Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #46
    Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

    Orjinal yazı sahibi: cagri
    TSI'ların ilk çıkan 140 ve 170 lerinde supercharger var diye hatırlıyorum. 140'lık Golf test etmiştik, ilk kalkış anındaki tork hissi dizellerde bile yok, süper arabaydı o motorların devam etmesini isterdim ben
    vallahi onu bilmiyorum kardeşim ama, zaten araç 1500 devirde maksimum tork veriyor daha kompresore ne gerek var

    Yorum


    • #47
      Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

      tsi motorlarda düşük devirler için gücünü krank milinden alan bir küçük komprasör yüksek devirler için orta basınç turbo var. ama yinede 140ps a14net gm motoru daha iyi kaçıyor

      Yorum


      • #48
        Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

        Orjinal yazı sahibi: cagri
        TSI'ların ilk çıkan 140 ve 170 lerinde supercharger var diye hatırlıyorum. 140'lık Golf test etmiştik, ilk kalkış anındaki tork hissi dizellerde bile yok, süper arabaydı o motorların devam etmesini isterdim ben
        Asagidaki motorlarin tamami turbo+supercharger li

        140 lik ve 170 lik motorlar ( golf ve jetta)
        150 lik ( tiguan )
        160 lik(170 lik motorun yeni versiyonu, golf, jetta , scirocco)
        180 lik ( polo gti, fabia rs, ibiza cupra )

        Tsi: twincharged stratified injection
        122 lik ve 105 lik motorlarda SC yok ama yinede alt devirlrde canlilar. cunku ufak turbolular. Ama o turbolar ust devirlerde Yeterince hava basamazlar. Yazilim yapilsa dahi fazla guc alinamaz
        Jetta 1.4 TSI 170

        Yorum


        • #49
          Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

          TSI yı ben de twincharged stratified injection olarak biliyorum, twincharge'ı alt devirde kompresör üst devirde turbo olarak okumuştum bu sayede kalkışta da üst devirlerde de yüksek tork veriyordu ama 122 hp lik TSI motorlarda kompresör yokmuş geçen forumda tartışmıştık ondaki T turboyu temsil ediyor demek ki.
          Seat Ibiza 2014 1.4 Style Beyaz
          Seat Ibiza 2013 1.2 TSI DSG Style Kırmızı
          VW Passat 2015 1.6 TDI DSG Comfortline Harvard Mavi Sunroof Led Ön Farlar

          Yorum


          • #50
            Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

            anladım, ben yanlış biliyormuşum kusura bakmayın , peki tfsi nedir?

            Yorum


            • #51
              Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

              ömercim tfsi ın da açılımını ben söyliyeyim:
              Turbocharged Fuel Stratified Injection
              VW in ilk çıkardığı FSI motorun turbo besleme uygulanmış hali.
              bu arada floyd1601 in bu motorlar hakkındaki bilgi ve tecrübesi oldukça yüksektir. yakınen tanırım kendisini
              ESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
              ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH

              Yorum


              • #52
                Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

                şu kapışmayı yapında kurtulalımm


                2010 1.6 T Cosmo Beyaz + chip + ben

                Yorum


                • #53
                  Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

                  Orjinal yazı sahibi: myanmaz
                  ömercim tfsi ın da açılımını ben söyliyeyim:
                  Turbocharged Fuel Stratified Injection
                  VW in ilk çıkardığı FSI motorun turbo besleme uygulanmış hali.
                  bu arada floyd1601 in bu motorlar hakkındaki bilgi ve tecrübesi oldukça yüksektir. yakınen tanırım kendisini
                  bu motoru tanıtmadan önce sanırım size biraz içten yanmalı motorun temel prensiblerinden bahsetmeliyim. içten yanmalı motorlarda yakıt ve havanın birbirine karışması daha sonra bunu buji ile patlarak kimyasal enerjiyi mekanik enerji haline getiririz. pek ama hava ve yakıt nasıl karışmalı? sorusu akla gelir. karbüratör çok eski olduğundan bahsetmeyeceğim. ancak injeksiyonlu araçlarda hava emme manifoldunda akışkan havanın reynold sayısını 4000 üzerine çıkararak akışkan havanın türbülansa girmesi sağlanırdı. sonrada enjektör yardımyla yakıt türbülans haline gelen hava içinde zerreciklere ayrılarak yakıt ve hava birbirine karışırdı böylece yakıtın daha verimli yanması sağlanırdı. fsi motorda ise emme manifoldundan yanma odasına alınan havanın laminer haline 2800bar(barını tam hatırlamıyorum) basınç* ile püskürtmesini sağlar. böylece injeksiyonlu motora göre 10% verim artışı sağlar. fsi motora daha sonra turbo uygulaması yapıldı adı tfsi oldu. sonra tsi ismine çevrildi. fsi motorun olayı budur.
                  *bir sıvıyı yüksek basınçla laminer akışkanın içine füskürttüğünde atomize olur. toz metalurjisi ile metal tozuda böyle üretilir.
                  Umarım yardımcı olmuştur.

                  Yorum


                  • #54
                    Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

                    Orjinal yazı sahibi: dragon_10
                    şu kapışmayı yapında kurtulalımm
                    +1

                    Yorum


                    • #55
                      Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

                      Orjinal yazı sahibi: myanmaz
                      ömercim tfsi ın da açılımını ben söyliyeyim:
                      Turbocharged Fuel Stratified Injection
                      VW in ilk çıkardığı FSI motorun turbo besleme uygulanmış hali.
                      bu arada floyd1601 in bu motorlar hakkındaki bilgi ve tecrübesi oldukça yüksektir. yakınen tanırım kendisini
                      çok sağol Murat abim

                      Yorum


                      • #56
                        Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

                        Nası bir soru bu ya ? blink

                        2.0 CDTI (160 Ps) ile 2.0 TDCi (136 Ps) Deseniz anlicam da,

                        1.6 T (180 Ps) ile 2.0 TDCi (136 Ps)


                        Üstte bi arkadas diyodu 136 Ps TDCi 'yi geçemezse benzin döker yakarım. İşte aynen öyle..

                        İnsignia alır , fakat focus da iyi arabadır.

                        Pilotaj ve sizin arabanızı tanımanız önemlidir.

                        Aracı tanımaktan kastım, en uygun devir sayısıdır..
                        Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho

                        Yorum


                        • #57
                          Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

                          Milas tarafından Söke'ye gelirken rampa yukarı çıkışta 2 şerit yol.Yanında bi araç var. Bize yol vermedi bi müddet kendileri.Dayandık arkasından gittik biraz. Geçti sağa yapıştırdık rampa yukarı hafif virajlı yolda 170 dediğimizde 4-5 boy arkamızdaydı.Işıklarda yanımızda durdu.Bize baktı baktı.Dedim baba "tapa gaz yapıştır" Tokatı yedi kalkışta.yine 160'lara çıktık. Yol dümdüz ama radar vardı. Biz yavaşladık o asıldı gitti.

                          Arkasında sadece TDCİ yazıyordu.beygir ve motoru hakkında bilgim yok.

                          130bg bunu yapıyorsa, 180bg havada karada dumanını yutturur..

                          Yorum


                          • #58
                            Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

                            1.6dir o gecmeniz normal
                            Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

                            Yorum


                            • #59
                              Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

                              Evet arkadaşlar yarın inşallah sivasa gidicem İnsignia ile. Bi aksilik olmazsa focus ile denemeyi gerçekleştirecem. Ayrıca 2001 e 200 komp otomatik aldık bu hafta dedeme, kuzen onunlada deneyecek. Müsait yol durumunda ve abartmaksızın ufak bi denememiz olucak. Focus dediğim gibi 136 bg orjinal motor. Benim araçta 180 bg stock insignia. Sizce her ihtimale karşın 0-150 kalkış mı deneyim? Yoksa 50-200 gibi bi rolling mi deneyim ?
                              Sonucu bende merak ediyorum bakalım hayırlısı...

                              Yorum


                              • #60
                                Ynt: İnsignia 1.6 Turbo mu geçer , Focus 2.0 tdci mi ?

                                e200 Kompressor 186 beygir, kalkışta aracını patiye düşürürsen mercedes alacaktır kardeşim onu belirteyim, ayrıca o araçla rolling de denemeni tavsiye etmem, 2.0 motor ve yüksek tork neticesiyle mercedes uzayabilir. amcamda da bu araçtan vardı, çok fena gidiyor

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X