Ynt: İvedi Cevap Bekliyorum ! Orjinal Xenon Far ve Seti için Fiyat Portföyü
>= işareti ile donanım bazlı bir üstünlüğü kastediyorsak evet Fatih kardeşim, ama zaten öyle bir karşılaştırma için eşitliğin içine yayı koymaya gerek yok Türkiye için hazırlanan donanım paketlerinde, Sport için olası tüm opsiyonları alsan bile Cosmo'ya göre eksik kalan donanımlar vardı (Geçmiş zaman kullanıyorum, çünkü zaten Sport getirmiyorlar artık)
Ama şasi özelliklerine bakarak bir karşılaştırma yapıyorsak, ki bence spor şasinin özüne ve ruhuna uygun olan da budur, sadece 3.5 cm yay takarak aynı veya daha üstün özellikleri elde etmiş olamayız. Bu konudaki ilk mesajımda yazdığım gibi işin içinde amortisör, denge çubuğu, salıncak gibi başka farklı komponentler de var ve bütün bunlar fabrikada şasi mühendislerinin uzun testleri ve belki onlarca yüzlerce farklı parça kombinasyonunu denemeleri sonucunda seçilerek piyasaya sunulacak süspansiyon setup'ı ortaya çıkarılıyor.
Tabii iki aracı da kullanıp aralarında bariz bir fark hissetmeyen sürücüler de olabilir, ama gerçek bilimsel sonuçlar ancak profesyonel bir test pilotu tarafından yapılacak bir slalom testinde ortaya çıkar. Sport daha az yaylanan ve esneyen süspansiyonu ile slalom testini örneğin 1 ya da 1,5 sn (mesafeye göre daha az veya fazla da olabilir elbette) daha önde bitirirse o zaman bir üstünlükten söz etmek mümkün olabilir, ki bana göre öyle de olacaktır.
>= işareti ile donanım bazlı bir üstünlüğü kastediyorsak evet Fatih kardeşim, ama zaten öyle bir karşılaştırma için eşitliğin içine yayı koymaya gerek yok Türkiye için hazırlanan donanım paketlerinde, Sport için olası tüm opsiyonları alsan bile Cosmo'ya göre eksik kalan donanımlar vardı (Geçmiş zaman kullanıyorum, çünkü zaten Sport getirmiyorlar artık)
Ama şasi özelliklerine bakarak bir karşılaştırma yapıyorsak, ki bence spor şasinin özüne ve ruhuna uygun olan da budur, sadece 3.5 cm yay takarak aynı veya daha üstün özellikleri elde etmiş olamayız. Bu konudaki ilk mesajımda yazdığım gibi işin içinde amortisör, denge çubuğu, salıncak gibi başka farklı komponentler de var ve bütün bunlar fabrikada şasi mühendislerinin uzun testleri ve belki onlarca yüzlerce farklı parça kombinasyonunu denemeleri sonucunda seçilerek piyasaya sunulacak süspansiyon setup'ı ortaya çıkarılıyor.
Tabii iki aracı da kullanıp aralarında bariz bir fark hissetmeyen sürücüler de olabilir, ama gerçek bilimsel sonuçlar ancak profesyonel bir test pilotu tarafından yapılacak bir slalom testinde ortaya çıkar. Sport daha az yaylanan ve esneyen süspansiyonu ile slalom testini örneğin 1 ya da 1,5 sn (mesafeye göre daha az veya fazla da olabilir elbette) daha önde bitirirse o zaman bir üstünlükten söz etmek mümkün olabilir, ki bana göre öyle de olacaktır.
Yorum