Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motor Yağ Seçimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: Motor Yağ Seçimi

    insignia için doğru yağ ölçümü en az 20 dk beklemelidir. Kartere tamamen inmesi biraz zaman alıyor. Sıcakken 1 - 2 diş eksik gösterebilir.
    Fakat soğukken düz bir zeminde 4 dişin tamamı dolu olması önem arzeder. 4 diş = 1 litre.

    Fazla yağı çekmenin kolay yolu:
    Akvaryumculardan alınan 1 metre kadar hava borusu, ve eczaneden aldığınız 5 - 10 ml yada kafanıza göre ölçüde enjektör.
    Enjektörün ucuna boruyu takıyoruz. Ve yağ cubuğundan içeri dibe kadar sokup şırınga ile çekiyoruz. İlk çekimde yağ hemen enjektöre gelmez. Çeker çekmez, boruyu tutup enjektörü söküp, enjektörü tekrar ağza getirip borya takıyoruz. VE yeniden çekmeye devam ediyoruz. Bu şekilde yağ çekimi yapabilirsiniz.
    Motorun soğuk olmasına dikkat ediniz. Yüksek ısıda yaparsanız plastik boru eriyebilir.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #32
      Ynt: Motor Yağ Seçimi

      Orjinal yazı sahibi: aton1981
      10W10 yanlışım yoksa yarı sentetik ve 0W40'a göre kalın bir yağ.

      Bilgiye dayalı değilde yoruma dayalı yazarsam; Motor iç parçaları ( krank, piston başları, segmanlar, subap başları, vs vs vs ) kalın yağ da çalışmaya alışmış durumda.
      Ve bunada micron düzeyinde de olsa ince noktalara yağın ulaşması zorluğuda eklenince bu zamana kadar zararsız da olsa belli bir aşınma olmuş. Öyle gözle görülecek derecede olmaz. Bu bolarma ve genişleme neticesinde daha ince yağ eklenildiğinde haliile paralar arası boşluk ses yapmaya müsait olur.

      Bunu geçtim.
      10W40 kalın olması ötürü zaten sesi keser. Yağ yakımını durdurur. ( kalın olduğunda segmanlardan geçmemez ) Sesli çalışan motorlara daha kalın yağ koyarlar. Sesi keserler. Sende, bunca zamandır zaten sesi kesik motor kullandığından ince yağ sonucu motor sesini duyar oldun.
      Yağ yakması, titreme, duman, güç kaybı olmadıktan sonra 0W40 tam sentetik yağ kullanmanı öneririm. Sese alış

      Tabi, 5W30 tam sentetik castrol edge veya tam sentetik rheinol marka 5W30 bulabilirsen ses sorununu biraz daha azaltabilirsin. VE tam sentetik yağın olur.
      Ben söylediğin bazı konularda tam tersi düşünüyorum. Bilmiyorum belki yanlış düşünüyor veya etrafımdakilerden eksik bilgi alıyorumdur. Yağ yakımının sebebi dediğiniz gibi kalın yağ kullanımında parçalar arasına girmeyen yağın ince yağ girmesiyle yağın daha fazla parçaya nüfuz etmesidir. Fakat bu ince yağın bu parçalara girmesiyle motorun daha sessiz çalışacağını düşünüyorum.Yağ ne kadar parçaya nüfuz ederse çalışma kolaylığı olacak ve daha sessiz çalışacaktır. Bunu başka bir arkadaşımın yağ değiştirmesiyle de denedik. Tabi araca özel bir durum değilse

      Bu arada hala kararsızım iki yağ arasında kaldım

      * Mobil 1 ESP 0W-40 diğeri * Castrol Magnetic 5W-40 ???

      Yorum


      • #33
        Ynt: Motor Yağ Seçimi

        Şöyle düşünün
        İnce yağ, adı üzerinde. İncecik. Elimizle baktığımızda dahi su gibi bir yapıda olduğunu görüyoruz. Motorun iç parçalarında çok ciddi ısılara maruz kalıyor.
        Bunun sonucu zaten bollaşmış motor parçaları incecik yağın etkisi ile birbirine çarpma sesi oluşturmakta. Kalın yağ, bu parçaların içine zaten girmekte. Tabi kalın olduğundan ötürü daha yoğun bir yapıda olduğundan ses yapma durumu çok daha az. İnce yağ zaten derinlere giriyor doğrudur. Ama, daha beride kalın yağın bıraktığı yoğun boşluğu doldursa da parçalar birbirine sürtmekten geri kalamıyor o ısıda. Yani ince olan yağ daha da inceliyor ısıyı görünce.

        Mesela 2 metal parçayı 1 mm kalınlığında tutun. Arasına kalın yağ koyun. Birbirine çarpıştırma hızı ile çarptığı anki çıkardığı ses ile,
        Yanı parçaların arasına ince yağ koyduğunuzdaki haline göre çıkardığı ses daha tok daha kısık olucaktır. Bu, yağın daha da derine gitmesi ile alakalı değil, boşluğu ne şekilde yoğun halde doldurmasıyla alakalıdır.

        Bir başka benzetme; su altında elinizi çırpın. Bir de su üzerinde hangisi tok ses verir yada hangisi yüksek ses verebilir. Bu bağlamda, su altını kalın, su üzerini ince yağ olarak tanımlayabilirim.

        Anlattıklarım tamamen aslında yoruma dayalı belli başlı kuralları düşünerek yorumladığım fikirler. Kimisini de deneyimledim. Hani, teknik bir kesinliğe dayanarak yazmadım. Aman diyim
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #34
          Ynt: Motor Yağ Seçimi

          Orjinal yazı sahibi: aton1981
          insignia için doğru yağ ölçümü en az 20 dk beklemelidir. Kartere tamamen inmesi biraz zaman alıyor. Sıcakken 1 - 2 diş eksik gösterebilir.
          Fakat soğukken düz bir zeminde 4 dişin tamamı dolu olması önem arzeder. 4 diş = 1 litre.

          Fazla yağı çekmenin kolay yolu:
          Akvaryumculardan alınan 1 metre kadar hava borusu, ve eczaneden aldığınız 5 - 10 ml yada kafanıza göre ölçüde enjektör.
          Enjektörün ucuna boruyu takıyoruz. Ve yağ cubuğundan içeri dibe kadar sokup şırınga ile çekiyoruz. İlk çekimde yağ hemen enjektöre gelmez. Çeker çekmez, boruyu tutup enjektörü söküp, enjektörü tekrar ağza getirip borya takıyoruz. VE yeniden çekmeye devam ediyoruz. Bu şekilde yağ çekimi yapabilirsiniz.
          Motorun soğuk olmasına dikkat ediniz. Yüksek ısıda yaparsanız plastik boru eriyebilir.
          Teşekkürler.

          İşte benim işkillenme sebebim de bu; motor sıcacıkken dahi yağ seviyesi max. üzerinde, bir de yağ çektirdiğim halde.

          Bazen de diyorum "acaba yağ çubuğunun tasarımından ötürü çubuğun heryerine yağ mı bulaşıyor?"
          2014 Insignia 1.6 170Hp A.Select Cosmo + Sunroof

          Yorum


          • #35
            Ynt: Motor Yağ Seçimi

            Orjinal yazı sahibi: aton1981
            Şöyle düşünün
            İnce yağ, adı üzerinde. İncecik. Elimizle baktığımızda dahi su gibi bir yapıda olduğunu görüyoruz. Motorun iç parçalarında çok ciddi ısılara maruz kalıyor.
            Bunun sonucu zaten bollaşmış motor parçaları incecik yağın etkisi ile birbirine çarpma sesi oluşturmakta. Kalın yağ, bu parçaların içine zaten girmekte. Tabi kalın olduğundan ötürü daha yoğun bir yapıda olduğundan ses yapma durumu çok daha az. İnce yağ zaten derinlere giriyor doğrudur. Ama, daha beride kalın yağın bıraktığı yoğun boşluğu doldursa da parçalar birbirine sürtmekten geri kalamıyor o ısıda. Yani ince olan yağ daha da inceliyor ısıyı görünce.

            Mesela 2 metal parçayı 1 mm kalınlığında tutun. Arasına kalın yağ koyun. Birbirine çarpıştırma hızı ile çarptığı anki çıkardığı ses ile,
            Yanı parçaların arasına ince yağ koyduğunuzdaki haline göre çıkardığı ses daha tok daha kısık olucaktır. Bu, yağın daha da derine gitmesi ile alakalı değil, boşluğu ne şekilde yoğun halde doldurmasıyla alakalıdır.

            Bir başka benzetme; su altında elinizi çırpın. Bir de su üzerinde hangisi tok ses verir yada hangisi yüksek ses verebilir. Bu bağlamda, su altını kalın, su üzerini ince yağ olarak tanımlayabilirim.

            Anlattıklarım tamamen aslında yoruma dayalı belli başlı kuralları düşünerek yorumladığım fikirler. Kimisini de deneyimledim. Hani, teknik bir kesinliğe dayanarak yazmadım. Aman diyim
            Bir kafa karışıklığı da benden gelsin;

            Uzun zamandır yağın özelliklerini belirten rakamlardan ilk rakamı soğuk çalıştırma esnasındaki viskozite, ikinci rakamı ise koruma oranı olarak bilirdim.

            Sosyal ortamlarda bilinen bir "usta" ise ikinci rakamı sıcakkenki kalınlık olarak düşünmemi söyledi, yani 0/40 motor yağı sıcak altında 5/30 dan kalın bir hal alıyormuş, yine buna göre "0/40 yağ 5/30 yağdan kalındır" demek gerekiyor(?)
            2014 Insignia 1.6 170Hp A.Select Cosmo + Sunroof

            Yorum


            • #36
              Ynt: Motor Yağ Seçimi

              Çubuğa yağ bulaşma ihtimali var.
              İçeri girdiğinde hafif meil vs vs varsa tasrımdan ötürü farklı gösteriyor. Şu an deltam da ne kadr yağ var bilemiyorum. Çubuğa bakarsam 1 litre fazla var.
              Halbuki 5 litre koyduğumuza eminiz. Fİltre değişmedi. 500 gram orada olsa 5500 gram. 500 ünü ben çekmiştim. Fakat hala 1 lite fazla gösteriyor.
              Çubukla alakalı olabilir. En doğrusu, filtre ile beraber yeni yağ değişiminde ne kadar litre koyduğunuzu bilirsiniz. Çubuğu ona göre hesaplarsınız.
              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

              Yorum


              • #37
                Ynt: Motor Yağ Seçimi

                Orjinal yazı sahibi: Tolga Karaca
                Orjinal yazı sahibi: aton1981
                Şöyle düşünün
                İnce yağ, adı üzerinde. İncecik. Elimizle baktığımızda dahi su gibi bir yapıda olduğunu görüyoruz. Motorun iç parçalarında çok ciddi ısılara maruz kalıyor.
                Bunun sonucu zaten bollaşmış motor parçaları incecik yağın etkisi ile birbirine çarpma sesi oluşturmakta. Kalın yağ, bu parçaların içine zaten girmekte. Tabi kalın olduğundan ötürü daha yoğun bir yapıda olduğundan ses yapma durumu çok daha az. İnce yağ zaten derinlere giriyor doğrudur. Ama, daha beride kalın yağın bıraktığı yoğun boşluğu doldursa da parçalar birbirine sürtmekten geri kalamıyor o ısıda. Yani ince olan yağ daha da inceliyor ısıyı görünce.

                Mesela 2 metal parçayı 1 mm kalınlığında tutun. Arasına kalın yağ koyun. Birbirine çarpıştırma hızı ile çarptığı anki çıkardığı ses ile,
                Yanı parçaların arasına ince yağ koyduğunuzdaki haline göre çıkardığı ses daha tok daha kısık olucaktır. Bu, yağın daha da derine gitmesi ile alakalı değil, boşluğu ne şekilde yoğun halde doldurmasıyla alakalıdır.

                Bir başka benzetme; su altında elinizi çırpın. Bir de su üzerinde hangisi tok ses verir yada hangisi yüksek ses verebilir. Bu bağlamda, su altını kalın, su üzerini ince yağ olarak tanımlayabilirim.

                Anlattıklarım tamamen aslında yoruma dayalı belli başlı kuralları düşünerek yorumladığım fikirler. Kimisini de deneyimledim. Hani, teknik bir kesinliğe dayanarak yazmadım. Aman diyim
                Bir kafa karışıklığı da benden gelsin;

                Uzun zamandır yağın özelliklerini belirten rakamlardan ilk rakamı soğuk çalıştırma esnasındaki viskozite, ikinci rakamı ise koruma oranı olarak bilirdim.

                Sosyal ortamlarda bilinen bir "usta" ise ikinci rakamı sıcakkenki kalınlık olarak düşünmemi söyledi, yani 0/40 motor yağı sıcak altında 5/30 dan kalın bir hal alıyormuş, yine buna göre "0/40 yağ 5/30 yağdan kalındır" demek gerekiyor(?)
                Öyle görünüyor. Bende bunu çok duydum ustalardan. Ama ustalardan çok ça yanlış da duymuşluğum var. Aslında net bir bilgi yok ortada. Her aracı aynı zannediyorlar.
                MEsela, deltamın kitapçığında yağ ölçümü yapmadan evvel aracın en az 10 dk kadar çalıştığına emin olun diyor. Aynı motor, dobloda da var. Linea da da var. BRava da da var. Hangi usta çalışıyorken kontrol eder ? ( yetkili hariç ) Sıcak bu farklı gösterir deyip ona göre kanaat getirip yağ eklemesi yapıyorlar. Büyük yanlışlık.
                Ama bizim araçlarda 20 dk kadar beklemek önerilir. İki farklı bilgi ikiside çok ters.

                Yağın kalınlığı inceliği birbirinden rakamsal olarak farklı olsa da dediğim gibi, motorun kullanım ömrüne, bu güne kadar kullanılan yağın / yağların kalitesine, vizkotesine bağlı olarak km de etken tabi bunlara, aynı yağlar aynı araçların farklı motor ömürleri işin içine girdiğinde farklı sonuçlar doğuracaktır. Birinde yağ yakar. Diğerinde yakmaz. Biri Sesli çalışır. Diğeri sessiz. Tamamen aynı araçlar olsa bile kullanım ve kullanılan süre / yağ zamanla motor karakteristiğini değiştiriyor.
                0W40' da motorum yağ eksiltmişti. AMa 2 önceki aracım eksiltmemişti. İKiside halbuki 2010 ve 40 - 60 bin km civarındaydı... A16 let motordu. İkiside titiz kullanılmışlardı. TAbi ilk sahiplerinin nasıl kullandığını bilemiyorum. VE ilk bakımlarında ki bana göre en önemli bakımdır. Kullanılan yağın o anki kalitesi ????? bu gün kullandıkları yağ ile 1 sene sonraki yağ marka üretim yeri bambaşka olabiliyor.
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #38
                  Ynt: Motor Yağ Seçimi

                  Orjinal yazı sahibi: aton1981
                  Orjinal yazı sahibi: Tolga Karaca
                  Orjinal yazı sahibi: aton1981
                  Şöyle düşünün
                  İnce yağ, adı üzerinde. İncecik. Elimizle baktığımızda dahi su gibi bir yapıda olduğunu görüyoruz. Motorun iç parçalarında çok ciddi ısılara maruz kalıyor.
                  Bunun sonucu zaten bollaşmış motor parçaları incecik yağın etkisi ile birbirine çarpma sesi oluşturmakta. Kalın yağ, bu parçaların içine zaten girmekte. Tabi kalın olduğundan ötürü daha yoğun bir yapıda olduğundan ses yapma durumu çok daha az. İnce yağ zaten derinlere giriyor doğrudur. Ama, daha beride kalın yağın bıraktığı yoğun boşluğu doldursa da parçalar birbirine sürtmekten geri kalamıyor o ısıda. Yani ince olan yağ daha da inceliyor ısıyı görünce.

                  Mesela 2 metal parçayı 1 mm kalınlığında tutun. Arasına kalın yağ koyun. Birbirine çarpıştırma hızı ile çarptığı anki çıkardığı ses ile,
                  Yanı parçaların arasına ince yağ koyduğunuzdaki haline göre çıkardığı ses daha tok daha kısık olucaktır. Bu, yağın daha da derine gitmesi ile alakalı değil, boşluğu ne şekilde yoğun halde doldurmasıyla alakalıdır.

                  Bir başka benzetme; su altında elinizi çırpın. Bir de su üzerinde hangisi tok ses verir yada hangisi yüksek ses verebilir. Bu bağlamda, su altını kalın, su üzerini ince yağ olarak tanımlayabilirim.

                  Anlattıklarım tamamen aslında yoruma dayalı belli başlı kuralları düşünerek yorumladığım fikirler. Kimisini de deneyimledim. Hani, teknik bir kesinliğe dayanarak yazmadım. Aman diyim
                  Bir kafa karışıklığı da benden gelsin;

                  Uzun zamandır yağın özelliklerini belirten rakamlardan ilk rakamı soğuk çalıştırma esnasındaki viskozite, ikinci rakamı ise koruma oranı olarak bilirdim.

                  Sosyal ortamlarda bilinen bir "usta" ise ikinci rakamı sıcakkenki kalınlık olarak düşünmemi söyledi, yani 0/40 motor yağı sıcak altında 5/30 dan kalın bir hal alıyormuş, yine buna göre "0/40 yağ 5/30 yağdan kalındır" demek gerekiyor(?)
                  Öyle görünüyor. Bende bunu çok duydum ustalardan. Ama ustalardan çok ça yanlış da duymuşluğum var. Aslında net bir bilgi yok ortada. Her aracı aynı zannediyorlar.
                  MEsela, deltamın kitapçığında yağ ölçümü yapmadan evvel aracın en az 10 dk kadar çalıştığına emin olun diyor. Aynı motor, dobloda da var. Linea da da var. BRava da da var. Hangi usta çalışıyorken kontrol eder ? ( yetkili hariç ) Sıcak bu farklı gösterir deyip ona göre kanaat getirip yağ eklemesi yapıyorlar. Büyük yanlışlık.
                  Ama bizim araçlarda 20 dk kadar beklemek önerilir. İki farklı bilgi ikiside çok ters.

                  Yağın kalınlığı inceliği birbirinden rakamsal olarak farklı olsa da dediğim gibi, motorun kullanım ömrüne, bu güne kadar kullanılan yağın / yağların kalitesine, vizkotesine bağlı olarak km de etken tabi bunlara, aynı yağlar aynı araçların farklı motor ömürleri işin içine girdiğinde farklı sonuçlar doğuracaktır. Birinde yağ yakar. Diğerinde yakmaz. Biri Sesli çalışır. Diğeri sessiz. Tamamen aynı araçlar olsa bile kullanım ve kullanılan süre / yağ zamanla motor karakteristiğini değiştiriyor.
                  0W40' da motorum yağ eksiltmişti. AMa 2 önceki aracım eksiltmemişti. İKiside halbuki 2010 ve 40 - 60 bin km civarındaydı...
                  Usta dediğim adam Onno Usta, birşey de diyemedim ama kafam allak bullak oldu açıkcası.

                  Bence çok kurcalamamak lazım akıl karışıklığı açısından, Mobil 0/40 dexos 2 diye bir yağ varsa gerisi bence teferruat (uzun km yapmamış motorl ,için konuşursak)
                  2014 Insignia 1.6 170Hp A.Select Cosmo + Sunroof

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: Motor Yağ Seçimi

                    Mobil 1™ ESP 0W-40
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: Motor Yağ Seçimi

                      Orjinal yazı sahibi: aton1981
                      Mobil 1™ ESP 0W-40
                      Konu detaylandırması ve bilgilendirme için teşekkürler.. Ama almak istediğim cevap buydu önerdiğin yağ bu sanırım Tavsiye içinde teşekkürler

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: Motor Yağ Seçimi

                        perşembe günü aracımın yağını kendim değiştirdim normalde fabrika 5-30 koyuyor ben 0-40 esp mobil kullandım
                        izlenimlerim şu şekilde aracımın sesi çok az da olsa azaldı yağ değiştiricek arkadaşlara tavsiye ederim şuan normal 0-40 ile esp serisi arasında nerdeyse hiç fiyat farkı yok.

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: Motor Yağ Seçimi

                          En iyisi orijinali,5W30...
                          2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: Motor Yağ Seçimi

                            Orjinal yazı sahibi: tornado
                            En iyisi orijinali,5W30...
                            Fabrika verileri de öyle diyor. Ayrıca vizkozitesi düşük (ince) yağların uzun süre kullanılan yüksek vizkoziteli yağlardan sonra kullanılması sürtünmeli parçalar için pek tavsiye edilen birşey değildir.
                            1.6 T - COSMO - DVD 800

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: Motor Yağ Seçimi

                              Orjinal yazı sahibi: kartalbey
                              Orjinal yazı sahibi: tornado
                              En iyisi orijinali,5W30...
                              Fabrika verileri de öyle diyor. Ayrıca vizkozitesi düşük (ince) yağların uzun süre kullanılan yüksek vizkoziteli yağlardan sonra kullanılması sürtünmeli parçalar için pek tavsiye edilen birşey değildir.
                              Çünkü yağ yakımına neden olur. Başıma geldi. Yağ yakmıyorsa ve düşük kmlerdeyse 0W40 daha başarılı yağdır.
                              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: Motor Yağ Seçimi

                                Orjinal yazı sahibi: aton1981
                                Orjinal yazı sahibi: kartalbey
                                Orjinal yazı sahibi: tornado
                                En iyisi orijinali,5W30...
                                Fabrika verileri de öyle diyor. Ayrıca vizkozitesi düşük (ince) yağların uzun süre kullanılan yüksek vizkoziteli yağlardan sonra kullanılması sürtünmeli parçalar için pek tavsiye edilen birşey değildir.
                                Çünkü yağ yakımına neden olur. Başıma geldi. Yağ yakmıyorsa ve düşük kmlerdeyse 0W40 daha başarılı yağdır.
                                Ben de 2 yağ değişimidir Mobil 1 0W 30 kullanıyordum faka arabam ilk defa motor yağı eksik uyarısı verdi,3 yıldır ve 32.000 km'dir ilk defa bu uyarıyı aldım,yağ ekledim.Yine 5W 30 kullanacağım bundan sonra...
                                2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X