Ynt: C KASA VECTRA HAKKINDA MERAK EDİLENLER ?
Şimdi birincisi, tüm yazdıkları size muhalefet olsun diye yazmadım zaten, emin olabilirsiniz. Sadece araçla ilgili kendi izlenim ve görüşlerimi bildirdim ve bunu da yazının sonunda özellikle bildirdim zaten. Bunun haricinde ise herkesin görüşüne saygılıyımdır.
İkincisi, tasarım olarak Insignia Vecra B'nin gelişmişidir tabiki de. Ancak hepsinin de kendi özgünlüklerini ayrı ayrı koruduklarını da söyledim o yazıda. Başka bir örnek daha vereyim hatta.
Vectra B kasa 1. seride sis farları yine dikdörtgen kesimdir. B kasa 2. seride ise yuvarlaktır. Insignia 1. seride de aynı şekilde dikdörtgenimsi olup yeni seri makyajlısında yuvarlaktır. Yani Alman mühendisler, her bir kasa tipinde özgünlükten asla ödün vermeden yani neredeyse ilk bakışta tamamen farklı görünen arabalr tasarlamışlar ancak bu şekilde önceki kasaları geliştirerek bubu yapmışlar. Yani sonuç olarak öyle ya da böyle her bir kasa tipinin kendi özgünlüğü var. Hem de fazlasıyla var.
Bunun haricinde Insignia, kadar değilse bile Vectra B gayet iyi yol tutuyordu, merak etmeyin siz orasını. Vectra B 2.0 CD 136 hp'ye 6 sene bindik biz. Aydın otobanında 270'e vurduk araba hayvan gibi viraj alıyor. Bu bizim bizzat yaşadığımız deneyimdir. İster inanırsınız, ister inanmazsınız. Orası size kalmış. Vectra C 1.6 100 PS'lik atmosferik ise onun kadar yol tutmayıp ahım şahım güven de vermiyor zaten. 2.0 T Elegance ise muhakkak daha iyidir ama Insignia 1.6 T Cosmo kadar olacağını sanmıyorum açıkçası. Tabi, bu benim görüşüm.
Bununla birlikte merak etmeyin, benim Vectra GTS 3.2 V6 'dan da Vectra OPC'den de haberim var. Hatta, 3.2 GTS'i bile almayı düşündüm bir ara Insignia alırken. Siz yormayın kafanızı orasına bence.
Ha, gelelim Vectra B 136 PS ile E36 320i'ye. E36 320i'ler sıralı 6 silindir olup atmosferiktir ve 150 hp'dir. Siz internetteki, öyle 2. vitese kadar falan değil baya yardırma videolarını izleyin bakalım. 2.0 136 PS Vectra B mi daha iyi 320i mi görün. Zaten ikisini de 0-100'ü aynı 9,9 sn. İkisinin de Top speed'leri ise 215 km/h. Bunlar fabrika verileri ve doğru olanlar bunlar. Birisi 6 silindir diye düzde ve rüzgarsız havada bile 220'yi 230'u öldürseniz görmez. Rüyanızda bile göremezsiniz. Matematiğe, fiziğe aykırı zaten. Makina Mühendisi olarak gülerim sizin Vectra B 3. vitesten sonra 320i'yi göremez demenize Ayrıca kuzenim, daha 4 yıl önce sattı 93 model E36 320i. Hiç de öyle of bu neymiş ya diyecek cinsten gitmiyordu araba. Onun arabası da temizdi ve stoktu zaten. Motoru çok temizdi hem de. Şunu söyleyeyim size, E36 3 serisinin tahrik sistemi BMW mühensiliği olmasına rağmen hiç de sanıldığı gibi çok iyi falan değildir. Motor her ne kadar verimsizlik abidesi olsa da oldukça güçlüdür hatta canavardır 320i'de ama tahrikte maalesef kayıplar fazla. Ekstadan şunu söyleyeyim bir de, 320i'lerin performansı 96-98 model arası kısmen daha iyi olabilir tabi. Yani biraz geliştirilmiş olabilir o aralıkta. Kaldı ki öyle olsa bile, Vectra B GT'yi yine de geçemez muhtemelen 320i. Hele kuzenimin sattığı 93 model 320i öldürsen yanına yaklaşamaz Vecta B GT'nin. Hatta Vectra A GT'yi falan da geçemez Allah bilir.
2.5 V6 Vectra B Sport ise E36 325i'nin paralelidir. Hatta orijinal i modlusu falan E36 328i'ye kafa tutarbilir.
Siz Vectra C sert araba diyorsunuz ama kusura bakmayın yeterince yumuşak bir araba 1.6 100PS'lik olan. Vectra C'lerin tüm serileri genel olarak daha yumuşak. Insignia ondan 10 kat daha sert de tabi o, çok iyi yol tutsun ve özellikle sürücüsüne sportifliği iyice hissettirsin diye öyle tasarlanmış. Bazen otobanda durduk yere tahrik olup gaza basıyorum bendeki Insignia ile. Neyse, tabi siz 2002-2003 model Ford Focus'un yumuşaklığını isterseniz onu Vectra C'de bulamazsınız tabi. De, o model hatta 2006-2007 model Focuslar, 160'tan sonra iyice havalanmaya başlıyor ve tırsıyorsunuz arabanın içinde. Bu da yine kuzenimdeki 2006 model Focus'tan edindiğim deneyimdir bu arada. Bu arada, polemiğe girelim diye Focus'u örnek vermedim. Focus da kendi segementinde iyi arabalardandır ve sevdiğim bir arabadır. Vectra C'nin segmentindeki o dönemde üretilen diğer marka muadil araçların bazlarından daha sert olabilir tabi. Söylediğiniz buysa, buna bir şey diyememe tabiki de.
Tüm tecrübelerime ve bilgi birikimime dayanarak söylüyorum ki Opel ile Volkswagen eskiden olduğu gibi hala da tam muadildir. BMW ise M5 M6'yı 535dXdrive'ı veya 7 serisini saymazsanız bu ikisinden biraz daha iyi bir arabadır genel olarak. Mercedes ise BMW'den biraz daha iyidir. Yani Mercedes harbiden arabadır. Audi ise Mercedes'ten kısmen daha iyidir genel olarak. En azından, son 6-7 yıldır öyle. Adamlar baya segment yükselttiler. Bu son yaptığım karşılaştırma tamamen kendi görüşümdür.
Opel mükemmel bir otomobil üreticisi değil zaten. Volswagen de aynı BMW de aynı şekilde. Hiçbirisi istisnalar bazı haricinde mükemmel otomobiller üretmiyor bana göre.
Herkesin görüşüne son derece saygılıyımdır. Tabi en azından saçmalamadığı sürece.
Saygılarımla.
Orjinal yazı sahibi: edizen
İkincisi, tasarım olarak Insignia Vecra B'nin gelişmişidir tabiki de. Ancak hepsinin de kendi özgünlüklerini ayrı ayrı koruduklarını da söyledim o yazıda. Başka bir örnek daha vereyim hatta.
Vectra B kasa 1. seride sis farları yine dikdörtgen kesimdir. B kasa 2. seride ise yuvarlaktır. Insignia 1. seride de aynı şekilde dikdörtgenimsi olup yeni seri makyajlısında yuvarlaktır. Yani Alman mühendisler, her bir kasa tipinde özgünlükten asla ödün vermeden yani neredeyse ilk bakışta tamamen farklı görünen arabalr tasarlamışlar ancak bu şekilde önceki kasaları geliştirerek bubu yapmışlar. Yani sonuç olarak öyle ya da böyle her bir kasa tipinin kendi özgünlüğü var. Hem de fazlasıyla var.
Bunun haricinde Insignia, kadar değilse bile Vectra B gayet iyi yol tutuyordu, merak etmeyin siz orasını. Vectra B 2.0 CD 136 hp'ye 6 sene bindik biz. Aydın otobanında 270'e vurduk araba hayvan gibi viraj alıyor. Bu bizim bizzat yaşadığımız deneyimdir. İster inanırsınız, ister inanmazsınız. Orası size kalmış. Vectra C 1.6 100 PS'lik atmosferik ise onun kadar yol tutmayıp ahım şahım güven de vermiyor zaten. 2.0 T Elegance ise muhakkak daha iyidir ama Insignia 1.6 T Cosmo kadar olacağını sanmıyorum açıkçası. Tabi, bu benim görüşüm.
Bununla birlikte merak etmeyin, benim Vectra GTS 3.2 V6 'dan da Vectra OPC'den de haberim var. Hatta, 3.2 GTS'i bile almayı düşündüm bir ara Insignia alırken. Siz yormayın kafanızı orasına bence.
Ha, gelelim Vectra B 136 PS ile E36 320i'ye. E36 320i'ler sıralı 6 silindir olup atmosferiktir ve 150 hp'dir. Siz internetteki, öyle 2. vitese kadar falan değil baya yardırma videolarını izleyin bakalım. 2.0 136 PS Vectra B mi daha iyi 320i mi görün. Zaten ikisini de 0-100'ü aynı 9,9 sn. İkisinin de Top speed'leri ise 215 km/h. Bunlar fabrika verileri ve doğru olanlar bunlar. Birisi 6 silindir diye düzde ve rüzgarsız havada bile 220'yi 230'u öldürseniz görmez. Rüyanızda bile göremezsiniz. Matematiğe, fiziğe aykırı zaten. Makina Mühendisi olarak gülerim sizin Vectra B 3. vitesten sonra 320i'yi göremez demenize Ayrıca kuzenim, daha 4 yıl önce sattı 93 model E36 320i. Hiç de öyle of bu neymiş ya diyecek cinsten gitmiyordu araba. Onun arabası da temizdi ve stoktu zaten. Motoru çok temizdi hem de. Şunu söyleyeyim size, E36 3 serisinin tahrik sistemi BMW mühensiliği olmasına rağmen hiç de sanıldığı gibi çok iyi falan değildir. Motor her ne kadar verimsizlik abidesi olsa da oldukça güçlüdür hatta canavardır 320i'de ama tahrikte maalesef kayıplar fazla. Ekstadan şunu söyleyeyim bir de, 320i'lerin performansı 96-98 model arası kısmen daha iyi olabilir tabi. Yani biraz geliştirilmiş olabilir o aralıkta. Kaldı ki öyle olsa bile, Vectra B GT'yi yine de geçemez muhtemelen 320i. Hele kuzenimin sattığı 93 model 320i öldürsen yanına yaklaşamaz Vecta B GT'nin. Hatta Vectra A GT'yi falan da geçemez Allah bilir.
2.5 V6 Vectra B Sport ise E36 325i'nin paralelidir. Hatta orijinal i modlusu falan E36 328i'ye kafa tutarbilir.
Siz Vectra C sert araba diyorsunuz ama kusura bakmayın yeterince yumuşak bir araba 1.6 100PS'lik olan. Vectra C'lerin tüm serileri genel olarak daha yumuşak. Insignia ondan 10 kat daha sert de tabi o, çok iyi yol tutsun ve özellikle sürücüsüne sportifliği iyice hissettirsin diye öyle tasarlanmış. Bazen otobanda durduk yere tahrik olup gaza basıyorum bendeki Insignia ile. Neyse, tabi siz 2002-2003 model Ford Focus'un yumuşaklığını isterseniz onu Vectra C'de bulamazsınız tabi. De, o model hatta 2006-2007 model Focuslar, 160'tan sonra iyice havalanmaya başlıyor ve tırsıyorsunuz arabanın içinde. Bu da yine kuzenimdeki 2006 model Focus'tan edindiğim deneyimdir bu arada. Bu arada, polemiğe girelim diye Focus'u örnek vermedim. Focus da kendi segementinde iyi arabalardandır ve sevdiğim bir arabadır. Vectra C'nin segmentindeki o dönemde üretilen diğer marka muadil araçların bazlarından daha sert olabilir tabi. Söylediğiniz buysa, buna bir şey diyememe tabiki de.
Tüm tecrübelerime ve bilgi birikimime dayanarak söylüyorum ki Opel ile Volkswagen eskiden olduğu gibi hala da tam muadildir. BMW ise M5 M6'yı 535dXdrive'ı veya 7 serisini saymazsanız bu ikisinden biraz daha iyi bir arabadır genel olarak. Mercedes ise BMW'den biraz daha iyidir. Yani Mercedes harbiden arabadır. Audi ise Mercedes'ten kısmen daha iyidir genel olarak. En azından, son 6-7 yıldır öyle. Adamlar baya segment yükselttiler. Bu son yaptığım karşılaştırma tamamen kendi görüşümdür.
Opel mükemmel bir otomobil üreticisi değil zaten. Volswagen de aynı BMW de aynı şekilde. Hiçbirisi istisnalar bazı haricinde mükemmel otomobiller üretmiyor bana göre.
Herkesin görüşüne son derece saygılıyımdır. Tabi en azından saçmalamadığı sürece.
Saygılarımla.
Yorum