Duyuru

Collapse
No announcement yet.

bikaç sorum var arkadaşlar ?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • bikaç sorum var arkadaşlar ?

    Arkadaşlar beniz bir kaç sorum olacak. ilk olarak çekiş kontrolü açıkken yada ısıtıcı açıken yakıt sarfiyatı artar mı? ikincisi ise normal plakalardan kullanıyorum park sensörü kesntisiz bir sesle ötmeye baslıyor kapatana kadar kafamı şişiriyor. aap plakalarda sorun ortadan kalkabilirmi? plish wsh

  • #2
    Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

    klima kontrolü açık olmadığı sürece yakıt sarfiyatı artmaz,çekiş kontrolü açıkken çok az da olsa artar. plastik plakalık varsa onu görüyor diycem ama plakalık yok diyorsunuz o zaman bir servise danışın derim.App plakayla park sensörünün alakası olamaz,zira sensör pilakayı değil plakalığı görüyor.
    Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

    Yorum


    • #3
      Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

      ön park sensörleri pilakalığın hemen yanında olduğu için pilakalığı algılıyor ve sensör kesintisiz ötüyor.. pilakalığı çıkarıp pilakayı direk tampona yapıştırabilirsiniz ya da biraz oval şekil verip tekrar vidalayabilirsiniz

      INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

      Yorum


      • #4
        Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

        Plakayı, plakalıktan cıkararak çerçevesi olmadan taktırıın sorun cozulur. app plakaya gerek yok bence ama zevk sızın ıstersenız taktırın tabıkı.
        ısıtıcıdan kastınız on cam buz çözücü ıse bildigim kadarıyla klima sistemine baglı ve calıstırıldıgında yakıtı klıma kullanıyormussunuz gıbı artırır.
        çekis kontrolunun yakıtı artırdıgını duymadım.

        Yorum


        • #5
          Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

          cekıs kontrolu ile yakıtın alakası yoktur
          F30 Sport+

          Yorum


          • #6
            Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

            Teoride yok gibi gözüksede şöyle düşünürseniz etkisinin olduğunu düşünebiliriz örneğin siz gaza yükleniyorsunuz ve TC devreye girdiği için basmış olduğunuz gazın sonucunda gitmeniz gereken mesafede gitmediğiniz için olumsuz etkiler ama normal sürüşlerde etkilemez TC kapatırsanız da ilk önce araç biraz sarar sonra yolu tutmaya başlar ve hızlı bir şekilde hedefinize gidersiniz



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

              Orjinal yazı sahibi: FacomX
              Teoride yok gibi gözüksede şöyle düşünürseniz etkisinin olduğunu düşünebiliriz örneğin siz gaza yükleniyorsunuz ve TC devreye girdiği için basmış olduğunuz gazın sonucunda gitmeniz gereken mesafede gitmediğiniz için olumsuz etkiler ama normal sürüşlerde etkilemez TC kapatırsanız da ilk önce araç biraz sarar sonra yolu tutmaya başlar ve hızlı bir şekilde hedefinize gidersiniz
              abi bunu bilmiyordum açıklama için teşekkürler clapclap

              INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

              Yorum


              • #8
                Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

                Tc Devreye girdiğinde ekranda uyarı ışığı çıkar siz gaz bastıkça o otomatik olarak motoru frenler böylellikle fazla benzin tüketirsiniz kışın karda deneyin



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

                  abi TC zaten gaz sinyalini düşürerek gücü kesmiyormu, beyine gaza az basmış gibi komut gidiyor. gaz pedalı da mekanik değil çünkü. bence çok gaz verip motoru frenlemektense beyne gaza az basmış gibi işlem yaptırmak daha basit
                  InsigniaTEAM

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

                    Bu konuyu tanere sormak lazim



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

                      Tanere sordum tc devreye girdigi zaman ecu kontrol ediyormus ve gaz pedalini kontrol ediyormus devir kesme misali aksama detayli bilgiyi verir

                      bu arada gaz pedali gazi nasi kontrol ediyor sistemi nasil bu konuda da bilgi alirsak iyi olur

                      bizde birseyler ogreniyoruz


                      cepten cevap yazmak zor oluyor



                      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

                        İlave olarak TCS ile ilgili daha önceden yorum yapmışız hatırlayalım

                        Orjinal yazı sahibi: FacomX
                        ESP NEDİR, HANGİ KISIMLARDAN OLUŞUR?
                        İngilizce “Electronic Stability Program” kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır ESP. Türkçe’ye “Elektronik Stabilite Programı” olarak çevirebiliriz. Stabilite ise sağlamlık, denge, kararlılık manalarında kullanılabilir.
                        ESP’yi aslında tek başına bir sistem gibi düşünmemek lazımdır. ABS (Kilitlenmeyi önleyen fren sistemi) ve TCS (veya ASR) (Patinaj önleme sistemi) ikisi birlikte ESP sistemine destek verirler. Yani ABS ve TCS olmadan bir araçta ESP’nin varlığından söz edilemez.
                        ESP aşağıdaki elektronik algılayıcılar ve parçalardan oluşur.







                        TCS‘Yİ OLUŞTURAN PARÇALAR

                        Öncelikle şunu belirtmekte fayda var: TCS olan bir araçta ABS var demektir. Bunun birinci sebebi TCS sistemi ABS’nin kullanmış olduğu teker hız algılayıcılarını kullanır. İkinci sebebi ise TCS’nin çalışmak için ABS’ye ihtiyaç duymasıdır.

                        Aşağıdaki şekilde TCS ve ABS parçalarının yerleri gösterilmektedir.


                        TCS’nin ABS’nin kullandığı teker hız algılayıcılarını kullandığını söylemiştik. TCS bunlar sayesinde çekişin olduğu araç tekerlerinin hangisinin patinaja girdiğini anlayabilir. Bu algılama işleminden sonra ilgili tekerin hızını düşürmek suretiyle patinajı önler.


                        Animasyonda basit olarak anlatılmış

                        http://soylenasil.com/makine/i/esp_f1.swf

                        http://soylenasil.com/makine/i/esp_f2.swf


                        MERAK EDİLENLER
                        Aşağıda merak edebileceğinizi düşündüğümüz sorulara cevap bulacaksınız.
                        Arabamda ESP varsa, ABS de var mı demektir?
                        Evet. Çünkü ESP, ABS ile birlikte koordineli olarak çalışır.

                        Arabamda ESP yok taktırabilir miyim?
                        Olabilir. Fakat ESP bir çok algılayıcı ve elektronik parçadan meydana gelmektedir. Bütün bunların uzman kişiler tarafından aracın farklı bölgelerine takılması gerekmektedir. Bu da size biraz pahalıya patlayabilir. Pratikte kolay ve ekonomik olanı ise aracın üretimi esnasında bunların üretici firma tarafından takılmasıdır.

                        ESP’ye niye ihtiyacım olsun ki?
                        ESP aracınızın kritik durumlarda savrulmasını ve kaza yapmasını önler. Güvenliğiniz için faydalıdır.

                        ESP sisteminin asıl amacı araçlarda olabilecek şase hatalarının kapatmak mıdır?
                        Hayır. ESP’nin görevi aracınızın kritik durumlarda güvenliğini sağlamaktır. Aracın şase sisteminin iyi olması, tabi ki aracın daha güvenli olması ve konforlu sürüşe sahip olması demektir, ama ESP sistemi ekstra güvenlik sağlar, hataları örtbas etmez.

                        Arabamda ESP varsa sürüş sitilimi değiştirmem gerekir mi?
                        Hayır gerekmez. ESP size destek için ve konforlu sürüş için vardır. Sizin yeterli olamayacağınız kritik durumlarda devreye girer.

                        ESP hangi durumlarda hangi tekere fren uygular?
                        Birinci durum: Aracın ileriye doğru yanal olarak düz bir çizgi üzerinde kaydığı zamanlar, arka tekere fren uygulanır. Araç sola gitmek istiyorsa sol arka tekere, sağa gitmek istiyorsa sağ arka tekere fren uygulanır.
                        İkinci durum: Araç arkası savrulacak şekilde dönme hareketi yapmaya başlarsa, ön tekerlere fren uygulanır. Bu tekerler savrulmanın dış tarafında olan ön tekerlerdir.

                        http://soylenasil.com dan alınmıştır.




                        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

                          Cruise kontrolda beyin,hızı sabit tutmak için gaz telini nasıl ayarlıyorsa TC de aynı şekilde gazı kesiyor diye düşünüyorum.
                          http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                          Ellere yar oldu
                          2.0 CDTI
                          Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                          5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

                            TC sistemi ile ilgili durum şöyle arkadaşlar.TC ABS fren sisteminin bir parçası.Lastik patenaja düştüğü anda TC sistemi iki şekilde lastiğin patenaj yapmasını önlüyor.Birincisi motora giden gaz verme komutunu yavaşlatarak ya da tamamen devre dışı bırakarak hatta bu linketi videoda söylendiği üzere(http://www.youtube.com/watch?v=wfAEcUy7ygI) emme manifoldunu kapatarak motorun yakıtını kesip gücü düşürmesini sağlıyor.Yine bu video da söylendiği üzere ABS fren sistemi gerekli durumda tekerleği frenleyerek patenaj yapmasını önlüyor.
                            Bir diğer kaynak ta http://auto.howstuffworks.com/car-dr...n-control2.htm
                            Burdaki bilgilere dayanarak TC tekere frenleme yaptığında yakıt tüketimini anlık olarak arttırdığını söylemek doğru olur.
                            Learn how to do just about everything at ehow. Find expert advice along with How To videos and articles, including instructions on how to make, cook, grow, or do almost anything.



                            As the driver presses the accelerator down, a sensor converts the position of the accelerator pedal into an electrical signal which then goes to a control unit. If your tires begin to spin as you accelerate, the control unit sends a signal to individual brakes of the spinning tires and the throttle unit.

                            Bu cümlede lastik patenaja düşünce sensörün her bir bağımsız frene ve gaz ünitesine sinyal gönderdiğini söylüyor.


                            İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
                            17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA  KIRMIZI
                            35GB5825  A Rh+

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: bikaç sorum var arkadaşlar ?

                              Bir güzel motor animasyonu daha
                              Check this out it is so cool and exactly how an internal combustion engine works ! WOWhttp://www.autotechblog.com

                              İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
                              17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA  KIRMIZI
                              35GB5825  A Rh+

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X