Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

    Arkadaşlar mrb ben yeni üye oldum üye olmamda en büyük etken tabi ki şu sıralar düşündüğüm insignia almak.Tanıdğım bi galerici arkadaşım elinde 1.4 edition elegance stil paket olduğunu söyledi kendisi ilk sahibinden mercedesle takas yaparak almış araç füme rengi navigasyon ve sanruf var araç 62binde temiz bir araç fiyat ta 54000 tl araçta atiker sıvı sistem lpg var 50 binde takılmış.Araçta arka tampon değişmiş ve sol arka çamurluk boyanmış bunun dışında bi problemin olmadığını söyledi bende teyit etmek için özel Opel servisine gittim oradaki usta hocam arabaya bakmadan sana bişey sorcam bu motorlar Hakkı'nda Bilgin var mı bende var dedim o Zaman bu motorlara lpg ile binmeyeceksin dedi ve içerde beyaz bi insignia nın motorunu yediğini ve 11bin tl masraf çıktığını söyledi ona göre karar ver bakalım araca dedi .bende o sözden sonra çok karasız kaldım.ve çelik subap takarsam Nasıl olur dedim.o Zaman ömürlük bin derdi.bende bu konuda tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak istiyorum Nasıl bir yol izlemeliyim?

  • #2
    Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

    Arkadaşlar okuduktan sonra fikir ve tecrübelerinizi yazarsanız çok sevinirim

    Yorum


    • #3
      Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

      Öncelikle welcome

      Güzel bir araç bulmuşsunuz. 1.4'lerin genel olarak LPG uyumlu olduğu biliniyor. Hatta fabrikasyon LPG modelleri de var. Ustanın bahsettiği 1.6 motordur, çelik sübap değiştirme olayı onlarda var.


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

        Hoşgeldiniz Aynı aracı LPG siz kullanıyorum söylediğiniz gibiyse bence oldukça uygun şahsen aklıma takılan nokta LPG genellikle uzun planlı kullanım için düşünülür. LPG nin en yaygın bilinen sıkıntısı kullanıma bağlı olarak en erken 40-50bin km sonra sübapların etimesidir. Maksimum 1.500-2.000TL ye çelikler ile değiştirilir. 11.000TL çok uçuk bir rakam bence Almanız halinde detaylı ekspertize mutlaka sokun derim

        Yorum


        • #5
          Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

          Atiker'in sıvı sistemi mi varmış?
          2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

          Yorum


          • #6
            Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

            Orjinal yazı sahibi: tornado
            Atiker'in sıvı sistemi mi varmış?
            Aynı soruyu ben soracaktım.
            .
            Daha önce hiç duymadım.
            İnsignia 2014 Cosmo 1.6 170hp, Marjet Sıvı Sistem LPG, Zeytin Yeşili, Otomatik, FlexRide Paketi, Çevre Görüş Paketi 2, Sunroof, BOSE Ses Sistemi, Park and Go Paketi, Isıtmalı Siena Perfore Deri Koltuklar

            Yorum


            • #7
              Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

              Şöyle bir gerçek var ve bu konu ile ilgili yaptığım araştırmalar sonucu ulaştım.
              Doğru bilinen bir yanlış aslında galiba lpg cilerin çıkardığı bir hurafe sanırım.
              Tüm araçlarda kullanılan orjinal supaplarda dahil hepsi çelik.Yani çelik olmayan bir supap ın motorda kullanılma gibi bir durum yok.Ve bu supap lar yüksek alaşımlı çelikler.Genellikle krom,nikel ,vanadium,silisyum alaşımlı ve üzerleri kiminin bazı yüksek sıcaklığa dayanıklı kaplama malzemeleri ile kaplanıyor.
              Yani söylendiği gibo mağnezyum alaşımlı hiç bir supap bulunmuyor bu tamamen yalan ve bu yalan gerçek gibi tüm piyasada konuşuluyor.
              İnsanların sonradan taktığı supapların dayanımı fazla değil hatta orjinalinden dahada zayıf olma olasılığı var.
              Burda supap malzemesinin yapıldığı çelik önemli olan yani lpg nin yanma sıcaklığına dayanacak özellikte supaplar seçilmeli.Ama piyasada bu kıyaslamayı yapacak veya malzemelerini kimyasal özelliklerine göre değerlendirecek usta bulmak çok zor.Genellikle stellite grubu çeliklerden imal edilen supaplar yüksek sıcaklıklara dayanmakta o yüzden bu supaplar egsoz supapı olarak daha çok kullanılmaktadır.Eğer bu malzemeden yapılmış bir supap bulunabilirse çok daha uzun ömürlü olma olasılığı var.
              Kendimde malzeme müh. olduğum için bu konu ilgimi çekti ve biraz araştırma yaptım.
              Sonuç olarak araçlarımızdaki supaplarda çelik fakat benzinin yanmasına ve oksidasyonuna dayanıklı bir çelik önemli olan lpg nin yanmasına dayanacak supapları bulmak.Eğer bulursanız takıp gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.
              2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
              2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

              Yorum


              • #8
                Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

                Teşekkürler arkadaşlar bende merak ettim motora baktığımda motor kısmında yağ bırakılan bölüm vardı lpg kitinin

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

                  Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                  Şöyle bir gerçek var ve bu konu ile ilgili yaptığım araştırmalar sonucu ulaştım.
                  Doğru bilinen bir yanlış aslında galiba lpg cilerin çıkardığı bir hurafe sanırım.
                  Tüm araçlarda kullanılan orjinal supaplarda dahil hepsi çelik.Yani çelik olmayan bir supap ın motorda kullanılma gibi bir durum yok.Ve bu supap lar yüksek alaşımlı çelikler.Genellikle krom,nikel ,vanadium,silisyum alaşımlı ve üzerleri kiminin bazı yüksek sıcaklığa dayanıklı kaplama malzemeleri ile kaplanıyor.
                  Yani söylendiği gibo mağnezyum alaşımlı hiç bir supap bulunmuyor bu tamamen yalan ve bu yalan gerçek gibi tüm piyasada konuşuluyor.
                  İnsanların sonradan taktığı supapların dayanımı fazla değil hatta orjinalinden dahada zayıf olma olasılığı var.
                  Burda supap malzemesinin yapıldığı çelik önemli olan yani lpg nin yanma sıcaklığına dayanacak özellikte supaplar seçilmeli.Ama piyasada bu kıyaslamayı yapacak veya malzemelerini kimyasal özelliklerine göre değerlendirecek usta bulmak çok zor.Genellikle stellite grubu çeliklerden imal edilen supaplar yüksek sıcaklıklara dayanmakta o yüzden bu supaplar egsoz supapı olarak daha çok kullanılmaktadır.Eğer bu malzemeden yapılmış bir supap bulunabilirse çok daha uzun ömürlü olma olasılığı var.
                  Kendimde malzeme müh. olduğum için bu konu ilgimi çekti ve biraz araştırma yaptım.
                  Sonuç olarak araçlarımızdaki supaplarda çelik fakat benzinin yanmasına ve oksidasyonuna dayanıklı bir çelik önemli olan lpg nin yanmasına dayanacak supapları bulmak.Eğer bulursanız takıp gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.
                  Ahmet kardeşim magnezyum alaşimli veya değil ortada bir gerćek var opel araclar lpg ile sorun yasatacak araclar, alaşim konusunda hakli olabilirsin önceki aracim astra da lpg sonrasi 20bin km de motorda sikinti cikti,sanayide konya üretimi oldugu soylenen celik subap takildi ama bi 24bin km sonra tam olarak bozulmadi ama ufak ufak göz kırpmaya basladi motor bende satmak zorunda kaldim araci.
                  Sana bir sorum olacak malzeme mühendisi nedir?
                  2015 BEYAZ 1.6 CDTI COSMO ACTIVE SELECT+STILL PAKET

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

                    Arkadaslar bir konuyuda burda belirmekte fayda var önceki aracim olan astra da orjinal sübap lpg dolayisiyla eriyince celik takildi ve sonraki kullanimlarimda yakit sarfiyatinda yaklaşik %15 20 civarinda bir artış oldu. Budurumdan cok yerde bahsedilmez ama aklinizda bulunsun ☺
                    2015 BEYAZ 1.6 CDTI COSMO ACTIVE SELECT+STILL PAKET

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

                      Orjinal yazı sahibi: fruktr
                      Arkadaslar bir konuyuda burda belirmekte fayda var önceki aracim olan astra da orjinal sübap lpg dolayisiyla eriyince celik takildi ve sonraki kullanimlarimda yakit sarfiyatinda yaklaşik %15 20 civarinda bir artış oldu. Budurumdan cok yerde bahsedilmez ama aklinizda bulunsun ☺
                      Bu yakıt artışının yeni takılan süpapların(muhtemelen işçiliğin) neden olduğu kompresyon kaçağından kaynaklandığını düşünüyorum.Aynı beygir gücünü elde edebilmek için gaza daha fazla bastığınız için...
                      2010 Cosmo 1.6T / Flexride / DVD800 / Infinity ses sistemi/Teknik Gri / Avanue Morrocano Bej döşeme

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

                        Orjinal yazı sahibi: fruktr
                        Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                        Şöyle bir gerçek var ve bu konu ile ilgili yaptığım araştırmalar sonucu ulaştım.
                        Doğru bilinen bir yanlış aslında galiba lpg cilerin çıkardığı bir hurafe sanırım.
                        Tüm araçlarda kullanılan orjinal supaplarda dahil hepsi çelik.Yani çelik olmayan bir supap ın motorda kullanılma gibi bir durum yok.Ve bu supap lar yüksek alaşımlı çelikler.Genellikle krom,nikel ,vanadium,silisyum alaşımlı ve üzerleri kiminin bazı yüksek sıcaklığa dayanıklı kaplama malzemeleri ile kaplanıyor.
                        Yani söylendiği gibo mağnezyum alaşımlı hiç bir supap bulunmuyor bu tamamen yalan ve bu yalan gerçek gibi tüm piyasada konuşuluyor.
                        İnsanların sonradan taktığı supapların dayanımı fazla değil hatta orjinalinden dahada zayıf olma olasılığı var.
                        Burda supap malzemesinin yapıldığı çelik önemli olan yani lpg nin yanma sıcaklığına dayanacak özellikte supaplar seçilmeli.Ama piyasada bu kıyaslamayı yapacak veya malzemelerini kimyasal özelliklerine göre değerlendirecek usta bulmak çok zor.Genellikle stellite grubu çeliklerden imal edilen supaplar yüksek sıcaklıklara dayanmakta o yüzden bu supaplar egsoz supapı olarak daha çok kullanılmaktadır.Eğer bu malzemeden yapılmış bir supap bulunabilirse çok daha uzun ömürlü olma olasılığı var.
                        Kendimde malzeme müh. olduğum için bu konu ilgimi çekti ve biraz araştırma yaptım.
                        Sonuç olarak araçlarımızdaki supaplarda çelik fakat benzinin yanmasına ve oksidasyonuna dayanıklı bir çelik önemli olan lpg nin yanmasına dayanacak supapları bulmak.Eğer bulursanız takıp gönül rahatlığı ile kullanabilirsiniz.
                        Ahmet kardeşim magnezyum alaşimli veya değil ortada bir gerćek var opel araclar lpg ile sorun yasatacak araclar, alaşim konusunda hakli olabilirsin önceki aracim astra da lpg sonrasi 20bin km de motorda sikinti cikti,sanayide konya üretimi oldugu soylenen celik subap takildi ama bi 24bin km sonra tam olarak bozulmadi ama ufak ufak göz kırpmaya basladi motor bende satmak zorunda kaldim araci.
                        Sana bir sorum olacak malzeme mühendisi nedir?
                        Malzeme mühedisi yada metalurji ve malzeme mühendisi diyebiliriz.Maden mühendisliğinin işinin bittiği yerde metalurji mühendisi devreye girer.
                        Cevherden mamül üretimine kadar ilerleyen süreci metalurji ve malzeme mühendisleri takip eder.
                        Piyasada gördüğün tüm demir(pik,çelik) veya demir dışı(alüminyum,bakır,çinko,bronz,plastik,seramik v.b) üretimi ve bunlardan nihai ürün elde edilmesi.Tüm bu süreçleri yönetebilen kişilere metalurji ve malzeme mühendisi denir.
                        2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                        2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

                          54 bin tl ye anlaştım yarın expertize sokacam aracı inşallah dediği gibi sol arka çamurluk boyalı ve arka tampon değişmişse ve motorda da bi problem yoksa Allah'ın izniyle bende sizler gibi bu güzel aracın sahibi olcam

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

                            Hayırlısı olsun istersen LPG yi düşünmeden önce biraz kullan, eğer gaz pedalına basarken biraz dikkat edersen bence 1.4 de lpg ye gerek kalmaz, ben 2 sene kadar kullandım uzun yolda 6lt şehir içinde 7,5-8 lt civarında geziyordum bence çok güzel değerler lpg hiç düşünmedim.
                            Insignia 2015 1.6 SIDI AT Cosmo (41GN584)

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Opel insignia 1.4+atiker sıvı lpg

                              Benim ustamda özellikle Atiker diyor, valla kafam karıştı, yine işinin ehli bir opel özel serviste ustam var illa prins diyor, diğerlerinden randuman alamazsın diyor, çelik subap değişsen bile bu araba turbo motor diyor ben bu işi biliyorum sen aracı alınca prins taktırırsın diyor, Atiker in montajını yapan diğer ustam da biz porche cayenne e bile Atiker taktık bu sistem 300 hp ye kadar yazılımı olsun malzemesi olsun destekliyor diyor. Orası tam bir muamma...

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X