Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastik Seçimi Son Aşama

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Lastik Seçimi Son Aşama

    Merhaba arkadaşlar,

    Bundan önceki lastik seçimi konularını detaylı okudum son aşamaya geldim o yüzden sizinde fikirlerinizi almak istedim. Şu an kullandığım lastik continental CSC3 ve ebatları 245/45/R18. Kararsız kaldığım lastik markası ve modeli var bunlar; Continental Contisportcontact5 diğeri Michelin Pilotsupersport3. ikisininde kendisine göre avantaj ve dezavantajları var fiyat olarakta ikisinden de bir fiyat aldım Continental 500 tl, Michelin 625 tl. Başka model kullanan veya bunları kullananlardan nedenleriyle bir yorum alabilirsem doğru seçim yaparım sanırım. Şimdiden teşekkürler..

  • #2
    Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

    Ben pirelli kullanıyorm lastiklerim yeni 10 bin km falan yaptım iyi mi kötümü karar veremedim..araba dreksiyonu ne kdr çevirirsem çevirim yada ne kdr sert makas atarsam atim gram kayma yapmıyo yüksek hızlarda bile..lakin T.c açıkken 1. Vites 2. Vites bastığım zaman patiye çok kalkıyo 1.den ikiye geçincede atıyo..özellikle 1. Ve 2. Viteste dip gaz yaptığım zaman dreksiyonu çeviriyorum araba dümdüz gidiyo kaydırmaktan yön veremiyo kendisine o sıra debriyaja basıyorm ufakta bi yanlıyo..adanada asfal iyi değil hep eski asfalt olduğundan zemin sabun gibi..acaba dyorum bende michelin pss yada conti csc 5 alsam aynen bu şekil olurmu..değiştirmeyi düşünüyorm zaten ama aynı olayla karşılaşırsam boşa değiştirmiş olacam artı param araya gidecek..ama mesele tercihse byük oynarım kararım michelin olurdu

    Yorum


    • #3
      Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

      Orjinal yazı sahibi: cihankano
      Merhaba arkadaşlar,

      Bundan önceki lastik seçimi konularını detaylı okudum son aşamaya geldim o yüzden sizinde fikirlerinizi almak istedim. Şu an kullandığım lastik continental CSC3 ve ebatları 245/45/R18. Kararsız kaldığım lastik markası ve modeli var bunlar; Continental Contisportcontact5 diğeri Michelin Pilotsupersport3. ikisininde kendisine göre avantaj ve dezavantajları var fiyat olarakta ikisinden de bir fiyat aldım Continental 500 tl, Michelin 625 tl. Başka model kullanan veya bunları kullananlardan nedenleriyle bir yorum alabilirsem doğru seçim yaparım sanırım. Şimdiden teşekkürler..
      Pilotsupersport3 diye bir lastik yok. Pilot Supersport var bir de Pilot Sport 3 var. Yani PSS ve PS3. Siz hangisinden bahsediyorsunuz önce onu bir anlayalım ona göre fikir verelim. Zira PS3 ve PSS oldukça farklı lastikler. 625 ise muhtemelen PSS'dir o, PS3 için pahalı bir fiyat olur çünkü.

      Bahsettiğiniz lastiklerin ikisi de ( üçü de ya da ) iyi lastikler ama bütçe ister biraz. Hepsi alınabilir.

      Daha uygun rakamlı güzel bir lastik önerin derseniz Nokia Z Line tavsiye edilebilir size. Bulabilirseniz tabi. Çok başarılı olduğunu duyuyorum. Kullandım mı? Hayır. Tavsiye eder miyim? Kesinlikle evet. Alır mıyım? Evet alırım, listemde.

      Orjinal yazı sahibi: Hakan Uygur
      Ben pirelli kullanıyorm lastiklerim yeni 10 bin km falan yaptım iyi mi kötümü karar veremedim..araba dreksiyonu ne kdr çevirirsem çevirim yada ne kdr sert makas atarsam atim gram kayma yapmıyo yüksek hızlarda bile..lakin T.c açıkken 1. Vites 2. Vites bastığım zaman patiye çok kalkıyo 1.den ikiye geçincede atıyo..özellikle 1. Ve 2. Viteste dip gaz yaptığım zaman dreksiyonu çeviriyorum araba dümdüz gidiyo kaydırmaktan yön veremiyo kendisine o sıra debriyaja basıyorm ufakta bi yanlıyo..adanada asfal iyi değil hep eski asfalt olduğundan zemin sabun gibi..acaba dyorum bende michelin pss yada conti csc 5 alsam aynen bu şekil olurmu..değiştirmeyi düşünüyorm zaten ama aynı olayla karşılaşırsam boşa değiştirmiş olacam artı param araya gidecek..ama mesele tercihse byük oynarım kararım michelin olurdu
      Bahsettiğiniz eski asfalt parlak asfalt dediğimiz asfaltsa pek fark edeceğini sanmam. Boşa masraf etmeyin bence. Ben henüz parlak asfaltta bile tutunabilen bir babayiğit lastik görmedim, hatta duymadım bile. Olur da bulursanız bana da bilgisini verin.



      2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

      Yorum


      • #4
        Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

        Orjinal yazı sahibi: Flesius
        Orjinal yazı sahibi: cihankano
        Merhaba arkadaşlar,

        Bundan önceki lastik seçimi konularını detaylı okudum son aşamaya geldim o yüzden sizinde fikirlerinizi almak istedim. Şu an kullandığım lastik continental CSC3 ve ebatları 245/45/R18. Kararsız kaldığım lastik markası ve modeli var bunlar; Continental Contisportcontact5 diğeri Michelin Pilotsupersport3. ikisininde kendisine göre avantaj ve dezavantajları var fiyat olarakta ikisinden de bir fiyat aldım Continental 500 tl, Michelin 625 tl. Başka model kullanan veya bunları kullananlardan nedenleriyle bir yorum alabilirsem doğru seçim yaparım sanırım. Şimdiden teşekkürler..
        Pilotsupersport3 diye bir lastik yok. Pilot Supersport var bir de Pilot Sport 3 var. Yani PSS ve PS3. Siz hangisinden bahsediyorsunuz önce onu bir anlayalım ona göre fikir verelim. Zira PS3 ve PSS oldukça farklı lastikler. 625 ise muhtemelen PSS'dir o, PS3 için pahalı bir fiyat olur çünkü.

        Bahsettiğiniz lastiklerin ikisi de ( üçü de ya da ) iyi lastikler ama bütçe ister biraz. Hepsi alınabilir.

        Daha uygun rakamlı güzel bir lastik önerin derseniz Nokia Z Line tavsiye edilebilir size. Bulabilirseniz tabi. Çok başarılı olduğunu duyuyorum. Kullandım mı? Hayır. Tavsiye eder miyim? Kesinlikle evet. Alır mıyım? Evet alırım, listemde.

        Orjinal yazı sahibi: Hakan Uygur
        Ben pirelli kullanıyorm lastiklerim yeni 10 bin km falan yaptım iyi mi kötümü karar veremedim..araba dreksiyonu ne kdr çevirirsem çevirim yada ne kdr sert makas atarsam atim gram kayma yapmıyo yüksek hızlarda bile..lakin T.c açıkken 1. Vites 2. Vites bastığım zaman patiye çok kalkıyo 1.den ikiye geçincede atıyo..özellikle 1. Ve 2. Viteste dip gaz yaptığım zaman dreksiyonu çeviriyorum araba dümdüz gidiyo kaydırmaktan yön veremiyo kendisine o sıra debriyaja basıyorm ufakta bi yanlıyo..adanada asfal iyi değil hep eski asfalt olduğundan zemin sabun gibi..acaba dyorum bende michelin pss yada conti csc 5 alsam aynen bu şekil olurmu..değiştirmeyi düşünüyorm zaten ama aynı olayla karşılaşırsam boşa değiştirmiş olacam artı param araya gidecek..ama mesele tercihse byük oynarım kararım michelin olurdu
        Bahsettiğiniz eski asfalt parlak asfalt dediğimiz asfaltsa pek fark edeceğini sanmam. Boşa masraf etmeyin bence. Ben henüz parlak asfaltta bile tutunabilen bir babayiğit lastik görmedim, hatta duymadım bile. Olur da bulursanız bana da bilgisini verin.



        Orjinal yazı sahibi: Flesius
        Orjinal yazı sahibi: cihankano
        Merhaba arkadaşlar,

        Bundan önceki lastik seçimi konularını detaylı okudum son aşamaya geldim o yüzden sizinde fikirlerinizi almak istedim. Şu an kullandığım lastik continental CSC3 ve ebatları 245/45/R18. Kararsız kaldığım lastik markası ve modeli var bunlar; Continental Contisportcontact5 diğeri Michelin Pilotsupersport3. ikisininde kendisine göre avantaj ve dezavantajları var fiyat olarakta ikisinden de bir fiyat aldım Continental 500 tl, Michelin 625 tl. Başka model kullanan veya bunları kullananlardan nedenleriyle bir yorum alabilirsem doğru seçim yaparım sanırım. Şimdiden teşekkürler..
        Pilotsupersport3 diye bir lastik yok. Pilot Supersport var bir de Pilot Sport 3 var. Yani PSS ve PS3. Siz hangisinden bahsediyorsunuz önce onu bir anlayalım ona göre fikir verelim. Zira PS3 ve PSS oldukça farklı lastikler. 625 ise muhtemelen PSS'dir o, PS3 için pahalı bir fiyat olur çünkü.

        Bahsettiğiniz lastiklerin ikisi de ( üçü de ya da ) iyi lastikler ama bütçe ister biraz. Hepsi alınabilir.

        Daha uygun rakamlı güzel bir lastik önerin derseniz Nokia Z Line tavsiye edilebilir size. Bulabilirseniz tabi. Çok başarılı olduğunu duyuyorum. Kullandım mı? Hayır. Tavsiye eder miyim? Kesinlikle evet. Alır mıyım? Evet alırım, listemde.

        Orjinal yazı sahibi: Hakan Uygur
        Ben pirelli kullanıyorm lastiklerim yeni 10 bin km falan yaptım iyi mi kötümü karar veremedim..araba dreksiyonu ne kdr çevirirsem çevirim yada ne kdr sert makas atarsam atim gram kayma yapmıyo yüksek hızlarda bile..lakin T.c açıkken 1. Vites 2. Vites bastığım zaman patiye çok kalkıyo 1.den ikiye geçincede atıyo..özellikle 1. Ve 2. Viteste dip gaz yaptığım zaman dreksiyonu çeviriyorum araba dümdüz gidiyo kaydırmaktan yön veremiyo kendisine o sıra debriyaja basıyorm ufakta bi yanlıyo..adanada asfal iyi değil hep eski asfalt olduğundan zemin sabun gibi..acaba dyorum bende michelin pss yada conti csc 5 alsam aynen bu şekil olurmu..değiştirmeyi düşünüyorm zaten ama aynı olayla karşılaşırsam boşa değiştirmiş olacam artı param araya gidecek..ama mesele tercihse byük oynarım kararım michelin olurdu
        Bahsettiğiniz eski asfalt parlak asfalt dediğimiz asfaltsa pek fark edeceğini sanmam. Boşa masraf etmeyin bence. Ben henüz parlak asfaltta bile tutunabilen bir babayiğit lastik görmedim, hatta duymadım bile. Olur da bulursanız bana da bilgisini verin.



        Ersin abi fikirlerin vede bilgilerin için çok sağol her zmn ayrı bi aydınlatıyosun varol abi

        Yorum


        • #5
          Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

          Hankook da tercihleriniz aranızda bulunsun. Yumusak bi lastik tavsiye ederim.
          İnsignia >> 2010 >> 1.6 T Cosmo >> Teknik Gri
          Vw  CC  >> 2013 >> 1.4 TSİ BMT >>  Beyaz

          Yorum


          • #6
            Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

            ben aynı ölçülerde Lassa Phenoma aldım 1-2 ay kadar önce. dediğiniz lastikleri araştırdım çok iyi yorumlar var ancak ben daha uygun fiyatı olduğu için lassa yı tercih ettim.Çok sert kullanmıyoorum aracı,yanlızsam araç içinde biraz basaım sadece.ıslak zeminde de kuru zeminde de hiçbir sıkıntı yaşatmadı şükür şu ana kadar.henüz pati yaptığına da rastlamadım açıkçası.2 kere ani fren yaptım birisi oldukça sertti.ilkinde abs devreye girmeden durdu,ikincide son anda abs devreye girdi.genel olark ben memnunum.
            2010 Cosmo, 1.6 Turbo ,Füme,Deri Koltuk,Koltuk Isıtma,Turn & Push

            Yorum


            • #7
              Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

              Arkadaşlar şu lastik konusunda artık deneme yanılma yöntemini bırakalım. Adamlar "bana performansı iyi gibi geldi" tarzı yorumlara fırsat bırakmamak için lastiklere etiket koymuşlar.

              1.6'larda durum nedir bilemiyorum ama 1.4'ler ve 18 inç Insignia'lar için opel 245 x 45 x 18 boyutunu standart olarak uygun görmüş. Ben aracımı aldığımda da üzerinde bu boyutlarda Continental Contisport Contact 5 lastikler vardı. Lastik üzerinde yazan ağırlık endeksidir, max. ağırlık ıvır zıvırlarına girmeyeceğim çünkü bizim seçtiğimiz standart boylardaki lastikler genelde bizim zorlayacağımız limitlerin çok üzerinde oluyor. Gelelim etiket mevzuna



              Orijinal 1.4 motor 18 inç araçlarda fabrika çıkışında yakıt tüketimi kategorisi C ve ıslak zemin performansı A olan bir lastik tercih etmiş Opel. Ayrıca lastiğin 72 desibel ses çıkaracağını belirtmiş fakat bunu hangi süratte ve hangi şartlarda çıkartacağı hakkında bir bilgim yok, çok da ilgimi çekmediği için araştırmadım.

              Şimdi bunları öğrendikten sonra alacağımız yeni lastikte yakıt tüketimi kategorisi D,E,F,G olan herhangi bir lastik alırsak, aracımız bundan sonra bir miktar daha fazla yakıt tüketecek. A kategorisi ile G kategorisi arasında 100 litrede 2,5 litre gibi bir yakıt tüketim farkı oluyor diye okumuştum, ne kadar doğru bilemiyorum.

              Islak zemin performansı A'dan daha düşük bir lastik tercih edersek de aracımızın ıslak zeminde yol tutuş performansı daha düşük olacak, gayet basit.

              Ben de lastik alacağım için ciddi araştırmaya girdim bu işi. Şu ana kadar tespit ettiğim yakıt kategorisi C, ıslak zemin performansı A olan lastikleri yazıyorum

              Michelin Primacy 3
              Michelin Pilot Sport 4
              Pirelli Cinturato P7 100Y (farklı ağırlık endeksi olanın performansı daha düşük)
              Dunlop Sport Maxx RT
              Goodyear Eagle F1 Asymetric 2
              Continental Contisport Contact 5
              Nokian zLine


              Bunların fiyatları adet olarak 450 ila 700 TL arası değişiyor. Aralarında en uygun olanı zLine. Araştırma yaparken gözden kaçırdığım bir lastikmiş. Bu başlığı okurken Flesius isimli abimizin tavsiyesi üzerine araştırdım ve kendisine +1 oluyorum, kesinlikle alınabilecek bir lastik. Tabi ki hangi markalar çabuk patlar, çabuk balon yapar orasına benim bilgim yetmiyor maalesef.

              Ama derseniz ki yakıt tüketimi farketmez, daha düşük kategori olabilir ama ıslak zemin performansından ödün vermeyeyim A kategorisi olsun. O zaman Kumho Ecsta Le Sport KU39 lastikleri şahane tercih gibi görünüyor. Yakıt kategorisi E, ıslak zemin performansı A ve tanesi 300 TL civarı.

              Ben de lastik alacağım için yakın zamanda bu işe biraz vakit ayırdım, umarım tercihinize yardımcı olacak bilgiler paylaşmışımdır.

              Ekleme: Yukarıda bahsettiğimiz tüm lastikler yaz lastiği. Kış lastiğine de değinelim, 245 x 45 x R18 boyutlarında kış lastiği, aracın kitapçığında yazana göre tavsiye edilmiyor. Eğer bu boyutlarda kış lastiği alacaksanız kitabın sözünü dinlemek mantıklı olabilir.
              1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof

              Yorum


              • #8
                Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

                Verilen bilgiler doğru ve faydalı. Ancak ben sahip olduğum "Türk genleri" nedeniyle sadece etikete bakıp lastik almıyorum

                Etiketten çok kullanıcı yorumlarına ve kendi deneyimlerime göre tercihlerde bulunuyorum. Etiket performansı çok iyi olup hayal kırıklığı yaşatan lastikler olduğu gibi az da olsa tersi de mümkün olabiliyor.

                her ikisine de bakmak lazım.

                Ekleme: Neden kuru performansı yoktur etiketlerde anlayamıyorum? Genelde suda kullanmayız kuruda kullanırız. Bir de etiketlerde olması mümkün olmayan yanak sertliği, kauçuk sertliği, ince yanaklarda jant korumasının olup olmadığı, konfor hissi vs. gibi bilgiler ancak kullanımla edinilebiliyor maalesef.
                2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

                  Lastik benim isim. Meslegim filan degil yanlis anlasilmasin ama bu civar ebatlarda denemedigim, bilmedigim yok gibi. Bunlari ozellikle yaziyorum cunku tavsiye edilen lastiklerin cogunu gomerim. Nedenlerini de aciklamadan once de sorulan yaz tipi lastikteki tavsiyemi vereyim ki merakli olmayani yormayalim geri kalaniyla. Bu ebatta en ideal lastik yani kuru zemin oncelikli performansli kullanimda goodyear eagle f1 asymm 2'dir. Sehirici yollarda ozellikle tavsiye ederim cunku genelimiz kaymak asfalt uzerinde seyreder ve bu lastikler tatmin eder. Lastigin digerlerinden zayif yani ise islak zeminde su bosaltma sikintisidir ki birikintilere gazlayip girmezseniz sorun kalmaz.

                  yerli testler malesef güvensiz. yabanci testlerde ise şöyle bir durum var. sizin de dikkatinizi çekmiştir. aynı lastik farklı dergi testlerinde farklı sıraları alabiliyor ya da benzer sırada bile kalsa bir testte en konforlu lastiklerden biriyken diğerinde rakiplerinden konforsuz çıkabiliyor. ayrıca özellikle 18" civarında lastik testleri de daha az yapıldığından bunlar incelemekten başka çaremiz yok. şimdi asıl mesele araç ve zemin ilişkisi. zemin bu testlerin hemen tümünde bilgi verilmeyen bir dinamik. örneğin ingiliz basınının bir testini okuduğunuzda farkında olmadan pütürlü asfalt sonuçlarını görüyorsunuz ki bu disiplin bizi genelde uzun yolda karşılıyor. çünkü bu asfalt tipi özellikle yağışlı bölgelerde yol üzerindeki suyun boşaltılması ve lastiğin yola tutunmasını arttırması anlamında tercih ediliyor. yolda yağış olsa bile, detaylı baktığınızda, asfaltın tepecikleri vardır ve bunlar lastiğe bir bakıma saplanarak tutuş sağlar. su bu tepeciklerin altında kaldığından tehlikeyi düşürür ama hepinizce malum gürültü yapar ve lastiği hızla aşındırır. kaymak asfaltta ise durum tersidir. oldukça sessiz ve konforlu bir yolculuk yaparız ama tutunma kaybı hissedilirdir. özellikle düşük ağırlıktaki araçlarda ortalamanın üstünde ebat kullanıldığında ortaya çıkan santimetrekareye düşen basınç azaldığından kaymalar daha fazladır.

                  lafı uzattım, o bölgenin coğrafyasında iyi bir lastik bizde kötü olmayabilir ama yol şartları nedeniyle fark oluşur. continental buna iyi bir örnektir. şehirlerarası yollarda özellikle virajlarda kaplan kesilen bu lastikler şehiriçi kaymak asfaltta paten etkisine sahip çünkü özellikle pist gibi pütürlü ve açılı yolları seviyor. viraj içine eğimli pistlerde lastik bu iğne gibi tepeciklere/pütürlere daha da saplanarak mükemmel yol tutuş ve abartılı bir gürültü sergiler. uzun ömür için de nispeten sert yapısı buna katkı da bulunur. dunlopta da benzer bir durum vardır.

                  michelin biraz daha kaymak asfalt dostu sayılabilir. üstelik suyu da iyi boşaltır ve daha sessiz/konforludur. yalnız bu lastik bir yıllıktır. çoğu michelin'de olduğu gibi her geçen yıl hızla kaybeder özelliklerini. 4 yaşında bir lastik kötülemiştir ama michelin iyice kullanılmaz hale gelir. bir yılda bile çok sertleşen ve ilk performansnı kaybeden bir lastiktir. ps3 değil de primacy bile kullandıysanız ya da daha da küçük energy'lerde bile farketmişsinizdir. bir de ps2, ps3'ten iyiydi bu tasarruf saçmalığı yüüznden. o yüzden ps4 daha bir geride geliyor bana. lastiklerin dönme dirençleri bizim taleplerimizle biraz ters orantılı. direnci düşük lastik az yakıt harcar ama adı üstünde yol tutuşu da azalır. bu kadar zıt değildir aslında ama gerçekten ciddi oranda farkeder. araştırın lütfen.

                  kumho'yu lütfen denemeyin bile. bu lastik aldığınızda da betondur sonrasında da. hiç bir avantajı olmayan zayıf bir lastik. daha taktırdığınızda bile rahatsızlık verir. sert olduğu için "sözde" balon yapmaz filan derler. işe yaramayan bir lasitk balon yapsa ne yapmasa ne. fren mesafesi de yüksektir ki bence "lastiğin ilk görevi durmaktır". üstelik en ucuz da değiller. yani hiç anlamıyorum bari en ucuzunu alayım zaten tin tin gidiyorum bile deseniz anlamsız kalır.

                  hankook yapı olarak michelin'e çok benzer. o da ilk yıldan sonra hızla bozulur. üstleik fiyatı hemşehrisi kumhodan da bir hayli pahalıyken tercih edilmemelidir bence.

                  nokian z line'ı denemedim ama nokian çok denedim. genelde sessiz bir lastik. premium araç sahibi değilseniz hepimiz için önemli bir kriter aslında. sorun şu ki bu lastikleri iskandinav ülkelerinin baştacı gösteriyorlar kış mevsiminde satıcılar ama oralarda kullanılan modeller burada özel siparişle bile zor getirtilen hakkapeliitta gibisinden modeller ve fiyatları genel pazar için satılan nokian'ların 2- 2.5 katı fiyatla satılıyor. yazlıkları ise son derece ortalama lastikler. konfor ve sessiz olmaları dışında pek bir numaraları yok. düşmeyin bu tuzaklara.

                  pirelli son dönemde rft ve kışlık lastik pazarında daha iddialı. bir de crossover ebatlarında. özellikle kuruda çok iddialı modelleri de var aslında ama model isimleri o kadar benzer seçilmiş ki ben beğendiğim bir modeli araç üzerinde resim çekip aramıştım. satıcıları bile çıkamadı işin içinden. eski bir hikaye sayılır ama geçen yıl kataloglarını incelediğimde değişmediğini gördüm durumun.

                  bridgestone artık pek üst sıraları zorlamayan bir marka. fren mesafesinde daha öne çıkıyor marka olarak. bizdeki emniyet lastiği reklamı doğru gibi geliyor o açıdan. bir de gerçekten bu kadar dayanıklı bir lastik olup ona göre konforlu olmak başarıdır ama ben artık japonları lastik konusunda ortalama buluyorum. hatta bu nedenle aracımın üstünde gelen potenzaları aynı gün çıkardım ve satılığa koydum. yaz gelince eagle f1'leri çakıcam jantlara inşallah.

                  @flesius'un doğru bir lafı var. kaymak asfaltta mükemmel bir lastik görmedim ben. f1 görece iyi sadece.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

                    OGulsen Bey, yukarıda yazdıklarınızın %90'ına katılıyorum. Genelde yazılarımız ve fikirlerimiz paralel. Sadece bir kaç noktada fikir ayrılığı yaşıyorum sizinle. Örneğin,

                    Michelin'lerin 1 yıllık olduğunu söylediğiniz kısımda size katılmıyorum. Bence biraz fazla ağır bir söylem olmuş. Mischelin'in çabuk aşındığı ve buna bağlı olarak performans kaybı yaşadığı herkesin malumudur zaten ama bunun 1 yıl gibi bir sürede çok çok fazla hissedildiğini söylemek bence doğru değil. PS serisi için (2-3-4) bu söylem hafifletilirse doğru olabilir. Ancak PSS'de ben buna katılmıyorum. Tüm Michelin eleştirilerine tepki diye doğmuş bir lastik bence. Kullandınız mı bilmiyorum ama bahsetmediğiniz için ıska geçmiş olabileceğinizi düşünüyorum. Mutlaka deneyin denemediyseniz çünkü bence kült bir lastik ve beğeneceksiniz.

                    Kumho ile ilgili fikirlerimiz de aynı. Ben de benzer şeyler düşünüyorum ancak kışlık lastiklerini ayrı değerlendirmekte fayda var. Orda durum biraz daha kabul edilebilir yerlerde bence. Sertlik konusunda KIŞLIKLARDA sizden farklı düşünüyorum, yumuşaklar gayet. Ben Goodyear'ı genel olarak daha sert buluyorum yazlıklarda.

                    Nokian konusunda da paraleliz ama ben Z Line'a şans vermek gerektiğine inanıyorum. Bu lastiği almanın tuzağa düşmek olduğu konusunda tamamen farklı noktalardayız. Kışlıkları kesinlikle çok iddialı yazlıklarda ise bence fiyat performans gayet orantılı.

                    Diğer konularda zaten hem fikiriz. Ben sizin kadar iddialı değilim, lastik benim işim diyemem ama fikirlerim böyle.

                    Uzun ve güzel yazı teşekkürler
                    2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

                      çok değerli geri dönüşünüz için teşekkür ederim. bu forumda sıkça karşılaşıyorum bu tip mesajlarla. paylaşımlar biribirinden değerli. ben de biraz açayım michelin kısmını. sondan bir önce aldığım kış lastiği bile michelin'di ki çok üst bir modeldir. Pilot Alpin PA4 modeli lastik Porsche ile birlikte geliştirilmiş bir modeldi ve 316i'nin 180hp civarındaki gücüyle iyi başetti. zaten testler de bu ebat kışlıklarda michelin'i yüceltir yöndeydi. ama ikinci yıl hatırı sayılır bir miktar kayıpla tabi. benim bu modelde üzüldüğüm ise özellikle testlerde bu kadar yüksek çıkmış ve çok özel deseniyle özellikle yanal kuvvetlerde iddialı olması gereken bir lastiğin özellikle direksiyonda hissiz kalması ve daha önemlisi keskin olmayışıydı. kış lastiği olduğundan bir miktar kayıp beklerim direksiyon hassasiyetinde ama bu bir petlas değil ve üreticinin iddianın aksine direksiyon tepkileri yavaş ve sağırdı. bu arada michelin'de şikayetim aşınmadan kaynaklı performans kaybı değil. daha ziyade sanıyorum sertleşmeden kaynaklı. ben gerçekten limitlerde kullanıyorum ve örneğin his olarak ilk yıldaki %20-25 performans kaybı benim için büyük fark demek. normal kullanımda belki bu fark çok az gelebilir ama özellikle sizin de çok doğru söylediğiniz ve çoğu kimsenin bilmediği gibi büyük ebatlı lastikler kaymak/şehiriçi asfaltta zaten yetersizken daha da bir rahatsız ediyor.
                      aslında markaları tümüyle yoketmiyorum gözümde ama model ve ebat bazında değerlendiriyorum. yani aynı marka ihtiyacım olan ebatta bir başka model ile geldğinde tekrar değerlendiririm ama malumunuz markalarda ürünler her yeni seride baştan oluşturulmuyor genelde. kökten değişim az.

                      nokian'da tuzaktan kasdettiğim lastikçilerin yaklaşımı. "bu marka karın, kışın efendisidir. iskandinavlar yapıyor bunu, tabi ki en iyisi" kısmını kastediyorum. kesinlikle daha başarılı lastikler kullandım. hiç kullanmadığım hakkapeliitta için bir şey diyemem ama fiyatının sıradan kışlıklara göre 2-3 kat yüksek olduğuna göre vardır belki bir hikmeti. sonuç olarak kötü diyemem ama kesinlikle daha iyileri var ve çok daha pahalı değiller.

                      kumho konusunda tekrar inceleyeceğim fırsat bulursam. yani yeni almış bir arkadaş filan bakarım ama ben inatla performans diyebileceğim bu sınıfta kumhoyu konforsuz ve zayıf görüyorum.

                      bir kez daha geneli düşününce şöyle bir durum da var. kış lastikleri her daim daha rahatsızlar yazlıklara göre. hem dönüşlerinin hissedilmesi hem sesleri hem de direksiyon tepkileri bakımından aslında tipik kış şartları için üretildiklerinden beni tatmin etmiyorlar. sonuçta ben asfaltı kuru görünce yine iddialı sürüşe geçiyorum ancak o lastikler bunun için üretilmemişler. diğer taraftan PA4 gibi lastikler aslında bunun için yani kışın da performanslı kullanıma uygun gibi göründüklerinden beklentim artıyor ama nafile. kışlıkların kralı bile yazın iyi bir yaz lastiğinden çok uzak tepkiler veriyor sürücüsüne.



                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

                        PA4 benim için efsane lastiklerden biridir, ben de yeniden gözden geçireyim.
                        Sizin beklentilerinizin yüksek oluşu da biraz puanınızı etkiliyor sanıırm
                        İyi forumlar.
                        2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

                          Yorumlarınızı okudum hepinize teşekkürler arkadaşlar bende çok düşündüm ve araştırmalarım sonucunda continental csc5 almaya karar vermiştim. Ama bugün bayiye gittiğimde ordaki arkadaş samimi bir arkadaşım ve son anda bi kararsızlık verdi bana hemde petlasla Petlas velox PT741 almanı tavsiye ederim dedi. Baya bir anlattı bende en son bir araştırayın döneyim sana dedim. Nerdeyse csc5 ile yarı yarıya fiyat ve nette biraz araştırdım f/p açısından gayet mantıklı geldi. Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

                            Dejavu oldum şuanda
                            Geçenlerde de benzer birşey olmuştu, forumda birine uzun uzun lastikleri anlatmıştık, ciddi tavsiyeler vermiştik o da satıcıya uyup gidip Petlas almıştı
                            Ne diyim, fiyat performans başka bir şey kalite ve performans bam başka birşey. Arkadaşım demeseniz yeni bir pazarlama vakası diyecektim ama arkadaşınız kazancı daha fazla olacak diye sizi yanlış yönlendirecek değil ya, vardır bir bildiği. Petlas ile ilgili ciddi negatif eleştiriler var bilginiz olsun. Fiyat cazip gelebilir ama iyi düşünmenizi tavsiye dederim.
                            2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Lastik Seçimi Son Aşama

                              @flesius +1

                              bu kadar yazı boşuna. bu kullanıcı için demiyorum ama genelde çok görüyorum. yurdum malı ayağından petlas alıyor insanlar. ucuz olduğundan alıyorum demiyor da. e o zaman linea'ya bin. neden insignia? çok iyi araba alamayabiliriz. çünkü arada 100 milyar veya daha fazla oynar mesela. ama çok iyi lastikle kötüsü arasında toplamda 3 depo benzin parası oynar.

                              hangisini alırsa alsın kullanıcı unutmamalı ki aracın sınırlarını önce kendisi sonra o 4 tane lastik parçası belirler.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X