Duyuru

Collapse
No announcement yet.

TURBO VE ROLANTİ

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: TURBO VE ROLANTİ

    Onat ve Volkan'ın dedikleri doğru, ancak turboya sahip araçlarda, durduktan sonra bir miktar beklemenin veya daha da iyisi durulacak yerden birkaç kilometre önce turboyu zorlamayı bırakmanın en önemli sebebi yağ katılaşması, yani coking'dir. Motor çalışırken yağ pompası, motor ve turbo'nun yağının sürekli sirküle olmasını sağlar, yani yağ sürekli hareket eder, bi ısınır bir soğur. Ancak motor durduğunda, yağ pompası da bu sirkülasyonu keser, ve yağ artık olduğu yerde kalır(ve tabi bir süre sonra yer çekimi etkisi ile aşağıda toplanır). İşte yağın kaldığı bu yer, eğer turbo mil yatağı gibi aşırı sıcaklığa sahip bir yerse yağ yanar ve katılaşır. Bu turboda hem sürtünmeden dolayı balans bozukluğu, verim düşüklüğü ve aşınma yaratır, hem de sürtünmeden ötürü aşırı sıcaklık yaratır.

    Bu arada bazı araçlarda stop etmeden beklemek turbo açısında işe yaramaz, eğer turbonun konumu yüksekte ise, motor rölanti devrinde turboya yeteri kadar yağ basıncı sağlayamayabilir. Insignia'da turbo -benim görüşüme göre- yeterli derecede aşağıda, ancak tabi teknik bir hesaplama yapmadım, kesin olarak bilmiyorum. Bu yüzden aslında her araç için, ancak özellikler turbolu araçlar en sağlıklısı, aracın stop edileceği yere gelmeden birkaç kilometre önce turboya yüklenmeyi bırakmak, yani düşük devirde gitmek.
    '11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav
    '15 BMW 118i LCI

    Yorum


    • #17
      Ynt: TURBO VE ROLANTİ

      Bende aracı çalıştırırken de, stop ederken de belirli bir süre beklerim. Uzun yoldan geldiğimde 1 dk'nın üzerinde bekliyorum...
      İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmezsin, ya nice okumaktır

      Yorum


      • #18
        Ynt: TURBO VE ROLANTİ

        Araç Çalıştırılırken ışıklar yanmalı söndügünde kontak cevrilmeli Turbo araçlar belli bi ısıdan sonra haraket ettirilmeli sebebi yag ısısı düşüklüğü turboya sıcak yaglama gibi soguk yagda zarar verir motor a gaz verildiginde
        Araç Stop ederken 20 30 sn civari beklemenizde fayda var turbonun icindeki sicak yag sogumasına yeter kızgın yag ile istop edip turbonun icinde yagın kaldıgını unutmayın
        ©Copyright
        █║▌│ █║▌ ║││█║█║
        Tüm Haklarım Saklıdır.

        Yorum


        • #19
          Ynt: TURBO VE ROLANTİ

          En güzeli söküp eve götürüp temizlemek sonrada sabah takmak :P kafası çıkan teyp misali
          2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

          Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
          [center]

          Yorum


          • #20
            Ynt: TURBO VE ROLANTİ

            Bundan önceki aracım Picasso 1.6hdi idi.Güneşlikte ve kılavuzda yazıyordu 'aracı kapatmadan önce yaklaşık 1dk rölentide bekleyin' diye.Ben 1dk değil ama 15-20 sn beklerdim.İnsignia için böyle bir yazı hiçbir yerde görmedim.Hareket etmeden önce devirin otomatik düşmesini bekliyorum ama stop ederken beklemiyorum.Citroen servisten biriside 'benzinli turbo araçların yağı ince olduğu için stop ederken beklemeye gerek yok,dizel turbolarda beklenmeli' demişti
            2010 cosmo 180hp beyaz İnsigniAşk

            Yorum


            • #21
              Ynt: TURBO VE ROLANTİ

              Belki araçta kullanılarn Turbo çeşidine göre değişim vardır insignialarda aktif turbo var picassoda belki pasif turbo vardır ve o turbolarda olmazsa olmazlardandır ama vw araçlarındaki tdi lerde bu sorun çok oluyormuş servisteki bir arkadaşım bahsetmişti ve sorunun beklemeye yapılmamasından kaynaklandığını söylemişti



              2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

              Yorum


              • #22
                Ynt: TURBO VE ROLANTİ

                Orjinal yazı sahibi: Sufy
                En güzeli söküp eve götürüp temizlemek sonrada sabah takmak :P kafası çıkan teyp misali
                ilahi abi çok yaşa sen

                Yorum


                • #23
                  Ynt: TURBO VE ROLANTİ

                  Orjinal yazı sahibi: dişçi79
                  Bundan önceki aracım Picasso 1.6hdi idi.Güneşlikte ve kılavuzda yazıyordu 'aracı kapatmadan önce yaklaşık 1dk rölentide bekleyin' diye.Ben 1dk değil ama 15-20 sn beklerdim.İnsignia için böyle bir yazı hiçbir yerde görmedim.Hareket etmeden önce devirin otomatik düşmesini bekliyorum ama stop ederken beklemiyorum.Citroen servisten biriside 'benzinli turbo araçların yağı ince olduğu için stop ederken beklemeye gerek yok,dizel turbolarda beklenmeli' demişti
                  Kitapçıkta bilgi var;
                  "Yüksek motor devir sayılarından
                  veya yüksek motor yükünden
                  sonra, turbo şarjı korumak için
                  motoru düşük yükte veya yaklaşık
                  30 saniye boyunca rölantide
                  çalıştırın."
                  '11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav
                  '15 BMW 118i LCI

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X