Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

    Arkadaşlar genel olarak dikkatimi çeken bir konuyu biraz irdelemek istedim. Başta bmw - mercedes dahil insignia ağırlığındaki araçları standart lastik ebad seçimlerinde daha dar ve küçük inç tercih ederken insignia ( astra da aynı şekilde ) kendi segmentlerinde en geniş ve büyük lastik kullanıyor buna bağlı olarak da en güvendiğimiz daha iyi bir yol tutuş sağlıyor diyebiliriz ancak bir 5.20 nin yada E serisinin yol tutuşunu da tartışmaya açmak son derece manasız olur düşüncesindeyim, kaldı ki 3 ve c serilerinin standart lastik ebatlarını hiç konu bile etmiyorum 205 60 16). dikkatimi çeken ise malumunuz küçük ve dar tabanların yakıttan performansa bazı etkileri mevcut, özellikle bu iki konu da ekonomik gücü ne olur ise olsun herkezin dikkat ettiği ve takip ettiği konuların başında gelir.
    Şimdi merakım insignia mühendisleri neyi amaçlıyor olabilirler? taban genişliğini azaltmanın bu araca nasıl etkileri olur? kitapçığındaki zorunlu kıldığı ebatlar malum.

    tekrarlamakta fayda görüyorum kastım donanım paketlerine bağlı opsiyonlu tercihler değil standart donanımlardır.

  • #2
    Ynt: İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

    Kitapçıkta yazan lastik değerleri bu aracın ağırlık,yol tutuşu,güvenlik değerleri dikkate alınarak yapılır.Bence geniş lastik iyi ama benzin ve performansı etkiliyor.Teknik olarak bilmiyorum ama aracımda bulunan 245.40.20 jant ve lastikler yol tutuşu ve güvenlik algısını hissettiriyor bana.
    OPEL İNSİGNİA 2.0 TURBO 220HP 4X4 COSMO+AFL FAR+FLEX RIDE+20İNÇ OPC JANT+SANROOF+REACARO KOLTUK(ISITMA-SOĞUTMA)+NAVİMEX ANDROİD MULTİMEDYA + ÖN ARKA KAMERA GÜVENLİK SİSTEMİ (ANDROİD)

    Yorum


    • #3
      Ynt: İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

      Insigniada 16" Jant lastik seçeneğide var



      Bence burada opel mühendisleri araçlarının ağırlık ve güç dengelerini göz önüne alarak en ideal ölçüleri bulmuşlardır.

      Artısı eksisi tartışılacak bir konu ama bu araçlara büyük jant ve ınce yanak lastikler çok yakışıyor gözümüzmü alıştı ne



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Ynt: İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

        Fatih beye katılıyorum 8 numara benim araçta takılı çok güzel duruyor.
        OPEL İNSİGNİA 2.0 TURBO 220HP 4X4 COSMO+AFL FAR+FLEX RIDE+20İNÇ OPC JANT+SANROOF+REACARO KOLTUK(ISITMA-SOĞUTMA)+NAVİMEX ANDROİD MULTİMEDYA + ÖN ARKA KAMERA GÜVENLİK SİSTEMİ (ANDROİD)

        Yorum


        • #5
          Ynt: İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

          tabiki görsellik yakıştırma tamamen tercih meselesi ve araç geniş cantları kaldırabilen bir gövde yapısına sahip Fatih bey e katılmamak elde değil. Ancak 16 jant lı bir insignia kağıt üzerinde muhtemeldir de bıraktım 16 yı 17" bile yollarda hiç rastlamadım diyebilirim ama 17" pek çok 5.20, A6 mevcut. Mühendislerin 245 taktıklarını 225, ve hatta 215 e ve 17" e düşürsek ne olur opel mühendisleri işgüzarlık mı yapmış yoksa gerçek bir bilgi üzere mi uygulanıyor. mesela aynı segmentte kıyaslanan ve çoğu zaman karşımıza çıkan 1.6 passat yakıt değerleri 215,55 17 kullanıp daha az yakıyor diye böbürlenmekte Türkiye genelinde 17" 215 satsa kaç kişi 18"245 e çıkmak ister veya bu işin Türkiye genelinde maliyet değerleri nasıl etkilenir.?

          Yorum


          • #6
            Ynt: İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

            Bir ara kiralama şirketlerine özel bir seri gelmişti o araçlarda 16" jant vardı

            Aslında bence burada distribütörün iş güzarlığı şimdi BMV olsun Mercedes olsun 17" ten yukarısını getirmiyorlar ama araçları alanların çoğu ilk işi 19" yada 20" jant takmak oluyor sonuçta araçlar destekliyor genel kanı Türkiye yolları bozuk olduğu için lastik ve jantlarda hasarlanma çok olduğu için ve konfor ağırlıklı düşünüldüğü için için küçük jant tercihi söz konusu

            Araçlardaki her bir parça özenle seçilip tasarlanıp müşteriye sunuluyor bence acaba mühendisler işgüzarlık mı yaptı diye düşünmemek lazım.




            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Ynt: İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

              Astralarda 2016 ocakta bakıma gidince görmüştüm sedanlarda 205/60/16 ebatta lastik geldiğini biliyorum. Ama daha önce 215/50/17 geliyordu hb lerde. Genel c segment arqçlarda (corolla focus gibi)205/55/16 ile gelirken aatrada 215/50/17 ile geliyordu. Tabi mühendislik önemli ve açıklamasını da yapmışlar arkadaşlar ama maliyet olarak 205//55/16 250 tl iken 215/50/17 540tl yi buluyordu. Güncel fiyatlara da bakmak lazım. Bu açıdan da zaten opelin araçlarının duruşuyla diğerlerinin kıayaslanamayacak bi farkı var. Araçların albenisi daha yüksek.

              Yorum


              • #8
                Ynt: İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

                Fabrika çıkışı 16 lastik koyarlarsa zaten %80 i jantları değiştirmek için opsiyonel paketler seçiçek bu da bayi için havadan kâr demek
                2014 Beyaz İnsignia 1.6 T 170 HP Cosmo+Stil Paket(19 Jant+Deri Koltuk+Bose Ses Sistemi)- Ayna Altı Led-Photon Xenon Pro Kit-Tavan Kaplama-4 Çıkış Egzoz
                NAMI DİĞER "GEMİCİK"
                '34 JU 7764'

                Yorum


                • #9
                  Ynt: İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

                  Araçların önden ya da arkadan çekiş özellıkleri de gözönünde bulundurulmalıdır.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: İNSİGNİA MÜHENDİSLERİNİN LASTİK JANT SEÇİMİ ???

                    4-7
                    2010 BMW 320d Lci

                    KUL BELÂ GÖRMEZ HAK YAZMADIKÇA , HAK BELÂ YAZMAZ KUL AZMADIKÇA...

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X