Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yol Tutuş

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #91
    Ynt: Yol Tutuş

    tırnaksız' nickli beyfendi kimseyi sinirlendirmeye gelmedim. soyut ve duygusal söylem peşinde değilim. dediğim gibi 1 ay önce bir insignia aldım. yakıtını lpg (sıvı likit) ile , yol tutuşunu da spor yayla kısmen çözdüm. ve buradan, Kw nin coilover' ini öğrendim. fazladan eski ustamla chip ve performans artışı uyguladık. kendimce, yol tutuş konusunda, somut ve ölçülebilir değerleri bilen arkadaşlardan da buradan yardım istedim. buldumda. derdimi anlatmak içinde, çok iyi bildiğim 407 yi örnekledim. o araçla antalya'dan erzurum'a 5 kişi 12saat 30 dk'dagirdim. performans olarak insignia ile belki 10 saatede girilir. ama bence yol tutuşu ve frenajı zayıf. cesaret edemem. nickim gibi hicbisey bilmediğim konusunda, ısrarcıysanız, 11 yaşından beri motosiklet ve otomobil kullanan biri olarak, yaklaşık 1400000 km yi türkiye yollarında araç kullanan biri olarak, size antalya'nın en iyi modifiye ustalarının yada şöf. cem. referanslarını bizzat sundurabilirim. veri, sayı, nitelik, bilinirlik, bunlar önemli bence, duygusallık değil.
    edition 1.6 220 hp.

    Yorum


    • #92
      Ynt: Yol Tutuş

      doğrudur 407 daha iyidir insigniayı satın bence siz alısamıkcaksınız gibi
      Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


      Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

      F10 Msport

      Yorum


      • #93
        Ynt: Yol Tutuş

        Orjinal yazı sahibi: hicbisey
        merak ediyorum insignia nın tekerlerinin altına bağımsız 4 tane kantar konup ağırlığı ölçülse, ön tekerler kaç arka tekerler kaç kg. basardı? bilen var mı?
        Ben Kadir kardeşim kadar söylemeyeceğim ama, öyle bir tavrınız varki sanki insignia kötülemek için yazmışsınız herşeyi. Ben 407 kullanmadım. Ama 20 yılı aşkın araba kullanmışlığım var. Aynı zamanda makinacıyım. Aynı zamanda gençlik yıllarını oto ve moto dergileri okuyarak geçirdim.
        İyi bir yol tutuş için ne gerekir az çok bilirim, sizin kadar usta olmasamda.
        İnanın bu forumda sizinle bu konuda da bilgilendirebilecek arkadaşlar vardır.

        Bütün bunlar bir yana. Çünkü bence sorun bu değil. Sorun, sizin yaşadığınız bir sorunu ya da tecrübeyi paylaşmak yerine lafa 407 şöyledi böyleydi diye girmeniz.

        Biraz dikkat etseniz, forumu biraz inceleseniz bu tavrınızın sorun çıkarabileceğini anlarsınız. Lütfen bu forumun adının İnsigniateam olduğunu unutmayın.

        Hülâsa-i vel kelam: sanki insignia forumuna sızmış bir peugeot ajanı gibi duruyorsunuz. Öylesiniz demiyorum, öyle gibi duruyor.
        MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

        Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

        Yorum


        • #94
          Ynt: Yol Tutuş

          kasdettiğiniz, 'süslü' kelimelerden kasdınız sanırım, retorik, belagat hitabet' kelime anlamlarıyla eşdeğer.siyasette, politik ve sosyal bilimlerin ilgili dallarında vardır. burada bilimsel anlamda bir paylaşım var. buna katılmak istedim. tartışmak değil. sizden de özür dilerim. ama 25 yıl araç kullanıpta (2005) te, yaa bir de şu ileri sürüş teknikleri de neymiş, deyip öğrendiğiniz anda başlıyor kullanılan araçla birliktelik. tekerin yere anlık basma hesapları, teknik verileri ve reel verileri öğrenme zorunluluğu. yaşınız genç. öğrenin ileri sürüş tekniklerini derim. sahip olunan araca ait ne varsa öğrenme tedirginliği hissediyorsunuz. ve nasıl daha duyarlı, meraklı , af buyrun 'bilgiç' olunur , onu da zaten ister istemez öğreniyorsunuz.
          edition 1.6 220 hp.

          Yorum


          • #95
            Ynt: Yol Tutuş

            ileri sürüş teknikleri gerçekten önemli mesela 200le nasıl yanlanır viraja nasıl girilir diyelim araba mıcıra girdi nasıl toplanır bunları öğrenmek gerek nasıl frene basılır öğrenip burada öğrendiklerimi paylaşıcam teşekkürler
            Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


            Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

            F10 Msport

            Yorum


            • #96
              Ynt: Yol Tutuş

              Orjinal yazı sahibi: hicbisey
              kasdettiğiniz, 'süslü' kelimelerden kasdınız sanırım, retorik, belagat hitabet' kelime anlamlarıyla eşdeğer.siyasette, politik ve sosyal bilimlerin ilgili dallarında vardır. burada bilimsel anlamda bir paylaşım var. buna katılmak istedim. tartışmak değil. sizden de özür dilerim. ama 25 yıl araç kullanıpta (2005) te, yaa bir de şu ileri sürüş teknikleri de neymiş, deyip öğrendiğiniz anda başlıyor kullanılan araçla birliktelik. tekerin yere anlık basma hesapları, teknik verileri ve reel verileri öğrenme zorunluluğu. yaşınız genç. öğrenin ileri sürüş tekniklerini derim. sahip olunan araca ait ne varsa öğrenme tedirginliği hissediyorsunuz. ve nasıl daha duyarlı, meraklı , af buyrun 'bilgiç' olunur , onu da zaten ister istemez öğreniyorsunuz.
              Saygıdeğer forumdaşım, bana " bilgiç" denek için lafı bu kadar uzatmasanızda olurdu. Benden tecrübelisiniz. Bu konuda da daha bilgili olabilirsiniz. Zaten benim çok hakim olduğum bir konu olsa nasıl konuştuğumu arkadaşlarım bilir.

              Benim söylediğim şu; bilgili olmak hatta bilim adamı olmak demek bilgisine uygun hilimle konuşmak demektir. Bilgisini sizin gibi kullanmaya cerbeze yapmak denir.

              Kullandığınız bilginin yanlış olduğunu da iddia etmiyorum. Ancak bir atasözümüz derki; " ho var saban kırdırır, ho var öküz durdurur. Siz lafa öyle girmişsiniz ki, sanki bilgi paylaşmak değil maksadınız, insignia aldım yandım, der gibi konuşuyorsunuz.

              Tekrar hatırlatırım bu forumun adı İnsigniateam dir ve bir çoğunun insigniası olmasa hatta başka marka araçta kullansa, insignia severler tarafından kurulmuştur.
              MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

              Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

              Yorum


              • #97
                Ynt: Yol Tutuş

                Orjinal yazı sahibi: hicbisey
                kasdettiğiniz, 'süslü' kelimelerden kasdınız sanırım, retorik, belagat hitabet' kelime anlamlarıyla eşdeğer.siyasette, politik ve sosyal bilimlerin ilgili dallarında vardır. burada bilimsel anlamda bir paylaşım var. buna katılmak istedim. tartışmak değil. sizden de özür dilerim. ama 25 yıl araç kullanıpta (2005) te, yaa bir de şu ileri sürüş teknikleri de neymiş, deyip öğrendiğiniz anda başlıyor kullanılan araçla birliktelik. tekerin yere anlık basma hesapları, teknik verileri ve reel verileri öğrenme zorunluluğu. yaşınız genç. öğrenin ileri sürüş tekniklerini derim. sahip olunan araca ait ne varsa öğrenme tedirginliği hissediyorsunuz. ve nasıl daha duyarlı, meraklı , af buyrun 'bilgiç' olunur , onu da zaten ister istemez öğreniyorsunuz.
                Gorende VIP sofor olcaz sanar ileri surus teknikleri... bence insanlar trafik isaret ve isaretcilerine uysa yeter.. artik arabalarda oyle donanimlar var ki o ileri surusler mazide kaldi..

                Yorum


                • #98
                  Ynt: Yol Tutuş

                  bilgecem bey, kendime serzenişte bulundum, size değil. öncede dediğim gibi, kendimce bu insignia'yı yol tutuşta daha iyi hale getirmeye uğraşıyorum. niyetim 1-2 yıl güvenle kullanmak.sizinle uğraşmıyorum. yanlış anladıysanız, şahsınıza atfen yazıldığını düşündüğünüz cümleyi, tekrar okuyun. ne alaka , kendinizi neye istinaden muhatap alıyorsunuz ki?
                  edition 1.6 220 hp.

                  Yorum


                  • #99
                    Ynt: Yol Tutuş

                    yaver miralay bey, "Gorende VIP sofor olcaz sanar ileri surus teknikleri... bence insanlar trafik isaret ve isaretcilerine uysa yeter.. artik arabalarda oyle donanimlar var ki o ileri surusler mazide kaldi.." demişsiniz.
                    küçümsediğiniz o teknikler avrupa da, ehliyet alırken standart verilir. almanya'da motosiklet ehliyeti almak için, 2 yılınızı verirsiniz . maalesef kazalarda, ıq ortalaması 83' ü geçmeyen güney afrika ülkeleri istatistiklerine yakınız. iyi bir sürücü olmanın bence ön şartı,dediğiniz gibi, vip şöförü olmayı gerektirmez. bunun şartı, önce kendine saygı, trafikte de önce, insan'a saygı ile başlar, kendine ve başkalarına zarar vermeden, korna çalmadan... neleri bilmeliyim... buralardan başlar, aziz yaver miralay burak bey' nickli arkadaşım.
                    edition 1.6 220 hp.

                    Yorum


                    • Ynt: Yol Tutuş

                      abi bende onu dedim işte yani ileri sürüş tekniklerinden kastınız bu ise eyvallah.. ama ileri sürüş dediğimiz benim bildiğim kadarıyla örneğin yüksek hızla girdiğin virajdan çıkmak için yaptığın kontralardır, yüksek hızlarda kullanım şekilleridir, yumuşak kullanımlardır v.s. böyle şeyler..

                      Yorum


                      • Ynt: Yol Tutuş

                        "hicbisey"e şu noktada katılıyorum, ülkemizde otomobili "fiziğini" bilerek süren çok az kişi var, genelde herkes ezberden veya tecrübeden sürüyor.

                        Ezbere sürenler en tehlikelisi, o tür insanları çok rahat "salak" olarak değerlendirebilirim, çünkü motorlu araçlar ve trafik hafife alınacak bir konu değil, kendi veya başkasının canı söz konusu.

                        Tecrübesine güvenenler yine iyidir, çoğu durumda ne yapacaklarını bilirler. Ancak karşılarına yepyeni bir durum çıktığında mantık ve fizikle düşünemezlerse yine yanlış yaparlar, tecrübelerine bir hane daha eklerler. Ayrıca bu kişiler tecrübelerine çok güvenerek hata yaparlar.

                        En güzeli kullandığınız aracın ve yaptığınız işin her şeyini iyi bilmek; işin fiziğini, aracın özelliklerini ve en önemlisi kendi özelliklerinizi. İnsan yaşlanıyor ve yaşlandıkça mecburen duyu ve düşünme yetenekleri azalıyor. Tüm bu bilgi ve yetileri tecrübeyle birleştirmek en güzeli.

                        Diğer yandan, Insignia'nın yol tutuşu konusunda; hem kendi deneyimim, hem yerli ve yabancı testlerden, hem de teknik bilgilerden yola çıkarak baktığımda; 407 ile karşılaştırmak ve daha kötü olduğunu söylemek bence iki sebepten olabilir. Ya bir arıza veya sorun var, ya da Insignia'ya biraz daha alışmanız lazım. Olası en büyük sorunu söyleyim; lastikler. Yumuşak hamurlu bir lastik ve doğru hava basıncı ile denemenizi öneririm. "35OFT23"nin dediği çok doğru; Insignia hem tavan hem yerden yükseklik olarak 407'den daha yüksek bir araç. Ağırlık olarak da yine dezavantajı var. Bu ikisi sebebiyle body roll 407'ye göre daha çok hissediliyordur. Ancak aracı zorlamaya devam edin, 407'nin kendini bıraktığı yerde Insignia'nın devam edeceği görüşündeyim. Hele ki aklınızdaki yay+amortisör sistemini yaptırıp, aracı sağlıklı bir şekilde yere yaklaştırıp sertleştirdiğinizde yol tutuş konusundaki fikirlerinizin pozitif yönde nasıl değişeceğini tahmin ediyorum.

                        Frenleme konusunda yorum yapmaya bile gerek duymuyorum aslında, lastikleriniz düzgün olduğu sürece kusursuza yakın bir frenleme performansı var. Çok rahat bir şekilde kendi sınıfında şimdiye kadar daha iyisi yok derim.
                        '11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav
                        '15 BMW 118i LCI

                        Yorum


                        • Ynt: Yol Tutuş

                          Zaten bende söyledikleri tamamen yanlış demedimki. Elbette sürüş teknikleri öğrenmek, kullandığı aracı tanımak, özellikleri bilmek önemli. Bu konuda söylediklerine tamamen katılıyorum.

                          Ancak bu forumdaşım, lafa yanlış yerden girdi, diyorum. Zaten bu forumda da insignia mükemmeldir hiç eksiği yoktur diyen çıkmaz. En azından ben roys roys ile karşılaştırana falan rastlamadım.

                          Tabi bide nezaketen laf çakmalar var, onlara hiç girmeyelim.
                          MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

                          Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

                          Yorum


                          • Ynt: Yol Tutuş

                            konuyu en bastan beri takip ediyorum herkezin farklı beklentileri var ama ınsıgnıanın yol tutusunun bu kadar kötü oldugunu bu konuda ögrenmiş oldum(1.5 yıldır ınsıgnıa kullanıyorum).yaklaşık 30 bin km yol yaptım ama aracın yolda sırıttını hiç fark etmedim ve hiç bi zamanda yolda ürkütücü bi durumla karşılaştırmadı beni bilmiyorum yol tutusunu begenmeyenler araclarını nasıl kullanıyolar ise
                            bindimiz araçlar 4 teker sonuçda ve şunda söylemek istiyorum sadece ınsıgnıa virajlara az daha sert girildiginde içindekileri saga sola hafif yaslıyor buda aracın acemisi olan insanlar için bi panik durumu olusturabilir ama bence segmentinin en iyi yol tutusuna sahip araçlarının basında gelir.
                            hiçbişey nicki bey sizin yazılarınıza şöyle katılıyorum 407 yere basık bi araç oldugu için virajlarda daha az hissettiriyor virajları amcamın geçen sene sattıgı araçtı.ama şunu söyleyeyim ınsıgnıayı biraz daha kullanın alışınca anlarsınız ınsıgnıanın nasıl bi araç oldugunuda.
                            407 güven hissi veriyor ama sadece onunla yetiniyor.
                            ınsıgnıa bahsettiniz gibi süspansiyonu yumsak deil aksine sert bi araç performans ve yol tutusu olarak benim görüşüm 407 yi 3 e katlar.
                            siyah 2013 amarok 4motion highline kapalı kabin
                            siyah 2013 captiva LTZ 7 kişilik
                            uçan teneke fiorino

                            Yorum


                            • Ynt: Yol Tutuş

                              Orjinal yazı sahibi: yusuf
                              konuyu en bastan beri takip ediyorum herkezin farklı beklentileri var ama ınsıgnıanın yol tutusunun bu kadar kötü oldugunu bu konuda ögrenmiş oldum(1.5 yıldır ınsıgnıa kullanıyorum).yaklaşık 30 bin km yol yaptım ama aracın yolda sırıttını hiç fark etmedim ve hiç bi zamanda yolda ürkütücü bi durumla karşılaştırmadı beni bilmiyorum yol tutusunu begenmeyenler araclarını nasıl kullanıyolar ise
                              bindimiz araçlar 4 teker sonuçda ve şunda söylemek istiyorum sadece ınsıgnıa virajlara az daha sert girildiginde içindekileri saga sola hafif yaslıyor buda aracın acemisi olan insanlar için bi panik durumu olusturabilir ama bence segmentinin en iyi yol tutusuna sahip araçlarının basında gelir.
                              hiçbişey nicki bey sizin yazılarınıza şöyle katılıyorum 407 yere basık bi araç oldugu için virajlarda daha az hissettiriyor virajları amcamın geçen sene sattıgı araçtı.ama şunu söyleyeyim ınsıgnıayı biraz daha kullanın alışınca anlarsınız ınsıgnıanın nasıl bi araç oldugunuda.
                              407 güven hissi veriyor ama sadece onunla yetiniyor.
                              ınsıgnıa bahsettiniz gibi süspansiyonu yumsak deil aksine sert bi araç performans ve yol tutusu olarak benim görüşüm 407 yi 3 e katlar.
                              +1453
                              2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                              Yorum


                              • Ynt: Yol Tutuş

                                arkadaşlar tekrardan merhaba. otomobile , spor yaylardan sonra, amortisör sertlik ayarı da yapıldı. şu an yol tutuşu iyi, yüksek hızlarda çok daha iyi. bu forumda bana yardım eden tüm arkadaşlara çok teşekkür ederim. yanlış anlaşılmalara da sebep verdiysem özür dilerim. hepinize keyifli ve mutlu sürüşler dilerim.
                                edition 1.6 220 hp.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X