Merhabalar..
Forumda vectra c hakkında bazı paylaşımlar gördüm. Ve bende 9 yıldır vectra c kullanıcısı olarak tüm deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle C kasa vectra, bir çok kişi tarafından görüntüsünün kaba olduğu ve 1.6 100 hp güçsüz bir motora sahip olduğu konularda eleştirilse de, Türkiye piyasasında çok iyi bir yer edinmiştir. Keza; bu kasayı beğenmek yahut beğenmemek zevk meselesi olup, bana göre yollarda ki en asil arabalardan birtanesidir halen. Keskin hatlara sahip olup, ağır abi kıvamındadır. Günümüzde üretilen çoğu çin malı görünümlü arabaları beğenmiyorum pek.
Üretimine başlandığı yıllar Opel İsveçli üretici Saab bünyesindeydi ve ortak projeler üretiyordu. Keza; saab 9-3 ile aynı banttan çıkmış kaliteli bir araçtır. Boya kalınlığı da piyasada ki birçok araçtan daha kalındır.
MOTOR;
1.6 Atmosferik 100 hp bir motora sahip olan C kasa vectra, 1300 kg ağırlığı hareket ettirmekte hiç de zorlanmıyor. Evet; şehir içinde biraz hantal kalabilir, yakıt tüketimi biraz olsun artabilir ama düz yolda 3.vitesten sonra bu arabayı tutabilene aşkolsun. Vectra belki bir insignia olmayabilir ama kendi sınıfında ki 1.6 ATMOSFERİK motor araçlardan da geri kalmaz doğrusu. C kasa vectra'yı; gerek ivmelenme konusunda, gerek yol tutuş konusunda 1.6 passat, 1.6 mondeo, 1.6 laguna gibi ne olduğu belirsiz araçlarla kıyaslamam dahi..! Kaldı ki kilo bazında daha hafif olan kardeşi astradan dahi daha seri bir araçtır vectra. İçimizden bazı arkadaşlar "hadi canım sende, vectra, astradan nasıl daha serii olacak" diyebilirler! Arkadaşlar her iki aracın da motor hacmi ve gücü aynı olsa da, vectranın şanzuman oranlarıyla, astranın şanzuman oranları aynı değildir! Özellikle 3.vites şanzuman oranı vectra'da daha kısadır. Bu da vectra'nın daha hızlı ivmelenmesini sağlıyor.
- Bu arabanın çok fazla yağ yaktığını söylerler. Halbuki bu araba yağ yakmıyor. Yüksek ısıda çalışan bir motora sahip olduğu için 5000 km'de 1 lt yağ tüketiyor sadece. Zaten çogu araç 10.000 km'de bakıma giriyor. Bu sebeple gayet normal bence.
Benim aracım 1.6 100 hp, 2004 comfort paket. LPG yok. Şehir içi benzin 8.5 LT, Şehir dışı 5.5 Lt yakıt tüketiyor. Arabanın son hızı: düz ve rüzgarsız yolda 200 km/hız.
SÜSPANSİYON;
Araç çok sert. En ufak tümsekte, en ufak çukurda olan biten darbeyi içeri alıyor. Ancak sizde benim gibi yumuşak hamurlu "michelin" marka lastik seçerseniz, bu sıkıntıyı birazda olsa halletmiş olursunuz. Keza; Bir çok opelde kronik sorun olan kışın kasislerden geçerken ön takımlardan bir gıcırtı sesi gelir. Bunu dert etmeyin. Sorun: Viraj denge lastikleridir ve bu parça fiyatı sudan ucuzdur.
Aracın bir kusuru da; hız sabitleme tuşudur. Zamanla bu tuş işlevini yitiriyor ama sprey sıvı sıkarak tekrar etkin hale getirebiliyorsunuz.
Bir diger kusur; klima tuşu. Bu tuşu o kadar kalitesiz yapmışlar ki; klimayı 3. seviyeden kapatayım derken, birden 6. seviyeye çıkıyor. Bunun çözümü ise; klima tuşunun sökülerek tırnağının değişmesi gerekiyor.
- Aracın vites hizasında ki gümüş renk parçalar krom değil. Krom gönümlü plastiktir. Zamanla bu parçalarda soyulmalar meydana geliyor.
Evet. Gördüğünüz üzere yukarıda sıraladığım sorunlar eften püften sorunlar.
- Ayrıca C kasa vectra satın alacak arkadaşlara tavsiyem; kesinlikle elegance paket yerine, edition yada comfort paket tercih edin. Neticede vectra artık eski bir araba olduğundan dolayı yılların verdiği yorgunluktan dolayı bazı parçalar fazlasıyla arıza çıkarıyor. Yani ne kadar fazla özellik o kadar sorun demektir.
Son olarak; bu arabadan almayı düşünen arkadaşlar istedikleri soruyu yöneltebilirler. Cevaplarım memuniyetle.. Saygılar, sevgiler.
hızlı resim yükle
Forumda vectra c hakkında bazı paylaşımlar gördüm. Ve bende 9 yıldır vectra c kullanıcısı olarak tüm deneyimlerimi sizlerle paylaşmak istedim.
Öncelikle C kasa vectra, bir çok kişi tarafından görüntüsünün kaba olduğu ve 1.6 100 hp güçsüz bir motora sahip olduğu konularda eleştirilse de, Türkiye piyasasında çok iyi bir yer edinmiştir. Keza; bu kasayı beğenmek yahut beğenmemek zevk meselesi olup, bana göre yollarda ki en asil arabalardan birtanesidir halen. Keskin hatlara sahip olup, ağır abi kıvamındadır. Günümüzde üretilen çoğu çin malı görünümlü arabaları beğenmiyorum pek.
Üretimine başlandığı yıllar Opel İsveçli üretici Saab bünyesindeydi ve ortak projeler üretiyordu. Keza; saab 9-3 ile aynı banttan çıkmış kaliteli bir araçtır. Boya kalınlığı da piyasada ki birçok araçtan daha kalındır.
MOTOR;
1.6 Atmosferik 100 hp bir motora sahip olan C kasa vectra, 1300 kg ağırlığı hareket ettirmekte hiç de zorlanmıyor. Evet; şehir içinde biraz hantal kalabilir, yakıt tüketimi biraz olsun artabilir ama düz yolda 3.vitesten sonra bu arabayı tutabilene aşkolsun. Vectra belki bir insignia olmayabilir ama kendi sınıfında ki 1.6 ATMOSFERİK motor araçlardan da geri kalmaz doğrusu. C kasa vectra'yı; gerek ivmelenme konusunda, gerek yol tutuş konusunda 1.6 passat, 1.6 mondeo, 1.6 laguna gibi ne olduğu belirsiz araçlarla kıyaslamam dahi..! Kaldı ki kilo bazında daha hafif olan kardeşi astradan dahi daha seri bir araçtır vectra. İçimizden bazı arkadaşlar "hadi canım sende, vectra, astradan nasıl daha serii olacak" diyebilirler! Arkadaşlar her iki aracın da motor hacmi ve gücü aynı olsa da, vectranın şanzuman oranlarıyla, astranın şanzuman oranları aynı değildir! Özellikle 3.vites şanzuman oranı vectra'da daha kısadır. Bu da vectra'nın daha hızlı ivmelenmesini sağlıyor.
- Bu arabanın çok fazla yağ yaktığını söylerler. Halbuki bu araba yağ yakmıyor. Yüksek ısıda çalışan bir motora sahip olduğu için 5000 km'de 1 lt yağ tüketiyor sadece. Zaten çogu araç 10.000 km'de bakıma giriyor. Bu sebeple gayet normal bence.
Benim aracım 1.6 100 hp, 2004 comfort paket. LPG yok. Şehir içi benzin 8.5 LT, Şehir dışı 5.5 Lt yakıt tüketiyor. Arabanın son hızı: düz ve rüzgarsız yolda 200 km/hız.
SÜSPANSİYON;
Araç çok sert. En ufak tümsekte, en ufak çukurda olan biten darbeyi içeri alıyor. Ancak sizde benim gibi yumuşak hamurlu "michelin" marka lastik seçerseniz, bu sıkıntıyı birazda olsa halletmiş olursunuz. Keza; Bir çok opelde kronik sorun olan kışın kasislerden geçerken ön takımlardan bir gıcırtı sesi gelir. Bunu dert etmeyin. Sorun: Viraj denge lastikleridir ve bu parça fiyatı sudan ucuzdur.
Aracın bir kusuru da; hız sabitleme tuşudur. Zamanla bu tuş işlevini yitiriyor ama sprey sıvı sıkarak tekrar etkin hale getirebiliyorsunuz.
Bir diger kusur; klima tuşu. Bu tuşu o kadar kalitesiz yapmışlar ki; klimayı 3. seviyeden kapatayım derken, birden 6. seviyeye çıkıyor. Bunun çözümü ise; klima tuşunun sökülerek tırnağının değişmesi gerekiyor.
- Aracın vites hizasında ki gümüş renk parçalar krom değil. Krom gönümlü plastiktir. Zamanla bu parçalarda soyulmalar meydana geliyor.
Evet. Gördüğünüz üzere yukarıda sıraladığım sorunlar eften püften sorunlar.
- Ayrıca C kasa vectra satın alacak arkadaşlara tavsiyem; kesinlikle elegance paket yerine, edition yada comfort paket tercih edin. Neticede vectra artık eski bir araba olduğundan dolayı yılların verdiği yorgunluktan dolayı bazı parçalar fazlasıyla arıza çıkarıyor. Yani ne kadar fazla özellik o kadar sorun demektir.
Son olarak; bu arabadan almayı düşünen arkadaşlar istedikleri soruyu yöneltebilirler. Cevaplarım memuniyetle.. Saygılar, sevgiler.
hızlı resim yükle
Yorum