Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

    >= işareti ile donanım bazlı bir üstünlüğü kastediyorsak evet Fatih kardeşim, ama zaten öyle bir karşılaştırma için eşitliğin içine yayı koymaya gerek yok Türkiye için hazırlanan donanım paketlerinde, Sport için olası tüm opsiyonları alsan bile Cosmo'ya göre eksik kalan donanımlar vardı (Geçmiş zaman kullanıyorum, çünkü zaten Sport getirmiyorlar artık)

    Ama şasi özelliklerine bakarak bir karşılaştırma yapıyorsak, ki bence spor şasinin özüne ve ruhuna uygun olan da budur, sadece 3.5 cm yay takarak aynı veya daha üstün özellikleri elde etmiş olamayız. Bu konudaki ilk mesajımda yazdığım gibi işin içinde amortisör, denge çubuğu, salıncak gibi başka farklı komponentler de var ve bütün bunlar fabrikada şasi mühendislerinin uzun testleri ve belki onlarca yüzlerce farklı parça kombinasyonunu denemeleri sonucunda seçilerek piyasaya sunulacak süspansiyon setup'ı ortaya çıkarılıyor.

    Tabii iki aracı da kullanıp aralarında bariz bir fark hissetmeyen sürücüler de olabilir, ama gerçek bilimsel sonuçlar ancak profesyonel bir test pilotu tarafından yapılacak bir slalom testinde ortaya çıkar. Sport daha az yaylanan ve esneyen süspansiyonu ile slalom testini örneğin 1 ya da 1,5 sn (mesafeye göre daha az veya fazla da olabilir elbette) daha önde bitirirse o zaman bir üstünlükten söz etmek mümkün olabilir, ki bana göre öyle de olacaktır.

    Yorum


    • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

      Orjinal yazı sahibi: Serdar99
      >= işareti ile donanım bazlı bir üstünlüğü kastediyorsak evet Fatih kardeşim, ama zaten öyle bir karşılaştırma için eşitliğin içine yayı koymaya gerek yok Türkiye için hazırlanan donanım paketlerinde, Sport için olası tüm opsiyonları alsan bile Cosmo'ya göre eksik kalan donanımlar vardı (Geçmiş zaman kullanıyorum, çünkü zaten Sport getirmiyorlar artık)

      Ama şasi özelliklerine bakarak bir karşılaştırma yapıyorsak, ki bence spor şasinin özüne ve ruhuna uygun olan da budur, sadece 3.5 cm yay takarak aynı veya daha üstün özellikleri elde etmiş olamayız. Bu konudaki ilk mesajımda yazdığım gibi işin içinde amortisör, denge çubuğu, salıncak gibi başka farklı komponentler de var ve bütün bunlar fabrikada şasi mühendislerinin uzun testleri ve belki onlarca yüzlerce farklı parça kombinasyonunu denemeleri sonucunda seçilerek piyasaya sunulacak süspansiyon setup'ı ortaya çıkarılıyor.

      Tabii iki aracı da kullanıp aralarında bariz bir fark hissetmeyen sürücüler de olabilir, ama gerçek bilimsel sonuçlar ancak profesyonel bir test pilotu tarafından yapılacak bir slalom testinde ortaya çıkar. Sport daha direkt çalışan düşük oranlı direksiyonu ve daha az yaylanan süspansiyonu ile slalom testini örneğin 1 ya da 1,5 sn (mesafeye göre daha az veya fazla da olabilir elbette) daha önde bitirirse o zaman bir üstünlükten söz etmek mümkün olabilir, ki bana göre öyle de olacaktır.
      Akşam youtube da Rusların 2008 yılında yaptıkları insignia testini seyrettim. Test Almanya'da fabrika yakınındaki pistlerden birinde yapıldı, Opel eye teknik ekibin bası ve bir iki yetkilininde katılımıyla röportajlı ve gördüğüm en detaylı test ve inceleme programiydi. Orada test yapılan araçlardan bir tanesi 2.8 lt v6 260hp 4*4 flexride liydi. Flexiyle denediler ve dediğiniz gibi ufak bir fark çıktı sanırım bir saniyenin altındaydı. Test yapıldığında araç daha piyasaya çıkmadığından Opel eye de daha test asamsindaydi. Onuda denediler. Çalıştı fakat program çekildiği zamanlarda daha gelişmemiş olsa gerek düşük hızlarda çalıştığı söylendi , hatta test hızı 30 km/saat ti. Linki altta fakat İngilizce yok sadece rusça vardi( ben rusça biliyorum ve anlatım tarafsız vede iyi olmuş diyebilirim.)
      ПЕРВАЯ часть передачи "Наши тесты" канала "Авто Плюс" посвященная автомобилю Opel Insignia (www.opel-insignia.su).

      Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant
      Şimdi F30 Modernline Sunroof

      Yorum


      • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

        Serdar bey öncelikle bu bilgileri verdiğiniz için çok çok teşekkür ediyorum. konumuz da sürüş keyfi olduğu için Volkan kardeşime karga şahin ilişkisini bir daha incelemesini ve sportun zaten bir şahin olduğunu artık kabul edip imkan buldıuğunda daha fazla sürüş keyfi aruyorsa bir sport alıp onla oynama yapmasını tavsiye edeceğim. Benim de söylemek istediğim şeyleri gerçekten teknik olarak açıklığa kavuşturdunuz. Cosmo aracı sadece yay takarak sport yapma şansı olmadığını ikisini de kullanan bir insan olarak net bir şekilde söyleyebilrim. Ha bunu ispat da edebiliriz. Ancak teknik bilgi sahibi insanlar bunu net olarak söylerken Volkan kardeşimin artık bu konuda diretebileceğini de sanmıyorum. Saygılar sevgiler

        Yorum


        • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

          Sonuç olarak yine benim özetime geliyor iş Sport özel bir araç ama Cosmo+Filexi de sport özelliklerini ve artılarını taşıyor

          FGJ 93 Teknik donanım bilgisi

          01A = SIYAH KOLTUK TRIMI
          1AB = KAPI PANELI TRIM RENGI SIYAH
          2A2 = KAPI IC PERVAZI, PIYANO SIYAHI
          3A5 = PERVAZ I/P IC PIYANO SIYAHI
          4AA = SIYAH ARAC ICI TRIMI
          A23 = ON CAM,ISI YANSITICI
          A45 = KONTROL BIRIMI,BELLEK POZISYON AYARLAYICI
          A51 = ON CANAK KOLTUK
          A69 = TAHDIT EMNIYET KEMERI GERICISI, ON
          A6D = KISMEN MANUEL 6-YONLU AYARLANABILIR KILAVUZ RAYI OLAN KOLTUK ICIN
          A70 = KILIT, GERME MEKANIZMALI EMNIYET KEMERI
          A90 = ARKA BOLME KAPAGI,UZAKTAN ACMA
          AEF = ELEKTRIKLI CAMLAR, HIZLI YUKARI/ASAGI
          AER = ELEKTRIKLI CAMLAR,ARKA AFA
          AG1 = ON KOLTUK,SOL,6 ASAMALI,ELEKTRIKLI
          AHS = 4-YONLU AKTIF BAS DAYANAGI
          APG = 4 YONLU MOTOR TAHRIKLI BEL DESTEGI
          APH = 4 YONLU MOTOR TAHRIKLI BEL DESTEGI
          ASV = Nem Sensoru
          ATG = KILIT KONTROLU UZAKTAN GIRIS
          AW7 = ARKA YAN HAVA YASTIKLARI ICIN
          AXG = TEK DOKUNUSLU CAM ICIN
          AY9 = KAFALIK,ARKA,VINIL,ORTA
          B11 = TURKIYE ICIN
          B9K = KAPI ESIK PLAKASI KAPLAMASI
          BAH = IMMOBILIZER,ELEKTRIKLI,VARYANT 2
          BSI = KIMLIK,ETKIN KULLANIM KONTROLU
          C2B = LAMBA,KOMP., IC, ON TABAN
          C59 = MEME,ARKA HAVA HAVALANDIRMA
          C95 = LAMBA,KOMPL.,TAVAN, IKILI OKUMA LAMBASI VAR
          C99 = YOLCU HAVA YASTIGINI DEVRE DISI BIRAKMA SALTERI
          CE1 = SILECEK,ON,SOK SISTEMI
          CE4 = FAR YIKAYICI
          CF5 = ACILIR TAVAN,SAYDAM,ELEKTRIKLI
          CJ2 = KLIMA KONTROLU
          CV9 = TURKIYE ICIN
          D61 = KUTU,DEPOZIT,SURUCU TARAFI
          D7A = KROME SERITLI DIS KAPI TUTAMAKLARI ICIN
          D7C = TORPIDO GOZU,GOSTERGE TABLOSU,YAN
          DA1 = ARKA KOLTUK KOL DAYANAGI,ESYA KOYMA
          DBU = SURGULU KOL DAYANAGI ILE ON ZEMIN KONSOLU
          DD8 = ISIGA DUYARLI IC DIKIZ AYNASI ICIN
          DE8 = GUNESLIK,CAM,ARKA TARAF
          DH6 = SIPERLIK,GUNES,AYDINLATILMIS AYNALI,SAG-SOL
          DK6 = IC TAVAN KONSOLU
          DP6 = MAHFAZA
          DT4 = KUL TABLASI VE CAKMAK
          DWH = ELEKTRIKLI KATLANAN AYNA ICIN
          EA1 = CEP,ON KOLTUK ARKASI,SOL TARAF
          EA2 = CEP,ON KOLTUK ARKASI,SAG TARAF
          EAF = KUMAS KOLTUK TRIMI, SIENA EPA EPB
          F45 = SUREKLI DEGISKEN GERCEK ZAMAN AMORTISORLU SASI
          FBE = SIENA DERI KAPI TRIMI
          FX1 = AKS YARDIMCI TAHRIGI 3,94
          FX3 = ELETRONIK DENGE PROGRAMI
          GAL = DIS BOYA,BKZ. KATALOG ONSOZU BOYA TABLOSU
          GNA = SASI EKIPMANI, ON DIKME KOMPLESI
          GNC = SASI EKIPMANI, ARKA AKS, 4-BAGLANTILI
          J61 = 17" FREN SISTEMI ILE KULLANIM ICIN
          J71 = ELEKTRIKLI EL FRENI
          K34 = SEYIR KONTROLU
          K3L = AKU,60AH
          K60 = ALTERNATOR,100AMP
          KA1 = ISITMALI ON KOLTUKLAR ICIN
          KB5 = KONTROL ECM SINIFI FRENLEME
          KD4 = ON KONSOL ELEKTRIK PRIZI ILE KULLANILIR
          KPA = ON KONSOL ELEKTRIK PRIZI ILE KULLANILIR KRH
          KRJ = ISITSEL COK ISLEVLI KONTROL
          LHD = SOLDAN DIREKSIYON
          LLU = Z16LET BENZINLI MOTOR
          M53 = DEGISTIRICI ARA KILITLI DEBRIYAJ
          MDE = KROM PENCERE CEVRELEME PERVAZI ICIN
          MM3 = DUZ SANZUMANLA KULLANILIR
          MR5 = MEKANIK SANZIMAN, 6 HIZLI (M32-6 WR)
          N34 = TEKERLEK,KOMP.,DIREKSIYON,UC ISPITLI,DERI
          N37 = DIRESIYON KOLONU, AYARLANABILIR, ERISIM VE EGIM
          NC0 = EKIPMAN,AVRUPA BIRLIGI
          NE9 = EMISYON SISTEMI EEC 09
          NXC = SERVO DIREKSIYON, DEGISKEN EFOR, AZALTILMIS RAK HAREKETI OAY
          OGA = OPEL OZEL ARACI ILE BIRLIKTE OHD
          P77 = YER ISGAL ETMEYEN LASTIK ICIN
          Q9S = TEKERLEK 19X8.5, ALUMINYUM, 10 ISPITLI
          QIO = LASTIKLER,245/40R19-98Y R2D
          T30 = SIREN MOTOR BOLMESI
          T61 = GUNDUZ SURUS LAMBA SISTEMI ICIN
          T74
          T79 = ARKA SIS LAMBALARI ICIN
          T96 = ON SIS LAMBASI TQ5 = AKILLI UZUN HUZME ICIN
          TR0 = KABIN ICI LAMBA, TAVAN, ARKA AYDINLATMA VE IKILI OKUMA
          TR7 = ON FAR TESVIYESI,OTOMATIK TSP = LAMBA,KOMP,IC OZEL TSQ
          TT2 = YONLENDIRMELI ON FARLAR,YUKSEK YOGUNLUK DESARJI,KISA HUZME KSENON/HALOJEN
          TTW = TUNEL ALGILMASI OLAN OTOMATIK ON FARLAR ICIN
          U18 = KILOMETRE SAATI,KOMP.,KILOMETRE/SAAT
          U65 = HOPARLOR,5
          UAT = HIRSIZ CAYDIRICI SISTEMI,CAM KIRILMA SENSORU
          UDC = MONOKROMATIK NOKTA MATRISLI SURUCU BILGI MERKEZI ICIN
          UDK = GRAFIK BILGILER-RENKLI
          UDP = PILOT PARK SISTEMI, ON
          UH1 = EMNIYET KEMERI UYARISI,SAG TARAF
          UH5 = EMNIYET KEMERI UYARISI,ARKA
          UK3 = DIREKSIYON SIMIDI,KONTROL,GECIS
          ULS = KILIT KONTROLU, DIREKSIYON KOLONU
          UPH = TELSIZ ARABIRIMLI,KISA MENZILLI,SES KAYDI
          URC = ESNEK SURUSLU SASI ICIN
          US3 = ANTEN CESITLILIGI
          USR = USB PORTU ICIN
          UXW V33 = ALET TAKIM SETI
          V83 = ARAC RAPORU - ECE ORGANIZASYONU
          VG9 = KORUYUCU CILA
          VY7 = VITES KUTUSU LEVYESI,DERI
          W1Y = DIREKSIYON SIMIDI RADYO OPERASYONU ICIN W4Y WRA WRB
          XA3 = OPEL
          XK8 = TURKIYE ICIN
          XL8 = 433 MHZ FREKANSI ICIN



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

            Orjinal yazı sahibi: FacomX
            Cosmo+Filexi de sport özelliklerini ve artılarını taşıyor
            Tam olarak öyle olmadığını vurgulamaya çalışmıştım aslında.
            Sport'un amortisörlerini, denge çubuklarını, salıncağını vs alıp Cosmo FlexRide aracına takarsan o zaman dediğin noktaya gelirsin

            Yorum


            • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

              Orjinal yazı sahibi: Serdar99
              Orjinal yazı sahibi: FacomX
              Cosmo+Filexi de sport özelliklerini ve artılarını taşıyor
              Tam olarak öyle olmadığını vurgulamaya çalışmıştım aslında.
              Sport'un amortisörlerini, denge çubuklarını, salıncağını vs alıp Cosmo FlexRide aracına takarsan o zaman dediğin noktaya gelirsin
              Söyle yapalım Utkunun motor numarasını alım ve yukarıdaki doanım listesini kıyaslayalım ne fark var daha net görürüz



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

                Cosmo'nun daha üstün olması neden bu kadar önemli hale geldi anlayamadım ama donanım listesi o farkı göstermez, farklı olan parçaları görmek için EPC'ye bakmak gerekir.
                Aradaki farkın sürüşe nasıl yansıdığına canlı olarak şahit olmak ve kanıtlamak için ise bir test pilotunun araçları arka arkaya aynı parkurda kullanması gerekir. Senin benim bizim pilotajımız yetmez, aracı her seferinde aynı şekilde limitlerinde kullanacak adam lazım

                EDIT : Utku'nun aracında donanım listesinin göstereceği fark FX3 LOWERED SPORTS CHASSIS yani alçaltılmış spor şasi olur,
                o da zaten bahsettiğim farklı parçaların toplamıdır.

                Yorum


                • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

                  Ya Fatih hocam ben ve Serdar bey aynı şeyleri söylüyoruz. Cosmo flexi de bizim sportttaki salıncaklar amortisörler denge çubukları yoksa nasıl aynı araç oluyor ben de bunu anlamaıyorum. Ya Cosmo donanımlı olabilir ancak çok farklı araç olduklarını bunun eğitimini almış servis müdürleri ve servis masterları söylüyyor. İllaha ki sürüş ispatı gerekiyor sanırım. Artık bu konuyu nerde isterseniz deneyelimde aynı araçmıymış bakalım. Ben net bir şekilde aynı araç olmadıklarını söylüyorum.

                  Yorum


                  • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

                    Ben burda utkunu aracı şöyle fatihinki böyle değil amaç gerçekten ne farklar var görelim evet dediğin gibi serdar hocam alçaltılmış şasi en büyük fark ama bu neleri kapsıyor volkanın dediği gibi bir yaylık işmi o yüzden utkunun aracına bakalım dedim utku aracın bilgilerini bana göndersene ben bir bakayım



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

                      Orjinal yazı sahibi: trabzon61
                      Arkadaslar Volkanimi cosmosuyla (eksik cosmosuyla) yanliz birakiyorm ve baslikta yazan konuya donuyorum. Bugun itibariyla talep yazimiz opel yetkililerine gonderildi. Artik cevap bekliyoruz. Cevap gelir gelmez sizlere donus yapacagim. Umarim istedigimiz fiyatlara gelir. Bugun yine gerekli ricada bulundum. Artik beklemdeyiz. Saygilar sevgiler
                      illa bir laf atacaksın dimi utku bende sana cevap vereyim .. insignianın en güzel gözüken yerlerinden biri ledleri olan farlarıdır arabaya bir karakteristlik özellik katıyor içine bakıncada koltuğun spor oluşuna değil ki çok kişi bunu ayırt edemez, ön göğüse navigasyon ekranına orta konsoldaki bmw lerdeki gibi olan ayar düğmelerine bakıyor kaliteli maun göğüse bakıyor otomatik park asistanına bakıyor vede arabayı pazarlarkende bu özellikleri olan insignianın içini ve dıştan görünüşünü fotoğrafladılar ve insanların beğenisine sundular bunada cosmo dediler bizimki eksikte olsa. yani senin ön farlarının içi boş sarı ampul yanan, içinde doğanlardaki gibi sadece müzik çalmaya yarıyan ince bir ekranlı teyp orta konsolada boşluğu kapatmak için kültaplasına benzer pilastik bir şey koyup fotoğraflarını çekselerdi bu araç bukadar satamazdı kimse araç bir cm alçakmış şuymuş buymuş demiyor anlattığım özellikler sattırıyor arabayı vede güzelleştiriyor sende uğraşıyorsun aracının dışını benzetmeyede içiylede bir çalışman olacakmı benzetmek için


                      1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                      Yorum


                      • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

                        Orjinal yazı sahibi: FacomX
                        alçaltılmış şasi en büyük fark ama bu neleri kapsıyor
                        volkanın dediği gibi bir yaylık işmi
                        o yüzden utkunun aracına bakalım dedim utku aracın bilgilerini bana göndersene ben bir bakayım
                        Ben de diyorum ki bakacağın donanım listesi o farkı göstermez, göstereceği fark Alçaltılmış Spor Şasi'dir. Bu şasinin hangi farklı komponentleri içerdiğini ise ancak EPC'den tek tek parçalara bakarak görebilirsin. Akşama ona da bakar, parça kodları ile yazarım, bunun sadece bir yaydan ibaret olmadığı o zaman netleşir sanırım.


                        Yorum


                        • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

                          yani senin ön farlarının içi boş sarı ampul yanan, içinde doğanlardaki gibi sadece müzik çalmaya yarıyan ince bir ekranlı teyp orta konsolada boşluğu kapatmak için kültaplasına benzer pilastik bir şey koyup fotoğraflarını çekselerdi bu araç bukadar satamazdı

                          bir edition sahibi olarak üstüme alınayım mi?
                          editionda olsa cosmoda olsa sportta olsa hepsi bir insignia. her bütçeye hitap etsin diye bu arabayı çıkarttılar...
                          2012 YENİ MEGANE ST 1.5 DCİ 110 HP PRİVİLEGE SEDEF BEYAZI+PANAROMİK AÇILIR CAM TAVAN+Bİ XENON PAKETİ+NAVİGASYON PAKETİ+17'' SARİ JANT+3D SOUND by ARKAMYS+BLUETOOTH

                          Yorum


                          • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

                            Orjinal yazı sahibi: ekemenli
                            yani senin ön farlarının içi boş sarı ampul yanan, içinde doğanlardaki gibi sadece müzik çalmaya yarıyan ince bir ekranlı teyp orta konsolada boşluğu kapatmak için kültaplasına benzer pilastik bir şey koyup fotoğraflarını çekselerdi bu araç bukadar satamazdı

                            bir edition sahibi olarak üstüme alınayım mi?
                            editionda olsa cosmoda olsa sportta olsa hepsi bir insignia. her bütçeye hitap etsin diye bu arabayı çıkarttılar...
                            volkan kardeşim seninle ne ilgisi var veya sitedeki arkadaşlarımızla ben utkuyu kızdırıyorum burada..


                            1.6 Turbo Cosmo 272bg 360 nm forget piston ve piston kollari downpipe komple 76mm egzoz sistemi ve daha büyük intercoler

                            Yorum


                            • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

                              Bende edition sahibi olarak üstüme alınmayayım . Olay benim babam senin babanı döver ' e dönmüş. Ben yine farlarimi bekleyeyim olay dağılmasın ! tmr

                              Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant
                              Şimdi F30 Modernline Sunroof

                              Yorum


                              • Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü

                                arkadaşlar bide suna bakın orginal far;


                                2900tl. beyin ve ampuller var. taktırmak istesek işçilik ne olur. sanırım 5000-6000den ucuza gelir gibi.
                                2012 YENİ MEGANE ST 1.5 DCİ 110 HP PRİVİLEGE SEDEF BEYAZI+PANAROMİK AÇILIR CAM TAVAN+Bİ XENON PAKETİ+NAVİGASYON PAKETİ+17'' SARİ JANT+3D SOUND by ARKAMYS+BLUETOOTH

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X