Ynt: Kazalı aracı perte çıkartmak konusunda yardım
devamlı muhabbetin arasına giriyor gibi oluyorum kusura bakmayın ama hatalı yorumladığınız yerler var.
ben size olayı bilimsel ve teknik olarak açıklayayım:
1. bir aracın takla atması için mutlaka önden darbe alması gerekmez
2. takla atan bir araçta aırbag açılmaz diye bir kural yoktur
aırbag sistemi ; sistemin çalışmasını ve işleyişini kontrol eden bir işlem birimi, sistem işletim algoritması, komut verildiğinde açılan ve şişen airbagler ve darbe algılayıcı sensörlerden oluşur.
darbe algılayıcı sensörler araçtaki airbag sayısına bağlı olarak aracın ana yapısal elemanları üzerine monte edilirler.
bu yapısal elemanlar ana şasi demiri, a,b,ve c direklerindeki çelik barlardır. bu elemanlar ayrıca aracın ana iskeletini de oluştururlar.
işlem birimi herhangi bir airbage açma komutu göndermeden önce sensörden gelen sinyalleri değerlendirir. sistemin çalışma algoritması da sensörlerden gelen bilgiye göre darbenin şiddetini ve yönünü tayin ederek herhangibir airbagin açılıp açılmayacağına da karar verir.
bu bilgilerle birlikte takla atan bir aracta sensörlerin bulunduğu yapısal elemanlara gelen darbe yoğunluğu sistemin eşiğinin üzerindeyse (ki çoğu takla olayında bu yapısal elemanlara eşik şiddetine ulaştıracak kadar kuvvet uygulanmaz) o kısımdaki airbag açılır. ama dediğim gibi genelde taklalarda direkt çarpmalardaki gibi büyük darbe olmayacağından çoğunda airbag açılmaz.
bununla birlikte kaportasında en ufak çizik bile olmayan bir passatın ön iki airbaginin ana şase demiri alttan kaldırıma vurduğu için açıldığını da görmüşümdür.
kafanızı ağrıttıysam özür dilerim.
Orjinal yazı sahibi: cagri
ben size olayı bilimsel ve teknik olarak açıklayayım:
1. bir aracın takla atması için mutlaka önden darbe alması gerekmez
2. takla atan bir araçta aırbag açılmaz diye bir kural yoktur
aırbag sistemi ; sistemin çalışmasını ve işleyişini kontrol eden bir işlem birimi, sistem işletim algoritması, komut verildiğinde açılan ve şişen airbagler ve darbe algılayıcı sensörlerden oluşur.
darbe algılayıcı sensörler araçtaki airbag sayısına bağlı olarak aracın ana yapısal elemanları üzerine monte edilirler.
bu yapısal elemanlar ana şasi demiri, a,b,ve c direklerindeki çelik barlardır. bu elemanlar ayrıca aracın ana iskeletini de oluştururlar.
işlem birimi herhangi bir airbage açma komutu göndermeden önce sensörden gelen sinyalleri değerlendirir. sistemin çalışma algoritması da sensörlerden gelen bilgiye göre darbenin şiddetini ve yönünü tayin ederek herhangibir airbagin açılıp açılmayacağına da karar verir.
bu bilgilerle birlikte takla atan bir aracta sensörlerin bulunduğu yapısal elemanlara gelen darbe yoğunluğu sistemin eşiğinin üzerindeyse (ki çoğu takla olayında bu yapısal elemanlara eşik şiddetine ulaştıracak kadar kuvvet uygulanmaz) o kısımdaki airbag açılır. ama dediğim gibi genelde taklalarda direkt çarpmalardaki gibi büyük darbe olmayacağından çoğunda airbag açılmaz.
bununla birlikte kaportasında en ufak çizik bile olmayan bir passatın ön iki airbaginin ana şase demiri alttan kaldırıma vurduğu için açıldığını da görmüşümdür.
kafanızı ağrıttıysam özür dilerim.
Yorum