Bugün şehir içi yaklaşık 5-10 km arası dolaştım.Ortalama tüketim 10.4 idi kullanım sonunda 10.2 ye düştü.Ortalamayı da yeni sıfırlamıştım ama daha çok şehir içi gezmiştim.1. vites 10 km/h-13 km/h 2. vites 20 km/h-24 km/h 3.vites30 km/h-35km/h 4. vites 40 km/h-50 km/h bu viteslerdeki max hızlar.2 kere yokuş çıktım 2 kere yokuş indim.Bayağı da bir dur kalk yaptım.Şimdi asıl soruya geliyorum aracı bu kadar düşük devirlerde kullanmak sıkıntı yaşatır mı?Araç zaten 3. viteste bile çekişten düşmüyor ama ben yinede çekiş azaldığı zaman vites küçültüyorum.Sıkıntı olur mu acaba?Bir de başka ekonomik kullanım önerileri varsa öğrenebilir miyiz?
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
Collapse
X
-
Ynt: EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
Uzun süre turboyu kullanmazsanız turbo kendisini korumaya alabilir.Bence çok kasmaya gerek yok tadıyla kullanın varsın 11 yaksın ne kadar farkedicek ki?Kaç TL kar elde ediceksiniz?Araçlar gerçekten çok yakmıyor normal yakıyor...Pahalı olan benzin fiyatları.Anlık verileri takip ediyor musunuz bilmiyorum ama uygun vites/hız oranını yakalamadıktan sonra yüksek viteste daha fazla yakıt harcamak zorunda kalırsınız.2.5-3 devir aralığında vites değiştirin ortalamanız 11'i geçmez zaten2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide
-
Ynt: EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
Düz yolda giderken yüksek viteste gitmeniz belki anlık ekranda düşük olmasına sebep olabilir ama her zaman düz bir yerde gitmeyiz.Örneğin 30 km/h civarında hızımızı kontrollü tutacak olursak ve bu işlemi aynı yolda bir kez 2 viteste bir kez 3. viteste denersek aracın yokuşlu bölgelerde 2.viteste çekişi daha kolay olacağı için daha az enerji harcar ama 3. viteste daha çok zorlanıp daha fazla yakıt tüketeceğini düşünüyorum.Tabiki yüksek vites belirli bir ekonomi sağlayacaktır ama araçlarımızın ort. verilerinde ben bunun en fazla 1 litre/100km oynayacağı kanaatindeyim.Bu da bir depoda 60-65 km daha fazla yol demek.Bunun için fazladan çaba harcamaktansa fazla düşünmeyip araçlarımızdan zevk alarak kullanmaktan yanayım.Sonuçta 1.6T motor ekonomi öncelikli üretilmiş bir motor değil.Fazla yaktığı kanaatinde değilim çünkü şimdiye kadar hep benzinli araç kullandık ve onlara oranla performansı göz önünde bulundururak çok da fazla birşey değişmediği görüşündeyim.
Turbomuz 2200 dev./dak'da devreye girdiğini biliyorum.Ama sizin dedğiniz gibi ise sonuç ne olur bilemiyorum.Forumumuzda ve diğer opel forumunda eskiden rastladığım bu konu çok şükür başımıza gelmedi ama uzun süre turbo kullanılmadığında turbonun korumaya alındığı ve aracın 3000 deviri geçmediği yazılmıştı.Yine servise danışmakta fayda var tabiki.
Acizane benim görüşüm ortalamada 10 veya 11 litrenin çok da birşey değiştirmeyeceği ve taş çatlasın 50km fazladan yol olacağı bu da kaba taslak ancak 12 depoda bir depoluk kar olacağı anlamına gelir.Ben şehir içerisinde ortalama bir depo ile 600km gidiyorum.Forumda ort. 9 litrenin altına inen arkadaşlar var ama ben sanırım bunu hiçbir zaman yapamam çünkü ne yaparsam yapıyım 10 litrenin altına inmiyor ya da ben yapamıyorum dknow2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide
Yorum
-
Ynt: EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
Dün Bursa'dan İstanbul'a gittim. Eskihisar-topçular feribotunu kullanarak gidip döndüm. Önce Kadıköy evlendirme dairesine oradan da Göztepe istasyon caddesinde bir lokantaya. Gidip gelirken otobanı kullandım ve 140-160 arasında sürat yaptım. Diğer yollarda da hızım 120 km. Akşam eve döndüğümde aracın ortalama yakıtı 9.4 lt. ( araçta 4 kişiydik)İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir, sen kendini bilmezsin, ya nice okumaktır
Yorum
-
Ynt: EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
Turbonun yakıtla ne ilgisi var?Silindirlerin içerisine daha fazla hava dolayısiyle daha fazla oksijen girmesi sonucu daha iyi bir yanma gerçekleşir ve yüksek güç elde edilir.Bizim araçlar turbo var diye güçlüdür...Marş basıldığı an turbo kullanıma hazır olabilir ama normal bir turbocharger, motora ilave 6-8 PSI arası ek basınçlı hava sağlar.Bu havanın öncelikle intercooler'da depolanıp yoğunlaştırılarak belirli bir basınca ulaşması ve sonra silindirlere püskürtülmesi gerekir.Yeterli oksijenin emilebilmesi için türbünün yeterli hızda dönmesi gerekir.Bu hız için de eksozdan yeterli miktarda gaz çıkışı olması gerekir yani bunun için de öncelikle devir gerekir.2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide
Yorum
-
Ynt: EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
Yakıtla ne alakası var demissin ama cevabıda kendin vermişsin.Silindirin içine daha fazla hava girmesi ile daha iyi bir yanma gerçekleşmesi demek daha iyi yanan benzin demek.Buda tasarruf demektir.Oksijenin az olduğu yerde yanma kötü olur ve benzin yanmadan egzostan dışarı atılır.Bir diğer konu ise güç olayıdır.Evet haklısın güç artar ama bence turbonun gücünden değil temiz havanın gönderilmesi ve iyi bir yanmanın olmasından kaynaklanır.
Yorum
-
Ynt: EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
Benzinin yanmadan dışarı atılması gibi bir durum yoktur benzin zaten sıvıdır yanar ve eğer yanmadan çıkıyorsa teknik bir sorun vardır.Turbocharger daha fazla oksijen toplayıp sıkıştırarak yakıt-hava karışımını zenginleştirir ve daha güçlü daha çok patlama olmasını sağlar.Değişen benzin miktarı değil yani benzinle alakalı değildir.Turbocharger prensibinde benzin kullanılmaz sadece benzinin daha iyi yanması için çalışılır.Tabiki Turbo güç üretmez.Ama turbo vasıtasıyla güç üretilir.Daha iyi yanma turbo sayesinde olur.Araçta turbo olmasaydı normal bir atmosferik 1.6 motor kadar güç üretecekti.2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide
Yorum
-
Ynt: EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
olabildiğince yüksek viteste düşük devirde kullanmaya bakın.10 saniyeden fazla sabit durucaksanız motoru stop edin.lastik basıncını kontrol altında tutun.camları açık kullanmayın.olabildiğince arabanın kendi havalandırmasını kullanın(klima değil).depo kapağını olabildiğince açmamaya bakın.her açışta bir miktar benzin buharlaşır.yani yüksek miktarda benzin alın.şimdilik aklıma gelenler bunlar
Yorum
-
Ynt: EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
Mert bu kadar düşünürsek kullanmayız biz bunu Dediklerine katılıyorum yalnız 10 saniye çok kısa ben discovery de bir test izlemiştim 40 saniyeden uzun ışıklarda bunu yapın diyorlardı.Ayrıca 80km/h ve yukarısı hızlarda camların açık olması klimadan daha fazla yakıt tüketimine yol açıyormuş rüzgarın etkisinden dolayı.2011 Opel İnsignia 1.6T Cosmo+FlexRide
Yorum
-
Ynt: EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
Orjinal yazı sahibi: dragon_10eymen süpersin sende ışık görüyorum
Yorum
-
Ynt: EKONOMİK KULLANIM ÖNERİLERİ
Orjinal yazı sahibi: eymenkulMert bu kadar düşünürsek kullanmayız biz bunu Dediklerine katılıyorum yalnız 10 saniye çok kısa ben discovery de bir test izlemiştim 40 saniyeden uzun ışıklarda bunu yapın diyorlardı.Ayrıca 80km/h ve yukarısı hızlarda camların açık olması klimadan daha fazla yakıt tüketimine yol açıyormuş rüzgarın etkisinden dolayı.
Yorum
Yorum