Arkadaslar yeni aldigim dizel otomatik insigniada bir kac sorum var sizlere. 1. Sorum hareket halinde iken vitesi otomatik moddan manuele almakta sorun olur mu? 2. Sorum yokus asagi gider iken yakit ekonomisi icin ayagimi gazdan cekip kendi hizi ile ivmelenirken manuele aldigim zaman ve vites yukselttigim zaman sanki arac daha bi rahat gidiyor geldi. Bu davranisim dogrumudur? 3. Su uzun sureli durmalarda vitesi N konumuna aldigin zaman arac daha bir rahatliyor D modunda iken ayagim frende ama aracta gitme istegi oldu icin N konumuna aliyorum. Aracin bu tepkisi normal mi? Bu 3. Soruyu soruyorum cunku cift kavramalarda frene tam bastigin zaman kavramadan ayirdigi icin arac N konumundaki gibi bir tepki veriyor. Ama bizde kavramadan ayirma gibi bir durum olmadigi icin vermiyor diye dusunuyoru. Sizce bu dusuncem dogrumu?
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
1.6 cdti at6 tam otomatik şanziman ile ilgili bir kac soru
Collapse
X
-
Ynt: 1.6 cdti at6 tam otomatik şanziman ile ilgili bir kac soru
Sıra ile (evet,hayır) cevap yazayım
1-Hayır, hiçbir sorun olmaz.
2-Evet, doğrudur.
3-Beş saniyeden uzun süreli beklemelerde vitesi N konumunda bulundurmak doğrudur.
Bu davranış yakıt sarfiyatınıza da müsbet yansıyacak, 0,5 litre cıvarında tasarruf sağlayacaktır.
Aracınız hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın
-
Ynt: 1.6 cdti at6 tam otomatik şanziman ile ilgili bir kac soru
Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOYSıra ile (evet,hayır) cevap yazayım
1-Hayır, hiçbir sorun olmaz.
2-Evet, doğrudur.
3-Beş saniyeden uzun süreli beklemelerde vitesi N konumunda bulundurmak doğrudur.
Bu davranış yakıt sarfiyatınıza da müsbet yansıyacak, 0,5 litre cıvarında tasarruf sağlayacaktır.
Aracınız hayırlı olsun, iyi günlerde kullanın
Yorum
-
Ynt: 1.6 cdti at6 tam otomatik şanziman ile ilgili bir kac soru
Bende yorum katıyım;
2- D'de yokuş aşağı inerken belli bir hızdan sonra vites büyütmez ve motor freni yapar, bu esnada yakıt da yakmaz. Ama manuele alıp vites büyütürseniz araç hızlanmaya devam eder, anlık tüketimde göreceğiniz gibi bir miktar da yakıt yakar.
3- Çift kavramalarda bekleme esnasında vitesi mecbur N'ye alır çünkü almazsa baskı balata yıpranır. Ama tam otomatikte böyle bir sıkıntı yok. Ben D-N arası geçişler yapmaktansa D'de beklemeyi tercih ediyorum.InsigniaTEAM
Yorum
-
Ynt: 1.6 cdti at6 tam otomatik şanziman ile ilgili bir kac soru
Işıkta beklerken 1 dakika civarı varsa yeşile dönmesine bu durumda N konumuna alıyorum. Kısa süreli beklemelerde sürekli N-D arası geçişinde uzun vadede zararlı olacağını düşünüyorum. Birde duraklama yaptığınız ilk anda ayağınızı frenden çekmediğiniz sürece araç boştaymış gibi tepki veriyor. Ama hafif freni bırakıp ilerleme durumunda tekrar frene bassanız dahi vites motora yükü bindirmiş oluyor. Bu yüzden frene bir kere basıp kalkış içinde tek seferde freni bırakmak daha iyi gibi geliyor.
Yorum
Yorum