arkadaşlar;bence ortalama tüketimlerinizi her bakım aralığından sonra sıfırlamalısınız yada her 10000km de.tecrübeyle sabittir ki;yeni motorlar 10000 ila 25000km den sonra ilk günlere nazaran %20-30 daha az yakıyor.birde vites değişimlerini aracın maksimum tork değerine göre yapmakta fayda var.özellikle turbo motora sahip araçlarda vites değişimini bu tork değerini koruyacak şekilde yapılırsa,gereksiz gaz vermenin önüne geçileceğinden daha ekonomik bir sürüş elde edilir.
ARAÇ 380 KM (2HAFTAOLDU) ORTALAMAHIZ 22 KM/S, ORTALAMA TÜKETİM 11,1 LT
ŞEHİR İÇİ YAKITIN 10 LT ALTINA DÜŞECEĞİNE ŞAHSEN İNANMIYORUM. 8 LT PEK GERÇEKÇİ DEĞİL
TUHAF OLAN ÜRETİCİ VERİLERİ. BU KADAR FARK BEN HİÇ BİR MARKADA GÖRMEDİM
2 TANE BMW YE BİNDİM AYLARCA 3,18 3,16 İKİSİDE KATALOK DEĞERLERİNE YAKIN SEYRETTİ.
GENEDE ARABAMI SEVDİM, BENİ TATMİN ETTİ. GERÇEKTEN KALİTELİİŞÇİLİK, SÜPER TASARIM
ARAÇ 380 KM (2HAFTAOLDU) ORTALAMAHIZ 22 KM/S, ORTALAMA TÜKETİM 11,1 LT
ŞEHİR İÇİ YAKITIN 10 LT ALTINA DÜŞECEĞİNE ŞAHSEN İNANMIYORUM. 8 LT PEK GERÇEKÇİ DEĞİL
TUHAF OLAN ÜRETİCİ VERİLERİ. BU KADAR FARK BEN HİÇ BİR MARKADA GÖRMEDİM
2 TANE BMW YE BİNDİM AYLARCA 3,18 3,16 İKİSİDE KATALOK DEĞERLERİNE YAKIN SEYRETTİ.
GENEDE ARABAMI SEVDİM, BENİ TATMİN ETTİ. GERÇEKTEN KALİTELİİŞÇİLİK, SÜPER TASARIM
InsigniaTeam Opel Insignia hakkında Türkiye'nin en büyük bilgi ve tartışma platformu. Forum sayfamız 2009 yılından bu güne Opel Insignia sahipleri ve hayranlarını bir araya getirmektedir.
ARAÇ 380 KM (2HAFTAOLDU) ORTALAMAHIZ 22 KM/S, ORTALAMA TÜKETİM 11,1 LT
ŞEHİR İÇİ YAKITIN 10 LT ALTINA DÜŞECEĞİNE ŞAHSEN İNANMIYORUM. 8 LT PEK GERÇEKÇİ DEĞİL
TUHAF OLAN ÜRETİCİ VERİLERİ. BU KADAR FARK BEN HİÇ BİR MARKADA GÖRMEDİM
2 TANE BMW YE BİNDİM AYLARCA 3,18 3,16 İKİSİDE KATALOK DEĞERLERİNE YAKIN SEYRETTİ.
GENEDE ARABAMI SEVDİM, BENİ TATMİN ETTİ. GERÇEKTEN KALİTELİİŞÇİLİK, SÜPER TASARIM
Valla ben aracı aldığımda(180hp turbo) aynı zaman ve hizlardayken 16lt/100km'de seyrederken şu an (12000km) 10,4lt/100km ye düştü.
Bir zamanlar 1.6 CDTİ 136 hp Flexride, ÇG2, Sunroof , Ergonomik PerforjeSpor Deri koltuklar, Bose 19" jant Şimdi F30 Modernline Sunroof
ortalama 22 km çok düşük bir sürat ortalaması. bu ortalama hız 35 km olsa 8,5-9 litre aralığında seyreder tüketim. bende aynı problemi yaşıyorum. ayrıca yaşadığım bölge çok yokuşlu. ancak 1 hafta kadar yolları düzgün ve az trafiği olan bir bölgede kullandım aracı ve 7,5 - 8lt civarına düştü hemen. kısacası aracın ağırlığı şehir içi tüketimi bayağı yükseltiyor. dur kalk arabası değil bu meret, uçması lazım
bu konuda bir örnek vermek istiyorum kendimden.baban geçen sene 1998 model vectra 2.0 cd almıştı.aldığında aracın ortalama yakıt tüketimi 10.5lt/100km idi.yaklaşık 5000km sonra %80'i ankara şehir trafiği olmak üzere ortalaması 9lt/100km oldu.daha sonra tatil için ankara ya gittiğimde araçla yaklaşık 1 ay içinde 5000km yol yaptım.bu yolun %60'ı ankara ve izmir şehir trafiği,%40'ı ise şehirler arası idi ve ortalamam 6.6lt/100km olmuştu ve izlenimlerime göre o araçla ankara şehir içi benim ortalamam 9lt/100km değerini aşmaz.iyi kötü verdiğim örnekteki aracı bilen arkadaşlar vectra nın o modelinin bu değerlerde kullanmanın ne kadar zor olduğunu bilir.işte burada işin sürücü ile ne denli alakalı olduğunu ortaya çıkıyor.sonuçta hepmiz otomobil kullanmayı biliyoruz ama verimli kullanmak konusunda çok ciddi sıkıntılarımız olduğunu düşünüyorum.bu ülkede hala 30 yıl öncesinin kamyoncu esnafının tecrübelerine-söylemlerine dayanarak dizel araçları kullanan-tavsiyelerde bulunan insanlar var.
şunu asla gözden kaçırmamak gerekiyor.aynı hacimde ama farklı çalışma prensipleri(turbo-atmosferik-superşarj-kompresör vs.) olan motorlara sahip araçların kullanın şekilleri farklı olduğu gibi,aynı hacimde aynı çalışma prensibine sahip fakat farklı güç çıkış değeri veya devirine sahip motorlarında kullanım tarzları farklı olmalıdır.
bu konuda bir örnek vermek istiyorum kendimden.baban geçen sene 1998 model vectra 2.0 cd almıştı.aldığında aracın ortalama yakıt tüketimi 10.5lt/100km idi.yaklaşık 5000km sonra %80'i ankara şehir trafiği olmak üzere ortalaması 9lt/100km oldu.daha sonra tatil için ankara ya gittiğimde araçla yaklaşık 1 ay içinde 5000km yol yaptım.bu yolun %60'ı ankara ve izmir şehir trafiği,%40'ı ise şehirler arası idi ve ortalamam 6.6lt/100km olmuştu ve izlenimlerime göre o araçla ankara şehir içi benim ortalamam 9lt/100km değerini aşmaz.iyi kötü verdiğim örnekteki aracı bilen arkadaşlar vectra nın o modelinin bu değerlerde kullanmanın ne kadar zor olduğunu bilir.işte burada işin sürücü ile ne denli alakalı olduğunu ortaya çıkıyor.sonuçta hepmiz otomobil kullanmayı biliyoruz ama verimli kullanmak konusunda çok ciddi sıkıntılarımız olduğunu düşünüyorum.bu ülkede hala 30 yıl öncesinin kamyoncu esnafının tecrübelerine-söylemlerine dayanarak dizel araçları kullanan-tavsiyelerde bulunan insanlar var.
şunu asla gözden kaçırmamak gerekiyor.aynı hacimde ama farklı çalışma prensipleri(turbo-atmosferik-superşarj-kompresör vs.) olan motorlara sahip araçların kullanın şekilleri farklı olduğu gibi,aynı hacimde aynı çalışma prensibine sahip fakat farklı güç çıkış değeri veya devirine sahip motorlarında kullanım tarzları farklı olmalıdır.
2 gün önce aldığım araç şuan 300km (amma gezmişim)
ortalama hız 39km yakıt ise 100km 7.8 havalar sıcak olduğundan klimada açık gezdim bu değer ş.içi zaten ortalama hızdan belli oluyor.
her km artışında daha az yakacağına eminim vites değişimlerini aracın uyarısına göre değiştiriyorum sanırım az yakmasının en önemli etkisi bu.
Yorum