Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.
serviste bir arkadaş tanıdık müşterisine merceksiz araçlarda xenon tavsiye etmediğini söyledi. sonuçta yağışta ve siste önüne duvar oluşturuyor dedi. xenonu olan arkadaşlar içtenlikle bu konuya ne derler???
Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.
bi önceki aracımda vardı xenon sarı ışık kadar iyi değil mercekli xenon bile iyi değil bence. Astra elegance aracımda orijinal mercekli xenon vardı ama yağmurda oda iyi değildi..ama kuru havada mercekli xenon mükemmeldi..
Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.
Ben astra da 8000K xenon kullanıyorum merceksiz farla. Astra nın farlarının yapısı nedeniyle ışık diğer araçlaradaki gibi çok dağılmıyor. 8K olmasına rağmen hem yağmur hem de karda görüş kaybı yok.
Ancak Insigniaların far yapısı farklı bu nedenle xenon verimli olmayabilir.
Ben yine de taktırıp denemeyi düşünüyorum ama ancak yaza doğru.
Görüş perf için 4100-4300K en iyisi olmakla birlikte halojen farın sarı rengi gibi yandığından xenon olduğu dışardan bakınca anlaşılmıyor. Bu nedenle insanlar 6000K ve 8000K ya yöneliyor. 6K Kristal Beyaz, 8K Buz Mavi olarak yanar.
Sis farlarına xenon takılabilir, ama tabii hrkesin yaptığı gibi 6K 8K değil. sisler için 3000-3200K xenonlar var, onlardan takılırsa normal sislere göre daha iyi görüş perf alınır
Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.
benim aracında farlar+sisler xenonlu hiç bir problem yok çok memnunum bide farlar biraz içerlek olduğu için mercekli olup olmadığı da pek belli oluyor bi görüş kaybı yok gündüz gibi heryer
Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.
Orjinal yazı sahibi: VDT
benim aracında farlar+sisler xenonlu hiç bir problem yok çok memnunum bide farlar biraz içerlek olduğu için mercekli olup olmadığı da pek belli oluyor bi görüş kaybı yok gündüz gibi heryer
genelde normal hava koşullarında iyi olduğunu biliyorum ama zaten TR şartlarında trafiğin düzgün akmadığı, çoğu ayarsız ya da sönük farlara sahip araçlarında bulunduğu bu ortamda görüntü kaybının olması istenmeyen durumların oluşmasına yol açabiliri. VDT sen yağmurda veya siste bir düşüş yaşadın mı???
Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.
180 hp çok abartılcak bir güç değil millet ne arabalar kullanıyo.Esp nin ne olduğunu bilmediğin çok belli.115 lik araçlarda neden gereksiz olsun esp?
Orjinal yazı sahibi: alperen_54
Valla düşüyo yüklenince gaza dediğim gibi önceden bu tür bi araç kullanmadığım için korkttum biraz.Bi de şunu anladım 115 hp lik araçlarda esp neredeyse gereksizmiş.180 likte devamlı devreye girip girip duruyo gaza yüklenince
İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6 17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA KIRMIZI 35GB5825 A Rh+
Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.
araçlarımız arkadan aktarma olsaydı dediğiniz söz konusu olabilirdi.Önden çekişli bir arabayla istemsiz spin atmak da mümkün değil gibi bir şey. (buzlu zeminler hariç kaldı ki buzlu zeminde her araç kayar)
Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.
Orjinal yazı sahibi: insigniaT
araçlarımız arkadan aktarma olsaydı dediğiniz söz konusu olabilirdi.Önden çekişli bir arabayla istemsiz spin atmak da mümkün değil gibi bir şey. (buzlu zeminler hariç kaldı ki buzlu zeminde her araç kayar)
Teşekkür ederim bende öyle düşünüyordum ama emin olmak istedim dediğim gibi arabanın gücü beni korkuttu
İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri
Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.
Virajda gaza yüklenince arabanın arkası mı kayıyor yoksa önü mü?Yoksa araç patenaj mı çekiyor?Bence ESP ile TC arasındaki farkı bir araştırın.
Orjinal yazı sahibi: alperen_54
Valla öncelikle elalem beni ilgilendirmiyo ama bence 180 hp büyük bi güç.Esp nin ne olduğunu da gayet iyi biliyorum ama her zaman buzlu zeminlerde gezinip virajlarda arabamı zorlamıyorum.Bu durumda 180 lik için daha gerekli çünkü özellikle 1. viteste gaza yüklendiğinizde esp plus arabanın stabil kalmasına çok yardımı oluyor.
İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6 17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA KIRMIZI 35GB5825 A Rh+
Ynt: Turbocharged araç kullanımı ile ilgili bilgi.
ESP NEDİR, HANGİ KISIMLARDAN OLUŞUR?
İngilizce “Electronic Stability Program” kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır ESP. Türkçe’ye “Elektronik Stabilite Programı” olarak çevirebiliriz. Stabilite ise sağlamlık, denge, kararlılık manalarında kullanılabilir.
ESP’yi aslında tek başına bir sistem gibi düşünmemek lazımdır. ABS (Kilitlenmeyi önleyen fren sistemi) ve TCS (veya ASR) (Patinaj önleme sistemi) ikisi birlikte ESP sistemine destek verirler. Yani ABS ve TCS olmadan bir araçta ESP’nin varlığından söz edilemez.
ESP aşağıdaki elektronik algılayıcılar ve parçalardan oluşur.
TCS‘Yİ OLUŞTURAN PARÇALAR
Öncelikle şunu belirtmekte fayda var: TCS olan bir araçta ABS var demektir. Bunun birinci sebebi TCS sistemi ABS’nin kullanmış olduğu teker hız algılayıcılarını kullanır. İkinci sebebi ise TCS’nin çalışmak için ABS’ye ihtiyaç duymasıdır.
Aşağıdaki şekilde TCS ve ABS parçalarının yerleri gösterilmektedir.
TCS’nin ABS’nin kullandığı teker hız algılayıcılarını kullandığını söylemiştik. TCS bunlar sayesinde çekişin olduğu araç tekerlerinin hangisinin patinaja girdiğini anlayabilir. Bu algılama işleminden sonra ilgili tekerin hızını düşürmek suretiyle patinajı önler.
Animasyonda basit olarak anlatılmış
http://soylenasil.com/makine/i/esp_f1.swf
http://soylenasil.com/makine/i/esp_f2.swf
MERAK EDİLENLER
Aşağıda merak edebileceğinizi düşündüğümüz sorulara cevap bulacaksınız.
Arabamda ESP varsa, ABS de var mı demektir?
Evet. Çünkü ESP, ABS ile birlikte koordineli olarak çalışır.
Arabamda ESP yok taktırabilir miyim?
Olabilir. Fakat ESP bir çok algılayıcı ve elektronik parçadan meydana gelmektedir. Bütün bunların uzman kişiler tarafından aracın farklı bölgelerine takılması gerekmektedir. Bu da size biraz pahalıya patlayabilir. Pratikte kolay ve ekonomik olanı ise aracın üretimi esnasında bunların üretici firma tarafından takılmasıdır.
ESP’ye niye ihtiyacım olsun ki?
ESP aracınızın kritik durumlarda savrulmasını ve kaza yapmasını önler. Güvenliğiniz için faydalıdır.
ESP sisteminin asıl amacı araçlarda olabilecek şase hatalarının kapatmak mıdır?
Hayır. ESP’nin görevi aracınızın kritik durumlarda güvenliğini sağlamaktır. Aracın şase sisteminin iyi olması, tabi ki aracın daha güvenli olması ve konforlu sürüşe sahip olması demektir, ama ESP sistemi ekstra güvenlik sağlar, hataları örtbas etmez.
Arabamda ESP varsa sürüş sitilimi değiştirmem gerekir mi?
Hayır gerekmez. ESP size destek için ve konforlu sürüş için vardır. Sizin yeterli olamayacağınız kritik durumlarda devreye girer.
ESP hangi durumlarda hangi tekere fren uygular?
Birinci durum: Aracın ileriye doğru yanal olarak düz bir çizgi üzerinde kaydığı zamanlar, arka tekere fren uygulanır. Araç sola gitmek istiyorsa sol arka tekere, sağa gitmek istiyorsa sağ arka tekere fren uygulanır.
İkinci durum: Araç arkası savrulacak şekilde dönme hareketi yapmaya başlarsa, ön tekerlere fren uygulanır. Bu tekerler savrulmanın dış tarafında olan ön tekerlerdir.
Yorum