Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia & Mondeo

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Insignia & Mondeo

    Merhaba,
    Eşimde 2011 model 2.0 CDTI Insignia var.
    Ben de mevcut aracımı satıp (Megane 3 ST) D segmenti bir araç almayı düşünüyorum. En önemli kriterim tork konvertörlü otomatik şanzıman olması, DSG vs istemiyorum. Böyle olunca geriye Insignia ve Mondeo kalıyor diyebilirim.
    Alacağım araç 2011-13 model olacak. Bu araçları "objektif" bir şekilde kıyaslayabilecek, artı ve eksilerini yazabilecekler varsa sevinirim. Lütfen 2 aracı da tanımayan arkadaşlar yanıltıcı yorumlar yapmasınlar...
    Teşekkürler.

  • #2
    Ynt: Insignia & Mondeo

    Mondeo'ya yıllardır uzak olmamın ilk ve neredeyse tek sebebi aracın çabuk yıpranıyor olması.
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #3
      Ynt: Insignia & Mondeo

      Abimin aracı 1.6 tdci titanium 2012 model mondeo araç 85 binde. Babamın aracı da İnsignia 1.6T Cosmo 105 bin km de. 2 aracı da baya kullandım ve oldukça fazla bilgim var diyebilirim.

      İnsignianın artıları dış tasarım koltuk kalitesi hızı göstermemesi rüzgar yalıtımının daha iyi olması yol tutuşunun farkedilir derecede daha iyi olması ( İnsignia da 245 taban lastik Mondeo da ise 215 taban lastik olması biraz tarafsız olabilir. Mondeo da 245 tabanla aynı yol tutuşuna sahip olabilir bence.) Birde klima soğutması ki klimada mondeo yu hiç beğenmedim belkide insignia klima konusunda çok başarılıdır ondan da olabilir.

      Mondeonun artıları ise iç mekan genişliği ses sisteminin mükemmel olması yol sesinin 215 taban lastikle daha az olması süspansiyonun farkedilecek derecede daha başarılı olması vites geçişlerinin pamuk gibi olması üfle geçsin kıvamında ve baskıların vites değiştirirken çok pürüzsüz bir geçiş sağlaması , klima açılınca aracın gücünde düşüş olmaması olsa da insignia kadar belli etmemesi , direksiyon tepkilerinin daha net olması ve uzun yolda direksiyonun daha fazla güven vermesi fakat şehiriçi direksiyonu çok ağır toplaması çok zayıf ve direksiyonu baya sert buda yorucu biraz. İç mekanda ise işçilik mondeo da çok iyi özellikle kullanılan malzemeler yerine çok iyi oturtulmuş ve ses de yapmıyor. Vites çevresi torpido çevresi hep yumuşacık malzeme kaplı. Kalitenin düştüğü tek yer kapı içlerinde kullanılan malzemeler.

      Diğer konu ise mondeonun direksiyonu çok çabuk yıpranıyor çünkü 2 adet 85 binde mondeo vardı bizde 2 sinin de direksiyonunda soyulmalar mevcuttu buda direksiyonun sert olmasından kaynaklanıyor bence. Fakat cam açma kapama tuşları çok güzel tuşların üzerinde kullanılan kromlar hem kalite hissiyatını artıyor hemde tuşların yıpranmasını önlüyor. 2 aracın aynı olduğu ve benim hiç beğenmediğim bir diğer özellik ise direksiyonların sürekli çukurlara kaşması çukura girince sağa sola oynamalar yapması eğimde 2 elle direksiyona sarılmak gerekiyor.

      Çabuk yıpranma konusuna ise ben katılmıyorum kullandığımız 2 mondeo da direksiyon hariç fabrika kondisyonundaydı herhangi bir yıpranma olmamıştı. Koltuklar kumaş olduğu için airbag kısmı biraz solmuştu o kadar sadece.Sormak istediğiniz farklı bir konu varsa da cevaplayabilirim.
      İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

      Yorum


      • #4
        Ynt: Insignia & Mondeo

        Direksiyon soyulmaları bir kriter değil bence çünkü keskin yüzük takılıyorsa ve araç kullanılıyorsa direksiyonda soyulma kesinlikle oluyor. Kaliteyle ilgili değil yani
        ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

        Yorum


        • #5
          Ynt: Insignia & Mondeo

          Orjinal yazı sahibi: kingdragon
          Direksiyon soyulmaları bir kriter değil bence çünkü keskin yüzük takılıyorsa ve araç kullanılıyorsa direksiyonda soyulma kesinlikle oluyor. Kaliteyle ilgili değil yani
          Doğrudan kaliteyle ilgili. Citroen C5 e bakın mesela kullanıcılarının hemen hemen hepsi 20 bin km de dahi direksiyonda soyulmaların başladığından şikayetçidir ve garantiden çoğu direksiyon değiştiriyor. Bizim insignialarda ise pek rastlanmıyor buna çünkü direksiyonlarımızın malzemesi oldukça sert. Mondeonun ise direksiyon hamuru çok yumuşak ve birde direksiyon sert olunca yıpranmalar ve soyulmalar kaçınılmaz oluyor.
          İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

          Yorum


          • #6
            Ynt: Insignia & Mondeo

            Insigna almadan önce mondeo almak üzereydim hatta uzun süre temiz 1.6 ecoboost aradım. Daha öncede 2004 model 2.0 benzinli mondeom oldu ve 2009 modelini uzun süre kullandım.
            2011 sonrası makyajlı kasa mondeolar gayet güzel araçlar.

            İnsigniaya göre +ları ;
            - Genişlik (arka kısımda rahatlıkla uyunabilir. Uzun yolda arkada 3 kişi çok rahat yolculuk yapar)
            - Yol tutuş (direksiyon hassasiyeti harika. Sınıfının en iyi yol tutuşu. Tüm yerli yabancı testler kıyaslamalar da aynısını söyler.Hatta bu sınıftaki araçlar hep mondeo ile kıyaslanır piyasaya çıktıklarında. Lütfen tarafsız olalım)

            İnsigniaya göre -lerı ;

            - 2.el çok zayıf (hızlıca elden çıkarmak için baya indirim yapmak gerekiyor)
            - Tasarım ağırbaşlı ( insignia çok daha sportif ve modifiye ye açık)
            - Performans (Motora göre değişir ancak 1.6t insigniaya rakip olamaz)

            Özetle bu sınıftaki en iyi araçlardan 2si insignia ve mondeo. Mondeo alınacaksa acele etmeden düşük km ve temizi bulunmalı. Çoğu araç çok yüksek kmde.
            2011 İnsignia 1.6T Ed. Elegance + Stage1 (210+ hp - yazılım&downpipe) +18" opc jant + Cam Filmi + Cyclone (Navi+geri görüş)

            Yorum


            • #7
              Ynt: Insignia & Mondeo

              Yanıtlar için teşekkürler.

              Yol tutuş konusunda önder61'in söylediği gibi Mondeo'nun daha iyi olduğu pek çok editör tarafından onaylanmış bir durum ancak bir başka gerçek var ki o da Insignia'nın pek de aşağı kalmadığı. Yani burada beraberlik var denebilir; murat121'in Insignia'yı daha iyi bulması muhtemelen lastik farkından çünkü ciddi bir fark var. Her neyse, bu kriter benim için çok önemli değil zira her iki araç da beni tatmin edecek düzeyde yol tutuşa sahip; zaten biri 5 biri 2.5 yaşında 2 çocuğum var ve yolculuklarda genelde birlikte oluyoruz. Bu yüzden otoyolda bile 120km/s hızı geçmem... Her iki araç da D segmentinin en iyi yol tutan araçlarından olduğuna göre benim açımdan aralarındaki ufak yol tutuş farkları önemsiz; yani araçları berabere kabul ediyorum.

              Performans olarak ise alacağım her iki araç da 2.0 dizel olacağından Mondeo geride olmayacak, hatta az farkla da olsa önde... (Benim için temizlik ve düşük km performanstan önemli olduğundan Insignia olursa 130 ps'lik versiyon olacak) Ama performans konusunda da berabere kabul ediyorum.

              2.e el konusunu da dert etmiyorum, her iki aracın da 2. eli sıkıntılı görünüyor ama bu fiyatlara alınabilmeleri de bu sayede. Bu araçlarla aynı fiyata i30 satılıyor!

              Benim en çok merak ettiğim konu, hangi aracın yolda daha "kaliteli" hissetirdiği, hangisinin yolcusunu daha fazla "bulutların üstünde" hissettirdiği... Yani hangisi daha konforlu, daha sessiz ve daha düşük NVH (noise vibration harshness) değerine sahip?

              Yorum


              • #8
                Ynt: Insignia & Mondeo

                Orjinal yazı sahibi: ufukk

                Benim en çok merak ettiğim konu, hangi aracın yolda daha "kaliteli" hissetirdiği, hangisinin yolcusunu daha fazla "bulutların üstünde" hissettirdiği... Yani hangisi daha konforlu, daha sessiz ve daha düşük NVH (noise vibration harshness) değerine sahip?
                Merhaba,
                6 ay önce Astra sedan aracımı satıp D segment araç ararken bende aynı ikilemi çok yaşadım. Ciddi ciddi mondeo alıyordum ancak ben her iki aracında diğer tüm özelliklerinden ziyade aracın dış görünüm ve dizaynına bakarak karar verdim. İnsignia tipini ilk çıktığı günden beri çok beğendiğim bir araçtı. Kendi kendime bir gün mutlaka alacağım bir tane diyordum. (Şükürler olsun, Rabbim nasip etti)

                Şimdi sizin sorunlarınıza gelecek olursak; (tamamen kendi kişisel yorumlarım ve iki aracıda kullanırken hissettiklerimdir)

                1. Yolda kullanırkenki kalite hissi: Kesinlikle Insignia derim, çünkü çok sayıda Mondeo kullanma şansım oldu, Insignia'nın malzeme kalitesi Mondeo'dan bir tık önde.
                2. Yolda uçan halı efekti, bulutların üzerinde süzülme duygusu ikisinde de yok. Insignia 18" jant ile birlikte biraz sert kalıyor (flex şasi varsa o ayrı) ama Mondeo 18" jant ile bile (selective) orta sert süspansiyonları nedeniyle İnsignia'ya göre bir tık daha konforlu hissettiriyor. (Burada 2015 te çıkan yeni kasa Mondeo'yu tenzih ederim, onda uçan halı efekti var ve yolu hissetmiyorsunuz neredeyse, ciddi anlamda konforlu. Gerçek uçan halı efekti isterseniz de Citroen C5 2.0 dizel Air-Matic aracı tavsiye ederim. Süspansiyon sistemi anlatılmaz, yaşanır )
                3. Sessizlik anlamında ikiside iyi sadece İnsignia 245 taban lastiklerle yol sesini Mondeo'ya göre bir tık daha fazla hissettiriyor. (Mondeo selective 235 taban lastik)
                4. Sportif duruş, Dizayn, İç aksamlar ve dashboard dizaynı konularında İnsignia çok önde, Mondeo biraz daha orta yaş üstü kitleye hitap ediyor gibi.
                5. İç mekan genişliği, yaşama alanı konularında Mondeo daha önde, arka diz mesafesi İnsignia'ya göre daha iyi.
                6. Bagaj hacmi ikisinde de hemen hemen aynı 500 lt seviyesinde.
                7. Motor konusunda Mondeo 2.0 TDCI 163 hp, İnsignia 2.0 CDTI 160 hp hemen hemen aynı performansı vereceklerdir. (İnsignia'da 130 hp lik motor sanırım 2011 öncesi modellerde vardı, yanlışım varsa arkadaşlar düzeltsinler)

                Ve son olarak, ikisinide kullanın gönlünüz hangisine kayıyorsa onu alın. Ben tipine aşık olduğum arabayı aldım. Dünyaya bir kez geliyoruz, insanın içine sinen ve sevdiği arabaya binmesi arabayı kullanırken zevk alma açısından önemli.

                Herşey gönlünüzce olsun.



                Insignia 1.4T Edition Elegance + Stil + 18" + AFL + Navi

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Insignia & Mondeo

                  MErhabalar...
                  3 insignia sonrasında mondeo 2012 2.0 ecoboost selective e geçiş yapmıştım , iki yıldı kullanıyordum bu gün itibari ile mondeo mu sattım.
                  İnsignia kesinlikle çok güzel bir araç halen daha zevkle biniyor ve bakıyorum ancak mondeo yu eğer selective alırsanız farkı hissedersiniz. Benim araç 240 BG lik bir araçtı o yüzden performans olayına hiç girmiyorum, dizel düşünürseniz 2013 sonrası 163 BG likler eskilere nazaran çok daha seri ve atak.
                  Selective donanımda değişik bir ses yalıtımı mevcut o yüzden oldukça sessiz, powershift şanzıman hem seri hem de ekonomik. ( Sakin kullanımda 6.5 lt ye kadar değerler yakalamak mümkün ş. dışı ve bu değerler 240 BG 1700 kg yakın bir araç için mükemmel. Haa basınca 240 a kadar hiç nazlandığına şahit olmadım ama yakıtı da fondiplediği bir gerçek
                  Direksiyon insignia ya göre sert haklısınız ancak beni 2.5 yılda hiç rahatsız etmedi, alışılmayacak bişey değil, malzeme kalitesi son kasa insignialara göre gayet hoş, özellikle ısıtmalı ceylan derisi taba koltuklar hem çok konforlu, hem gösterişli hende çok sağlam kolay kolay yıpranmıyor,
                  Selective ecoboostların lastikleri 240 40 18 o yüzden yol tutuş oldukça iyi, hele hele viraja girerken arabanın kendi kendine fren yapması ilk başta korkutsa da sonrasında epey zevkli geliyor. Hiç kaydığına şahit olmadım.
                  Aracım 4 yaşında ve 100 000 km de olmasına rağmen hiç trim sesi yok desem yalan olmaz. Elbette bu aracın ne derecede bakımlı olduğuna da bağlı. Eğer eşşeğe biner gibi biniyorsa sahibi elbette her yerinden ses gelir. Ben doktor arkadaşın 2 yaşındaki 5.20 sinde benimkinden daha fazla trim sesi duyuyorum zira herif sadece kontağa basıp gitmeyi biliyor ve arabayı bazen jeep sanıyor dağa taşa vuruyor. En az 14-15 hata kodu var araçta halen önemsemiyor.
                  Benim araç tekno paketli idi, acil fren destek sistemi , adaptif cruse, şerit takip ve değiştrme asistanı vs vs o yüzden en keyif aldığım araçlardan biri olmuştu.
                  Aklıma gelenler bunlar...
                  Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Insignia & Mondeo

                    @drdilmen aracinizin satilik oldugunu bilseydim, pazarliga baslardik.
                    2. elde temiz arac bulmanin zorlugunu yaz boyunca tecrube ettikten sonra ford ve Toyota bayine gittim.
                    Focusla test surusu yaptim.
                    Titanium dizel focus icin 87
                    style dizel mondeo icin 98 bin fiyat aldim.
                    Karadzic kaldim. Hangisini almak mantikli?
                    Öfke Gelir Göz Kararır, Öfke Gider Yüz Kızarır...

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Insignia & Mondeo

                      Orjinal yazı sahibi: gezgin_insignia
                      @drdilmen aracinizin satilik oldugunu bilseydim, pazarliga baslardik.
                      2. elde temiz arac bulmanin zorlugunu yaz boyunca tecrube ettikten sonra ford ve Toyota bayine gittim.
                      Focusla test surusu yaptim.
                      Titanium dizel focus icin 87
                      style dizel mondeo icin 98 bin fiyat aldim.
                      Karadzic kaldim. Hangisini almak mantikli?
                      Kesinlikle dizel style mondeo derim. Segment farkı var bir kere.
                      Insignia 1.4T Edition Elegance + Stil + 18" + AFL + Navi

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Insignia & Mondeo

                        Orjinal yazı sahibi: gezgin_insignia
                        @drdilmen aracinizin satilik oldugunu bilseydim, pazarliga baslardik.
                        2. elde temiz arac bulmanin zorlugunu yaz boyunca tecrube ettikten sonra ford ve Toyota bayine gittim.
                        Focusla test surusu yaptim.
                        Titanium dizel focus icin 87
                        style dizel mondeo icin 98 bin fiyat aldim.
                        Karadzic kaldim. Hangisini almak mantikli?
                        Bence de mondeo ama keşke titanyum olabilse. Şu bir gerçek ki yol tutuş ve konfor olarak en baz mondeo bile fokustan iyidir. Eşimin aynfı model fokus var ondan biliyorum.
                        Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X