Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Bu işte bi terslik var

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Bu işte bi terslik var

    Orjinal yazı sahibi: seq
    19 jant var biraz sarsıntılı zaten lastikleri de şişirirsek dediğiniz gibi top gibi sekeriz o zaman yanılmıyosam büyük jant+şişik teker çukurlara girince lastikler yarılıyo, jantlar yamuluyor. 1.5 sene evvel bu ikili kombinasyona sahip arkadaşım passat b7 ile 60 km hızla kazım karabekir caddesindeki ufak bi çukurdan geçince sol ön ve arka tekerleri yarılıp jantları yamulmuştu
    Evet o sıkıntı var. Bende yeni aldığım goodyear f1 asimetrik 3 lastiği daha 40. gününde 39 bar basınçtayken girdiğim hafif çukurda ısırarak yarmıştım. Bu fabrika değeri otobanda yakıt tüketimini düşürmek için yapmanız gereken. Ankara içerisinde günlük kullanımda tavsiye edilen 32-33 bar basınç. Normal şartlar için lastik basıncını 39 bar gibi değerlere çıkarmayın, arkadaşınız gibi yarılma yaşarsınız.

    Yorum


    • #17
      Ynt: Bu işte bi terslik var

      Orjinal yazı sahibi: seq
      19 jant var biraz sarsıntılı zaten lastikleri de şişirirsek dediğiniz gibi top gibi sekeriz o zaman yanılmıyosam büyük jant+şişik teker çukurlara girince lastikler yarılıyo, jantlar yamuluyor. 1.5 sene evvel bu ikili kombinasyona sahip arkadaşım passat b7 ile 60 km hızla kazım karabekir caddesindeki ufak bi çukurdan geçince sol ön ve arka tekerleri yarılıp jantları yamulmuştu
      Yanlış bilgi. Tam tersi, lastiğe vurduğunuz hava, darbe anında yük altında lastiğin daha az ezilmesine sebep olur ve lastiğe direnç gücü katar, evet konfor biraz daha azalır ama lastik daha az ezilir, lastiğin asıl düşmanı yük altında havasız kalmaktır, bu hem lastiğin yere basma alanını azaltır çünkü havasız lastiğin orta kısmı yukarı kalkar ve lastik kenarları üzerinde yürür, yol tutuşuna olumsuz etki eder ve fren mesafesini uzatır.

      Lastiklere özellikle kapı içi değerlerindeki havaları, uzun yol yapmadan soğuk lastiklere eşit biçimde vurmak gerekiyor. Havanın hakkını verin kısacası, bu arabalar d sınıfı arabalar ve ağırlıkları da buna göre, hele de yüklüyken

      Tüketiminiz ile ilgili olarak da kullandığınız lastik basıncı, yük, klima kullanımı, gaz kullanımınız hepsi ufak ufak etki eden faktörler. Bunlardan bir çoğu yan yana geldiğinde tüketim artabilir, yahut motor ya da yürüyen aksam ile alakalı bir etken de olabilir. Örneğin motorda fazladan zorlanmaya sebebiyet veren bir durum güç kaybı olabilir, balatalar zorlanma yapıyor olabilir, açıkçası yeni araç için bunlar da çok çok düşük ihtimaller gibi geliyor bana sorarsanız biraz arabanın acemisi olmakla ilgili olabilir durumunuz yanlış anlamayın kişisel değil herkes için geçerli bu durum, zamanla araca alıştıkça daha ideal değerler göreceğinizi tahmin ediyorum çünkü 1.6 turbo araç sahiplerinin tüketimleri 1-2 litre daha düşük bu değerlerden. Saygılar, sevgiler

      Yorum


      • #18
        Ynt: Bu işte bi terslik var

        Orjinal yazı sahibi: noble
        Orjinal yazı sahibi: seq
        19 jant var biraz sarsıntılı zaten lastikleri de şişirirsek dediğiniz gibi top gibi sekeriz o zaman yanılmıyosam büyük jant+şişik teker çukurlara girince lastikler yarılıyo, jantlar yamuluyor. 1.5 sene evvel bu ikili kombinasyona sahip arkadaşım passat b7 ile 60 km hızla kazım karabekir caddesindeki ufak bi çukurdan geçince sol ön ve arka tekerleri yarılıp jantları yamulmuştu
        Yanlış bilgi. Tam tersi, lastiğe vurduğunuz hava, darbe anında yük altında lastiğin daha az ezilmesine sebep olur ve lastiğe direnç gücü katar, evet konfor biraz daha azalır ama lastik daha az ezilir, lastiğin asıl düşmanı yük altında havasız kalmaktır, bu hem lastiğin yere basma alanını azaltır çünkü havasız lastiğin orta kısmı yukarı kalkar ve lastik kenarları üzerinde yürür, yol tutuşuna olumsuz etki eder ve fren mesafesini uzatır.

        Lastiklere özellikle kapı içi değerlerindeki havaları, uzun yol yapmadan soğuk lastiklere eşit biçimde vurmak gerekiyor. Havanın hakkını verin kısacası, bu arabalar d sınıfı arabalar ve ağırlıkları da buna göre, hele de yüklüyken

        Tüketiminiz ile ilgili olarak da kullandığınız lastik basıncı, yük, klima kullanımı, gaz kullanımınız hepsi ufak ufak etki eden faktörler. Bunlardan bir çoğu yan yana geldiğinde tüketim artabilir, yahut motor ya da yürüyen aksam ile alakalı bir etken de olabilir. Örneğin motorda fazladan zorlanmaya sebebiyet veren bir durum güç kaybı olabilir, balatalar zorlanma yapıyor olabilir, açıkçası yeni araç için bunlar da çok çok düşük ihtimaller gibi geliyor bana sorarsanız biraz arabanın acemisi olmakla ilgili olabilir durumunuz yanlış anlamayın kişisel değil herkes için geçerli bu durum, zamanla araca alıştıkça daha ideal değerler göreceğinizi tahmin ediyorum çünkü 1.6 turbo araç sahiplerinin tüketimleri 1-2 litre daha düşük bu değerlerden. Saygılar, sevgiler
        https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

        ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

        Yorum

        İşleniyor...
        X