Tatilde Bana eşlik Eden Basri kardeşimin (Ankaralı arkadaşlarımızdan bazıları tanır) 2010 model 3.20d ile uzun yolculuklarımız ve kapışmlarımız sonrasında biraz acı biraz tatlı gerceklerden ve objektif gözle iki aracında değerlendirmesini sizlerle paylaşmak istiyorum,
Öncelikle bildiğiniz üzere Benim aracım
Chip ,
İntake kit (hava filtre kiti) ,
Buddy club racing condenser ,
ve Cat back down pipe ekzost sistemi ( Uzun yol için kat eklemesi ve orta susturucu tekar takılarak yola cıktım gürültü uzun yolda dayanılmaz)
yürüyen aksamında Kw yaylar ve aracımda flexride mevcut performans acısından,
Aracımda ben ve eşim birde ağzına kadar dolu bir bagaj,
Bmw ise Stock halde ondada iki kişi ve dolu benim ki kadar olmasada dolu bir bagaj,
Konunun özeti olarak İstanbul - Ankara otobanında ki denemelerimizi paylaşmak istiyorum,
Bmw kesinlikle çok güclü bir araba özellikle 1. ve 2. viteslerde kalkışlarda yanına yaklaşmak pek akıl karı değil özellikle esp ve tc yi iptal ettikten sonra arkadan itiş olmasınında etkisi ile araba yerinden ok gibi fırlıyor 3. viteste benim aracın modifiye bazında yüklü olmasından ötürü yaptığımız roolinglerde arayı acıyorum hafiften ama onunda peşimi hiç bıraktığı olmuyor yüksek hızlara çok iyi çıkıyor aracta 230 a gelene kadar çok iyi ama 230 da hız kesici mevcut yüksek hızlarda arkasından gelip gectiğim zamanlarda hızım en az 230 -240 civarı oluyor bununla beraber biraz farkı acabiliyordum,
benim aractaki yaylar ve flexride sayseinde birde kapışmanın veriği gaz ile hiç abartmıyorum canlıda görmek isteyenlere yaşatabilirim 235 ile virajlara girdiğim oldu belki daha fazlasınıda zorladığım aracımda en ufak bir savurma en ufak bir tedirginlik yaratacak bir iveme gercekleşmedi hiç virajlarda olağan üstü bir avantaj yakalıyordum ama 2.0 cc motorun verdiği ivmelenme ile tekrar peşime yapışması kaçınılmaz oluyordu Bmw'nin...
Sonuc olarak şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki Basri dediğim kardeşim çok gözü kara ve ciddi anlamda çok da iyi plotaja sahip bir kardeşimdir arabasının hakkınıda veriyor,
stock 180 lik insigniaların bmw 3.20d karşısında özellikle yeni 180ps lik motor karşısında pek şansı olmadığı kanatine vardım,
şayet 3.20d ye belli bir ücret karşılığı hız limiti kaldırılırsa ve iyi bir yazılım bir kaç ufak oynama yapılırsa insignianın bmw karşısında hiç bir şansı olmayacağı aşikar ,
işin en büyük kritik noktasıda şu ben seyahatimiz boyunca 1350 liralık benzin sarfiyatında bulunurken bmw nin sürekli basarak gitmesi sürekli devirli ve spor triptonik modda kullanılmasına rağmen arac 700 lira gibi rakama seyahatini tamamladı benim depaom dibe inerken onun benzin ibresi yarım deponun az altına inmiş oluyordu,
onun deposu mazotla 235 e dolarken benim arabam 310 liraya doluyor,
o kadar modifiye etmeme rağmen büyük bir fark atamamam da cabası
Ama gel gelelim Bmw'nin içine oturunca tam takır kuru bakır insigniaya oturunca bir kokpit havası paha biçilemez en büyük ayrıcalıklarından biri olan flexiride ise çoğu arabaya nispeten çok önemli ve özel bir donanım,
Yan yana geldiklerinde ise gözlerin sürekli benim arabada olaması ise içime serpilen serin bir su oluyordu....
Hepinize sevgilerle...
Öncelikle bildiğiniz üzere Benim aracım
Chip ,
İntake kit (hava filtre kiti) ,
Buddy club racing condenser ,
ve Cat back down pipe ekzost sistemi ( Uzun yol için kat eklemesi ve orta susturucu tekar takılarak yola cıktım gürültü uzun yolda dayanılmaz)
yürüyen aksamında Kw yaylar ve aracımda flexride mevcut performans acısından,
Aracımda ben ve eşim birde ağzına kadar dolu bir bagaj,
Bmw ise Stock halde ondada iki kişi ve dolu benim ki kadar olmasada dolu bir bagaj,
Konunun özeti olarak İstanbul - Ankara otobanında ki denemelerimizi paylaşmak istiyorum,
Bmw kesinlikle çok güclü bir araba özellikle 1. ve 2. viteslerde kalkışlarda yanına yaklaşmak pek akıl karı değil özellikle esp ve tc yi iptal ettikten sonra arkadan itiş olmasınında etkisi ile araba yerinden ok gibi fırlıyor 3. viteste benim aracın modifiye bazında yüklü olmasından ötürü yaptığımız roolinglerde arayı acıyorum hafiften ama onunda peşimi hiç bıraktığı olmuyor yüksek hızlara çok iyi çıkıyor aracta 230 a gelene kadar çok iyi ama 230 da hız kesici mevcut yüksek hızlarda arkasından gelip gectiğim zamanlarda hızım en az 230 -240 civarı oluyor bununla beraber biraz farkı acabiliyordum,
benim aractaki yaylar ve flexride sayseinde birde kapışmanın veriği gaz ile hiç abartmıyorum canlıda görmek isteyenlere yaşatabilirim 235 ile virajlara girdiğim oldu belki daha fazlasınıda zorladığım aracımda en ufak bir savurma en ufak bir tedirginlik yaratacak bir iveme gercekleşmedi hiç virajlarda olağan üstü bir avantaj yakalıyordum ama 2.0 cc motorun verdiği ivmelenme ile tekrar peşime yapışması kaçınılmaz oluyordu Bmw'nin...
Sonuc olarak şunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ki Basri dediğim kardeşim çok gözü kara ve ciddi anlamda çok da iyi plotaja sahip bir kardeşimdir arabasının hakkınıda veriyor,
stock 180 lik insigniaların bmw 3.20d karşısında özellikle yeni 180ps lik motor karşısında pek şansı olmadığı kanatine vardım,
şayet 3.20d ye belli bir ücret karşılığı hız limiti kaldırılırsa ve iyi bir yazılım bir kaç ufak oynama yapılırsa insignianın bmw karşısında hiç bir şansı olmayacağı aşikar ,
işin en büyük kritik noktasıda şu ben seyahatimiz boyunca 1350 liralık benzin sarfiyatında bulunurken bmw nin sürekli basarak gitmesi sürekli devirli ve spor triptonik modda kullanılmasına rağmen arac 700 lira gibi rakama seyahatini tamamladı benim depaom dibe inerken onun benzin ibresi yarım deponun az altına inmiş oluyordu,
onun deposu mazotla 235 e dolarken benim arabam 310 liraya doluyor,
o kadar modifiye etmeme rağmen büyük bir fark atamamam da cabası
Ama gel gelelim Bmw'nin içine oturunca tam takır kuru bakır insigniaya oturunca bir kokpit havası paha biçilemez en büyük ayrıcalıklarından biri olan flexiride ise çoğu arabaya nispeten çok önemli ve özel bir donanım,
Yan yana geldiklerinde ise gözlerin sürekli benim arabada olaması ise içime serpilen serin bir su oluyordu....
Hepinize sevgilerle...
Yorum