OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ VİTES BOŞA ÇEKİYOR SİZCE VARMİ ÖYLEE BİŞEY
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Otomatik Insignia'da Durunca Sanki Vites Boşa Çekiyor
Collapse
X
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
Eğer D iseniz boşa çekme olayı olmuyor sadece rölenti devri azalır o azalma size sanki vitesi boşa çekiyormuş gibi gelebilir bunun dışında bariz siilkeler şekilde birşeyler oluyorsa şanzumanı bir kontrol ettirin
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
yani durunca D'de olmasına rağmen boş vitese mi atıyor demek istediniz? eğer doğruysa bir anormallik yok bence. frene basma şekline göre otomatik vites bazen boş vitese kendiliğinden geçer. sert basıyorsan boşa alır, sadece durduracak kadar basıyorsan D'de hazır bekletir. çünkü uzun süre vites D'deyken frenlemek gereksiz yere otm. şanzımanın balatasını yer.InsigniaTEAM
Yorum
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
Otomatik vites arabalarda D konumunda iken arac durduğu zaman dişlinin zorlanmaması için hareket payı bırakır bir nevi dışardan alacağı etkiye karşı avans verme durumudur benim kullandığım otomatik araclarda durduktan sonra dediğim avans oluşuyor ve sonra ayağımı frenden cektikten sonra gaza basmasamda rölantide kendi verdiği gaz ile kalkışa geciyor ama anlık değil dediğim olay gerçekleştikten sonra dişli yerine oturuyor ve harekete başlıyor şayet sizdede bu durum varsa bu normaldir bu avansı p konumundada bırakır azda olsa p ye aldıktan sonra hafif kendini geriye veya öne bırakır anlattığınızdurum buysa normal ama başka garip bir durum yaşıyorsanız detaylandırırsanız daha çok yardımcı olabilirim...
Yorum
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
Orjinal yazı sahibi: 34JOM39benim araç frene 5saniye basılı tuttunda bildin boşa çekıyor araçı sankı mesala ayamı gazdan çekınce bırden gıtmıyor gene fites atsr gibi olup oyle gidiyor
Yorum
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
Olay tork konvertorunden kaynaklanıyor, otomatik sanzimanda baskı balara sistemi yerine tork konvertoru bulunur ve yağ basinciyla kavrama yapar. Ayak frenden çekildiğinde veya gaza basıldığında tork konvertorunun motor tarafındaki basınç artırılarak kavrama yapması sağlanır, d konumundaki araç bosa geçmez yani. Yaşadığınız da gayet normal bir durum. Bu arada bir not: hareket halindeki otomatik aracınızı hiçbir zaman n konumumda kullanmayın, bu sanziman yaglanmasini kesecek ve uzun vadede sanzimana Zarar verecektirESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH
Yorum
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
Orjinal yazı sahibi: myanmazOlay tork konvertorunden kaynaklanıyor, otomatik sanzimanda baskı balara sistemi yerine tork konvertoru bulunur ve yağ basinciyla kavrama yapar. Ayak frenden çekildiğinde veya gaza basıldığında tork konvertorunun motor tarafındaki basınç artırılarak kavrama yapması sağlanır, d konumundaki araç bosa geçmez yani. Yaşadığınız da gayet normal bir durum. Bu arada bir not: hareket halindeki otomatik aracınızı hiçbir zaman n konumumda kullanmayın, bu sanziman yaglanmasini kesecek ve uzun vadede sanzimana Zarar verecektir
Yorum
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
kırmızı ışıkta N'ye almanın neden zararı olsunki, aksine D'de tutmak zararlı geliyor bana. bizimki 10 yıllık eski sistem otomatik vites. şimdiki yeni şanzımanlar araba hareket halindeyken ayağını gazdan çekince en üst vitese atıyor, bizimki boş vitese atıyor, devir saatinden anlıyorum. ışıkta da eğer frene sert bastıysam yine boşa atıyor (freni bırakınca tekrar vitese geçme esnasındaki gecikme belli ediyor)
eğer frene sakin bastım ve vites boşa geçmediyse de ben boşa alıyorum, çünkü hem arabanın gitmeye zorladığını hissediyorum, devir düşüyor, freni çok azcık bırakmam bile arabayı hareket ettiriyor vs. hemde anlık tüketim 1.7 1.8 gibi oluyor, N'ye alınca hem araba rahatlıyor hemde anlık tüketim normale dönüyor. boşa almanın bir zararı olacağını düşünemiyorum, neden yağlamayı kessin ki? blink (zaten şanzuman dişlileri tamamen yağa gömülü değil mi?)InsigniaTEAM
Yorum
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
Çağrı , olayın mekaniği biraz düz sanzimandan farklı. Bahsettigimiz sanziman tipi tam otomatik olanlar, yani bizdeki active select gibi. Dsg falan biraz daha farklı . Otomatik sanzimanlara motordan bir yaglama hattı gelir. Kavrama için baskı balata yerine tork konvertoru vardır. Bu tork konvertoru motordan gelen yağ tazyigine göre motor volani ve sanziman dişlisi arasında hareket ederek kavramayı saglar. Mesela araca gaz verildiğinde motor tarafındaki tazyikle tork konvertoru hareketi sanziman dişlisine iletir. Tersi durumlarda sanziman tarafındaki tazyik daha fazla olacak ve sanziman yazılımına göre ya vites büyütecek ya da tazyigi dengeleyecek sekilde vites kucultecektir. Aracı durdurduğumuzda ise en küçük vitese alacak ve motorun rolantide verdigi tazyikle kavrama pozisyonunda kalacaktır. İste otomatik araçların dururken manuellerden fazla yakmasının sebebi de budur. Çünkü motor rolanti gücünde aracı hareket ettirmeye çalışırken biz frene basarak hareketi engelliyoruz. Ama n konumuna alırsak ta motor tarafından gelen yaglamayi keseceğimiz için bu tork konvertoru ve sanziman dişlilerine zarar verebiliyorESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH
Yorum
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
biraz beyin fırtınası yapalım mı abi ihihi (öğrenmek istediğimden soruyorum)
önce şunu soruyum, şanzıman yağı motordan geliyorsa neden şanzıman yağı ayrı olarak değiştiriliyor? bunun tanziğini nasıl motor ayarlıyor anlamadım. (belki saçma bir soru ihihi )
yağ dolaşımını motor sağlıyorsa neye göre yağ pompalıyor? motor devrine göreyse;
-N'de rölantideyken 800-900 devir
-D'de düz yolda freni bıraktığımızda kendi hareketiyle ~1500 devir görüyordur (heralde?)
bu yüzden 1500'de yağlama yapıyorsa 900 devirde neden yağlama yapmasın?
ışıkta araç hareketsizken şanzımandaki dişlilerde hareketsiz, bu yüzden N konumuna alınca yağlama olmasa bile dişliler hareket etmediğinden neden sakıncalı olsun? bu durumda sadece motor volanı olarak belirttiğin parça hareketli oluyor sanırım.
N'ye almak zararlıysa P'de durum ne oluyor?
ve dediğim gibi bizim araba zaten kendiliğinden boş vitese geçiyor. şöyle örnek veriyim, hergün kullandığım cadde var, çok hafif yokuş aşağı.
oradan geçerken gaza basarsam hızıma göre en fazla 2.vitese taktığını gördüm (40-50'yi geçmiyorum) gaza bastığım için de araba hızlanıyor.
gazı bırakıyorum vitesi boşa alıyor ve kendi kendine hızlanmaya devam ediyor. boşa aldığına eminim çünkü devir 900'de duruyor ve hızlanmasın diye vitesi kendim 3'e çekiyorum yine aynı şekilde hızlanmaya devam ediyor, 2'ye çektiğim zaman vitese geçiyor, devir yükseliyor ve motor freni sayesinde araba hızlanmayı kesiyor.
şunuda belirtiyim, hareket halindeyken N'ye almıyorum çünkü mantıksız. hem araba gereksiz yere hızlanacak, boştan yere fren yapacağım.
hemde yokuş aşağı inerken şehirdışında 3, şehiriçi 2 yada 1'e aldığım oluyor gereksiz hızlanmasın diyeInsigniaTEAM
Yorum
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
bu sorudan sadece 1 ne cevap vereyim yokuş aşağıya yada ayagını gazdan cektiğin zaman arabaya yakıttan tasarruf ve hızı azaltmamak için bir üst videse yada 2 üst videse geciyor devirde hemen aşalara düşüyor ben bazen devir aşalara düştüğünde hemen tiptronic geçiyorum bi bakmışım vides hemen 3/4/ bazende 5 videse attıgını görüyorum
ama şöyle bi durumda oluyor eger cok bayır bir yerden inersem artık nasıl anlıyor orasını bilmiyorum arabayı komprosöre bindirip videste atmıyor arabayı yavaşlatmak içinHayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
[img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]
Yorum
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
Orjinal yazı sahibi: emrezxrbu sorudan sadece 1 ne cevap vereyim yokuş aşağıya yada ayagını gazdan cektiğin zaman arabaya yakıttan tasarruf ve hızı azaltmamak için bir üst videse yada 2 üst videse geciyor devirde hemen aşalara düşüyor ben bazen devir aşalara düştüğünde hemen tiptronic geçiyorum bi bakmışım vides hemen 3/4/ bazende 5 videse attıgını görüyorum
ama şöyle bi durumda oluyor eger cok bayır bir yerden inersem artık nasıl anlıyor orasını bilmiyorum arabayı komprosöre bindirip videste atmıyor arabayı yavaşlatmak için
ama diğer dediğinde ben hala ısrarcıyım, bizimkisi gazı bırakınca vites yükseltmiyor boşa alıyor çünkü zaten en yüksek 4. vites var, 4'e atsa anlarım, sıfır araba değilki hissettirmeden vites değiştirsin. vites yükseltiyor olsaydı hem gazı bırakırken hem gaza basarken sarsıntıdan mutlaka anlarım. en iyisi bir buluşmaya geldiğimde isteyenlere test ettiriyimInsigniaTEAM
Yorum
-
Ynt: OTOMATİK İNSİGNİADA DURUNCA SANKİ FİTES BOŞA ÇEKİYOR
Dün bu olayların hepsini denedim, durduğunuz zaman frene ne kadar basarsanız basın vitesi boşa çekmiyor, yolda giderken ayağımı gazdan çektiğim zaman dediğiniz gibi devir 1200 civarı olacak şekilde vites yükseltiyor.[shadow=red,left][glow=grey,2,500]SPORT[/glow][/shadow]
Yorum
Yorum