Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motor Yağ Seçimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Motor Yağ Seçimi

    Egzos daki kurumu fotoğraflar misiniz ?

    Tanıdığımin a4 tfsi de kurumlanmayi ve yag yakmayı çözmek için piston, gömlek ve segmanlari değişti. Aracı sıfır di.

    Yağ yakmaniz var mi ? Varsa eğer servise gidiniz.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #17
      Ynt: Motor Yağ Seçimi

      Aracı alırken şahıs castrol 10w40 kullanmış bir hafta önce değiştim hiç yağa girme dedi 12 bin km kullandım sonra değiştim mobil1 0w40 kullandım şimdi yine 12.bini geçmek üzere ama iyi hatırlıyorum 10w40 daha sessiz idi, benim yağda üç kagitcilik mi vardı acaba? bir diş yağ eksilmiş onu da bugün farkettim zaten değişecek diye ekleme yapmadim

      Yorum


      • #18
        Ynt: Motor Yağ Seçimi

        yağ seçimi atmosferik motorlarda değişıklik gösteriyor mu?

        Yorum


        • #19
          Ynt: Motor Yağ Seçimi

          Orjinal yazı sahibi: aton1981
          Egzos daki kurumu fotoğraflar misiniz ?

          Tanıdığımin a4 tfsi de kurumlanmayi ve yag yakmayı çözmek için piston, gömlek ve segmanlari değişti. Aracı sıfır di.

          Yağ yakmaniz var mi ? Varsa eğer servise gidiniz.
          Yağ eksiltme yok, aksine aracın motor yağı seviyesi her şartta ve ısıda maksimumun hayli üzerindeydi, yaklaşık 1 litresini çektirdim.

          Kurumun fazla yağ veya düşük oktanlı yakıt yüzünden de oluşabileceğini düşünüyorum.
          2014 Insignia 1.6 170Hp A.Select Cosmo + Sunroof

          Yorum


          • #20
            Ynt: Motor Yağ Seçimi

            Orjinal yazı sahibi: Davudx
            Aracı alırken şahıs castrol 10w40 kullanmış bir hafta önce değiştim hiç yağa girme dedi 12 bin km kullandım sonra değiştim mobil1 0w40 kullandım şimdi yine 12.bini geçmek üzere ama iyi hatırlıyorum 10w40 daha sessiz idi, benim yağda üç kagitcilik mi vardı acaba? bir diş yağ eksilmiş onu da bugün farkettim zaten değişecek diye ekleme yapmadim
            Abi, dediğim gibi. Uzun zaman aynı vizkote yağ ile kullanılan motorda, segmanlar ve subaplar o yağa alışıyor. Senin araç sanırım 100 bin km yi buldu. Bu güne kadar hangi yağ çoğunluk kullanılmışsa yağa direkt maruz kalan parçalar ona göre yoğunlaşıyor artık. Kısaca, yağın durumuna göre aşınma yapıyor.
            Bu nedenle aynı yağ aynı motorlu farklı araçlarda aynı etkiyi göstermeyebilir.
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #21
              Ynt: Motor Yağ Seçimi

              Orjinal yazı sahibi: balkes
              yağ seçimi atmosferik motorlarda değişıklik gösteriyor mu?
              Hayır. Tam sentetik, ve uygun vizkoetli yağ uyum sağlar. Atmosferiği geçtim. Dizel ve benzinliye aynı yağı kullanıyoruz artık.
              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

              Yorum


              • #22
                Ynt: Motor Yağ Seçimi

                Orjinal yazı sahibi: Tolga Karaca
                Orjinal yazı sahibi: aton1981
                Egzos daki kurumu fotoğraflar misiniz ?

                Tanıdığımin a4 tfsi de kurumlanmayi ve yag yakmayı çözmek için piston, gömlek ve segmanlari değişti. Aracı sıfır di.

                Yağ yakmaniz var mi ? Varsa eğer servise gidiniz.
                Yağ eksiltme yok, aksine aracın motor yağı seviyesi her şartta ve ısıda maksimumun hayli üzerindeydi, yaklaşık 1 litresini çektirdim.

                Kurumun fazla yağ veya düşük oktanlı yakıt yüzünden de oluşabileceğini düşünüyorum.
                Yağ eksiltmediğine, doğru şartlarda ölçtüğünüz varsayarak aracınızda yakıt / ve ateşleme / hava karışımı vs ile alakalı durum olduğunu düşünüyorum.
                Yazılım güncellemesi ile bile düzelebilir görülüyor. Servise güncelleme varmı yokmu sorabilirsiniz.

                Yoksa, buji, bobin, sensörler, yakıt, bunları en kolaydan en zora doğru gidebilirsiniz. Yeni ataçta olurmu demeyin. Neler neler duyuyoruz.
                Ayrıca, hangi akıllı servis elemanı 1 litre fazlalık yağ koydu ? Sankıncası var yada yok gibi bilgiler alabilirsiniz fakat, 1 litre azımsanamayacak kadar çoktur. Uzun bir müddet kullanımda kran' miline zararı bile var. Vuruntulu çalışma ve takibinde yatak vurması.
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Motor Yağ Seçimi

                  Doğru geçti, 109 binde ne yapayım 0w40 mı kullansam yine? Birinciyi saymazsak 2. Yağ değişimim olacak.

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Motor Yağ Seçimi

                    10W10 yanlışım yoksa yarı sentetik ve 0W40'a göre kalın bir yağ.

                    Bilgiye dayalı değilde yoruma dayalı yazarsam; Motor iç parçaları ( krank, piston başları, segmanlar, subap başları, vs vs vs ) kalın yağ da çalışmaya alışmış durumda.
                    Ve bunada micron düzeyinde de olsa ince noktalara yağın ulaşması zorluğuda eklenince bu zamana kadar zararsız da olsa belli bir aşınma olmuş. Öyle gözle görülecek derecede olmaz. Bu bolarma ve genişleme neticesinde daha ince yağ eklenildiğinde haliile paralar arası boşluk ses yapmaya müsait olur.

                    Bunu geçtim.
                    10W40 kalın olması ötürü zaten sesi keser. Yağ yakımını durdurur. ( kalın olduğunda segmanlardan geçmemez ) Sesli çalışan motorlara daha kalın yağ koyarlar. Sesi keserler. Sende, bunca zamandır zaten sesi kesik motor kullandığından ince yağ sonucu motor sesini duyar oldun.
                    Yağ yakması, titreme, duman, güç kaybı olmadıktan sonra 0W40 tam sentetik yağ kullanmanı öneririm. Sese alış

                    Tabi, 5W30 tam sentetik castrol edge veya tam sentetik rheinol marka 5W30 bulabilirsen ses sorununu biraz daha azaltabilirsin. VE tam sentetik yağın olur.
                    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Motor Yağ Seçimi

                      Çekiş ya da güç kaybı, titreme tarzı sorunum yok sadece eskisine göre aracın daha sesli çalistigina eminim. 0w40 mı 5-30 mu şimdi iyice kafamı karıştırdın :-)))

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Motor Yağ Seçimi

                        5w30 dene bence. Ses durumuna gore dedim. Tam sentetik 5w30 magnatec
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Motor Yağ Seçimi

                          Orjinal yazı sahibi: aton1981

                          Yağ eksiltmediğine, doğru şartlarda ölçtüğünüz varsayarak aracınızda yakıt / ve ateşleme / hava karışımı vs ile alakalı durum olduğunu düşünüyorum.
                          Yazılım güncellemesi ile bile düzelebilir görülüyor. Servise güncelleme varmı yokmu sorabilirsiniz.

                          Yoksa, buji, bobin, sensörler, yakıt, bunları en kolaydan en zora doğru gidebilirsiniz. Yeni ataçta olurmu demeyin. Neler neler duyuyoruz.
                          Ayrıca, hangi akıllı servis elemanı 1 litre fazlalık yağ koydu ? Sankıncası var yada yok gibi bilgiler alabilirsiniz fakat, 1 litre azımsanamayacak kadar çoktur. Uzun bir müddet kullanımda kran' miline zararı bile var. Vuruntulu çalışma ve takibinde yatak vurması.
                          Araç düz bir zeminde iken stop ettikten belli bir müddet sonra yağ çubuğunu çekip çıkarıyorum, ilk seviyeye pek önem vermiyorum ve çubuğu temizleyip yerine bir kez daha sokup çıkarıyorum, yağ seviyesi 1 litre yağ çektirmeye rağmen max çizgisinin az üzerinde.

                          Motor tamamen soğukken seviye az daha yükseliyor, yağ çektirmeden önce maksimum çizgisinin hepten üzerindeydi.
                          2014 Insignia 1.6 170Hp A.Select Cosmo + Sunroof

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: Motor Yağ Seçimi

                            Fazla yag öncelikle turboya zarar verir. İsini bilmeyen ustalar ne yazikki öyle yapiyor. Sanayide bi cizgi eksik die 1lt yag ekleyen ustalara sahid oldum.
                            İnsignia >> 2010 >> 1.6 T Cosmo >> Teknik Gri
                            Vw  CC  >> 2013 >> 1.4 TSİ BMT >>  Beyaz

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: Motor Yağ Seçimi

                              ...dur motor stop edeli 7-8dk olmuşken gene bi yağ ölçümü yapayım araba az önümde şuan!
                              2014 Insignia 1.6 170Hp A.Select Cosmo + Sunroof

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: Motor Yağ Seçimi

                                Evet, yağ maksimumun gene üzerinde, hayret yahu..
                                2014 Insignia 1.6 170Hp A.Select Cosmo + Sunroof

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X