Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yokuş kalkış desteği sorunları

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Yokuş kalkış desteği sorunları

    Arkadaşlar selamlar,

    Bugun tatsız bir olay yaşadım, Malum İstanbulda park sorunu acayip şekilde, Şirketimin önünde baya yüksek rampa"ya aracımı park ettim, yönüm arabanın önü duvara doğru yani geri geri çıkmam gerekmekteydi, geri vitese taktığımda 2 denememde araç kendini kaldıramadı ve hiç bir şekilde yokuş desteği devreye girmedi ve maalesef önündeki duvara dokundurdum. El freni desteğinide maalesef elektronik olduğu için kullanamıyoruz.

    Sormak istediğim,

    Geri geri giderken yani geri viteste bu özellik devreye girmiyor mu?
    El freninden yararlanmak mümkün değil herhalde.
    3-5 tane ufak boya kalktı bu olaydan sonra, boyanın altındakı gri astar gözüküyor. Bunu rutus hariç kapatma imkanım yok mu?

    **Ayrıca bu konu ile alakasız ama, arabamda kalkışlarda ara sıra stop olayı yaşıyorum, rampa olması önemli değil donerken fılanda oluyor.Normalde bu olaya çok dikkat ederim. Ama bu arabada kontrolumden çıkıp stop edıyor. Bunuda yaşayanlar var mı? 2007 vectramda belkide hiç böyle sorun yaşamamıştım.**
    1.6 180 bg cosmo Dvd+navi- Beyaz

  • #2
    Ynt: Yokuş kalkış desteği sorunları

    İlk önce geçmiş olsun;

    Hill Holder Yön fark etmeden devreye girer Yukarı / Aşağı fark etmez sadece sistemi devreye almak için Debriyaj ve frene basılı iken ayağınızı ilk önce frenden çekmeniz lazım yarım debriyaj yapıp ayağınızı çekerseniz sistem devreden çıkar yada şunu yapabilirsiniz el frenini manuel çekip sonra kalkışı yapabilirsiniz.

    Aracın stop etmesi kullanıcı hatasıda olabilir araçtada olabilir ikisinide kontrol etmek lazım



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Yokuş kalkış desteği sorunları

      Yokuş kalkış desteği geri geri de devreye giriyor, ancak "sanki" daha az devreye giriyor. Yani daha seçici davranıyor gibi, ama girdiğine ve işe yaradığına dair tecrübelerim var.

      Ancak yine de işi şansa bırakmamak için; elektronik el freni olduğu için kullanamıyoruz demişsiniz ancak asıl o olduğu için daha güzel kullanabilirsiniz, el freni çekiliyken (araç ne konumda olursa olsun), siz aracı hareket ettirmeye çalışın, el freni kendini otomatik olarak bırakır.
      '11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav
      '15 BMW 118i LCI

      Yorum


      • #4
        Ynt: Yokuş kalkış desteği sorunları

        Selamlar,

        Ayağı frenden çekip maalesef durup bekleme sansım yoktu, cunku aramda 30 cm vardı duvarla, sıstem devrede olmazsa dırek daha buyuk hasar olurdu

        Elektronık el frenını şu açıdan yazdım, 2.nci denememde el frenini cektım ama kalkmaya çalıştım an bıraktı tutmayı hiç bir faydası olmadı debriyaj"ı yarım yaptıgım an el frenı bıraktı kendını. Araba çok ağır yokuşlarda sorun oluyor. Çünkü bir kere daha çok dik bir yokuşta yer altında tanıdık tamirci bir abinin yanına arabayla girdim, hızımı almadan çıkmaya çalıştım araba yokuşun yarısında kaldı. Tamırcı abımız arabayı zorlama balataları yakarsın dedı, geri gidip hızımı alıp çıktım mecburen. Aynı yokuşu 97 model opel corsa normal hız almadan rahatca cıkıyor mesela. Yokuş destegı hiç hoşuma gitmedi maalesef.
        1.6 180 bg cosmo Dvd+navi- Beyaz

        Yorum


        • #5
          Ynt: Yokuş kalkış desteği sorunları

          sorun tamamen aracın ağırlıgıyla ilgili,motor yokuslarda yetmiyor bu bir gerçek.En sevmediğim huyu..
          Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

          Yorum


          • #6
            Ynt: Yokuş kalkış desteği sorunları

            Öncelikle geçmiş olsun.

            Hill holder yokuş aşağı yada yukarı her iki taraftada devreye giriyor.Ancak devrede kalma süresi kısa -vitesi takıp hemen kalkış yapmak gerekebiliyor-2 saniye sonra sistem freni bırakıyor.

            Ben çok dik yokuşlarda kalkarken el firenini çekiyorum -el fireni düğmesini 1 kere çekiyorum zaten aracı kaydırmıyor hiçbir şekilde- sonra kendisinin bırakması için kalkış manevrası yapıyorum.Bayılmaması içinde Traction Control ü kapatıyorum. TC yokuşlarda aracı bana göre çok fazla limitliyor.

            Çok kritik manevralarda işi sisteme bırakmamak için TC kapalı iken el fireni düğmesini çekili tutup kalkışa başladığımda düğmeyi bırakıyorum.

            Araç ağır olduğu için bu tip kalkışlar zaman zaman problem yaratabiliyor.Debriyaj balatasınada çok zararı olduğunu düşünüyorum.Malum oldukça narin.
            Ama stop etme olayını ben hiç yaşamadım. Teknik servise bi uğrayın derim.Test sürüşüne çıkarsınız.(Gerçi pek anlamıyorlar ama en azından içiniz rahat eder).
            Selamlar...
            Beyaz 2011 Insignia 1,6T Cosmo, 19" jant, FlexRide, Sunroof, Ergonomik spor deri, Fly Audio Multimedia

            Yorum

            İşleniyor...
            X