Her bir yolun her araca göre farklı limitleri vardır bir araç 150 ile dönüyorsa sizin aracınızda dönecek manasında değildir bence limitlerini zorlamışınızdır
Faktörler.
1-limit
2-Pilotaj
3-Yol yapısı
4-Hava koşulları
5-Lastik ve Durumu
6-Araç
kesinlikle dediğiniz gibi fatih bey limitimi zorladığımın kanısına vardım ve de anlamış oldum
Geçmiş olsun öncelikle. Ciddi bir hal almadan atlatılmış, güzel olmuş.
Bence lastiklerden şüphe etmekte çok haklısın. Virajı görmeden ve yukarda herkesin bahsettiği başka faktörleri anlamadan yorum yapmak zor. Ama ben bizim araçlarda biraz arkadan kayma eğilimi seziyorum. Özellikle de arka lastikler yüksek kalite lastikler değilse. Benzer bir olay çok yavaş hızlarda ama daha zorlayıcı yol koşullarında benim de başıma gelmişti. Videosunu paylaşmıştım. Benim vardığım sonuç o yoldaki asfalt hatası nedeniyle aracımın "kıç attığı" idi. Başka nasıl ifade edilir bilemiyorum. Çukur gibi bir yer vardı ve aracın arkası çukurdan çıkışta tutuşu kaybetti. En önemli faktör bence yolun hatalı imalatıydı, sonra yolun ıslak ve havanın soğuk oluşu, ardından da bu durumları affetmeyen arkadan kayma eğilimi idi. Benim vardığım sonuç buydu. Senin durumda da böyle olmuş olabilir.
Yani, bizim araçlarda "bence" arkadan kayma eğilimi az da olsa var. Bu nedenle iyi lastik ve temkinli pilotaj istiyor özellikle kış koşullarında. Yazın benzeri olay hiç yaşamadım onu da belirteyim.
Bu arada bence de ortada bir cahillik ya da gülünecek bir konu yok. Teşekkürler paylaşım için
görüşünüz ve yorumunuz için teşekkür ederim ersin bey
evet hatırlıyorum paylaşmış olduğunuz videoyu konu üzerinde baya konuşulmuştu
Birçok etken olabilir; bugün 30 derece hava sıcaklığında döndüğünüz bir virajı ertesi gün hava sıcaklığı 5 derecede iken dönemezsiniz, veya deponun dolu/boş olması bile bir nebze etkileyebilir, virajda her zaman yakaladığınız çizgiyi bir kaçırırsanız değil 150 km, 90-100 km hızla bile alamayıp yoldan çıkabilirsiniz. Megane'a yay takmadan önce virajlarda bayağı tedirgin oluyordum, şimdi viraja girmeden gaza asılıyorum, hiç bir sıkıntı yok. Zaman bulabilsem insigniaya da takacağım getirttiğim yayları çünkü inanılmaz fark var kısa yayla
yay konusunda bilgi sahibi değilim çok araştıramadım
biraz bilgilendirme yapabilirmisiniz yada öğrenebiliceğim bir site varsa link atabilirmisiniz
hangi yay takma düşünceniz var
şimdiden teşekkür ederim
3 cm'lik eibach yay aldım. piyasada h&r ve kw yayları da çok övüyorlar. ben de ilk defa bir aracıma taktım (megane) bayağı bir endişeliydim ama kesinlikle değer bu kadar konfor kaybına
ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT
3 cm'lik eibach yay aldım. piyasada h&r ve kw yayları da çok övüyorlar. ben de ilk defa bir aracıma taktım (megane) bayağı bir endişeliydim ama kesinlikle değer bu kadar konfor kaybına
anladım merak ettim şimdi biraz araştırma yapmaya başlayayım
3 cm'lik eibach yay aldım. piyasada h&r ve kw yayları da çok övüyorlar. ben de ilk defa bir aracıma taktım (megane) bayağı bir endişeliydim ama kesinlikle değer bu kadar konfor kaybına
Kingdragon hocam bende memnunum. 120yle girdiğim viraja 130la falan daha iyi giriyorum, normal yaylar takılıyken yatıyordu o yatma olayı olmuyor girip çıkıyorum ama yine de limitten sonra illaki bir yere kadar diye düşünüyorum. Birde düz yolda iyi tamam da mesela bazı virajlı viyadüklerde ek yerleri gibi yerler oluyor oraya sert girildiğinde esneme falan olmayacağından biraz sıkıntı olabilir diye düşünüyorum cahil kafamda.
Yani ne bileyim en azından orjinal yay varken bir virajda arabanın yatmasıyla beraber tehlikenin geldiğini anlıyormuşsunuz gibi. Ama yayda o esneme gidince aradaki tehlike uyarısı yok oluyor gibi geliyor biraz. Bilmem doğru mu düşünüyorum yanlış mı.
Kingdragon hocam bende memnunum. 120yle girdiğim viraja 130la falan daha iyi giriyorum, normal yaylar takılıyken yatıyordu o yatma olayı olmuyor girip çıkıyorum ama yine de limitten sonra illaki bir yere kadar diye düşünüyorum. Birde düz yolda iyi tamam da mesela bazı virajlı viyadüklerde ek yerleri gibi yerler oluyor oraya sert girildiğinde esneme falan olmayacağından biraz sıkıntı olabilir diye düşünüyorum cahil kafamda.
Yani ne bileyim en azından orjinal yay varken bir virajda arabanın yatmasıyla beraber tehlikenin geldiğini anlıyormuşsunuz gibi. Ama yayda o esneme gidince aradaki tehlike uyarısı yok oluyor gibi geliyor biraz. Bilmem doğru mu düşünüyorum yanlış mı.
Sanırım aracın azalan geri bildirimini kastediyorsun abicim, bence de haklılık payın var.
kesinlikle dediğiniz gibi fatih bey limitimi zorladığımın kanısına vardım ve de anlamış oldum
Öncelikle geçmiş olsun.
Hız yapmanın en sinsi tehlikelerinden biri de bence tehlikeye alışmak. İlk defa hız yaptığında, makasa ya da viraja sert girdiğinde kalbin yerinden çıkacak gibi olurken bunları birkaç yüz kez (!) yapınca artık hiçbirşey hissetmez oluyorsun ve farkında olmadan adrenalini arttırmak için daha fazlasını yapıyorsun, taaa ki zurnadan çatlak bir ses gelene kadar!
Şaka bir yana, bence fizik kurallarını daha fazla zorlama genç kardeşim, sen yaşlardayken nasıl sağ kaldım şuan düşününce çok moralim bozuluyor, deli oğlunu çok iyi tanıyan annemin bitmeyen dualarına yoruyorum bu durumu, senin de zarar görmeni istemem aman dikkat lütfen..
kesinlikle dediğiniz gibi fatih bey limitimi zorladığımın kanısına vardım ve de anlamış oldum
Öncelikle geçmiş olsun.
Hız yapmanın en sinsi tehlikelerinden biri de bence tehlikeye alışmak. İlk defa hız yaptığında, makasa ya da viraja sert girdiğinde kalbin yerinden çıkacak gibi olurken bunları birkaç yüz kez (!) yapınca artık hiçbirşey hissetmez oluyorsun ve farkında olmadan adrenalini arttırmak için daha fazlasını yapıyorsun, taaa ki zurnadan çatlak bir ses gelene kadar!
Şaka bir yana, bence fizik kurallarını daha fazla zorlama genç kardeşim, sen yaşlardayken nasıl sağ kaldım şuan düşününce çok moralim bozuluyor, deli oğlunu çok iyi tanıyan annemin bitmeyen dualarına yoruyorum bu durumu, senin de zarar görmeni istemem aman dikkat lütfen..
iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim tolga bey
evet dediğiniz gibi zorlamamak gerekiyor herşeyin zirvesi tatlıdır
50 derece sınır gibi geldi ama 75 derece gibi keskinse büyük risk almışsınız bence. Limit dahilindeyken bile arka tekerlerin asfalttaki bir hataya, çoğunlukla hafif zıplatacak bir tümsekle karşılaşmayacağınızın garantisi yok. Geçmiş olsun. Güvenli sürüşler.
50 derece sınır gibi geldi ama 75 derece gibi keskinse büyük risk almışsınız bence. Limit dahilindeyken bile arka tekerlerin asfalttaki bir hataya, çoğunlukla hafif zıplatacak bir tümsekle karşılaşmayacağınızın garantisi yok. Geçmiş olsun. Güvenli sürüşler.
doğru diyorsunuz yani 75 derece olmayabilr fakat 50 derecenin üzerindeydi eminim
teşekkürler
Yorum