Hareket halinde iken el frenini cekiyorsunuz ve bırakmıyorsunuz taki istediğiniz durma mesafesine kadar eğer araç viteste ise debriyaja basın araç stop eder diğer bir taraftan bu özellik araca zarar vermez sadece arka tekerlere değil bütün tekerlere frenleme yapıyor şöyle düşünün sizin sert bir fren yapmanız gibi abs ler devreye giriyor ve en kısa sürede aracı durduruyorsunuz bu esnada frene basarsanız iş biraz karışıyor frene basmayın ve bunu test edecekseniz arkanızda araba olmamasına dikkat edin ve kemerleriniz takılı olsun ve arkada yolcu varsa uyarın güvenlik için yapılmış bir fren Allah göstermesin şöförün rahatsızlanması durumunda yandaki yolcunun aracı durdurması için yapılmış
Konunun sapmasını istemem bunu bana mesajda atabilrisiniz cevabını?
Peki düşünün ben 120 ile gidiyom önüme köpek çıktı arkam boş ve diğer şeritler dolu yani tam biçilmiş kaftan bir yol fren yapıyorum ve refleks olarak el frenini de çektim yani hem ayak hem el kullanıyorum siz yazdınızya "o zaman işler karışıyor" ne olur tam olarak bilmek isterim ALLAH korusun göstermesinde madem biliyorsunuz bende denemek zorunda kalırsam ne olacağını bilmek isterim.....
Birşey olmuyor frenleme oluyor ama şöyle düşün 2 tane fren yapan mekanızma var birincisi siz ayağınızla frene basıyorsunuz ikincisi parmak freni ile yapılan firen sonuçta daha etkili ama test yaparken deneyerek görün boş bir yolda çok hızlanmanıza gerek yok 50-60 deneyin ikisinide test edin daha iyi anlayacaksınız
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
...
...
...
Fatih abi/Erhan abi tavsiyelerinizi bekliyoruz.
Ökkeş bizim araçlar kalkış için çok uygun değil ve bizim baskı balatalar bu konuda hassas bu yüzden fazla zorlamamak lazım ama benim önerim ise patiye düşme me şartıyla gaza yüklenin ve kalkışı yapın yavaş yavaş yüklenin sonra sı geliyor zaten her araba gibi bizim arabalarda kayıyor ama kaymanın %95'i pilotaj hatası diye düşünüyorum
Kalkışta tc nin ve esp nin kapanmasının artısı var ama eğer çok iyi bir pilotajınız yoksa kapatmayın bizleri bir çok hatamızı telafi ediyor bu sistemler kalktıktan sonra tekrar açın
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
fatih abi son sorum:
Tüm vitesler için 7000 devre kadar gidip mi üst vitese geçmek gerek?
en hızlı şekilde hızlanmak istiyorsanız deviri maksimuma kadar getirip ayagınızı birden debriyajdan çekmeniz gerekiyor. baskı balataya cok zarar versede en kısa sürede yüksek süratlere bu şekilde çıkabilirsiniz. ama çok fazla patinaj olacağı için katedeceğiniz yol kısa olur.
en fazla yolu katederek kalkmak istiyorsanız devri aracın maksımum torkunun oldugu bölgeye getirip öyle kaldırmak, lastikler patinajdan kurtulana kadar dip gaz yapmadan sabit bir şekilde gazı tutmak, patinaj biter bitmez de gazı diplemek gerekiyor.
Yani 0-100km/sa hızlanması yapmak için ilk yöntemi, 0-400 m. hızlanması veya başka bir araçla kalkış denemsi yapmak içinse ikinci yöntemi kullanmalısınız.çünkü bu denemelerde süratten çok katettiğiniz yol önemlidir.
Kalkış için asr mutlaka kapalı olması lazım. ama esp ye gerek olmayabilir. onemli olan patinaj çekmemesi. virajda savrulma eğilimi olmadıgı sürece zaten esp devreye girmez.
İlk 3 veya 4 viteste redline a gelmeden hemen önce vites değiştirmeniz gerekiyor. ama özellikle 4'den sonra redline i beklemenize gerek yok. 5500 devir geçildiği andan itibaren araçda güç düşüşü başlar.düşük viteslerde iken bir üst vitesteki dişlinin oranının çok büyük olması nedeniyle güç düşüşüne rağmen alt viteste devam etmek daha avantajlıdır.. ancak üst viteslerde dişli oranları arasında çok bariz farklar yoktur dolayısıyla redline kadar bekleterek düşen güce rağmen aynı viteste devam etmek yerine, bir üst vitese geçerek torkun maksımum oldugu banttan devam etmek daha iyi hızlanma sağlar.
Bugün deviri 2-3 arasında tutup kalkış yapınca aracın önü sağa sola gitmek istedi bunun nedeni nedir acaba tamam yüklendim ama sağa sola gitmek istemesi gerekirmiydi şaşırdım
Bugün deviri 2-3 arasında tutup kalkış yapınca aracın önü sağa sola gitmek istedi bunun nedeni nedir acaba tamam yüklendim ama sağa sola gitmek istemesi gerekirmiydi şaşırdım
Normaldir
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Bugün deviri 2-3 arasında tutup kalkış yapınca aracın önü sağa sola gitmek istedi bunun nedeni nedir acaba tamam yüklendim ama sağa sola gitmek istemesi gerekirmiydi şaşırdım
Bugün deviri 2-3 arasında tutup kalkış yapınca aracın önü sağa sola gitmek istedi bunun nedeni nedir acaba tamam yüklendim ama sağa sola gitmek istemesi gerekirmiydi şaşırdım
yokuş yukarı ise olur
rot ayarı bozuksa olur
yerler ıslaksa olur
tekerlerin yere basması dengeli değilse olur
..benim bildiklerim bunlar ilave etmek isteyenler .........
2015 Honda CRV 1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs (görmemişin... :P )
Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler [center]
arkadaşlar geçen bi insigniacı arkadaşınızla uzarken köpek çıktı yola. espnizi kapatmayın insignia bariyerlere giecekti esp zor topladı aracınız çok ağır manevra kabiliyeti sıfır
Yorum