum


                          • #14
                            Bende sonucu kaçınılmaz durumlarda fren ve debriyaja sonuna kadar basmanin gerekli olduğunu düşünüyorum ve uyguluyorum
                            Erhktn otomatik araç ya yapabiliyorsun boş a al ama akıllı şanzıman vites kucultuyor fakat ne derece artısı var

                            Zaten iki şekilde araç duruyor biri diğerine göre 1-2 MT fark ediyor



                            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi View Post

                              Otomatik arabada stop etme veya düşük hızlarda yüksek viteste kalma gibi bir durum yok.Araç kendisi uygun vitese anında düşer.Dururken motorda vuruntu olmaz veya stop etmez.Çoğu panik frende manuel vitesli araçlarda kimse vitesi küçültmeyi düşünemez ve debriyaja basmayı unuttukları için tam duruş anında araç sarsıntılı bir şekilde stop eder.ABS yok ise kontrolü kaybetmemek adına fren kaçış hamlesi yapabilecek kadar gevşetilebilir.
                              Çoğu kişi vites düşürmekte veya son anda debriyaja basmaktan bahsediyor ama bu şekilde ani gerçekleşen durumlarda ne vites düşürülebilir ne de önce frene sonra debriyaja basmak düşünülebilir.Sonuna kadar 2 pedalada basmak en etkili ve en zararsız yoldur.
                              tamam dogru dıyorsunuz ama kdristnbl kardesımın demesı otomatık arabada bos alıp daha ıyı duruyor demesi benım mantıgımda almıyor sansuman frenı daha mantıklı gelıyor bana


                              ORJİNAL F10 MSPORT

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X