Duyuru

Collapse
No announcement yet.

En iyi hızlanma

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • En iyi hızlanma

    Merhabalar.
    En iyi hızlanma için tavsiyelerinizi almak istiyorum.
    -Vites değişimleri 6500/7000 devirlerde mi olmalı?
    -Kalkışta bazen de patinaja düşüyorum (tc/esp açık). Gaza daha mı uysal basmalıyım?
    -TC yi kapatmalı mıyım?
    başka önerileriniz de varsa paylaşırsanız sevinirim.

  • #2
    Ynt: En iyi hızlanma

    tc kapalı kesinlikle, ve doldurarak kalkınca çok mantıklı olmuyor, öyle çok patiye kalıyor, yarım debriyaj yaparken ben gazı dibe dayadığım gibi, debriyajı salıyorum, fakat debriyajın anası ağlıyor tabii ki patiye düşüyor ama araç hareket aldığı için gidiyor da, 1. viteste fazla kalmak mantıklı değil bence, 2. vites zaten çekişi yeterince güçlü, eğer vites değiştirirken ayağınızı gazdan çekmezseniz ve ikiye atıp debriyajı salarsanız, tc kapalı iken, 4500-5000 devir gibi araç bi sabit kalıyor ve o sırada lastikler patinaj çeksede hız yüksek olduğu için araç gitmeye ve hızlanmaya devam ediyor, vites değiştirirken ayağı gazdan çekmemek iyi çünkü, bi sonraki vitese iyi geçiyor, 7000 devire çok yakın bir yerde vites değiştirmek mantıklı, aracımız 5500 de gücünü veriyor, bu devirde vites değiştirirsek, araç bi sonraki viteste 4000 devirin aşağısına düşüyor ve toplaması gecikiyor, devir kesiciden hemen önce vites değiştirince, maksimüm güç devirleri içnde kalıyor ve araç çok iyi bir ivmelenme ile hızlanmaya devam ediyor...

    Yorum


    • #3
      Ynt: En iyi hızlanma

      Denemediğiğm debriyaj - devir saati kombinasyonu kalmadı, sonuç olarak 6500 de vites değiştirmek en iyi seçenek gibi görünüyor stock bir insignia için. Aracı hızla kaldırmak istiyorsan illaki patiyle kalkmak gerekiyor, daha kalkışta patinaj eşiğine varmadan kalkınca tekerleri bir türlü hızlı döndüremiyorsunuz.

      tatmin edici bir kalkışı sadece bir kere başarabilmiştim, onda da devri maksimum güç ile maksimum tork arasında belirli değerlere çıkartıp, araç patiyle ilk ivmesini aldıktan bir süre sonra uygun debriyaj hareketiyle hem aracın patisini mümkün olan en kısa sürede kesmek hemde patinin kesildiği devri yüksekte tutmak , pati kesildikten sonraki hızlanma için ise ...... gibi absürt şeyler denerken becerebilmiştim

      Durumun vehametini sanırsam anladın kardeşim Bir daha o şekilde bir kalkışı ne yaptıysam beceremedim, olsa olsa en fazla fabrika verisine erişmişimdir yada çok az da olsa altına inmişimdir. Tek hatırladığım debriyajı çekerken 5000 devire çok yakın olduğum idi, pati ne ara kesildi, debriyajı kavrama noktasının neresindeyken çektim, hangi devirde pati kesildi hiç hatırlamıyorum, bana kalırsa sende fazla uğraşma, dip gazda sal debriyajı cıyır cıyır cıyırdayarak kaldır gitsin haha haha haha
      2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

      Yorum


      • #4
        Ynt: En iyi hızlanma

        O şekilde kaldırmak zevklide saldığı koku yüzünden nefret eder oldum. İnsignia da denemedim rodaj bitmeden de denemem.
        Astramda esp yoktu ve 3000-3500 devir arasında aracı patinaja düşürürdüm sonrada az gazı keserdim hemen aracı toplardı biraz gaza yüklenince sonra araç hemen 2. vitesi isterdi değişik ama etkili bir yöntemdi
        2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

        Yorum


        • #5
          Ynt: En iyi hızlanma

          Orjinal yazı sahibi: smg05
          O şekilde kaldırmak zevklide saldığı koku yüzünden nefret eder oldum. İnsignia da denemedim rodaj bitmeden de denemem.
          Astramda esp yoktu ve 3000-3500 devir arasında aracı patinaja düşürürdüm sonrada az gazı keserdim hemen aracı toplardı biraz gaza yüklenince sonra araç hemen 2. vitesi isterdi değişik ama etkili bir yöntemdi
          esp yi insigniada da kapatabiliyorsun, tc tuşuna şöyle bir saat kadar basılı tutunca kapanıyor haha haha

          koku olayına bir süreden sonra alışmıştım ben sorun olmadı o yüzden
          2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

          Yorum


          • #6
            Ynt: En iyi hızlanma

            Orjinal yazı sahibi: bassoprofondo
            Orjinal yazı sahibi: smg05
            O şekilde kaldırmak zevklide saldığı koku yüzünden nefret eder oldum. İnsignia da denemedim rodaj bitmeden de denemem.
            Astramda esp yoktu ve 3000-3500 devir arasında aracı patinaja düşürürdüm sonrada az gazı keserdim hemen aracı toplardı biraz gaza yüklenince sonra araç hemen 2. vitesi isterdi değişik ama etkili bir yöntemdi
            esp yi insigniada da kapatabiliyorsun, tc tuşuna şöyle bir saat kadar basılı tutunca kapanıyor haha haha

            koku olayına bir süreden sonra alışmıştım ben sorun olmadı o yüzden
            Hahaha ciddimisin test sürüşünde tc tuşuna 1 kere basmak yeterliydi. Gerçi kapatmasanda passat kadar olmasada insigniaya da zorlayınca kayma eğilimi gösteriyor çok fazla sıkıştırmamak lazım her araçta olduğu gibi ben 18" jant var diye 40 ile giriniz yazan halka şeklindeki viraja 85 ile girdim baktım kayıyor ters kontra ile topladım ama yaptığım çok zorlayıcı ve gereksizdi. Sonuç olarak test sürüşünden sonra aracı aldım...
            2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

            Yorum


            • #7
              Ynt: En iyi hızlanma

              koku olayı lastiklerin pahalılığı debriyajın pahalılığı valla insan acıyor yaa ama benim anlattığım şekilde eğer asfaltta kaliteliyse, çok fazla patiye kalmadan uzuyor araç hatta kalkış örneği lpg de bu araç bi de

              InsigniaTeam Opel Insignia hakkında Türkiye'nin en büyük bilgi ve tartışma platformu. Forum sayfamız 2009 yılından bu güne Opel Insignia sahipleri ve hayranlarını bir araya getirmektedir.

              Yorum


              • #8
                Ynt: En iyi hızlanma

                Kalkışın güzelmiş gerçekten üstadım ama içim acıdı benimde gerçekten bu arada tc ye uzun süre basınca esp kapandığını bilmiyordum ben tek seferde hepsi kapanıyor sandım başka hangi güvenlik süprizleri var Birde güvenlik olarak seyir halinde hangi aktif özelliklerimiz var bilmediğim? esp ve tc cepte başka? Galiba tc de patinajı önlüyor sadece değilmi? Cahilliğimi affedin hepsini burada öğreneceğim sitede yazıyor ama kullanıcıdn duymak daha hoş....
                2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

                Yorum


                • #9
                  Ynt: En iyi hızlanma

                  teşekkür ederim kardeşim 6 sn basınca esp kapanıyor tek basış tc için, abs ebd bas ve çok acil frenleme için elektronik park freni var, hava yastıkları sürekli aktif sağdaki iptal edilebiliyor, gündüz farları, arka fren lambaları sert frende çok şiddetli yanıp sönüyor...

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: En iyi hızlanma

                    Orjinal yazı sahibi: smg05
                    Hahaha ciddimisin test sürüşünde tc tuşuna 1 kere basmak yeterliydi. Gerçi kapatmasanda passat kadar olmasada insigniaya da zorlayınca kayma eğilimi gösteriyor çok fazla sıkıştırmamak lazım her araçta olduğu gibi ben 18" jant var diye 40 ile giriniz yazan halka şeklindeki viraja 85 ile girdim baktım kayıyor ters kontra ile topladım ama yaptığım çok zorlayıcı ve gereksizdi. Sonuç olarak test sürüşünden sonra aracı aldım...
                    ben çok farklı araçlarla deneyim yaşamış biri değilim ama Insignia'da yaşadığım deneyimi hiç bir arabada yaşamadım

                    şöyle söyleyim;
                    1- Fatih abi (facomx)
                    2- Erhan abi (erhktn)
                    3- Alptekin Işıkalp (ralli pilotu)
                    4- İstanbulPark'da OPC etkinliğinde eğitmenin kullandığı OPC

                    4'ü de arabayı limitlerinde kullanıyorlar, yok valla araba tren yolunda sanki lastiklerden ne kadar ses gelse de çizgisinden çıkmıyor yani lastik sesi kaydığını gösteriyor kabul ama sen nereye istersen araba oraya gidiyor. Vectra'daki kafadan kayma olayını ben Insignia'da görmedim hiç
                    birde şu var, Gökhan abinin dizel Astra'sı yonca kavşakta direksiyonu bir sağ-sol yapmayla arkayı atıyordu haha
                    InsigniaTEAM

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: En iyi hızlanma

                      evet kesinliklie insigniada kafadan kayma yok buna bayılıyorum ya, arkadan atıyor araç mükemmel bişey ya, sanki rwd kullanıyorum

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: En iyi hızlanma

                        Orjinal yazı sahibi: cagri
                        Orjinal yazı sahibi: smg05
                        Hahaha ciddimisin test sürüşünde tc tuşuna 1 kere basmak yeterliydi. Gerçi kapatmasanda passat kadar olmasada insigniaya da zorlayınca kayma eğilimi gösteriyor çok fazla sıkıştırmamak lazım her araçta olduğu gibi ben 18" jant var diye 40 ile giriniz yazan halka şeklindeki viraja 85 ile girdim baktım kayıyor ters kontra ile topladım ama yaptığım çok zorlayıcı ve gereksizdi. Sonuç olarak test sürüşünden sonra aracı aldım...
                        ben çok farklı araçlarla deneyim yaşamış biri değilim ama Insignia'da yaşadığım deneyimi hiç bir arabada yaşamadım

                        şöyle söyleyim;
                        1- Fatih abi (facomx)
                        2- Erhan abi (erhktn)
                        3- Alptekin Işıkalp (ralli pilotu)
                        4- İstanbulPark'da OPC etkinliğinde eğitmenin kullandığı OPC

                        4'ü de arabayı limitlerinde kullanıyorlar, yok valla araba tren yolunda sanki lastiklerden ne kadar ses gelse de çizgisinden çıkmıyor yani lastik sesi kaydığını gösteriyor kabul ama sen nereye istersen araba oraya gidiyor. Vectra'daki kafadan kayma olayını ben Insignia'da görmedim hiç
                        birde şu var, Gökhan abinin dizel Astra'sı yonca kavşakta direksiyonu bir sağ-sol yapmayla arkayı atıyordu haha
                        Fatih abi/Erhan abi tavsiyelerinizi bekliyoruz.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: En iyi hızlanma

                          Orjinal yazı sahibi: cagri
                          Orjinal yazı sahibi: smg05
                          Hahaha ciddimisin test sürüşünde tc tuşuna 1 kere basmak yeterliydi. Gerçi kapatmasanda passat kadar olmasada insigniaya da zorlayınca kayma eğilimi gösteriyor çok fazla sıkıştırmamak lazım her araçta olduğu gibi ben 18" jant var diye 40 ile giriniz yazan halka şeklindeki viraja 85 ile girdim baktım kayıyor ters kontra ile topladım ama yaptığım çok zorlayıcı ve gereksizdi. Sonuç olarak test sürüşünden sonra aracı aldım...
                          ben çok farklı araçlarla deneyim yaşamış biri değilim ama Insignia'da yaşadığım deneyimi hiç bir arabada yaşamadım

                          şöyle söyleyim;
                          1- Fatih abi (facomx)
                          2- Erhan abi (erhktn)
                          3- Alptekin Işıkalp (ralli pilotu)
                          4- İstanbulPark'da OPC etkinliğinde eğitmenin kullandığı OPC

                          4'ü de arabayı limitlerinde kullanıyorlar, yok valla araba tren yolunda sanki lastiklerden ne kadar ses gelse de çizgisinden çıkmıyor yani lastik sesi kaydığını gösteriyor kabul ama sen nereye istersen araba oraya gidiyor. Vectra'daki kafadan kayma olayını ben Insignia'da görmedim hiç
                          birde şu var, Gökhan abinin dizel Astra'sı yonca kavşakta direksiyonu bir sağ-sol yapmayla arkayı atıyordu haha
                          Bir viraja girersin olay biter ama halka şeklindeki virajlar biraz daha nazlı oluyor bu konuda ama yine diyorum passatta esp olmasa orada spin atar insignia sadece zorlandı ve biraz kayınca refleks olarak kontra ile topladım şu da gerçekki 40 ile girilen yere digital kadrandan baktım 85 gösteriyordu bu yanlış bir davranış otomatik vitesin verdiği keyfe aldandım birazda ....
                          2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: En iyi hızlanma

                            Orjinal yazı sahibi: okkes
                            Orjinal yazı sahibi: cagri
                            Orjinal yazı sahibi: smg05
                            Hahaha ciddimisin test sürüşünde tc tuşuna 1 kere basmak yeterliydi. Gerçi kapatmasanda passat kadar olmasada insigniaya da zorlayınca kayma eğilimi gösteriyor çok fazla sıkıştırmamak lazım her araçta olduğu gibi ben 18" jant var diye 40 ile giriniz yazan halka şeklindeki viraja 85 ile girdim baktım kayıyor ters kontra ile topladım ama yaptığım çok zorlayıcı ve gereksizdi. Sonuç olarak test sürüşünden sonra aracı aldım...
                            ben çok farklı araçlarla deneyim yaşamış biri değilim ama Insignia'da yaşadığım deneyimi hiç bir arabada yaşamadım

                            şöyle söyleyim;
                            1- Fatih abi (facomx)
                            2- Erhan abi (erhktn)
                            3- Alptekin Işıkalp (ralli pilotu)
                            4- İstanbulPark'da OPC etkinliğinde eğitmenin kullandığı OPC

                            4'ü de arabayı limitlerinde kullanıyorlar, yok valla araba tren yolunda sanki lastiklerden ne kadar ses gelse de çizgisinden çıkmıyor yani lastik sesi kaydığını gösteriyor kabul ama sen nereye istersen araba oraya gidiyor. Vectra'daki kafadan kayma olayını ben Insignia'da görmedim hiç
                            birde şu var, Gökhan abinin dizel Astra'sı yonca kavşakta direksiyonu bir sağ-sol yapmayla arkayı atıyordu haha
                            Fatih abi/Erhan abi tavsiyelerinizi bekliyoruz.
                            onlar kalkışçı değiller ama rollingciler

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: En iyi hızlanma

                              Orjinal yazı sahibi: 35OFT23
                              teşekkür ederim kardeşim 6 sn basınca esp kapanıyor tek basış tc için, abs ebd bas ve çok acil frenleme için elektronik park freni var, hava yastıkları sürekli aktif sağdaki iptal edilebiliyor, gündüz farları, arka fren lambaları sert frende çok şiddetli yanıp sönüyor...
                              Bir saniye ben düz yolda elektronik freni çekersem frenleme yapıyormu? ya da frene basarken onuda çekersem dahamı etkili fren oluyor? ALLAH denettirmesin....
                              2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X