Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastik değişimi sonrası yaşanan şok :)

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Lastik değişimi sonrası yaşanan şok :)

    Tüm arkadaşlara merhaba.
    Bugün işe giderken, ara sokağın birinde farkında olmayarak sağ ön lastiği yanaktan yarınca el mahkum tüm lastikleri değiştirmek farz oldu. Üzerindeki lastikler Continental CSC 3 seri 245.45.18 ölçülerindeki 69 bin km yapmış fabrika çıkışı lastiklerdi.
    Arabayı aldığım günden beri; bu aracın süspansiyon sistemi çok sert, yoldaki herşeyi hissediyorum diyip duruyordum kendi kendime.
    Bugün 6 aydır elimde olan 235.45.18 ölçülerindeki Bridgestone Potenza Re050A lastikleri takınca kısa bir şok yaşadım ve araçtaki sertliğin tamamen lastiğin sertleşmiş olmasından kaynaklı olduğunu anlamış oldum.
    Bu aracın süspansiyonları bildiğin yumuşakmış. Resmen dünya varmış dedim. 235 taban lastikleri; aracın görüntüsünü çok bozar düşüncesiyle takmıyordum, keşke 6 ay önce taksaymışım. Direksiyon daha hafifleşti ve Araç daha rahat yürür hale geldi.

    Bizim sokakta oturan bir sakinde, 1.6T insignia var ve 245.50.18 lastik takmış. 50 yanak lastik çamurluğu iyice doldurmuş. Benim araca da 245.50.18 lastik alıp taksam konfor anlamında + yönde bir etkisi olurmu. Yada + ve - leri ne olur?

    Yorumlarınızı rica ediyorum.
    Insignia 1.4T Edition Elegance + Stil + 18" + AFL + Navi

  • #2
    Ynt: Lastik değişimi sonrası yaşanan şok

    Ne güzel bir şok. Bir lastiğe 70bin km binmek cesaret işi..
    Dişi olsa dahi sertleşme nedeniyle 40-50bin km /4 yıl sonrası risk
    Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

    Yorum


    • #3
      Ynt: Lastik değişimi sonrası yaşanan şok

      235.45.18 taban ölçüsünde kalsam konfor, yol tutuş, güvenlik vs + ve - leri ne olur?
      245.50.18 taksam + ve - leri ne olur? Araca ağır gelirmi?
      Orjinal 245.45.18 ölçüsünde bir lastik almaya gerek varmı?
      Fikir ve yorumlara ihtiyacım var.
      Insignia 1.4T Edition Elegance + Stil + 18" + AFL + Navi

      Yorum


      • #4
        Ynt: Lastik değişimi sonrası yaşanan şok

        ince yanak = daha az konfor
        geniş taban = daha fazla yol tutuşu, daha fazla benzin sarfiyatı
        1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof

        Yorum


        • #5
          Ynt: Lastik değişimi sonrası yaşanan şok

          +%3.5 (+24mm) lik bir sapma var.
          sürtme olmayacağından eminsek,
          fiyat farkı da çok değilse, konfora muhakkak katkısı olur.
          Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

          Yorum


          • #6
            Ynt: Lastik değişimi sonrası yaşanan şok

            Sizin adınıza sevindim. Demek 225/55/17 taksanız arabadan hiç inmeyeceksiniz


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum


            • #7
              Ynt: Lastik değişimi sonrası yaşanan şok

              Aynen ben ilk defa edition araca bindiğimde farkı görünce şaşırmıştım. Benim şu an 245/45/18 şuan takur tukur. 235/45/18 kışlıkla biraz daha iyi ama 225/55/17 edition da bayağı fark oluyor, bana göre
              2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

              Yorum


              • #8
                Ynt: Lastik değişimi sonrası yaşanan şok

                245/35/20"R araba Kaya gibi :-))

                Yorum

                İşleniyor...
                X