Öncelikle herkesin kurban bayramını kutlarımAracı ilk aldığımda yakıt tüketimi çok fazla gelmişti, araca alışmadır heyecandır falan derken bu bayram çok sakin hatta aşırı sakin kullandım seviyeyi düşürmek için. Depoyu fulledikten sonra bir kere ayaşa gidip geldim köy ziyareti malum, köy de ayaşın bi 15 km daha uzağında (ankaralı olanlar bilir), ertesi gün yenikente gidip geldim ve bir kere de trafiğin olmadığı bi saate etliğe gidip geldim. Yaptığım kilometrenin nerdeyse %80 i şehirlerarası uzun yol. Benzinlikte depoyu fullediğimde herşeyi sıfırlamıştım, şuan tam yarıda benzin deposu ve 280 km yol yapmışım, 35 litre benzinle neredeyse tamamı uzun yolda 280 km ve hiç 120 yi geçmedim en fazla 117 gösterdi ibre. Ortalama yakıt tüketimini ise 9.2 gösteriyor. Bu kadar hata payı normal mi ve bu kadar fazla yakması da normal mi acaba? Çünkü araştırırken hep 9-10 arası diye gördüm şehir içi ki istanbul için hatta. O zamanlar da benzin 4.5 liraydı iyi 45 kuruş çok sayılmaz dedim ama şuan sıfır trafikte aracı sıkıştırmadan 60 kuruş hayal kırıklığı resmen. Bazı arkadaşlarım kızabilirler böyle şeyleri konu açarak yazmama ama herkesin fikrini sadece bu yolla alabilirim diye düşünüyorum. Performans, konfor, kalite kesinlikle 1. sınıf ama bu tüketim üzdü beni bu akşam. Acaba benzin deposu 70 litre ama LPG deposu gibi tamamı dolmuyor, %20 lik kısım boş mu kalıyor ki diye düşünüp biraz umutlandım ama öyle bi yazı da göremedim hiçbiyerde. Araca daha yeniyim, yardım ederseniz çok sevinirim.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Bu işte bi terslik var
Collapse
X
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
Aracınızda sorun var. İnsignia o kadar fazla yakması normal şartlarda mümkün değil. Doğal olmayan bir durum varki yakıyor. Öyle yakmak için uzun yolda, abartısız acımadan kullanmalısınız.
Nedenler; Buji, bobin, yakıt kalitesi, enjektör tıkanıklıkları, bakımsızlık, maf map sensörleri pisliği, katalitik tıkanıklığı, Hava filtresi pisliği, Lastik yakıt sınıfı ve basıncı.
Full klima acık geldiyseniz klimadaki arıza motoru zorluyor da olabilir.
Yakıt sınıfı F olan lastik ile C olan lastik arasında 100 km de rahat 2 litre oynar...
İnsignia nın uzun yolda 115-120 arasında istediği kadar tatlı yokuş olsun, yakacağı o hızlarda en fazla 8,5 litredir. kabaca 41 kuruş.
Normal şartlarda iki kişi klima kapalı,
80 - 5,3 litre.
90 - 5,7 litre.
105 110 - 6,6 litre.
120 ile - 7,2 litre.
Klima açık iken bunlara 0,5 -0,6 kadar eklenir.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
Bence de bir sorun vardır. Uzun yolda, yol duzse, hız sabitleyici ile 100 km-h geçmeden 7.0 lt/100km çok rahat yakalarsiniz.İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar
Yorum
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
Hata payi %5 civarinda var ama sizin arac da bi sikinti olabilir bu kadar yakmasi normal degil
Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)
Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool
F10 Msport
Yorum
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
Dun bende 290 km yol geldim ceyrek depo yakti arac ortalama 6.5 ve 90-110 civari geldimBir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)
Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool
F10 Msport
Yorum
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
Lastik yakıt sınıfı ne oluyor acaba? Hafta içleri tek ben, hafta sonları ben dahil 3 kişi olcak max arabada, lastik basınçları kaç olmalı? Şoför kapısının içinde tam 3 kişilik için basınçları yazmışlar ama o katalog verileriyle bizim günlük kullanım pek örtüşmüyor o yüzden tekrar size sorayım. 19 inç tepsi jant, good year lastik var sanırım fabrikadan çıktığı gibi duruyor. 9800 km de aldım aracı çünkü bakıma falan da sokmadım daha 4 bin km var 15 bin olmasına. Garantisi devam ediyor hala bu saydığınız tıkanıklıklar arızalar garanti kapsamına girer mi ki ve hangi marka benzin temiz olur? (Önceki araç LPG liidi hep opetten alırdım, alışkanlık benzini de hala opetten alıyorum)
Yorum
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
32 normalde 3-4 kisi var ise 36 basabilirsinBir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)
Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool
F10 Msport
Yorum
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
Bende İşletme Muhasebecimizi Balıkesir Edremit'e bırakmak için Rotayı Hanönü-Taşköprü-Kastamonu-Karabük-Eskipazar-Gerede sapağı-Anadolu Otobanını takiben Kocaeli'de Bursa sapağına yönelerek Gölcük-Yalova-Gemlik-Bursa-M.Kemalpaşa-Susurluk-Balıkesir-İvrindi ve nihayetinde Edremit'e Muhasebecimizi bıraktıktan sonra Akçay-Küçükkuyu-Ayvacık-Ezine-Çanakkale merkezden memleketim Eceabat'a feribot ile geçerek seyahatimi tamamladım. Bolu'da tünelden çıktıktan sonra petrol ofisinin dinlenme tesislerinde zalan miktar kadar benzin alınca Eceabat'a kadar hiç benzin almadım ve toplamda yaptığım yol 1010 km, yaktığım yakıt ise 380 lira oldu. Km başına ise 380/1010=0,376 kuruşa denk geldi. Bunun başlıca sebepleri:
1- Aslında otobüs ile gideceğim izne son dakika çıkan işlerden dolayı otobüse yetişemeyince ve muhasebecinin de aynı sebeplerden dolayı bileti yanınca cumartesi sabahı aracım ile yola çıkma kararı almamızdan ve zamanın çok kısıtlı olmasından dolayı ön disk ve frenleri değiştirsem de maalesef aracın değiştirmem gereken buji ve map - maf sensörlerinin değiştirilmemesi/temizlenmemesi
2- Bagaj yükü ağır olmasa da klima sisteminin sürekli 3 ya da 4. kademede yol boyunca sürekli ve aralıksız açık olması, anadolu otobanında hızımın 150 km/saat ortalamasından aşağı olmaması
3- Bursa Nilüferden çıktıktan sonra Edremit'e kadar olan yol kısmında Karacabey-Balıkesir kavşağına kadar trafik yoğunluğunun akıl almaz derecede yoğun olmasından dolayı kısa olan bu mesafeyi 1.5 saatte zor çıkmamız ve düşük vites yüksek devrin yarattığı yakıt tüketimi
4- Aynı şekilde aracın idaresini Nilüferden Bursa'ya kadar muhasebecimize bıraktıktan sonra, muhasebecimizin sahip olduğu 5 vitesli albea'dan alışkanlığı bi türlü 6. viteste kullananaması, ısrarla 5. vites ve hatta zaman zaman 4. viteste ısrar etmesinin yol açtığı yüksek hız ve yüksek devir saatinin yarattığı yüksek yakıt tüketimi
5- belki en önemlilerinden birisi lastik basıncını kitapçıkta belirttiği üzere ekonomik sürüş için 39 bar basınca yükseltmeyip 32 bar'da bırakmış olmam....
bu saydıklaımdan özellikle aracı ilgilendiren maddeleri düzeltmedikçe maalesef yakıt tüketimi yüksek olacaktır.
bu olumsuzluklar olmasa aslında 1 depo ile ( bu şartlar ile 1 depo ile Hanönünden Balıkesir'in İvindi ilçesine vardık 810 km mesafe) Akçay-Küçükkkuyu mevkiine varacaktı ve ykm başına yakıt tüketimi kuruş hesabı 32 krş civarına inecekti.
Dönüşü pazartesi yapacağım. Aklımda okullar açılacak ama Eceabat-Gelibolu-Keşan-Tekirdağ-Silivri-İstanbul üzerinden geçerek otobandan Bolu gerededen-Karabük-Kastamonu-Hanönü yolunu izlemek. Pazartesi günü okullar açılacak o yüzden sabah trafiğine kalmadan sabaha karşı köprüden geçmem lazım ama belki Çanakkale üzerinden Bursa-Gemlik-Yalova-Kocaeli'den otoban'a çıkarım İstanbul'a hiç uğramadan.
Yorum
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
arabanın kullanma kılavuzunda araç üzerinde yer alan lastik ebatları için konfor, ekonomik sürüş karakterleri için lastik basıncının ne olması gerektiği yazıyor. Misal benim 245/45 R18 lastik ebatım için konforlu sürüş ön 32, arka 29; ekonomik sürüş için ise arka lastik değeri ezberimde yok, bakmam lazım ama ön lastiğin 39 bar olması gerektiği yazıyordu.
Yorum
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
Araç 2014 model 1.6 T ama trafiğe şubat 2015 te çıktığı için garantisi devam ediyor. Başta jantlar lastikler büyük ondandır falan diye aklıma geldi ama bu kadar fark edeceğini düşünmediğim için es geçtim. Büyüklük değil ama basınç baya farkediyo o zaman
Yorum
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
jant çapı da önemli. 17 ile 19 ve hatta 20'nin yakıt tüketimi bir değildir. Jant boyutu büyüdükçe yakıt tüketimi artar. Buna karşılık lastik basıncı ne kadar az ise o kadar fazla yakıt tüketilir. Jantlar büyük olsa da fabrika verilerine uymakta yarar var. Uzun mesafede yapılacak yolculuklar (otoban) adına yakıt tüketimini azaltmak için lastikleri şişirin, şehir içi günlük kullanımlı kısa mesafe için konforlu, sarsıntısız abiyane tabirle aracın top gibi zıplamadan gayet sakin gitmesi için ise basıncı düşürün. Ancak bu basınç düşürülmesi kar yağdıktan sonra araç yere daha iyi tutunsun diye fabrika verisinden de aşağıya indirmemek gerekir. yapılan en büyük hatalardan birisi de budur.
Yorum
-
Ynt: Bu işte bi terslik var
19 jant var biraz sarsıntılı zaten lastikleri de şişirirsek dediğiniz gibi top gibi sekeriz o zaman yanılmıyosam büyük jant+şişik teker çukurlara girince lastikler yarılıyo, jantlar yamuluyor. 1.5 sene evvel bu ikili kombinasyona sahip arkadaşım passat b7 ile 60 km hızla kazım karabekir caddesindeki ufak bi çukurdan geçince sol ön ve arka tekerleri yarılıp jantları yamulmuştu
Yorum
Yorum