Selamun aleyküm hayırlı günler..malumunuz biz aracı alırken 17 jant lastik vardı üzerindeki lastik michelin primachy ebat 225-55-17 tc de 1.2 kalktığın zaman birde biraz pati atıyodu 2 de pati atmıyodu hiç artı 225 idi tabanı lastiklerin..gel gelelim 18 liğe geçtik 45 xl taban 45-45-18..1 sarıyo 2 sarıyo..dikkatimi yeni yeni çekiyo michelinde ani kalkarken tc de lastik sesi geliyodu sürtünme sesi yani..acaba merak ediyorum ve bu konuda çok titiz vede hassasım lastiklerm farklı marka oluşundan mı yoksa lastik yanak oranı arttıkça tutunma seviyesinin arttığımı..
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
İnsignia patinaj
Collapse
X
-
Ynt: İnsignia patinaj
teori 1: aracın ağırlığı sabit, yere temas yüzeyi genişledikçe, temas yüzeyinin santimetrekaresine düşen ağırlık azalır. bu yüzden patinaj çeker. dar taban lastik alınca lastik tabanına daha fazla yük biner ve yere daha iyi basar. araç patinaj çekmez.
teori 2: aracın lastik tabanı genişledikçe yere temas alanı artar ve böylece sürtünme artar. sürtünme artması sebebiyle patinaj çekmesi gereken teker yere daha iyi tutunur ve patinaj çekmez.
bunlardan birisi doğru ama hangisi bilemiyorum. ikisi de mantıklı geliyor çünkü1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof
Yorum
-
Ynt: İnsignia patinaj
Orjinal yazı sahibi: Hakan UygurOrjinal yazı sahibi: tornadoGeniş tabanlı lastiklerin patinaja düşmesi daha kolay olur.
Taban genişledikçe aracın lastik başına düşen basıncı da azalır. Yani dar tabanlı lastikte cm'ye atıyorum 3 kg yük ,geniş tabana 2 kg düşer bu da patinajı kolaylaştırır. Virajlarda ve ani manevralarda ise geniş taban iyidir ,aracın sağa sola yatmasına engel olur.2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Yorum
-
Ynt: İnsignia patinaj
Orjinal yazı sahibi: tornadoGeniş tabanlı lastiklerin patinaja düşmesi daha kolay olur.
Buradaki olay biraz garip olmuş aslında genişlik arttıkça pati azalması lazımdı fakat artmış.lastik kalitesinde burda etken olabilir ilginç bir durum.2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz
2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı
Yorum
-
Ynt: İnsignia patinaj
İlgilenen arkadaşlar için aşağıdaki formül virajları dönen araçlara etkiyen kuvvetleri gösterir ve aracın virajı alıp alamayacağını hesaplar;
m:aracın ağırlığı(kg)
v:hız (km/saat)
r:viraj yarıçapı(mt)
k:yol ve lastik arasındaki sürtünme katsayısı
g:yerçekimi ivmesi
cos a:virajın eğimi
(m*V*V/r)-(k*m*g*cos a)
Düz yol için sadece (k*m*g) kalır.
m ve g sabit değerdir.
Sürtünme katsayısını belirleyecek 2 etmen kalır.Birim yüzeye düşecek basınç miktarı ve Asfaltla lastik arasındaki sürtünme katsayısı.
Lastik genişliğini azaltmak birim yüzeye düşecek basıncı artırırken,sürtünme yüzeyini de azaltacağı için ters orantılı olarak yola tutunma gücünü düşürür.
Özetleyecek olursak;KALİTELİ VE YETERİNCE DİŞLİ BİR LASTİK KULLANIN..
2010 Cosmo 1.6T / Flexride / DVD800 / Infinity ses sistemi/Teknik Gri / Avanue Morrocano Bej döşeme
Yorum
-
Ynt: İnsignia patinaj
Valla abi hakikaten özetlenecek birşey varsa kral totemde olsa en kaliteli lastikte olsa insignianın patinajını engelleyemez dye düşünüyorum..bu konuyu açmamın sebebi ince taban yüksek yanak lastikler daha iyi tutuyor düşüncemdi..daha doğrusu yanağın etkisi olabilir dye düşünüyodum çünkü esneme payı fazla olduğundn aracında ağırlığını üzerine bindirirsek esnemeden dolayı lastik tüm gücünü yere veriyo düşünceaindeydim..bu kanıya varmamın sebebi bizde bi i20 var onunda jant lastik değiştik orjin 15 inçti 185 60 15 ti değiştirdik..195 50 16 yne orjinal 16 jant..ama değiştiğimiz günden beri patiye kalkma ondada başladı..bu olay beni araçlardan soğutuyo anlamadım gitti çözüm nedir nasıl hallolur bilemiyorum
Yorum
Yorum