Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Rölanti

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Rölanti

    Arkadaşlar herkese merhaba.

    Aracımı alalı 1.5 ay oldu, keyifle biniyor ve iyi ki almışım diyorum. 2011 16.t cosmo manuel vites. Yanlız aldığımdan beri rölantide yaşadığım bir sıkıntı var, sizlerle paylaşmak istedim.

    Örneğin şehiriçinde kırmızı ışıkta durduğumda anlık yakıt tüketimi 0.5-0.7 arasında değişiyorken, birden araç kendi kendine çok az gaz alıp tüketim 1.3lere 1.5lere çıkıyor. 2-3 saniye sonra düzeliyor fakat tekrar hızlanıp durduğumda yine aynı şekilde tekrarlıyor. Yine kırmızı ışıkta direksiyonu sağa ya da sola çevirdiğimde de aynı şekilde araç bir miktar gaz alıp anlık tüketim 1.3-1.5 seviyelerine çıkıyor.

    Aracım bir senedir bakıma girmemiş, opelgm.com'dan filtre ve bujilerimi aldım, en kısa zamanda sanayide ustama bakıma götüreceğim. Sizce bu sorun sadece bakım yapılmamasından mı kaynaklıdır? Başka bir problem olabilir mi?
    2011 1.6T Cosmo + Sunroof

  • #2
    Ynt: Rölanti

    Gaz kelebeğini maf ve map sensörlerini temizletin yada değişitirin



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Rölanti

      Orjinal yazı sahibi: FacomX
      Gaz kelebeğini maf ve map sensörlerini temizletin yada değişitirin
      teşekkür ederim fatih bey. temizleteyim diyorum, gerçi fiyatlarını bilmiyorum ama temizletmekle çözülmezse o zaman mecbur değiştiricez.
      2011 1.6T Cosmo + Sunroof

      Yorum


      • #4
        Ynt: Rölanti

        Rolantide Direksiyon Çevirirken Çok Az Rolanti Artışı Normal. Hidrolik Pompası Yüke Bindiğinde Rolantiyi Aşağı Çekip Stop Etmesini Engellemek İçin Yazılımsal Bir Özellik Diye Bilyorum. Klima Çalıştırıldığında da Aynı Özellik Devreye Girer. En Güzeli Hiç Hissettirmemesi Ancak Bazen Biraz Kelebeği Fazla Açıp Rolanti Artıyormuş Gibi Hissettirebilir.

        Yorum


        • #5
          Ynt: Rölanti

          Işıkta beklerken araç fan açıyor ve o esnada yakıtta anlık değişiklik yapıyor olabilir.
          Çok sık yapmaması lazım, bunu yaptığında hararette değişiklik olup olmadığına da bir bakın bence..
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            Ynt: Rölanti

            Araçlarımızda, belirli bir süre içinde birkaç kez yakıt hava karışımını ayarlar. Bu esnada hırıltılı ses gelebilir. Bu 2 - 4 sn kadar sürer. Hatta bu arada motor öne arkaya bile salınım yapabilir. Ardından rölanti devri 800-900 arasında gezinir. Siz bunu ibreden görmezsiniz. Cihazla görülebilir. Bu artış esnasında aracın sesini algılarsınız. Yakıtta bir miktar anlık artış söz konusu olur.

            Siz bu gaz verme durumunu devir saatinde net bir şekilde görebiliyorsanız bu normal bir durum asla değildir !
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #7
              Ynt: Rölanti

              Orjinal yazı sahibi: Beschäler Insignia
              Rolantide Direksiyon Çevirirken Çok Az Rolanti Artışı Normal. Hidrolik Pompası Yüke Bindiğinde Rolantiyi Aşağı Çekip Stop Etmesini Engellemek İçin Yazılımsal Bir Özellik Diye Bilyorum. Klima Çalıştırıldığında da Aynı Özellik Devreye Girer. En Güzeli Hiç Hissettirmemesi Ancak Bazen Biraz Kelebeği Fazla Açıp Rolanti Artıyormuş Gibi Hissettirebilir.
              Orjinal yazı sahibi: Wolverine
              Işıkta beklerken araç fan açıyor ve o esnada yakıtta anlık değişiklik yapıyor olabilir.
              Çok sık yapmaması lazım, bunu yaptığında hararette değişiklik olup olmadığına da bir bakın bence..
              aynen dediğiniz gibi, araçta kaloriferi açtığım anda da yapıyor bunu.

              Orjinal yazı sahibi: aSya
              Araçlarımızda, belirli bir süre içinde birkaç kez yakıt hava karışımını ayarlar. Bu esnada hırıltılı ses gelebilir. Bu 2 - 4 sn kadar sürer. Hatta bu arada motor öne arkaya bile salınım yapabilir. Ardından rölanti devri 800-900 arasında gezinir. Siz bunu ibreden görmezsiniz. Cihazla görülebilir. Bu artış esnasında aracın sesini algılarsınız. Yakıtta bir miktar anlık artış söz konusu olur.

              Siz bu gaz verme durumunu devir saatinde net bir şekilde görebiliyorsanız bu normal bir durum asla değildir !
              yok ali hocam, özellikle baktım devir göstergesi sabit, bir oynama olmuyor. ama son günlerde her durduğumda yapmaya başladı. birde kalan yağ ömrü %10lara düştü, artık araç beni bakıma götür diye bağırıyor
              2011 1.6T Cosmo + Sunroof

              Yorum


              • #8
                Ynt: Rölanti

                İyi Bakımlar O Zaman. Gaz Kelebeğini MAF Sensörünü Özel Solüsyonu İle Temizlettirmekte Yarar Var.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Rölanti

                  Arkadaşlar aracı bakıma götürdüm, MAF-MAP sensörleri ile boğaz kelebeği temizlendi. Sorun çözüldü. İlginiz ve yardımlarınız için teşekkür ederim.

                  Opelgm.com'dan;

                  -4 adet Bosch buji
                  -Delphi ön fren balataları
                  -Motocar polen filtresi
                  -Bosch yağ filtresi
                  -Motocar hava filtresi
                  -Mobil 1 ESP 0W-40 yağ

                  Hepsini toplam 300 TL'ye aldım, ustaya da 50 TL işçilik verdim, 350 TL'ye bakımımızı halletmiş olduk.
                  2011 1.6T Cosmo + Sunroof

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Rölanti

                    Maşallah. Bununla Geçmiş Olsun.

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Rölanti

                      Hayırlı olsun...
                      2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X