Duyuru

Collapse
No announcement yet.

C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

    Orjinal yazı sahibi: edizen
    Orjinal yazı sahibi: Insignia_F35AA1
    Merhaba arkadaşlar.

    Biz de 8,5 yıl Vectra C 1.6 100 hp kullanıp sattığımız için konuya yorum yapmadan edemedim.

    Biz, 2004 Ocak ayında model yılı 2004 olanı sıfır olarak İzmir'de kapanan Opaz Otomotiv'den almıştık ve Elegance yani dolusu idi. Arabanın periyodik bakımları, alındığı günden itibaren her yıl yetkili serviste yapıldı.
    8,5 yaşında 2012 yılı 27 Temmuz'unda sattık. Alan arkadaş çok memnun kaldı. Sıfırı 2004 senesinde anahtar teslim, eğer kampanya da yoksa yaklaşık 50000 TL idi. İkinci elde 26.500 TL'ye sattık. Sattığımızda 175000 km'de idi. Ve ister inanın ister inanmayın sattığımız günü araba daha fabrikadan yeni çıkmış gibiydi. İç ortamı olsun, döşemeleri olsun, dışı olsun, kaportası falan çok diriydi ve tertemizdi. Zaten en ufak bir kazası bile yoktu çok şükür ki. O arabayı aldığımızda, işte lüks otomobil böyle olur demiştik. Çok konforluydu. Süspansiyonları sizin burada dediğinizin aksine oldukça yumuşak karakteristikteydi. Onun haricinde gerek dış hacmi, gerek iç hacmi ve gerekse de bağaj hacmiyle 5 serisi BMW'leri aratmayacak cinstendir. Ondan önce de 2003 Aralık ayında, yani yaklaşık bir ay öncesinde Vectra B 2.0 CD 136 bg satmıştık. O da çok temizdi. Ondan da çok memnunduk. E36 150 hp'lik 320i'nin kendini yırtıp da geçemediği makine yani. Hastaydım o arabaya da ve yola çok iyi yapışır Vectra B 'ler de.

    Vectra C 'deki ufak tefek kronik kilma ayar ve multimedya elektronik sorunları ile ilgili olarak söyleyeceğim, bizimkisinde Vectra B'deki gibi radyo ses ayar düğmesi bir süre sonra bozulabiliyor. Ama hem Vectra B'de hem de Vectra C'de direksiyondan + - olduğu için o hiç sorun dseğil zaten. Bizim sattığımızda araçta da klima fanı ayar düğmesi 5-6 yaşındayken bozulmuştu. Ama o konuda suçlu olan babamdır çünkü birkaç defa o butana abanırken yakaladım ve uyardım bozacaksın diye. Yine de bozmayı başardı sonunda. Elektronik cihazlar mekanik aksamlar gibi dayanıklı değil doğal olarak. Hor kullanırsanız bozuluyor hemen.

    Onun haricindeyse, hız sabitleme demişsiniz. Hız sabitleyiciyi kontrol eden elektronik donanım veya bilgisayardaki yazılım, hangisiydi tam hatırlamıyorum, aldığımızın 3. yılında arıza yaptı ve Cruise kontrolü bir süre kullanamadık. Binde bir veya on binde bir her marka araçta olabilir bu tip aksaklıklar. Sonra serviste yaptırdık ama parçanın sıfırı oldukça pahalı diye babam ucuza kaçtı ve yetkili servisle anlaşarak sözümona sağlam durumda çıkma parça taktırdı. Ondan sonra Cruise kontrol düğmesi dikiş tutmadı. Yani tek basışta devreye almak pek mümkün olmuyordu, biraz uğraştırıyordu. Belki de orijinalini taktırsa hiç olmayacaktı. Ya da dediğiniz gibi belli bir süre sonra spreyle temizlemek gerekiyordur !? Taktırdığımız çıkma parçayla ilgisi yoktu yine de belki !?

    Yani anlayacağınız, araç bizi hemen hemen hiç üzmedi ufak tefek yukarıda bahsettiğim sorunlar haricinde. Ve 175000 km'ye rağmen hiç üzmedi ki ben şahsen oldukça yumuşak ve sakin kullanırım ancak babam ise sakin ama biraz daha az acır arabaya çukurlarda tümseklerde falan. Zaten ağırlıklı o kullanmıştı sattığımız Vectra C'yi. Uzun lafın kısası biz arabadan oldukça memnun kalmıştık.

    Şu an 2012 140 hp Turbo Insignia Edition Elegance'ın dolusuna sahibiz ve çok memnunuz. Araç oldukça sportif tasarlanmış. Süspansiyonlar oldukça sert karakteristikte ama yine çok bozuk olan satıhta bile öyle ahım şahım üzmüyor ona rağmen. Dedilerine göre yeni kasa Audi A3'ler falan aşırı sertmiş. Yani ondan yumuşak anladığım kadarıyla ki bendeki 18 inç jant ve alçaltılmış spor şaseyle geldi fabrikadan. Ona rağmen bunu söylüyorum. Yani Vectra C'ye sert diyen arkadaşlar neye göre bunu söylemişler anlayamadım pek. Bununla birlikte otomobil tasarımı bir konseptle başladığına göre Vectra C'nin Vetra A gibi daha konfor odaklı olduğunu Insignia'nın ise Vectra B gibi daha çok performans ve iyi yol hakimiyeti odaklı olduğunu görüyoruz. Dış ve iç tasarımları iyi incelerseniz eğer, Vectra C Vectra A'nın gelişmişidir. Insignia ise Vectra B'nin gelişmiş halidir. Tabi Vectra C'nin de Insignia'nın da kendi özgünlükleri var herhalukarda. Örneğin Vectra C'de yan aynalar dikdörgen kesimdir, Vectra A'da da öyledir. Insignia'da ve Vectra B'de ise üçgen kesimidir. Yani daha fazla aerodinamik ve performans odaklılık söz konusu. Bunun gibi bir çok örnek verebilirim bu karşılaştırma ile ilgili olarak.

    Sonuç olarak Vectra C 1.6 100hp atmosferiği, almak isteyen arkadaşlara temizini ve düşük kilometrelisini bulurlarsa eğer kesinlikle tavsiye ederim. Memnun kalırsınız. Bizim yakıt tüketimimiz, babamın bana göre kısmen daha sert kullanmasına rağmen şehir içi 7,5-8 lt'yi geçmiyordu. Şehirler arası ise en fazla 5,5 lt'dir. Yine de LPG taktıracaksanız, zaten kendinden sıkıntılı olan Atiker'i tavsiye etmem. Ecotec motorlarda Prince markayı tercih ediyorlar daha çok.

    Bunlar bildiklerim, tecrübelerim ve görüşlerimdir.

    Saygılarımla.
    Merhaba sayın Cansın Işık bey;
    Yazınızın tamamını okudum ve bu yazıyı bana muhalet olmak adına yazdığınız konusunda kanaat getirdim. Bakınız; Hiç kimse yoğurdum ekşi demez, arabasının eksi yönlerinden çoğu zaman bahsetmez. Ama burası halka açık bir platformsa eğer, o halde araçlarımızın (-) ve (+) yönlerini tarafsız bir şekilde eleştirmek daha doğru olur diye düşünüyorum. Kaldı ki ben halen Vectra kullanıcısıyım ve insanları burada doğru bilgilendirmek insanlık görevimdir. Aksi halde muhalefet olmak adına yalan-yanlış bilgilerle yorum yaparak 40 yıllık vectrayı farklı bir ruh haline sokarak anlatmak kişiyi gülünç duruma düşürür. Şimdi yazdığınız iletiyi madde madde ele alalım..

    1) Öncelikle B kasa vectraların yol tutuşu hiçbir şekilde iyi değildir. 90'lı yılların teknolojisinde ne gibi bir şasi, ne gibi bir elektronik sistem vardı ki, bu araç yola yapışıyordu?! Aksine B kasalar savrulmaya çok meyillidir. Keza; E36 kasa BMW'nin, 136'lık B kasa VECTRA'yı geçemediğini söylemişsiniz. Bu söylediğinize emin olun arabalardan anlayan 10 yaşında ki çocuklar bile itimat etmez. Siz sanırım ara sokaklarda en fazla 2. vitese kadar drag yapıyordunuz anlaşılan eğer durum böyleyse haklısınız. Neticede vectra ön çekiş olduğundan avantajlı bi araba. Aksi taktirde E36 3.20 düz yolda 3. vitesten sonra yarıp geçer vectrayı, ve bir daha da göremezsiniz o arabayı. Neticede uzun yolda hacim konuşur, teknoloji konuşur ve en önemlisi 6-SİLİNDİR KONUŞUR. Keza; Günümüzde atmosferik motorların yerini Turbo motorlar aldı ve mertlik bozuldu orası ayrı konu tabii.

    2) Klima fanı ayar düğmesinin bozulmasında babanızı suçlu tutmayın Çünkü bu parça 2003-2004 Vectralarda kronik problemlidir. Hor kullanılmayla bir alakası yok. Diğer marka araç sahipleri klima düğmesini çok nazik kullandıkları için mi bozulmuyor?!

    3) Evet yine söylüyorum. Tüm opel modellerinde olduğu gibi, vectra C'de çok sert bir arabadır. Uzun yol ve düzgün asfaltta fazlasıyla rahat ve konforlu bir araba olmakla birlikte, kasisli, çukurlu ve mıcırlı yollarda oldukça rahatsız bir arabadır. Yahu bu arabayı sadece siz yada ben kullanmadım. Tüm Türkiye kullandı bu arabayı. Herkes bu arabanın bozuk zeminlerde sert olduğundan ve kışın kasislerden geçerken alt takımlardan gıcırtı sesi geldiğini biliyorlar zaten. Ve bu gıcırtı sesinin de viraj denge lastiklerinden geldiği de bir gerçek zaten ! Bu arabanın kronik problemli bu parçalarını yetkili servislerde kabul ediyor zaten. Yani eski köye yeni adet getirmek neyin nesidir aklım almıyor doğrusu

    4) Yukarıda A,B,C ve İnsignia modellerinin kasa olarak hiçbir şekilde birbirlerine benzemediğini söylemiştim. Ve siz buna da muhalet olurcasına bir cevap verip A ile C'nin, B ile İnsignia'nın birbirine benzediğini söylemişsiniz. Bakınız; A ile C kasanın köşeli hatlara sahip olup, B ile İnsignia'nın da yuvarlak hatlara sahip olması bu araçların birbirine benzediğini göstermez. Yan aynalarının birbirine benzemesi ise; aerodimanik açıdan bir bütün oluşturması için tasarlanır. Köşeli hatlara sahip bir arabaya oval bir yan ayna takarsanız, yahut yuvarlak hatlara sahip bir arabaya köşeli bir ayna takarsanız o araba neye benzer? Hani bir laf vardır, gerçi dilim varmıyor o lafa.. Ben söyleyim siz anlayın. At ile kelebek esprisi

    5) A kasa ile C kasanın performanstan ziyade, konfor arabası olduğunu söylemişsiniz. Kusura bakmayın da, en çokta buna güldüm zaten. Neden mi? Çünkü sizin, A kasada 156 hp'lik Vectra GT'den ve 2.0 TURBO 170 hp'lik vectra C'den ve yine 3.2 211 hp'lik Vectra C GTS'den haberiniz yok anlaşılan. Ben sanıyordum ki bunlar performans arabasıydı. Meğerse konfor arabasıymış.

    Saygılarımla.
    Şimdi birincisi, tüm yazdıkları size muhalefet olsun diye yazmadım zaten, emin olabilirsiniz. Sadece araçla ilgili kendi izlenim ve görüşlerimi bildirdim ve bunu da yazının sonunda özellikle bildirdim zaten. Bunun haricinde ise herkesin görüşüne saygılıyımdır.

    İkincisi, tasarım olarak Insignia Vecra B'nin gelişmişidir tabiki de. Ancak hepsinin de kendi özgünlüklerini ayrı ayrı koruduklarını da söyledim o yazıda. Başka bir örnek daha vereyim hatta.
    Vectra B kasa 1. seride sis farları yine dikdörtgen kesimdir. B kasa 2. seride ise yuvarlaktır. Insignia 1. seride de aynı şekilde dikdörtgenimsi olup yeni seri makyajlısında yuvarlaktır. Yani Alman mühendisler, her bir kasa tipinde özgünlükten asla ödün vermeden yani neredeyse ilk bakışta tamamen farklı görünen arabalr tasarlamışlar ancak bu şekilde önceki kasaları geliştirerek bubu yapmışlar. Yani sonuç olarak öyle ya da böyle her bir kasa tipinin kendi özgünlüğü var. Hem de fazlasıyla var.

    Bunun haricinde Insignia, kadar değilse bile Vectra B gayet iyi yol tutuyordu, merak etmeyin siz orasını. Vectra B 2.0 CD 136 hp'ye 6 sene bindik biz. Aydın otobanında 270'e vurduk araba hayvan gibi viraj alıyor. Bu bizim bizzat yaşadığımız deneyimdir. İster inanırsınız, ister inanmazsınız. Orası size kalmış. Vectra C 1.6 100 PS'lik atmosferik ise onun kadar yol tutmayıp ahım şahım güven de vermiyor zaten. 2.0 T Elegance ise muhakkak daha iyidir ama Insignia 1.6 T Cosmo kadar olacağını sanmıyorum açıkçası. Tabi, bu benim görüşüm.
    Bununla birlikte merak etmeyin, benim Vectra GTS 3.2 V6 'dan da Vectra OPC'den de haberim var. Hatta, 3.2 GTS'i bile almayı düşündüm bir ara Insignia alırken. Siz yormayın kafanızı orasına bence.

    Ha, gelelim Vectra B 136 PS ile E36 320i'ye. E36 320i'ler sıralı 6 silindir olup atmosferiktir ve 150 hp'dir. Siz internetteki, öyle 2. vitese kadar falan değil baya yardırma videolarını izleyin bakalım. 2.0 136 PS Vectra B mi daha iyi 320i mi görün. Zaten ikisini de 0-100'ü aynı 9,9 sn. İkisinin de Top speed'leri ise 215 km/h. Bunlar fabrika verileri ve doğru olanlar bunlar. Birisi 6 silindir diye düzde ve rüzgarsız havada bile 220'yi 230'u öldürseniz görmez. Rüyanızda bile göremezsiniz. Matematiğe, fiziğe aykırı zaten. Makina Mühendisi olarak gülerim sizin Vectra B 3. vitesten sonra 320i'yi göremez demenize Ayrıca kuzenim, daha 4 yıl önce sattı 93 model E36 320i. Hiç de öyle of bu neymiş ya diyecek cinsten gitmiyordu araba. Onun arabası da temizdi ve stoktu zaten. Motoru çok temizdi hem de. Şunu söyleyeyim size, E36 3 serisinin tahrik sistemi BMW mühensiliği olmasına rağmen hiç de sanıldığı gibi çok iyi falan değildir. Motor her ne kadar verimsizlik abidesi olsa da oldukça güçlüdür hatta canavardır 320i'de ama tahrikte maalesef kayıplar fazla. Ekstadan şunu söyleyeyim bir de, 320i'lerin performansı 96-98 model arası kısmen daha iyi olabilir tabi. Yani biraz geliştirilmiş olabilir o aralıkta. Kaldı ki öyle olsa bile, Vectra B GT'yi yine de geçemez muhtemelen 320i. Hele kuzenimin sattığı 93 model 320i öldürsen yanına yaklaşamaz Vecta B GT'nin. Hatta Vectra A GT'yi falan da geçemez Allah bilir.

    2.5 V6 Vectra B Sport ise E36 325i'nin paralelidir. Hatta orijinal i modlusu falan E36 328i'ye kafa tutarbilir.

    Siz Vectra C sert araba diyorsunuz ama kusura bakmayın yeterince yumuşak bir araba 1.6 100PS'lik olan. Vectra C'lerin tüm serileri genel olarak daha yumuşak. Insignia ondan 10 kat daha sert de tabi o, çok iyi yol tutsun ve özellikle sürücüsüne sportifliği iyice hissettirsin diye öyle tasarlanmış. Bazen otobanda durduk yere tahrik olup gaza basıyorum bendeki Insignia ile. Neyse, tabi siz 2002-2003 model Ford Focus'un yumuşaklığını isterseniz onu Vectra C'de bulamazsınız tabi. De, o model hatta 2006-2007 model Focuslar, 160'tan sonra iyice havalanmaya başlıyor ve tırsıyorsunuz arabanın içinde. Bu da yine kuzenimdeki 2006 model Focus'tan edindiğim deneyimdir bu arada. Bu arada, polemiğe girelim diye Focus'u örnek vermedim. Focus da kendi segementinde iyi arabalardandır ve sevdiğim bir arabadır. Vectra C'nin segmentindeki o dönemde üretilen diğer marka muadil araçların bazlarından daha sert olabilir tabi. Söylediğiniz buysa, buna bir şey diyememe tabiki de.

    Tüm tecrübelerime ve bilgi birikimime dayanarak söylüyorum ki Opel ile Volkswagen eskiden olduğu gibi hala da tam muadildir. BMW ise M5 M6'yı 535dXdrive'ı veya 7 serisini saymazsanız bu ikisinden biraz daha iyi bir arabadır genel olarak. Mercedes ise BMW'den biraz daha iyidir. Yani Mercedes harbiden arabadır. Audi ise Mercedes'ten kısmen daha iyidir genel olarak. En azından, son 6-7 yıldır öyle. Adamlar baya segment yükselttiler. Bu son yaptığım karşılaştırma tamamen kendi görüşümdür.

    Opel mükemmel bir otomobil üreticisi değil zaten. Volswagen de aynı BMW de aynı şekilde. Hiçbirisi istisnalar bazı haricinde mükemmel otomobiller üretmiyor bana göre.

    Herkesin görüşüne son derece saygılıyımdır. Tabi en azından saçmalamadığı sürece.

    Saygılarımla.
    Johnson_35_F35

    Yorum


    • #32
      Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

      Her türlü görüşe saygım var. Her türlü yoruma da açığım bu arada. Tabi, rica ediyorum dalga geçer gibi olmadığı ve aşağılarcasına söylenmediği sürece lütfen.

      Edizen isimli arkadaşım, bana yazdığın yazıda neredeyse her parağrafta dalga geçer gibi yazıp bir de gülmüşsün. Ben de o yüzden sana bazı kısımlarda güldüm doğal olarak. Bazı yerlerde ya bilmeden konuşmuşsun ya da iyice saçmalamışsın yani karşılaştırmayı yaparken tam olarak bilimsel bilgiye ve deneyime dayandırmamışsın sanırım. Örneğin, dediğine göre benim Vectra GTS'ten haberim yokmuş. Bilmem kaç küsur yıldır haberim var 3.2 GTS'ten. Ben tüm yazdıklarımı tamamen samimiyetimle ve deneyimlerime, bilgi birikimime ve de çevremden duyduklarıma göre yazdım.

      Sonuçta herkesin görüşüne saygım var. Neyse, yine de canın sağolsun. Yukarıda sana yazdığım cevapta da biraz abarttıysam eğer şimdiden özür dilerim.

      Saygılarımla.
      Johnson_35_F35

      Yorum


      • #33
        Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

        Bir de son olarak bir şey daha söylemek istiyorum Edizen isimli arkadaşım. Zaten dikkat ettiysen, bu başlıktaki ilk mesajında söylediklerinle birbirini tutan birçok görüşümüz var. Yani birçok konuda ortak görüşteyiz zaten. Yine de neden dalga geçer gibi cevap yazıyorsun anlamadım. Konunun başından beridir bu başlıkta yazı yazanları sanki kötü niyetlilermiş gibi iğnelemişsin.

        Canın sağolsun yine de.

        Saygılarımla.
        Johnson_35_F35

        Yorum


        • #34
          Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

          Orjinal yazı sahibi: Insignia_F35AA1
          Orjinal yazı sahibi: ŞEKEROĞLU
          Orjinal yazı sahibi: Insignia_F35AA1
          Merhaba arkadaşlar.

          Biz de 8,5 yıl Vectra C 1.6 100 hp kullanıp sattığımız için konuya yorum yapmadan edemedim.

          Biz, 2004 Ocak ayında model yılı 2004 olanı sıfır olarak İzmir'de kapanan Opaz Otomotiv'den almıştık ve Elegance yani dolusu idi. Arabanın periyodik bakımları, alındığı günden itibaren her yıl yetkili serviste yapıldı.
          8,5 yaşında 2012 yılı 27 Temmuz'unda sattık. Alan arkadaş çok memnun kaldı. Sıfırı 2004 senesinde anahtar teslim, eğer kampanya da yoksa yaklaşık 50000 TL idi. İkinci elde 26.500 TL'ye sattık. Sattığımızda 175000 km'de idi. Ve ister inanın ister inanmayın sattığımız günü araba daha fabrikadan yeni çıkmış gibiydi. İç ortamı olsun, döşemeleri olsun, dışı olsun, kaportası falan çok diriydi ve tertemizdi. Zaten en ufak bir kazası bile yoktu çok şükür ki. O arabayı aldığımızda, işte lüks otomobil böyle olur demiştik. Çok konforluydu. Süspansiyonları sizin burada dediğinizin aksine oldukça yumuşak karakteristikteydi. Onun haricinde gerek dış hacmi, gerek iç hacmi ve gerekse de bağaj hacmiyle 5 serisi BMW'leri aratmayacak cinstendir. Ondan önce de 2003 Aralık ayında, yani yaklaşık bir ay öncesinde Vectra B 2.0 CD 136 bg satmıştık. O da çok temizdi. Ondan da çok memnunduk. E36 150 hp'lik 320i'nin kendini yırtıp da geçemediği makine yani. Hastaydım o arabaya da ve yola çok iyi yapışır Vectra B 'ler de.

          Vectra C 'deki ufak tefek kronik kilma ayar ve multimedya elektronik sorunları ile ilgili olarak söyleyeceğim, bizimkisinde Vectra B'deki gibi radyo ses ayar düğmesi bir süre sonra bozulabiliyor. Ama hem Vectra B'de hem de Vectra C'de direksiyondan + - olduğu için o hiç sorun dseğil zaten. Bizim sattığımızda araçta da klima fanı ayar düğmesi 5-6 yaşındayken bozulmuştu. Ama o konuda suçlu olan babamdır çünkü birkaç defa o butana abanırken yakaladım ve uyardım bozacaksın diye. Yine de bozmayı başardı sonunda. Elektronik cihazlar mekanik aksamlar gibi dayanıklı değil doğal olarak. Hor kullanırsanız bozuluyor hemen.

          Onun haricindeyse, hız sabitleme demişsiniz. Hız sabitleyiciyi kontrol eden elektronik donanım veya bilgisayardaki yazılım, hangisiydi tam hatırlamıyorum, aldığımızın 3. yılında arıza yaptı ve Cruise kontrolü bir süre kullanamadık. Binde bir veya on binde bir her marka araçta olabilir bu tip aksaklıklar. Sonra serviste yaptırdık ama parçanın sıfırı oldukça pahalı diye babam ucuza kaçtı ve yetkili servisle anlaşarak sözümona sağlam durumda çıkma parça taktırdı. Ondan sonra Cruise kontrol düğmesi dikiş tutmadı. Yani tek basışta devreye almak pek mümkün olmuyordu, biraz uğraştırıyordu. Belki de orijinalini taktırsa hiç olmayacaktı. Ya da dediğiniz gibi belli bir süre sonra spreyle temizlemek gerekiyordur !? Taktırdığımız çıkma parçayla ilgisi yoktu yine de belki !?

          Yani anlayacağınız, araç bizi hemen hemen hiç üzmedi ufak tefek yukarıda bahsettiğim sorunlar haricinde. Ve 175000 km'ye rağmen hiç üzmedi ki ben şahsen oldukça yumuşak ve sakin kullanırım ancak babam ise sakin ama biraz daha az acır arabaya çukurlarda tümseklerde falan. Zaten ağırlıklı o kullanmıştı sattığımız Vectra C'yi. Uzun lafın kısası biz arabadan oldukça memnun kalmıştık.

          Şu an 2012 140 hp Turbo Insignia Edition Elegance'ın dolusuna sahibiz ve çok memnunuz. Araç oldukça sportif tasarlanmış. Süspansiyonlar oldukça sert karakteristikte ama yine çok bozuk olan satıhta bile öyle ahım şahım üzmüyor ona rağmen. Dedilerine göre yeni kasa Audi A3'ler falan aşırı sertmiş. Yani ondan yumuşak anladığım kadarıyla ki bendeki 18 inç jant ve alçaltılmış spor şaseyle geldi fabrikadan. Ona rağmen bunu söylüyorum. Yani Vectra C'ye sert diyen arkadaşlar neye göre bunu söylemişler anlayamadım pek. Bununla birlikte otomobil tasarımı bir konseptle başladığına göre Vectra C'nin Vetra A gibi daha konfor odaklı olduğunu Insignia'nın ise Vectra B gibi daha çok performans ve iyi yol hakimiyeti odaklı olduğunu görüyoruz. Dış ve iç tasarımları iyi incelerseniz eğer, Vectra C Vectra A'nın gelişmişidir. Insignia ise Vectra B'nin gelişmiş halidir. Tabi Vectra C'nin de Insignia'nın da kendi özgünlükleri var herhalukarda. Örneğin Vectra C'de yan aynalar dikdörgen kesimdir, Vectra A'da da öyledir. Insignia'da ve Vectra B'de ise üçgen kesimidir. Yani daha fazla aerodinamik ve performans odaklılık söz konusu. Bunun gibi bir çok örnek verebilirim bu karşılaştırma ile ilgili olarak.

          Sonuç olarak Vectra C 1.6 100hp atmosferiği, almak isteyen arkadaşlara temizini ve düşük kilometrelisini bulurlarsa eğer kesinlikle tavsiye ederim. Memnun kalırsınız. Bizim yakıt tüketimimiz, babamın bana göre kısmen daha sert kullanmasına rağmen şehir içi 7,5-8 lt'yi geçmiyordu. Şehirler arası ise en fazla 5,5 lt'dir. Yine de LPG taktıracaksanız, zaten kendinden sıkıntılı olan Atiker'i tavsiye etmem. Ecotec motorlarda Prince markayı tercih ediyorlar daha çok.

          Bunlar bildiklerim, tecrübelerim ve görüşlerimdir.

          Saygılarımla.
          ''Vectra C'nin Vetra A gibi daha konfor odaklı olduğunu Insignia'nın ise Vectra B gibi daha çok performans ve iyi yol hakimiyeti odaklı olduğunu görüyoruz. Dış ve iç tasarımları iyi incelerseniz eğer, Vectra C Vectra A'nın gelişmişidir. Insignia ise Vectra B'nin gelişmiş halidir. Tabi Vectra C'nin de Insignia'nın da kendi özgünlükleri var herhalukarda. Örneğin Vectra C'de yan aynalar dikdörgen kesimdir, Vectra A'da da öyledir. Insignia'da ve Vectra B'de ise üçgen kesimidir. Yani daha fazla aerodinamik ve performans odaklılık söz konusu. Bunun gibi bir çok örnek verebilirim bu karşılaştırma ile ilgili olarak.''
          dediğiniz gibi biraz daha örnek verebilirmisiniz
          Zaten, kasaların tasarımına biraz dikkatli bakarsanız Vectra C daha çok A'ya, Insignia ise Vectra B ye daha çok benziyor. Insignia'nın ön görünümü Vectra B'yi andırıyor. Ancak Insignia'nın arka far grubu daha çok Omega B'ye benziyor gibi. Yani istisnaları da var gördüğüm kadarıyla. Onun haricinde Vectra A iç ve dış hacim olarak dönemin geniş arabalarından ve Vectra C de öyle. Dediğim gibi, 5 serisi BMW'leri aratmayacak cinsten. Vectra C'nin bagajı oldukça geniş mesela. Bununla birlikte ben Vectra C'nin o büyüklüğünü, iriliğini Insignia'da bulamadım. İç hacim görece daha dar Vectra C'ye göre. Aynı şekilde Vectra B'de de Vecra A'ya göre daha dardır mesela. Bagaj hacmi olarak da Insignia Vectra C'ninkinden kısmen dar.
          Ha, tabi Insignia'nın dış hacmi yine de Vectra C kadar var. Hatta boy olarak daha uzun galiba.

          Bunların haricinde, Vectra C için kaba duruyor denmiş. Bence hiç ilgisi bile yok. O dönemde sokakta insanların dönüp tekrar tekrar baktığı bir arabaydı ve hala da öyle. Özellikle Elegance çok şık duruyor. Hala da sokakta yürürken yanımdan temiz bir Vectra C Elegance geçse dönüp tekrar bakıyorum. Hatta, şu an bizdeki Insignia'nın yerine Vectra C'nin 2.0T 'sunu almayı çok istemiştim. Çok güzel makina.

          Saygılarımla.
          bilgilendirme için teşekkürler

          Yorum


          • #35
            Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

            Rica ederim. Ufak tefek eksik veya hatalı olduğum yanlar olabilir tabi Vectra C ile ilgili paylaştıklarımda.

            Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
            Johnson_35_F35

            Yorum

            İşleniyor...
            X