Duyuru

Collapse
No announcement yet.

C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

    Merhabalar..

    Forumda vectra c hakkında bazı paylaşımlar gördüm. Ve bende 9 yıldır vectra c kullanıcısı olarak tüm deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.
    Öncelikle C kasa vectra, bir çok kişi tarafından görüntüsünün kaba olduğu ve 1.6 100 hp güçsüz bir motora sahip olduğu konularda eleştirilse de, Türkiye piyasasında çok iyi bir yer edinmiştir. Keza; bu kasayı beğenmek yahut beğenmemek zevk meselesi olup, bana göre yollarda ki en asil arabalardan birtanesidir halen. Keskin hatlara sahip olup, ağır abi kıvamındadır. Günümüzde üretilen çoğu çin malı görünümlü arabaları beğenmiyorum pek.

    Üretimine başlandığı yıllar Opel İsveçli üretici Saab bünyesindeydi ve ortak projeler üretiyordu. Keza; saab 9-3 ile aynı banttan çıkmış kaliteli bir araçtır. Boya kalınlığı da piyasada ki birçok araçtan daha kalındır.

    MOTOR;
    1.6 Atmosferik 100 hp bir motora sahip olan C kasa vectra, 1300 kg ağırlığı hareket ettirmekte hiç de zorlanmıyor. Evet; şehir içinde biraz hantal kalabilir, yakıt tüketimi biraz olsun artabilir ama düz yolda 3.vitesten sonra bu arabayı tutabilene aşkolsun. Vectra belki bir insignia olmayabilir ama kendi sınıfında ki 1.6 ATMOSFERİK motor araçlardan da geri kalmaz doğrusu. C kasa vectra'yı; gerek ivmelenme konusunda, gerek yol tutuş konusunda 1.6 passat, 1.6 mondeo, 1.6 laguna gibi ne olduğu belirsiz araçlarla kıyaslamam dahi..! Kaldı ki kilo bazında daha hafif olan kardeşi astradan dahi daha seri bir araçtır vectra. İçimizden bazı arkadaşlar "hadi canım sende, vectra, astradan nasıl daha serii olacak" diyebilirler! Arkadaşlar her iki aracın da motor hacmi ve gücü aynı olsa da, vectranın şanzuman oranlarıyla, astranın şanzuman oranları aynı değildir! Özellikle 3.vites şanzuman oranı vectra'da daha kısadır. Bu da vectra'nın daha hızlı ivmelenmesini sağlıyor.
    - Bu arabanın çok fazla yağ yaktığını söylerler. Halbuki bu araba yağ yakmıyor. Yüksek ısıda çalışan bir motora sahip olduğu için 5000 km'de 1 lt yağ tüketiyor sadece. Zaten çogu araç 10.000 km'de bakıma giriyor. Bu sebeple gayet normal bence.
    Benim aracım 1.6 100 hp, 2004 comfort paket. LPG yok. Şehir içi benzin 8.5 LT, Şehir dışı 5.5 Lt yakıt tüketiyor. Arabanın son hızı: düz ve rüzgarsız yolda 200 km/hız.

    SÜSPANSİYON;
    Araç çok sert. En ufak tümsekte, en ufak çukurda olan biten darbeyi içeri alıyor. Ancak sizde benim gibi yumuşak hamurlu "michelin" marka lastik seçerseniz, bu sıkıntıyı birazda olsa halletmiş olursunuz. Keza; Bir çok opelde kronik sorun olan kışın kasislerden geçerken ön takımlardan bir gıcırtı sesi gelir. Bunu dert etmeyin. Sorun: Viraj denge lastikleridir ve bu parça fiyatı sudan ucuzdur.

    Aracın bir kusuru da; hız sabitleme tuşudur. Zamanla bu tuş işlevini yitiriyor ama sprey sıvı sıkarak tekrar etkin hale getirebiliyorsunuz.
    Bir diger kusur; klima tuşu. Bu tuşu o kadar kalitesiz yapmışlar ki; klimayı 3. seviyeden kapatayım derken, birden 6. seviyeye çıkıyor. Bunun çözümü ise; klima tuşunun sökülerek tırnağının değişmesi gerekiyor.
    - Aracın vites hizasında ki gümüş renk parçalar krom değil. Krom gönümlü plastiktir. Zamanla bu parçalarda soyulmalar meydana geliyor.

    Evet. Gördüğünüz üzere yukarıda sıraladığım sorunlar eften püften sorunlar.

    - Ayrıca C kasa vectra satın alacak arkadaşlara tavsiyem; kesinlikle elegance paket yerine, edition yada comfort paket tercih edin. Neticede vectra artık eski bir araba olduğundan dolayı yılların verdiği yorgunluktan dolayı bazı parçalar fazlasıyla arıza çıkarıyor. Yani ne kadar fazla özellik o kadar sorun demektir.

    Son olarak; bu arabadan almayı düşünen arkadaşlar istedikleri soruyu yöneltebilirler. Cevaplarım memuniyetle.. Saygılar, sevgiler.


    hızlı resim yükle









  • #2
    Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

    Arkadaşımda 2004 model 2.0 L hacimlisi var. 150000 km'yi geçince sorunlar birden başlamış. Bunlardan sıkıldığı için satmayı düşünüyor. Aslında alıp bir tane turbolamak lazım


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

      Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
      Arkadaşımda 2004 model 2.0 L hacimlisi var. 150000 km'yi geçince sorunlar birden başlamış. Bunlardan sıkıldığı için satmayı düşünüyor. Aslında alıp bir tane turbolamak lazım
      Benim araç 140 bin'de. O halde sorun çıkarmaya 10 bin km kalmış Turbolamak zahmetli iş. Bunu satıp insignia almak için tam zamanı sanırım ihihi

      Yorum


      • #4
        Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

        Orjinal yazı sahibi: edizen
        Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
        Arkadaşımda 2004 model 2.0 L hacimlisi var. 150000 km'yi geçince sorunlar birden başlamış. Bunlardan sıkıldığı için satmayı düşünüyor. Aslında alıp bir tane turbolamak lazım
        Benim araç 140 bin'de. O halde sorun çıkarmaya 10 bin km kalmış Turbolamak zahmetli iş. Bunu satıp insignia almak için tam zamanı sanırım ihihi
        Tabi böyle bir genelleme yapmak ne kadar doğru bilmiyorum. Bu arada yanlış hatırlamışım, arkadaşınki 2.0 L turboymuş. Asıl sizinkine Turbo+LPG uygulamak lazım. Ya da ucuza giden Insignia 1.6 atmosferik alıp turbolamak lazım


        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

        Yorum


        • #5
          Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

          bu kasayı hiç kullanmak nasip olmadı
          fakat b kasa kullanmışdım araçda da lpg yokdu çok güzeldi rahatdı perfonmansı da idealdi

          Yorum


          • #6
            Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

            Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
            Orjinal yazı sahibi: edizen
            Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
            Arkadaşımda 2004 model 2.0 L hacimlisi var. 150000 km'yi geçince sorunlar birden başlamış. Bunlardan sıkıldığı için satmayı düşünüyor. Aslında alıp bir tane turbolamak lazım
            Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
            Orjinal yazı sahibi: edizen
            Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
            Arkadaşımda 2004 model 2.0 L hacimlisi var. 150000 km'yi geçince sorunlar birden başlamış. Bunlardan sıkıldığı için satmayı düşünüyor. Aslında alıp bir tane turbolamak lazım
            Benim araç 140 bin'de. O halde sorun çıkarmaya 10 bin km kalmış Turbolamak zahmetli iş. Bunu satıp insignia almak için tam zamanı sanırım ihihi
            Tabi böyle bir genelleme yapmak ne kadar doğru bilmiyorum. Bu arada yanlış hatırlamışım, arkadaşınki 2.0 L turboymuş. Asıl sizinkine Turbo+LPG uygulamak lazım. Ya da ucuza giden Insignia 1.6 atmosferik alıp turbolamak lazım
            Benim araç 140 bin'de. O halde sorun çıkarmaya 10 bin km kalmış Turbolamak zahmetli iş. Bunu satıp insignia almak için tam zamanı sanırım ihihi
            Tabi böyle bir genelleme yapmak ne kadar doğru bilmiyorum. Bu arada yanlış hatırlamışım, arkadaşınki 2.0 L turboymuş. Asıl sizinkine Turbo+LPG uygulamak lazım. Ya da ucuza giden Insignia 1.6 atmosferik alıp turbolamak lazım
            Beyfendi 2 msj'dır aynı şeyi söylüyorsun! Ama bilmediğin birşey var ki; 2.0 L vectra C'lerin hepsi turbo motordur zaten! Ayrıca bugüne kadar ne LPG'li ne de DİZEL ARAÇ tercih etmedik. Keza, diğer E320 marka aracımızda dahi lpg yok. Ve ailecek yeni aldığımız bir arabayı da en az 8-10 yıl kullanmadan satmayız. Bu arada eğer c kasa vectraya bu kadar meraklıysanız eğer, o halde size ucuza satayım ve turbo+lpg taktırıp keyfini sürün derim. Yada şuanki aracımda turbo var ama lpg yok diyorsan, o halde taktır bi atiker bak keyfine. Keza; daha 1 yıl öncesine kadar kullandığın renault megane marka DİZEL! araban, vectra ve insignia'ya göre çok az yakan bi arabaydı zaten. İyi forumlar diliyorum!!

            Yorum


            • #7
              Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

              Orjinal yazı sahibi: ŞEKEROĞLU
              bu kasayı hiç kullanmak nasip olmadı
              fakat b kasa kullanmışdım araçda da lpg yokdu çok güzeldi rahatdı perfonmansı da idealdi
              vectra c'den önce ki arabamız b kasaydı. Zamanın en güzel arabasıydı. Radyatörden yan aynalara kadar uzanan o kıvrım başka hiçbir arabada yoktu. 2006 yılında satmıştık. Rahat ve konforlu bir arabaydı ama C kasaya göre oldukça sorunluydu diye hatırlıyorum. Ayrıca B kasayla C kasa arasında dağlar kadar fark var. Bugün C kasa ile insignia arasında ki fark gibi.. Kısmet olursa bi gün vectra c'yi test edin derim. Ama insignia sahibiyseniz eğer, o halde vectra elbette ki tatmin etmez sizi.

              Yorum


              • #8
                Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

                Orjinal yazı sahibi: edizen
                Beyfendi 2 msj'dır aynı şeyi söylüyorsun! Ama bilmediğin birşey var ki; 2.0 L vectra C'lerin hepsi turbo motordur zaten! Ayrıca bugüne kadar ne LPG'li ne de DİZEL ARAÇ tercih etmedik. Keza, diğer E320 marka aracımızda dahi lpg yok. Ve ailecek yeni aldığımız bir arabayı da en az 8-10 yıl kullanmadan satmayız. Bu arada eğer c kasa vectraya bu kadar meraklıysanız eğer, o halde size ucuza satayım ve turbo+lpg taktırıp keyfini sürün derim. Yada şuanki aracımda turbo var ama lpg yok diyorsan, o halde taktır bi atiker bak keyfine. Keza; daha 1 yıl öncesine kadar kullandığın renault megane marka DİZEL! araban, vectra ve insignia'ya göre çok az yakan bi arabaydı zaten. İyi forumlar diliyorum!!
                Bu çıkışın sebebi nedir? Adam kötü birşey söylemiyor ki, yazılanları kötü tarafından algılamayın.
                InsigniaTEAM

                Yorum


                • #9
                  Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

                  1300 kg Vectra C den sonra İnsignia ya 1500 kg olması için ne konulmuş olabilir?

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

                    2004 model Vectra C aracımızı bende yıllarca severek kullanmıştım. 4 yıl boyunca İTÜ Maslak kampüsüne hergün bu aracımızla gidip geldim, şehiriçi yakıt sarfiyatı bir öğrencinin bütçesini zorladığı için sonunda Atiker Lpg sistemi taktırmıştım Araç uzun yolda çok keyifliydi ancak şehiriçinde çok hantal kalıyordu genç, dinamik bir öğrencinin altında biraz absürt duruyordu ama okulda "Ağa baba" geliyor diye her zaman farklı gözle bakarlardı bana cool Herşeye rağmen yaklaşık 110bin km kullandığım aracımızı 2. İnsigniayı aldıktan sonra üzülerekte olsa sattık..
                    *İmza görseliniz kurallara aykırıdır, düzenleyip tekrar yükleyiniz.

                    http://i1239.photobucket.com/albums/ff517/agyagar/bmw/61A2578A-358B-4144-BB24-07115DC89457_zpsy87xnswe.jpg

                    BMW F30 320i ed M Sport 40th Year Edition 205+ Hp

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

                      2003 yılında çıkmasına rağmen temiz bir vectra sokaktan geçsin çoğu insan dönüp bakar. Oysa 2003 model focus geçsin kimse tenezzül edip bakmaz bile. Gerçekten yüzü eskimeyen bir araç temiz bakıldığı zamanda gerek dış görüntü gerek iç tasarım yeni çıkan araçları aratmıyor. Tek şaşırdığım nokta aracın sert olması yorumlarda yumuşacak diye okudum diye hatırlıyorum sizin lastiklerden olabilir mi acaba. Özellikle elagance olanlara tam uzun yol aracı deniyordu.
                      İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

                        Orjinal yazı sahibi: edizen
                        Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
                        Orjinal yazı sahibi: edizen
                        Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
                        Arkadaşımda 2004 model 2.0 L hacimlisi var. 150000 km'yi geçince sorunlar birden başlamış. Bunlardan sıkıldığı için satmayı düşünüyor. Aslında alıp bir tane turbolamak lazım
                        Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
                        Orjinal yazı sahibi: edizen
                        Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş
                        Arkadaşımda 2004 model 2.0 L hacimlisi var. 150000 km'yi geçince sorunlar birden başlamış. Bunlardan sıkıldığı için satmayı düşünüyor. Aslında alıp bir tane turbolamak lazım
                        Benim araç 140 bin'de. O halde sorun çıkarmaya 10 bin km kalmış Turbolamak zahmetli iş. Bunu satıp insignia almak için tam zamanı sanırım ihihi
                        Tabi böyle bir genelleme yapmak ne kadar doğru bilmiyorum. Bu arada yanlış hatırlamışım, arkadaşınki 2.0 L turboymuş. Asıl sizinkine Turbo+LPG uygulamak lazım. Ya da ucuza giden Insignia 1.6 atmosferik alıp turbolamak lazım
                        Benim araç 140 bin'de. O halde sorun çıkarmaya 10 bin km kalmış Turbolamak zahmetli iş. Bunu satıp insignia almak için tam zamanı sanırım ihihi
                        Tabi böyle bir genelleme yapmak ne kadar doğru bilmiyorum. Bu arada yanlış hatırlamışım, arkadaşınki 2.0 L turboymuş. Asıl sizinkine Turbo+LPG uygulamak lazım. Ya da ucuza giden Insignia 1.6 atmosferik alıp turbolamak lazım
                        Beyfendi 2 msj'dır aynı şeyi söylüyorsun! Ama bilmediğin birşey var ki; 2.0 L vectra C'lerin hepsi turbo motordur zaten! Ayrıca bugüne kadar ne LPG'li ne de DİZEL ARAÇ tercih etmedik. Keza, diğer E320 marka aracımızda dahi lpg yok. Ve ailecek yeni aldığımız bir arabayı da en az 8-10 yıl kullanmadan satmayız. Bu arada eğer c kasa vectraya bu kadar meraklıysanız eğer, o halde size ucuza satayım ve turbo+lpg taktırıp keyfini sürün derim. Yada şuanki aracımda turbo var ama lpg yok diyorsan, o halde taktır bi atiker bak keyfine. Keza; daha 1 yıl öncesine kadar kullandığın renault megane marka DİZEL! araban, vectra ve insignia'ya göre çok az yakan bi arabaydı zaten. İyi forumlar diliyorum!!
                        Siz sanırım karıştırdınız, burası donanımhaber falan değil. Burada saygı esastır. Burada 5 yıldır birbirini tanıyan insanlar bile birbirine atar yapmıyor. O yüzden öncelikle tanımadığınız bir insana "sen" diye hitap etmekten vazgeçin.

                        Ayrıca benim yazımın neresini yanlış anladığınızı da anlamış değilim. Ben ne sizin aracınıza ne de size bir laf söyledim. Özellikle yakıt konusuna odaklanmışsınız. Benim yakıtla ilgili bir sorunum yok. "Daha 1 yıl öncesine kadar kullandığım renault megane marka DİZEL! arabam" da şu an garajımda duruyor. Ben hiç sattığımı söylemedim. Yazdıklarımı incelemişsiniz ama bunu atlamışsınız. Ancak yakıt sizin bu kadar aklınızda yer meşgul ediyorsa ben size dizel öneririm, rahat edersiniz, ama kendi dizel arabamı size teklif etmem

                        Son olarak, bol ünlemli yazınca daha etkili olmuyorsunuz. Her ünlem koyana bu kadar dikkat etseydim tam da "babamın hayrına" yaptığım bilgi paylaşımını bırakmam gerekirdi

                        Size de iyi forumlar. İnşallah Insigniateam'e çabuk alışırsınız. Biz yardımcı olabilmek için hep buradayız


                        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

                          Orjinal yazı sahibi: edizen
                          Orjinal yazı sahibi: ŞEKEROĞLU
                          bu kasayı hiç kullanmak nasip olmadı
                          fakat b kasa kullanmışdım araçda da lpg yokdu çok güzeldi rahatdı perfonmansı da idealdi
                          vectra c'den önce ki arabamız b kasaydı. Zamanın en güzel arabasıydı. Radyatörden yan aynalara kadar uzanan o kıvrım başka hiçbir arabada yoktu. 2006 yılında satmıştık. Rahat ve konforlu bir arabaydı ama C kasaya göre oldukça sorunluydu diye hatırlıyorum. Ayrıca B kasayla C kasa arasında dağlar kadar fark var. Bugün C kasa ile insignia arasında ki fark gibi.. Kısmet olursa bi gün vectra c'yi test edin derim. Ama insignia sahibiyseniz eğer, o halde vectra elbette ki tatmin etmez sizi.
                          umarım en kısa zamanda test edeceğim

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

                            Orjinal yazı sahibi: Letsgolf
                            1300 kg Vectra C den sonra İnsignia ya 1500 kg olması için ne konulmuş olabilir?
                            sağlamlık

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?

                              Orjinal yazı sahibi: murat121
                              2003 yılında çıkmasına rağmen temiz bir vectra sokaktan geçsin çoğu insan dönüp bakar. Oysa 2003 model focus geçsin kimse tenezzül edip bakmaz bile. Gerçekten yüzü eskimeyen bir araç temiz bakıldığı zamanda gerek dış görüntü gerek iç tasarım yeni çıkan araçları aratmıyor. Tek şaşırdığım nokta aracın sert olması yorumlarda yumuşacak diye okudum diye hatırlıyorum sizin lastiklerden olabilir mi acaba. Özellikle elagance olanlara tam uzun yol aracı deniyordu.
                              ilk çıktığı yıllarda makam aracı olarak da kulllanılıyordu
                              hatta şu an bile 2007-2008 model olanları da kullanılmakda

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X