Oğuz bey Golf 7 1.4 TSI manuel ve Insignia 1.6 SIDI otm. kullanıcısı olarak yorumlarınıza göre bence sizin yeni nesil kompakt bir araç kullanmanız gerekiyor.
Golf ü alırken sorun çıkarma ihtimaline karşılık manuel aldık, oysaki vites değişim hızı ve performansı çalmaması çok iyi özelikleriydi, Insignia yı alırken klasik ama revize edilmiş bir sistem olduğundan gözü kapalı otomatik aldık, yakıtı ve performansı olumsuz etkiliyor ancak bu çapta bir araçta düz vites özellikle ş.içinde yorucu olabilecekti.
Golf aslında her sınıftan pekçok olumlu özelliği bünyesinde barındıran kaliteli bir model, ancak sıklıkla uzun yola ailemle gittiğimden burda da tercih ettiğim Insignia nın yüksek hızdaki stabilite ve 250-300km yi aşan yolculuklar sonrası Golf e nazaran ciddi derecede az yorucu olması bambaşka birşey.
İki aracı da tanıyan biri olarak sizin gibi yoğunlukla ş.içi kullanıcısı olsam şahsen Golf alırdım, veya Astra K 1.4 150Hp yi beklerdim
Oğuz bey bu konuda haklı bence, sökeden kuşadasına giderken bir rampa vardır, eskiden babamın torosu vardı, orda torosla 2 nci vitese kadar düşerdik, 1.5 dci clio aldı babam, o rampayı 5.nci vites hiç düşmeden çıkıyordu, insigniada aynı toros gibi 2nci vitese kadar düşmek gerekiyor yokuşlarda, bayılıyor ( Düzlükten tam gaz gelirsek o farklı ) Teknik bilgim pek olmadığından torkun düşük, aracın ağır, lastiklerin büyük olmasından kaynaklı sanırsam bu hantallık. İstanbul içinde zaten normal bir aracın tek seferde girdiği bir yere insigniayla bir kaç kez ileri geri yapmak gerekiyor. Araç ağırlığını herzaman hissettiriyor. Golf gibi araçlar şehiriçi kullanımında gerçekten ideal. Kalkışları seri, dsg seri,tdi az yakar araba küçük. uzun yolda kıyaslamaya gerek yok tabi. Birazda neye ihtiyacınız olduğuna bağlı. Ben istanbul için şöyle bir çözüm buldum, çoğunlukla motorbisiklet kullanıyorum, seri, az yakar, zamandan tasarruf için iyi bir alternatif.
Kusura bakmayın ama 1.5 DCI clionun 5 ile çıktığı rampada insignianın 2 ye düşmesi olayını açabilir misiniz?
Oğuz bey bu konuda haklı bence, sökeden kuşadasına giderken bir rampa vardır, eskiden babamın torosu vardı, orda torosla 2 nci vitese kadar düşerdik, 1.5 dci clio aldı babam, o rampayı 5.nci vites hiç düşmeden çıkıyordu, insigniada aynı toros gibi 2nci vitese kadar düşmek gerekiyor yokuşlarda, bayılıyor ( Düzlükten tam gaz gelirsek o farklı ) Teknik bilgim pek olmadığından torkun düşük, aracın ağır, lastiklerin büyük olmasından kaynaklı sanırsam bu hantallık. İstanbul içinde zaten normal bir aracın tek seferde girdiği bir yere insigniayla bir kaç kez ileri geri yapmak gerekiyor. Araç ağırlığını herzaman hissettiriyor. Golf gibi araçlar şehiriçi kullanımında gerçekten ideal. Kalkışları seri, dsg seri,tdi az yakar araba küçük. uzun yolda kıyaslamaya gerek yok tabi. Birazda neye ihtiyacınız olduğuna bağlı. Ben istanbul için şöyle bir çözüm buldum, çoğunlukla motorbisiklet kullanıyorum, seri, az yakar, zamandan tasarruf için iyi bir alternatif.
Kusura bakmayın ama 1.5 DCI clionun 5 ile çıktığı rampada insignianın 2 ye düşmesi olayını açabilir misiniz?
İşte 10 puanlık uzman sorusu. Cevabı gerçekten çok merak ediyorum. Insignia'yı Toros'a çeviren çeviren nedir? Az sonra...
2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero
Clio hafif araba dizel olmasından dolayıda tork avantajı olduğu için sanırım vites düşürme ihtiyacı hissetmiyor araç, insignianın ağır oluşunu zaten kullananı bırak yanda oturan anlıyor, vites düşürmek gerekiyor, dediğim gibi aşagıdan tam gaz gelirsen 6 viteste çıkar. Volvo s60 dada aynıydı bu. Şuda olabilir clio ile s60 dizeldi, insigniada anlık yakıt tüketimi açıktır bende, ona bakıp istemsiz ayağımı gazdan çekiyoda olabilirim şaka bi yana toros hissiyatı uyandırıyor bende yokuşlarda, tabi benim düşük devir kullanmamında katkısı var bu olayda.
Oğuz bey bu konuda haklı bence, sökeden kuşadasına giderken bir rampa vardır, eskiden babamın torosu vardı, orda torosla 2 nci vitese kadar düşerdik, 1.5 dci clio aldı babam, o rampayı 5.nci vites hiç düşmeden çıkıyordu, insigniada aynı toros gibi 2nci vitese kadar düşmek gerekiyor yokuşlarda, bayılıyor ( Düzlükten tam gaz gelirsek o farklı ) Teknik bilgim pek olmadığından torkun düşük, aracın ağır, lastiklerin büyük olmasından kaynaklı sanırsam bu hantallık. İstanbul içinde zaten normal bir aracın tek seferde girdiği bir yere insigniayla bir kaç kez ileri geri yapmak gerekiyor. Araç ağırlığını herzaman hissettiriyor. Golf gibi araçlar şehiriçi kullanımında gerçekten ideal. Kalkışları seri, dsg seri,tdi az yakar araba küçük. uzun yolda kıyaslamaya gerek yok tabi. Birazda neye ihtiyacınız olduğuna bağlı. Ben istanbul için şöyle bir çözüm buldum, çoğunlukla motorbisiklet kullanıyorum, seri, az yakar, zamandan tasarruf için iyi bir alternatif.
Kusura bakmayın ama 1.5 DCI clionun 5 ile çıktığı rampada insignianın 2 ye düşmesi olayını açabilir misiniz?
İşte 10 puanlık uzman sorusu. Cevabı gerçekten çok merak ediyorum. Insignia'yı Toros'a çeviren çeviren nedir? Az sonra...
115 hp lik insigniadır o :P
2015 Honda CRV 1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs (görmemişin... :P )
Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler [center]
Oğuz bey bu konuda haklı bence, sökeden kuşadasına giderken bir rampa vardır, eskiden babamın torosu vardı, orda torosla 2 nci vitese kadar düşerdik, 1.5 dci clio aldı babam, o rampayı 5.nci vites hiç düşmeden çıkıyordu, insigniada aynı toros gibi 2nci vitese kadar düşmek gerekiyor yokuşlarda, bayılıyor ( Düzlükten tam gaz gelirsek o farklı ) Teknik bilgim pek olmadığından torkun düşük, aracın ağır, lastiklerin büyük olmasından kaynaklı sanırsam bu hantallık. İstanbul içinde zaten normal bir aracın tek seferde girdiği bir yere insigniayla bir kaç kez ileri geri yapmak gerekiyor. Araç ağırlığını herzaman hissettiriyor. Golf gibi araçlar şehiriçi kullanımında gerçekten ideal. Kalkışları seri, dsg seri,tdi az yakar araba küçük. uzun yolda kıyaslamaya gerek yok tabi. Birazda neye ihtiyacınız olduğuna bağlı. Ben istanbul için şöyle bir çözüm buldum, çoğunlukla motorbisiklet kullanıyorum, seri, az yakar, zamandan tasarruf için iyi bir alternatif.
Kusura bakmayın ama 1.5 DCI clionun 5 ile çıktığı rampada insignianın 2 ye düşmesi olayını açabilir misiniz?
İşte 10 puanlık uzman sorusu. Cevabı gerçekten çok merak ediyorum. Insignia'yı Toros'a çeviren çeviren nedir? Az sonra...
115 hp lik insigniadır o :P
Abi ben de biliyorum odur bahsi geçen ama 115'lik bile olsa hiç bir Insignia modeli 2. vitese düşmez. Düşüyorsa o arabanın bir sorunu vardır bence. Oadar da değil yani... Toros diyoruz ya.... 2. vites diyoruz. Turbo 180'le aynı Toros hissiyatını yaşıyorum diyor mazelife??? Noluyo burda gençler?? ihihi ihihi
Yazılanları okudukça gözlerime inanamıyorum. Hem t 180 kullandım hem cdti160 ve ikisinde de hiç bir rampada canım sıkılmadı. Şaka yapılıyor da ben mi anlayamıyorum? huh huh huh
2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero
selamlar, bende şaşkınlıkla okuyorum olanları , daha bir hafta önce ilk defa uzun yol yaptım aracımla(1.6 SIDI 170 hp otm.) antalyadan izmire gittim . Antalya çıkışında korkuteline kadar ve korkutelinden sonra bir müddet uzun ve virajlı rampalar mevcuttur, çıkarken km sayacı ilk gözüme çarptığında 150 üzeriydi ve çekinip gazdan çektim ayağımı hatta. hiç dip gaz bile yapmadan 130-140 aralığında uzun soluklu rampaları çok rahat ve her türlü aracı sollayarak çıktım ve gerçekten aracın gücünden çok memnun kaldım. Yakıt olarak bu parseli 10.6 ortalamalarında tırmandı ama bence böyle uzun rampalarda bu süratle fena değildi.
Taner, sen 7,6 ortalamayla geziyorsun. Malumun. Bir de düşük devir ile düşük hız ile de rampa ya geldiğinde çok çok olağan şekilde 2 ye düşmen olası. Çoğu arkadaşın ortalaması 10-12 lerde gezdiğinden buna paralel olarak devirli ve nispeten senin hızına oranla yüksek hızlarda yokuşa girdiklerinden 3, hatta 4, viteste bile yokuşa / rampaya devam edebilirler.
Vayy team efsane torosu beğenmedi Düşük devirlerdeki hantallık için söylemiştim ben, araçlarımız 2 bin devre kadar araç güçsüz 2 bin devirden sonra canlanıyor, yüksek devirlerde yüksek hızlarda tabiki boğulmaz en fazla 6 dan 5e düşersin ama sanki dizel araçlar daha canlı yokuşlarda vs. teknik bilgim yeterli olmadığı için teknik birşey söyleyemiycem. Ben bir kullanıcı olarak deneyimimi aktarıyorum. Ben aracı düşük devirlerde düşük hızlarda kullandığım için insigniada 2 ye kadar düşüyorum ama hatrımda kalan dizel aracın yokuşlarda daha rahat gittiğidir ( lastik ebatlarından, aracın ağırlığından vs ). 150 gibi bir hız zaten 4 bin devir üstüne tekabül eder, devir yüksek olduğu içinde arabanın gaz hassasiyeti daha seri olur, basınca hissedersin, düşük devirlerde de araba gaz yemediği için bir önceki vitese düşmek gerekir ( bu benim durum ). Velhasıl insignia kötü araba olsa bende de olmazdı
Dizeller tork avantajı nedeniyle tabi ki rampada daha avantajlıdır. Fakat benim takıldığım nokta sadece mazelife'ın 2. vitese düşmesi değil. O düşmek değil zaten 2000 devri geçmek istememe durumu. Bilinçli ve isteyerek devir düşürmek. Bu benim esas konum değil.
Esas konu yukarda birinin Clio 5'le çıkarken Insignia Toros gibi 2'ye düşüyor demesi???
Ben esas bu konuyu merak ediyorum. Bunu açmak lazım, zira araç haksız yere imaj kaybına uğruyor. Insignia'm var diye söylemiyorum bunu. Passat ya da Asta ya da Golf ya da başka benzer kondüsyonda bir araç için de yazılsa açıklama rica ederdim. Çünkü yanlış anlaşılmaya ve bilmeden imaj bozmaya müsait bir durum.
2009 - Cosmo - 2.0 CDTI 160 HP - Flexride - Sunroof - Piyano Lake - Infinity Ses - Spor Deri Koltuklar - BlackVue Cams - DVD 800 - Lite Body Kit - OPC Pedallar ve Sinyal Çerçeveleri - Ayna Altı Işıklandırması - 245-40-19 Lastikler Yazlık: Michelin PSS ve PS3 + Kışlık: Kumho KW27 ve Pirelli Sottozero
Yorum