Ayni aracı almayı düşünmüş biri olarak beni en cok düşündüren bmw nin arkadan itis olmasi sebebiyle yagmurlu ve karlı havalardaki guven vermeyen yol tutuşu. Tamam 50 50 yük dağılımı var ama fizik kurallari geregi arkadan itis araclarda yanlama potansiyeli cok yuksek ozellikle kaygan zeminde. Internette de mercedes ve bmw sürücülerinin arkadan kayma konusundaki sikayetlerini gorebilirsiniz.
Ayni aracı almayı düşünmüş biri olarak beni en cok düşündüren bmw nin arkadan itis olmasi sebebiyle yagmurlu ve karlı havalardaki guven vermeyen yol tutuşu. Tamam 50 50 yük dağılımı var ama fizik kurallari geregi arkadan itis araclarda yanlama potansiyeli cok yuksek ozellikle kaygan zeminde. Internette de mercedes ve bmw sürücülerinin arkadan kayma konusundaki sikayetlerini gorebilirsiniz.
İlk deneyim olacaksa boş bir alanda bilinçli kaydırarak ve kaydıktan sonra nasıl toplayacağınızı deneyerek alışabilirsiniz. sonuçta bu arabalar supersport araba değil, bir yere kadar arkayı koparır, o esnada panikleyip ne yapacağınızı bilemezseniz sorun olur ama bilinçli kullanırsanız toparlarsınız.
Şimdi bmw alacak olsam yağmurlu havalar en son düşüneceğim şey olur
artık arabalar teknoloji ürünü. bilerek ve isteyerek dsc yi devre dışı bırakmadığınız durumlarda, arkasını attırmak pek mümkün değil.
hatta sport+ moduna aldığınızda bile arkasını belli bir yere kadar oynatabiliyorsunuz. o sebeple aracın arkasının kopması gibi birşey söz konusu değil artık...
artık arabalar teknoloji ürünü. bilerek ve isteyerek dsc yi devre dışı bırakmadığınız durumlarda, arkasını attırmak pek mümkün değil.
hatta sport+ moduna aldığınızda bile arkasını belli bir yere kadar oynatabiliyorsunuz. o sebeple aracın arkasının kopması gibi birşey söz konusu değil artık...
Olurmu öyle. Islak zeminde esp nin katkısı çok az. Zaten lastik bir kızaklamaya başladımı heleki arkadaş çekişki bir araçsa ne 50/50 ağırlık dağılımı kurtarır aracı nede arkadan çekiş. Kuru zeminde tabiki durum farklı 3.20 ler iyi yol tutuyor. Fakat arkadan çekişki bir araç su birikintisine girdiği anda ufak bir yanlış harekette aracı birdaha kontrol edemessinizi. Tabiki plotaj olayı önemli fakat 3.20 leri kullananların çoğu genç ve araç sürmesinin sadace gaza basmaktan ibaret olduğunu zannedenler. Benim gözümde arkadan itişli araçların hepsi ıslak zeminde 1-0 değil 2-0 yenik durumdadırlar. Bu arada 50/50 ağırlık dağılımı olayı gaza basıldığı zaman geçerlidir ayağı gazdan çektiğinizde 50/50 ağırlık dağılımı mümkün değil bence.
Herkese iyi akşamlar ben 2009 cosmo insigniamı satıp sıfır sportline 3.20ied aldım. Araç şuan 4000 oldu bayram tatilinde ankara- malatya, malatya-bodrum , bodrum-ankara arası uzun yol yaptım. Kıyaslamak gerekirse öncelikle yakıt konusunda insigniadan ortalama 1-1.5 litre az yakıyor, 120-150 arası hizlarla tüm yollarda 7litre civari yaktı araç ki daha da yakıtının düşeceğini düşünüyorum tabi araç dolu ve klima hemen herzaman açıktı.
İnsignianın artıları
Bagaj daha büyük
Daha iri bir duruşu mevcut
Yolda tüzgar sesi çok daha az hatta yok diyebilirim
Donanım olarak biraz daha dolu (ön park sensörü ve otomatik uzun kısa far benim için önemli özelliklerden)
Bmw ye gelirsek
Kullanımı çok daha keyifli
Çok daha atik ve güçlü
Şanzıman harika
Sade ve şık tasarımı mevcut
Trim sesi yok
Aradaki fiyat farkına değermi derseniz 100000 tllik bi fark yok açıkcasi ama f30 kasa güzel ve kaliteli gerçekten tavsiye edebileceğim bir araç. Aklıma suan gelenler bunlar sormak istediğiniz bir soru olrsa cevaplayabilirim
Yorum