Panik anında frenlerken vites küçültmeyi kimse kolay kolay yapamaz, fren+debriyaj yapar yada araç stop etmeye yakın debriyaja basar (yada basamaz )
O anda vites küçültebiliyorsa zaten paniklememiştir
şaka bir yana, otomatik viteste frenlerken N'ye almanın hiçbir mantığını görmüyorum, zira sert frende araba zaten kendisi boşa geçiyor, normal frende de yerine göre kendiliğinden vites küçülterek yavaşlıyor (sanırım yokuş aşağı bunu daha belirgin yapıyor)
Vectra-Insignia'da normal frenleme deneyimim şöyle; Vectra eski nesil otomatik şanzumanı gazı bırakır bırakmaz boşa düşüyor ve sürekli boşta frenliyordum. Insignia ise belli hızlarda vites küçülterek frenleme yaptırıyor, bana Vectra sürekli ileriye gitme hissiyatı verirken Insignia daha çabuk yavaşlama sağlıyor gibi hissettiriyordu.
Yeni nesil, son model otomatik vites arabayla frenlerken vitesi N'ye almak bence saçmalık kdristnbl
1- Frene sonuna kadar bastığınızda tekerlekler ABS sayesinde kilitlenme ile kilitlenmeme arasındaki tur sayısında döner.
2- Bu sebeple debrijaya basılmazsa fren esnasında motor devri aniden ve çok fazla düşebileceği için motor stop edebilir.
3- Panik frende yalnızca frene bastığımızda motor kompresyonundan daha hızlı duracağımız halde motorun döndürme kuvveti fren mesafesini uzatacaktır. Fizikteki bileşke kuvvetler konusundan yardım alınabilir.
4- Panik fren her zaman için debriyaj+fren olarak yapılmalıdır.
5- Buz üstünde denediğimde aracım ile panik olmasına gerek olmadan düşük hızda frene basıp dururken aracım viteste olduğunda arka tekerler kilitleniyor ama ön tekerde döndürme kuvveti olduğu için ön tekerler kilitlenmiyor. Aracımı gidekren N'ye alıp fren yaparsam ön tekerlekler de kilitlenme eğilime giriyor çünkü motordan gelen döndürme kuvveti yok.
6- Sokak arasından çıkarken panik fren yaptığımda arka tekerin kilitlendiğini duydum. Bu da 5. maddedeki döndürme kuvvetinin ön tekere uygulanan fren kuvvetini motorun döndürme kuvvetinin düşürmesinden dolayı olduğu aşikar.
1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah
5-6 sene evvel Demirbükey Akademi den ileri sürücülük teknikleri dersi alma imkanım oldu, Demir Abi'nin akademisi der ki: ABS sistemi olan araçlarda her şarttaki panik frenlerde fren ve debriyaja aynı anda ve çok kuvvtli bir şekilde basılır. Önde sağ sol manevralar ile kaçılacak bir yer varsa araç o yöne sevk edilir.
Fren+debriyaj olmalı birde frene ayağımızı çakarak basmalıyız daha önce vectrada kırmızı ışikta duramayıp öndeki araca bindirmistik abs devreye cok gec girdi ustaların dediğine göre fren pedalına adeta tekme atar gibi ayağımızı çakarak basmalıymışız.
fren + debriyaj yaparım.. panik anında motor freni vites küçültme falan anlık olduğu için zor.. ilk olarak fren sonra debriyaj + fren de yapmak zor olur..
1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..
Panik anında frenlerken vites küçültmeyi kimse kolay kolay yapamaz, fren+debriyaj yapar yada araç stop etmeye yakın debriyaja basar (yada basamaz )
O anda vites küçültebiliyorsa zaten paniklememiştir
şaka bir yana, otomatik viteste frenlerken N'ye almanın hiçbir mantığını görmüyorum, zira sert frende araba zaten kendisi boşa geçiyor, normal frende de yerine göre kendiliğinden vites küçülterek yavaşlıyor (sanırım yokuş aşağı bunu daha belirgin yapıyor)
Vectra-Insignia'da normal frenleme deneyimim şöyle; Vectra eski nesil otomatik şanzumanı gazı bırakır bırakmaz boşa düşüyor ve sürekli boşta frenliyordum. Insignia ise belli hızlarda vites küçülterek frenleme yaptırıyor, bana Vectra sürekli ileriye gitme hissiyatı verirken Insignia daha çabuk yavaşlama sağlıyor gibi hissettiriyordu.
Yeni nesil, son model otomatik vites arabayla frenlerken vitesi N'ye almak bence saçmalık kdristnbl
yıllardır ani frenlerde debriyajı kullanmadım. Bastığımda hep araç daha fazla ivmelenir ve kontrolden düşer algısı oluştu. Panik halinde bu algıyı nasıl aşarım bilemedim.
"Herşeyi Senin için yarattım diyen" RABBİNE, "Herşeyden senin için vazgeçtim" diyebilmektir AŞK.
Ömrüm geçti kolay kolay debriyaj + fren yaptığımı hatırlamam.. 100 km hızla bile olsan, değil 6, 8. Viteste bile araç kendini otomatik yavaşlatıyo... ekstra aracı boşa alıpta hızlandırmak mantıksız bence.. kendi fikrim kaldıki fren testlerinde doğrudan frene basılıyo diye biliyorum.. hem şöyle bi kuramda var debriyaj aracı hafifletir buda bi dezavantaj.. vitesteyken asfalta yapışık olan araç boştayken daha bi havalanıyo buda asfaltla bağlantıyo az biraz koparıyor ister istemez..
Bu durumu yaşayan şahıs ne şartlarda yaşamış onuda bilmek lazım aslında.. normalde biz 1.6 T lerde 200 km hıza kdr genelde agresif kullanımda 4. Vitesteyiz.. ani durumda vitesi öne iteklemek zor bişey değil.. tabiki yaşamışlık tecrübe soğuk kanlılık önemli..
farzedelim altıncı vites: en azından sol arkaya doğru hafif eğimli doğrudan çekiş 4 e düşürür buda zor değil yapılabilir..
velhasıl kelam tüm işlevleri geçelim, doğrudan firen her zmn iyi ve güvenli ve avantajlıdır..
Yukarda Kadir ustaya epey bi rağbet olmuş umarım o aydınlatacaktır bizi
100 km hızla yokuş aşağı inerken sağlam bir yolda deneme yaptım ve sadece frene basarak yavaşladım. Araç 5.vitesteydi. Durmaya yakın araç stop etti..debriyajsız freni ben almayayım..
Yorum