Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

    erkeze merhaba arkadaşlar,
    siteye bugün itibarıyla bende kayıt olmuş durumdayım.
    3 ay önce Ankara Reis den Insignia 1.6 Turbo Cosmo aldım.

    Sizlerle başımdan geçen bir olayı paylaşmak istedim.

    Geçenlerde karlı havada arabamı kullanmak zorunda kaldım. Bu bana arabada bulunan bazı güvenlik önlemlerinide
    test etmemi sağladı. Karlı yolda yokuş yukarı çıkarken arabada bulunan anti patinaj sistemi sürekli devrede görevini tam anlamıyla
    yapıyordu, bir süre sonra kardan dolayı araba daha fazla yokuşu çıkamadı ve durmak zorunda kaldım. Bir süre beklediktenten sonra
    arabayı tekrar kaldırmak için harekete geçtiğimde, arabadaki tüm sistemler devre dışı kaldı ve ön panelde bulunan hemen hemen tüm
    uyarı lambaları yandı. Aslında belkide ben arabayı tekrar kaldırmadan önce manuel olarak ESP OFF tuşuna basmam gerekiyordu ama bunu yapmadım ve
    sistem kendi kendini kapattı. Sistem kendi kendini kapattı derken sadece ESP veya TC den bahsetmiyorum. ABS, AFL ne varsa hepsi gitti.

    Bu tarz bir durumla başka karşılaşan arkadaşlar var mı merak ediyorum. Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.


    Not: Arabayı kapatıp açınca tüm sistemler geri geldi ve şu anda sorunsuz çalışıyor.

    İyi günler

  • #2
    Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

    opel de degılde bı kac yıl once bende bmw 3.16 yasadım bu olayı, rampa yukarı karlı bi yoldan cıkmaya calısıyrdum arac patınaja dustugu ıcın durmadan antıpatınaj sıstemını devreye sokuyordu, bende gaz kesmeden aracı baya bi zorlayarak rampayı cıktım ama göstergedeki butun uyarı ıkazları vs vs. yandı ve gun boyu sonmedi, ertesi gun ise calıstırdıgımda sonmustu ve bi problem olmadı... ınsıgnıadada bı problem olucagını sanmıyorum, beyınlerı sulanıyor bırazcık sonra normale donuyorlar....

    Yorum


    • #3
      Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

      Merhaba
      Önemli bir tecrube ve paylaşım teşekkür ederiz.
      Beilki de kullanıcısına gitmeyin durun demeye çalışıyordur ? Alarm seviyesi yüksek şeklinde ?
      Insignia Editition Elegance - 18" jant Teknik gri

      Yorum


      • #4
        Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

        geçende kar yağdığında yokuşta 1. viteste gaz yemedi araba yani patinaj çektirmemek için devir 1000lere kadar düştü Tc sürekli yanıp söndü,ben Tcnin bu kadar inatçı olduğunu tahmin etmemiştim TC yi kapatınca fırladı çıktı araba. zorlamıyın bence ondan sonra bir sürü beyinsel sorunlar çıkıyor,Tc yi kapat diyor bağıra bağıra.Daha da zorlamanın ne anlamı var değil mi
        Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

        Yorum


        • #5
          Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

          Evet haklısınız kesinlikle kapatmak lazım.
          Fakat tüm sistemlerin devre dışı kalması bana garip geldi.

          Bir de şöyle düşünmek lazım. Keskin bir viraja hızlı girdiniz sistem devreye girdi ve aşırı zorlandığı için devreden çıktı.

          Selametle ....

          Yorum


          • #6
            Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

            arkdaşlar herne kadar yağmurlu havada kayıp kaza yapmışta olsam çoğu araç deneyimim karlı zeminde olmuştur benim size tavsiyem eğer yokuş çıkacaksanız ve zinciriniz yoksa kesinlikle anti patinajı devre dışı bırakın... çünkü araç patinaja düştüğünde motor devir kesiyor ve karlı bi yolda yokuş yukarı aracın devrinin düşmesi sizin orada kaldığınız anlamına geliyor demiş olayım
            F30 Sport+

            Yorum


            • #7
              Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

              Orjinal yazı sahibi: Mutlu
              Evet haklısınız kesinlikle kapatmak lazım.
              Fakat tüm sistemlerin devre dışı kalması bana garip geldi.

              Bir de şöyle düşünmek lazım. Keskin bir viraja hızlı girdiniz sistem devreye girdi ve aşırı zorlandığı için devreden çıktı.

              Selametle ....
              TC ayrı ESP ayrı sistemler, virajda ESP devreye girer ve zorlamayla birşey olmaz

              sizi de tanıyabilir miyiz;
              InsigniaTeam Opel Insignia hakkında Türkiye'nin en büyük bilgi ve tartışma platformu. Forum sayfamız 2009 yılından bu güne Opel Insignia sahipleri ve hayranlarını bir araya getirmektedir.
              InsigniaTEAM

              Yorum


              • #8
                Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

                Anlattığınız olay benim başıma bu Cumartesi geldi

                Anlatayım;

                Kardan dolayı değil ama araçtaki ESP ve TC tuşlardan off yapıldı ve araç DYNO testine çıktı inince de dediğiniz olayların aynısı bende de oldu AFl,Motor ikaz,ESP,TC ne varsa yanıyordu 10 Mt gittikten sonra sistemler kendine geldi ama bendeki olay ön tekerler Maxsimum güçte iken arka tekerlerden hiç sinyal alamadığı için sistemler aptallaştı sizdeki olay ise doğa şartlarından dolayı galiba sonuçta ilk değilsiniz .




                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

                  Orjinal yazı sahibi: cagri
                  Orjinal yazı sahibi: Mutlu
                  Evet haklısınız kesinlikle kapatmak lazım.
                  Fakat tüm sistemlerin devre dışı kalması bana garip geldi.

                  Bir de şöyle düşünmek lazım. Keskin bir viraja hızlı girdiniz sistem devreye girdi ve aşırı zorlandığı için devreden çıktı.

                  Selametle ....
                  TC ayrı ESP ayrı sistemler, virajda ESP devreye girer ve zorlamayla birşey olmaz

                  sizi de tanıyabilir miyiz;
                  InsigniaTeam Opel Insignia hakkında Türkiye'nin en büyük bilgi ve tartışma platformu. Forum sayfamız 2009 yılından bu güne Opel Insignia sahipleri ve hayranlarını bir araya getirmektedir.
                  TC ve ESP sistemleri ayrı veya değil, sorun tüm sistemlerin aynı anda devre dışı kalmış olması. TC ve ESC aynı anda devreye girebileceği durumlar olabilir ve TC de zorlama olduğu için ESC dahil tüm sistemler devre dışı kalabilir anlama geliyor (benim başıma gelen durum). Ayrıca ESC nin neden devre dışı kalmayacağını söylediniz anlayamadım. Benim başıma geldi tüm sistemler çöktü. Başka bir arkadaşın yazdığına göre aynı durum farklı sebeplerden dolayı başına gelmiş, yazdığı mesaja göre.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

                    viraja hızlı girersiniz, araç savrulacağı sırada ESP devreye girer, 3-5 saniye sonra birşey olmadan o virajdan çıkarsınız. zaten sistem devreye girdiği anda da aracın gücünde düşüş olur, araba savrulmuş olsa o zamana kadar toparlanır.

                    TC ve ESP'yi aynı anda zorlamak için karla kaplı boş alanda direksiyonu tam kırıp Allah ve verdiyse gaza basmanız, el freni çekmeniz, sol ayak freni yapmanız vs. lazım.
                    yada sizin başınıza gelen gibi yokuşta aracı zorlamak lazım. ki arıza ışıkları da bir anda yanmadı anladığım kadarıyla, muhtemelen 1 dk.dan uzun sürmüştür değil mi?


                    sizin düşündüğünüz gibi virajda elektronik sistemleri zorlamak için o virajın "O" çizmesi felan lazım
                    InsigniaTEAM

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

                      Bence konu sapmış durumda, biz burada sistemlerin ne zaman hangi durumda devreye gireceğini tartışmıyoruz.
                      Benim başımdan geçen bir olaydan ve bu olay sonucu insignia nın sadece TC veya ESC değil tüm sistemleri kapatmış olması.
                      Benim sorum bu durumun daha önce başkasının da başına gelip gelmemiş olması, sonuçta da yaşadığım bu
                      olayın arabanın bir hatasında mı kaynaklandığı yoksa sistemin bu şekilde mi tasarlanmış olması.

                      Ben bu durumu tüm yetkili servislerle ve fabrika ile de görüştüm. Ne yazık ki durum hakkında değerlendirme
                      yapabilen olmadı. Sadece bilgisayara bağlıyalım bir bakalım dediler. Ben daha önceki arabalarımda da şu anda kullandığım
                      arabada da servislerin çok yetersiz olduğunu tespit etmiş durumdayım. Bu forma katılma sebebimde kendi deneyimlerimi
                      başkaları ile paylaşarak söz konusu durumun bir problem mi olduğunu yoksa herkezin başına gelen
                      normal bir durum mu olduğunu anlayıp ona göre durumu değerlendirmek.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

                        Ayrıca TC ve ESP sistemlerinin olduğu araçlarda eğer bu sistemleri kapatacak manuel düğme yoksa sistem çıkmaza gitdiğinde
                        yani araba ben artık patinajsız yokuşu tırmanamıyorum dediği anda, sistem kendini kapatıyor ve servis ışığınız yanıyor. Aracı
                        kapatıp açtığınızda sorun düzeliyor.
                        Benim sorunum tüm sistemlerin aynı anda iptal olmuş olması.

                        ESP nin ve TC nin sürekli çalıştığı durumlar çoğu zaman karlı yollarda olabiliyor. Özellikle Uludağ gibi kayak merkezlerine giderken.

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

                          konuyla alakasiz olabilir ancak yeni konu acmayip burdan devam edeyim dedim. benim aracta bugun yolda giderken sogutucu az sogutucu ekle diye bir mesaj verdi. araci durdurdum biraz bekledim, stop edip tekrar calistirmak isteyince bu defa da yol bilgisayari, hirsizliga karsi alarm sistemi gibi bir mesaj verip arac mars basmasina ragmen aku bitmis gibi calismayarak servisi arayin dedi. yalniz araci calistirirken arac biraz egimli biryerde sofor kapisi acik ve ben disaridan ayagimi debriyaja koyarak calistirmaya kalktim acaba bu mesajlar hakinda bilgisi olan var mi.

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

                            Fatih abinin dediği gibi, arka tekerler sabit dururken önler dönünce böyle arıza verebiliyor. ama anlık patinajlarda bu sorunlar çıkmaz, uzun süreli zorlamalarda olur. aynı sorunu BMW dyno videosunda da görmüştüm. ondada önler sabit, arkalar hareketli olduğu için arıza veriyor.
                            sonuçta uyarı ve önlem amaçlı. aracı stop edip çalıştırmayla yada çok üstelerse pc'ye bağlamayla sorun gideriliyor.
                            sitede daha önce bu konudan bahseden olmamıştı ama bana kalırsa olması da normal.



                            Fırat abi, soğutucu az uyarısı bende Vectra'da soğuk havalarda ilk çalıştırmada oluyor. bir süre sonra gidiyor.
                            her çalıştırmada sürekli uyarı verene kadar dikkate almıyorum, uyarılar sıklaştıktan sonra servisten soğutucu suyunu ekletiyorum.
                            diğer bahsettiğin sorun da immobilizerle ilgili, anahtarda temassızlık olmuş olabilir yada anahtarın sustası tam açılmamış olabilir. tecrübeyle sabit
                            InsigniaTEAM

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Karlı yolda esp, tc, abs, afl vs. devre dışı kaldı

                              Aslinda bu tur uyarilari aldikca araci daha bir sever oldum, yakinda dile gelip kardes amma agresif kullaniyorsun demesinden korkmaya basladim iyimi. ihihi

                              ayrica
                              cagricim valla olurda opel bayisi falan acma durumum olsa senin gibi biriyle calismak isterim. masallah konulara servislerdekilerden daha bir hakimsin. cevaplara tesekkurler.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X