Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

    aynen Çağrı kardeşim haklısın bu konuda... aslında önden çekişin arkadan itişe göre büyük avantajları var, fakat güçsüz motorlarda... mesela şaft olmadığı için motor gücü direkt aktarılıp hemen tepki gösteriyor, arkadan itişe göre daha çabuk hızlanma... aradaki parçalar olmadığı için araç daha hafif, daha az maliyetli oluyor... bu yüzden araç daha az yakıyor... ama motor güçlendikçe önden çekişin sıkıntısı başlıyor, torque steer diye sıkıntılı bir durum ortaya çıkıyor, araç hızlanırken yön verememe gibi durum ortaya çıkıyor... ve kalkışı çok gecikiyor pati yüzünden, arkadan itişte aracı yönlendirme ihtimali daha yüksek, ve yük arkaa bindiği için yeri daha rahat tutuyor, ve nedenini hatırlayamadım, bir yerde okumuştum arkadan itiş araçlar önden çekerlere göre daha yüksek son süratlere ulaşıyormuş... ve herkesin hoşuna gitmez belki amaaa DRIFT önden çekerle ancak el freniyle başarısız bir şekilde yapacağın drift arkadan itişte muazzam bir haz veriyor

    Yorum


    • #17
      Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

      arkadan itişin verdiği zevki ön cekis hic bir zaman vermz,tabi kişiden kişiye göre değişir
      Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

      Yorum


      • #18
        Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

        Orjinal yazı sahibi: Sensation
        arkadan itişin verdiği zevki ön cekis hic bir zaman vermz,tabi kişiden kişiye göre değişir
        kesinlikle kardeşim yaaa

        Yorum


        • #19
          Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

          Arkadan itişin ekstra ne kadar maliyet olacağı konusunda bir fikri olan var mı? arkadan itişte şaft ve diferansiyel olayı maliyeti arttırıyor eyvallah ama bu ön çekerlerinde teker direksiyonla döndürüldüğü halde gücün iletilmesini sağlayan bir düzeneği var, bu düzenek o kadar maliyetli değil mi ki arkadan itişli insignianın 20-30 milyar ek maliyet olacağından bahsedilmiş.

          Bir de prestij muhabbeti çok geçmiş ama şahsen beni ilgilendiren arabayı milletin nasıl bildiği değil benim görsel ve teknik açıdan arayıpta bulduklarım/bulamadıklarımdır. İnsignia da bulamadıklarım şeyler bi turbo, dsg ve blue motion olayıdır.. Keşke bunlar olsaydı da fiyatı 80.000 olsaydı.
          2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

          Yorum


          • #20
            Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

            turbo zaten var bu arabalarda bi şaftla mille u işler olmuyor.
            2015 leon fr

            Yorum


            • #21
              Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

              Orjinal yazı sahibi: yigitihsan18
              20 30 milyarlık ek maliyetten kim bahsetmiş
              kimse 20-30.000 demedi ama Oğuz benim şu cümlem için söyledi sanırım

              Orjinal yazı sahibi: cagri
              arkadan çekiş ve 80-90binden başlayan fiyatları olsa millet dönüp bakmazdı Insignia'ya.
              ama bende 20-30bin maliyet olur anlamında demedim bunu, öyle birşey olursa aracın toplam fiyatı yaklaşık bu civarda birşey olur demek istemiştim
              InsigniaTEAM

              Yorum


              • #22
                Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

                FWD(front wheel drive)
                avantajları:
                1.FF(front engine-front wheel drive) önden motor ve önden çekiş FR önden motor önden çekiş araçlara göre karlı tozlu ve ıslak zeminde daha stabil bir tork aktarımı sağlar sebebi arkadan itiş araçlarda tekerde uygulanan dönme momentinin ön teker basma ağırlığını azaltması nedeniyle 45:55 50:50 gibi ağırlık oranında değişime ve çekiş kaybına neden olur.(iyi bir tc ile bu sorun giderilebilir. süpansiyon kontrolu vs.)
                2.FR araçlarda drive shaft olduğundanaraç içinde bir tümsek oluşturulmasına neden olur ki hoş bir durum değil.
                3.Fazladan gerekli olan drive shaft sürtünme burulma nedenlerinden dolayı extra enerji gerektirir(fazla yakıt tüketimi)(yine iyi bir şanzıman ile düzeltilebilir bir durum)
                4.Kütle dağılımının FR ye göre öne gelmesi understeer(savrulma) riskini azaltır.( iyi bir tc ile düzeltilebilir)
                5.Oversteer dediğimiz aracın tepki süresi azalır.
                6.Extra ekipman üretilmediği için maliyet düşer.
                dezavantajları:
                1.Noze heavy (burun ağırlığı) arttığından yüksek beygirli araçlarda önden understeer yapar.(çok noktalı süspansiyon ile giderilir.)
                2.FR araçlarda tekerlerin ters moment ile yere basma yüzeyiyle aracın geometri merkezi arası ofset (türkçesi sanırım öteleme uzaklğı) daha iyi dengelenir.
                3.FR araçlarda arkadan itiş nedeniyle ağırlık merkezi arkaya kayar arka tekerler daha iyi yere bastığından teker daha iyi bir ivmelenme kazanır.(avantajlarda tersi bir durum anlaşılmasın çekiş kaybı ile ivmelenme arasında biraz fark var)
                4.Yokuş yukarı çekişlerde buzlu ve ıslak zeminde güç aktarımında azalma olur.(aslında iyi bir durum az tork aktarımı patinajı önler ancak güç aktarım kaybı - nottur.)
                RWD(rear wheel drive)
                üsttekileri tersi işte

                bu durumlar göz ünündeyken FR bir insignia üretmek araç maliyetini artıracak aracın fiyatını bir c veya 3 serisi ile aynı konuma getirecek. çünkü extra ekipman + daha gelişmiş yazılımlar vs vs. hep + maliyet o zamanda insignia da fiyat düşürmek için boş araç satacaktı ki bence bu insignialar daha iyi +ları ve -leriyle.

                Yorum


                • #23
                  Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

                  Orjinal yazı sahibi: Sensation
                  arkadan itişin verdiği zevki ön cekis hic bir zaman vermz,tabi kişiden kişiye göre değişir
                  kardeşim senin nasıl araç kullandığını bilmem ama yazdıklarımı okursan aslında arkadan itişli araca hakim olmak daha zor ( extra donanımlarla güçlendirilmedikçe) bu yüzden o zevk yerine çoğu kişi cefa çeker

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

                    Orjinal yazı sahibi: Onat89
                    Orjinal yazı sahibi: Sensation
                    arkadan itişin verdiği zevki ön cekis hic bir zaman vermz,tabi kişiden kişiye göre değişir
                    kardeşim senin nasıl araç kullandığını bilmem ama yazdıklarımı okursan aslında arkadan itişli araca hakim olmak daha zor ( extra donanımlarla güçlendirilmedikçe) bu yüzden o zevk yerine çoğu kişi cefa çeker
                    kontrol edilmesi zor oldugu icin hoşuma gidiyorya zaten haha yan yan
                    Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

                      Orjinal yazı sahibi: bassoprofondo
                      Arkadan itişin ekstra ne kadar maliyet olacağı konusunda bir fikri olan var mı? arkadan itişte şaft ve diferansiyel olayı maliyeti arttırıyor eyvallah ama bu ön çekerlerinde teker direksiyonla döndürüldüğü halde gücün iletilmesini sağlayan bir düzeneği var, bu düzenek o kadar maliyetli değil mi ki arkadan itişli insignianın 20-30 milyar ek maliyet olacağından bahsedilmiş.

                      Bir de prestij muhabbeti çok geçmiş ama şahsen beni ilgilendiren arabayı milletin nasıl bildiği değil benim görsel ve teknik açıdan arayıpta bulduklarım/bulamadıklarımdır. İnsignia da bulamadıklarım şeyler bi turbo, dsg ve blue motion olayıdır.. Keşke bunlar olsaydı da fiyatı 80.000 olsaydı.
                      kardeş insigniada turba var dsg konusunda haklısında bluemotion dersen vw dünyanın alay konusu oldu. greenpeace vw reklamlarını bi seyret
                      bazı CO2 salınımları
                      astra j 1.7 cdti ecoflex 130hp 99gr/km (3.7lt) vs golf bluemotion 1.6tdi 105 hp 99g/km (3.8lt)
                      passat dsg bluemotion 2.0tdi 140ps 135g/km (5.2lt) vs insignia ecoflex 2.0 cdti 160ps 115g/km (4.3lt)

                      kötü olay bu opel modelleri türkiyede yok vw sadece marka satıyorrrrr

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

                        Turbo dememiş biturbo demiş bu arada

                        Orjinal yazı sahibi: Onat89
                        Orjinal yazı sahibi: bassoprofondo
                        Arkadan itişin ekstra ne kadar maliyet olacağı konusunda bir fikri olan var mı? arkadan itişte şaft ve diferansiyel olayı maliyeti arttırıyor eyvallah ama bu ön çekerlerinde teker direksiyonla döndürüldüğü halde gücün iletilmesini sağlayan bir düzeneği var, bu düzenek o kadar maliyetli değil mi ki arkadan itişli insignianın 20-30 milyar ek maliyet olacağından bahsedilmiş.

                        Bir de prestij muhabbeti çok geçmiş ama şahsen beni ilgilendiren arabayı milletin nasıl bildiği değil benim görsel ve teknik açıdan arayıpta bulduklarım/bulamadıklarımdır. İnsignia da bulamadıklarım şeyler bi turbo, dsg ve blue motion olayıdır.. Keşke bunlar olsaydı da fiyatı 80.000 olsaydı.
                        kardeş insigniada turba var dsg konusunda haklısında bluemotion dersen vw dünyanın alay konusu oldu. greenpeace vw reklamlarını bi seyret
                        bazı CO2 salınımları
                        astra j 1.7 cdti ecoflex 130hp 99gr/km (3.7lt) vs golf bluemotion 1.6tdi 105 hp 99g/km (3.8lt)
                        passat dsg bluemotion 2.0tdi 140ps 135g/km (5.2lt) vs insignia ecoflex 2.0 cdti 160ps 115g/km (4.3lt)

                        kötü olay bu opel modelleri türkiyede yok vw sadece marka satıyorrrrr
                        Orjinal yazı sahibi: yigitihsan18
                        turbo zaten var bu arabalarda bi şaftla mille u işler olmuyor.
                        Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
                        Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
                        VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

                          Orjinal yazı sahibi: Hasan
                          Turbo dememiş biturbo demiş bu arada

                          Orjinal yazı sahibi: Onat89
                          Orjinal yazı sahibi: bassoprofondo
                          Arkadan itişin ekstra ne kadar maliyet olacağı konusunda bir fikri olan var mı? arkadan itişte şaft ve diferansiyel olayı maliyeti arttırıyor eyvallah ama bu ön çekerlerinde teker direksiyonla döndürüldüğü halde gücün iletilmesini sağlayan bir düzeneği var, bu düzenek o kadar maliyetli değil mi ki arkadan itişli insignianın 20-30 milyar ek maliyet olacağından bahsedilmiş.

                          Bir de prestij muhabbeti çok geçmiş ama şahsen beni ilgilendiren arabayı milletin nasıl bildiği değil benim görsel ve teknik açıdan arayıpta bulduklarım/bulamadıklarımdır. İnsignia da bulamadıklarım şeyler bi turbo, dsg ve blue motion olayıdır.. Keşke bunlar olsaydı da fiyatı 80.000 olsaydı.
                          kardeş insigniada turba var dsg konusunda haklısında bluemotion dersen vw dünyanın alay konusu oldu. greenpeace vw reklamlarını bi seyret
                          bazı CO2 salınımları
                          astra j 1.7 cdti ecoflex 130hp 99gr/km (3.7lt) vs golf bluemotion 1.6tdi 105 hp 99g/km (3.8lt)
                          passat dsg bluemotion 2.0tdi 140ps 135g/km (5.2lt) vs insignia ecoflex 2.0 cdti 160ps 115g/km (4.3lt)

                          kötü olay bu opel modelleri türkiyede yok vw sadece marka satıyorrrrr
                          Orjinal yazı sahibi: yigitihsan18
                          turbo zaten var bu arabalarda bi şaftla mille u işler olmuyor.
                          tsi da zaten bi turbo yok

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

                            evet gaza bastığında aracın arkasının yanına gelmesi veya düz gitmemesi kontrolü çok zorlaştırsa da kontralarla yola giriyor ayrıca da önden çekişte de torque steer var, pati çekerken aracı yönlendiremiyorsun...

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

                              Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                              evet gaza bastığında aracın arkasının yanına gelmesi veya düz gitmemesi kontrolü çok zorlaştırsa da kontralarla yola giriyor ayrıca da önden çekişte de torque steer var, pati çekerken aracı yönlendiremiyorsun...
                              doğru unutmuşum bunu teşekkürler hatırlatma için

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: İNSİGNİA NEDEN ARKADAN İTİŞLİ DEĞİL???

                                Orjinal yazı sahibi: efemuratt
                                nedenini bilmiyorum ama hem İnsignia hem 180 HP hem de arkadan itişli olmasının sürüş keyfi başka olurdu ...tabi bir de çift kavramalı DSG ayarı bir otomatik şanzıman aracın karakterini değiştirirdi.
                                Birde amblemi şimşek yerine vw yapsalar rakipsiz olurdu.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X