Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 t 180 & 2.0 cdti as 160 ?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: 1.6 t 180 & 2.0 cdti as 160 ?

    arkadaşım ben 2 aracıda kullandım.
    1.6 T cosmo 2009 800 km aldım 8200 km de sattım.. şimdiki aracım manuel 160 hp cosmo..
    dizel aracımdan büyük keyif alıyorum.. gerek yakıt azlığından korkmadan basıyorum. gerekse tork un verdiği hazdan..
    2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

    Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
    [center]

    Yorum


    • #17
      Ynt: 1.6 t 180 & 2.0 cdti as 160 ?

      Yoğun şehir içi trafiği için kesinlikle dizel iyidir.Devir saatini trafik,hız sınırı,viraj gibi sebeplerden 3000 üzerine pek çıkartamadığınız durumlarda dizel motorlar tam da bu devir bandında sunduğu beygir gücü(tork demiyorum,çünkü motordan çıkan torkun lastik taban kuvveti açısından tek başına bir anlamı yoktur,zira transmisyon ile yüksek motor devirlerinde üretilen tork kolayca düşük aks devirlerine yüksek tork olarak yansıtılabilir,ancak dizel motorlarda düşük devir gücü için transmisyona gerek kalmaz ve yakıttan tasarruf sağlanır)sayesinde sürekli dur-kalklar ve ara hızlanmalarda ekonomiyi ve rahatlığı(motor,şanzıman açısından) bir arada sunar.
      Gel gelelim aracı 3500-redline bandında kullanacaksanız,yüksek devirlerde yüksek beygir gücü istiyorsanız,hız istiyorsanız.daha yumuşak bir araç mekaniği istiyorsanız,zaten benzinli motordan başka bir alternatif kalmıyor demektir.
      Anlayacağınız,sadece kataloglarda yazan maksimum bg ve tork değerleri çerçevesinde bir dizel yahut bir benzinli aracı kıyaslamak doğru olmaz(özellikle belli bir devir seviyesinde elde edilen maksimum torku niye kataloğa koyarlar anlamam,neticede şanzıman kayıpları sonrası tekere yansıtılabilecek yegane şey,motorun toplam tork üretebilme,yani her bir ateşleme sonucu üretiği torku yineleyebilme kapasitesi olan HP değeridir).
      En güzel kıyaslamayı,gerek 1.6 t gerek 2.0 cdti araçlara ait güvenilir DIN çıktılarına bakarak yapabilirsiniz.Her iki araca ait hp grafiklerini kıyaslayın,hangi araç sizin çoğunluka seyredeciğiniz devir bandında daha homojen dağılmış ve daha yüksek "ortalama" hp elde ediyorsa,bununla birlikte hangi araç şanzıman ve aktarma organlarından zemine güç iletirken en az kaybı veriyorsa,sizi performans yahut sürüş keyfi açısından en tatmin edecek araç odur diye düşünüyorum.remapping,power box,chip vs uygulamaları yaptırırken de aynı şekilde karar verebilir,yapılacak uygulama sonunda olası hp-devir dağılımına bakarak,yakıt tüketimini de göz önüne alarak bir karar verebilir,hatta yapılacak uygulama sonrası yakıt tüketimi konusunda dahi bir önfikir sahibi olabilirsiniz.
      .
      2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

      Yorum

      İşleniyor...
      X