Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Kazalı aracı perte çıkartmak konusunda yardım

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Kazalı aracı perte çıkartmak konusunda yardım

    Orjinal yazı sahibi: cagri
    ha uyarı sensörü başka, airbag sistemindeki emniyet kemeri sensörü başka. Vectra'larda kemerin takılı olup olmadığını algılıyor ama kemeri tak diye sesli uyarı vermiyor.
    airbag çalışma sistemi karışık. mesela takla atınca da airbag açılmıyor. ama takla atması için illaki önden yandan bir yerden darbe alması lazım, onun içinde airbag açılmalı ama açmıyor.
    yıllar önce Vectra B kullanan birisi de e5 yada e6'da protesto için arabasını yakmıştı, eline birşey geçmedi çünkü kemer takmamış.

    arkadaşında birşey var mı? bence arabayı suçlamaya hakkı yok, kendini düşünmeyip kemer takmadıysa araba ne yapsın rolleyes
    devamlı muhabbetin arasına giriyor gibi oluyorum kusura bakmayın ama hatalı yorumladığınız yerler var.
    ben size olayı bilimsel ve teknik olarak açıklayayım:

    1. bir aracın takla atması için mutlaka önden darbe alması gerekmez
    2. takla atan bir araçta aırbag açılmaz diye bir kural yoktur
    aırbag sistemi ; sistemin çalışmasını ve işleyişini kontrol eden bir işlem birimi, sistem işletim algoritması, komut verildiğinde açılan ve şişen airbagler ve darbe algılayıcı sensörlerden oluşur.
    darbe algılayıcı sensörler araçtaki airbag sayısına bağlı olarak aracın ana yapısal elemanları üzerine monte edilirler.
    bu yapısal elemanlar ana şasi demiri, a,b,ve c direklerindeki çelik barlardır. bu elemanlar ayrıca aracın ana iskeletini de oluştururlar.
    işlem birimi herhangi bir airbage açma komutu göndermeden önce sensörden gelen sinyalleri değerlendirir. sistemin çalışma algoritması da sensörlerden gelen bilgiye göre darbenin şiddetini ve yönünü tayin ederek herhangibir airbagin açılıp açılmayacağına da karar verir.
    bu bilgilerle birlikte takla atan bir aracta sensörlerin bulunduğu yapısal elemanlara gelen darbe yoğunluğu sistemin eşiğinin üzerindeyse (ki çoğu takla olayında bu yapısal elemanlara eşik şiddetine ulaştıracak kadar kuvvet uygulanmaz) o kısımdaki airbag açılır. ama dediğim gibi genelde taklalarda direkt çarpmalardaki gibi büyük darbe olmayacağından çoğunda airbag açılmaz.
    bununla birlikte kaportasında en ufak çizik bile olmayan bir passatın ön iki airbaginin ana şase demiri alttan kaldırıma vurduğu için açıldığını da görmüşümdür.
    kafanızı ağrıttıysam özür dilerim.
    ESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
    ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH

    Yorum


    • #17
      Ynt: Kazalı aracı perte çıkartmak konusunda yardım

      Orjinal yazı sahibi: myanmaz
      Orjinal yazı sahibi: cagri
      ha uyarı sensörü başka, airbag sistemindeki emniyet kemeri sensörü başka. Vectra'larda kemerin takılı olup olmadığını algılıyor ama kemeri tak diye sesli uyarı vermiyor.
      airbag çalışma sistemi karışık. mesela takla atınca da airbag açılmıyor. ama takla atması için illaki önden yandan bir yerden darbe alması lazım, onun içinde airbag açılmalı ama açmıyor.
      yıllar önce Vectra B kullanan birisi de e5 yada e6'da protesto için arabasını yakmıştı, eline birşey geçmedi çünkü kemer takmamış.

      arkadaşında birşey var mı? bence arabayı suçlamaya hakkı yok, kendini düşünmeyip kemer takmadıysa araba ne yapsın rolleyes
      devamlı muhabbetin arasına giriyor gibi oluyorum kusura bakmayın ama hatalı yorumladığınız yerler var.
      ben size olayı bilimsel ve teknik olarak açıklayayım:

      1. bir aracın takla atması için mutlaka önden darbe alması gerekmez
      2. takla atan bir araçta aırbag açılmaz diye bir kural yoktur
      aırbag sistemi ; sistemin çalışmasını ve işleyişini kontrol eden bir işlem birimi, sistem işletim algoritması, komut verildiğinde açılan ve şişen airbagler ve darbe algılayıcı sensörlerden oluşur.
      darbe algılayıcı sensörler araçtaki airbag sayısına bağlı olarak aracın ana yapısal elemanları üzerine monte edilirler.
      bu yapısal elemanlar ana şasi demiri, a,b,ve c direklerindeki çelik barlardır. bu elemanlar ayrıca aracın ana iskeletini de oluştururlar.
      işlem birimi herhangi bir airbage açma komutu göndermeden önce sensörden gelen sinyalleri değerlendirir. sistemin çalışma algoritması da sensörlerden gelen bilgiye göre darbenin şiddetini ve yönünü tayin ederek herhangibir airbagin açılıp açılmayacağına da karar verir.
      bu bilgilerle birlikte takla atan bir aracta sensörlerin bulunduğu yapısal elemanlara gelen darbe yoğunluğu sistemin eşiğinin üzerindeyse (ki çoğu takla olayında bu yapısal elemanlara eşik şiddetine ulaştıracak kadar kuvvet uygulanmaz) o kısımdaki airbag açılır. ama dediğim gibi genelde taklalarda direkt çarpmalardaki gibi büyük darbe olmayacağından çoğunda airbag açılmaz.
      bununla birlikte kaportasında en ufak çizik bile olmayan bir passatın ön iki airbaginin ana şase demiri alttan kaldırıma vurduğu için açıldığını da görmüşümdür.
      kafanızı ağrıttıysam özür dilerim.
      verdiğiniz bilgiler için teşekkürler
      Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

      Yorum


      • #18
        Ynt: Kazalı aracı perte çıkartmak konusunda yardım

        Orjinal yazı sahibi: myanmaz
        Orjinal yazı sahibi: cagri
        ha uyarı sensörü başka, airbag sistemindeki emniyet kemeri sensörü başka. Vectra'larda kemerin takılı olup olmadığını algılıyor ama kemeri tak diye sesli uyarı vermiyor.
        airbag çalışma sistemi karışık. mesela takla atınca da airbag açılmıyor. ama takla atması için illaki önden yandan bir yerden darbe alması lazım, onun içinde airbag açılmalı ama açmıyor.
        yıllar önce Vectra B kullanan birisi de e5 yada e6'da protesto için arabasını yakmıştı, eline birşey geçmedi çünkü kemer takmamış.

        arkadaşında birşey var mı? bence arabayı suçlamaya hakkı yok, kendini düşünmeyip kemer takmadıysa araba ne yapsın rolleyes
        devamlı muhabbetin arasına giriyor gibi oluyorum kusura bakmayın ama hatalı yorumladığınız yerler var.
        ben size olayı bilimsel ve teknik olarak açıklayayım:

        1. bir aracın takla atması için mutlaka önden darbe alması gerekmez
        2. takla atan bir araçta aırbag açılmaz diye bir kural yoktur
        aırbag sistemi ; sistemin çalışmasını ve işleyişini kontrol eden bir işlem birimi, sistem işletim algoritması, komut verildiğinde açılan ve şişen airbagler ve darbe algılayıcı sensörlerden oluşur.
        darbe algılayıcı sensörler araçtaki airbag sayısına bağlı olarak aracın ana yapısal elemanları üzerine monte edilirler.
        bu yapısal elemanlar ana şasi demiri, a,b,ve c direklerindeki çelik barlardır. bu elemanlar ayrıca aracın ana iskeletini de oluştururlar.
        işlem birimi herhangi bir airbage açma komutu göndermeden önce sensörden gelen sinyalleri değerlendirir. sistemin çalışma algoritması da sensörlerden gelen bilgiye göre darbenin şiddetini ve yönünü tayin ederek herhangibir airbagin açılıp açılmayacağına da karar verir.
        bu bilgilerle birlikte takla atan bir aracta sensörlerin bulunduğu yapısal elemanlara gelen darbe yoğunluğu sistemin eşiğinin üzerindeyse (ki çoğu takla olayında bu yapısal elemanlara eşik şiddetine ulaştıracak kadar kuvvet uygulanmaz) o kısımdaki airbag açılır. ama dediğim gibi genelde taklalarda direkt çarpmalardaki gibi büyük darbe olmayacağından çoğunda airbag açılmaz.
        bununla birlikte kaportasında en ufak çizik bile olmayan bir passatın ön iki airbaginin ana şase demiri alttan kaldırıma vurduğu için açıldığını da görmüşümdür.
        kafanızı ağrıttıysam özür dilerim.
        estafurullah, ne demek, çoğu bilgileri böyle öğreniyoruz zaten
        benimki sadece teorik bilgi, takla durumunda airbag açılmamasını olurda tavan ezilirse yolcuyu sıkıştırmamak için açmıyor sanıyordum. ama mesela mıcıra kapılır takla atar vs. gibi durumlar aklıma gelmemişti
        InsigniaTEAM

        Yorum


        • #19
          Ynt: Kazalı aracı perte çıkartmak konusunda yardım

          teşekkür ederim
          ayrıca yazmayı unutmuşum, geçen gün bir airbag ustasıyla baya bi muhabbetim olmuştu adamın söylediklerini duyunca tüylerim diken diken oldu. diyor ki:
          bir şekilde airbag patlamış bir araçta aracın sahibi maliyetinden dolayı airbagin yenisini taktırmak istemezse airbagin olduğu kısma basit bir elektronik devre takıyoruz, bize maliyeti 1 tl civarı oluyor. araç airbag takılıymış gibi algılıyor ve çalıştırma testini geçiyor, ışığı söndürüyor. bilgisayara bağlandığında bile airbag var gibi görünüyor, bilgisayar bile anlamıyor airbag olmadığını.
          bu ne demek yani, ikinci el araç alıyorsunuz, ekspertizini de yaptırıyorsunuz airbaglar sağlam çıkıyor. sonra araçla kaza yapıyorsunuz açılacak airbag yok .
          ESKIDEN 2010 INSIGNIA1.6TURBO COSMO OLIMPIK BEYAZDI
          ŞIMDI 2014INSIGNIA 1,6TURBO SIDI COSMO OTOMATIK STIL+PARK&GO PAKET KARBON SIYAH

          Yorum


          • #20
            Ynt: Kazalı aracı perte çıkartmak konusunda yardım

            Hava yastıklarının açılması için gerekli şartlar arabanın kitapçığında yazıyor. Ben de hatırlatayım;
            -kontak açık olmalı.
            -belli bir şiddetin üzerinde çarpmaya maruz kalmalı. ( ki basit şehir içi kazalarda açılıp bize zarar vermesin. maddi külfeti de cabası)

            Mesela benim bir tanıdığımın aracı tahminen 100 ile giderken yoldan çıkmış, devrilmiş bir ya da iki takla atmışlar ama hava yastığı açılmamış. Açılmamış ama kendilerinde de ciddi bir hasar yok. çizik, morluk falan var.)
            1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

            Yorum


            • #21
              Ynt: Kazalı aracı perte çıkartmak konusunda yardım

              Ben 1 ay once 2011 model ford fiesta aracimla Adanayi bilenler bilir baraj yolunda sabah 8.15 trafiginde yani dur kalktan baska birsey olmayan trafikte belki hizimin 30-40 bile olmadigi bi sekilde kaza yaptim ve kemerim takili oldugu icin hava yastiklari acildi on tampon gitti kaput kasti camurluklarda cizik dahi yok.. Radyator delindi.. ugraslar sonucu araci perte cikarabildik onun sayesinde insignia sahibi olduk arac kasko bedeli 34 bin TL idi hasarimiz % 35 civariydi perte cikti galiba 2011 model oldugu icin ama tam olarak bilmiyorum.. Ekspere israrci olursaniz cikariyorlar.. Biz bu arabayi istemiyoruz flan diyorsunuz bayagi ustunde duruyorsunuz yani biz boyle yaptik belki fikir sahibi olursunuz gecmis olsun..

              Yorum


              • #22
                Ynt: Kazalı aracı perte çıkartmak konusunda yardım

                mehmet Bey Sizede Geçmiş olsun kötü bir tecrübe sonunda Insignia ya terfi etmişsiniz bu işin tek sevindirici tarafı burarası olsa gerek



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Kazalı aracı perte çıkartmak konusunda yardım

                  Tesekkurler Fatih abi aynen oyle VALLA aslinda araci 32 bine almistik 5 ay kullandiktan sonra 2 bin lira daha fazlasini yani 34 bin lirayi almakta guzeldi ama kredi cekmistik onun faizi hemen hemen 34 demisti zaten sifirini almaya karar vermistik oda 34600 lira olmustu ondan dolayi vazgecmistik astra j alacak iken iste insignia kismet oldu Cok Sukur

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X