Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Malatya-istanbul yolu hakkında

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Malatya-istanbul yolu hakkında

    Abilerim kardeşlerim salı günü insigniam ile malatya'dan istanbula gideceğim. Benim için yapacağım en uzun yolculuk olucak. Size sorum şu nelere dikkat etmeliyim uzun yolda ve kaça sabitlemeliyim hızımı. Ayrıca önerilerinize açığım. Teşekkür ederim.

  • #2
    Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

    Her 3 saatte bir en az 15 dk dinlen güvendiğin yedek şoförün varsa da 6 saatte bir değişin

    Aracının bir sıkıntısı yok ise bir şeyleri kurcalama özellikle motor suyu için kullanılan tankın kapağını açma

    ekonomik gelmek istiyorsan aracı 120 sabitle bak keyfine

    Aracında koltuklar ve bagajın dolu ise lastik basınçlarını değiştir

    önleri 36 arkaları 40 yap ekonomi sağlar şartlar normale döndüğünde basınçları normale çekmeyi unutma

    Şimdiden hayırlı yolculuklar



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

      Orjinal yazı sahibi: FacomX
      Her 3 saatte bir en az 15 dk dinlen güvendiğin yedek şoförün varsa da 6 saatte bir değişin

      Aracının bir sıkıntısı yok ise bir şeyleri kurcalama özellikle motor suyu için kullanılan tankın kapağını açma

      ekonomik gelmek istiyorsan aracı 120 sabitle bak keyfine

      Aracında koltuklar ve bagajın dolu ise lastik basınçlarını değiştir

      önleri 36 arkaları 40 yap ekonomi sağlar şartlar normale döndüğünde basınçları normale çekmeyi unutma

      Şimdiden hayırlı yolculuklar
      Alıntı: ''önleri 36 arkaları 40 yap ekonomi sağlar şartlar normale döndüğünde basınçları normale çekmeyi unutma''
      Bir hata olabilir mi ağabey ?
      https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

      ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

      Yorum


      • #4
        Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

        Tolga hatali gibi gozuksede ekonomi saglar

        Benim daha onceki aracimda onler 38 arka 42-44 yapin diyordu lastikciye gittigimde senin gibi soruyorlardi

        Olaya bagajdaki yuk ve arka koltuklarin dolu olmasi arka tarfi yere dogru bastirir bu sebepten on taraf yukari dogru yukselir bu aracin aerodinamic yapisini olumsuz etkiler ve onden ceker olan araclarimizin yere tutunmasi azalir



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

          Motor yağını kontrol et. Veya ettirt.
          Motor suyunu gözle dışarından seviyesine bak. Veya baktırt.
          Rot kaçıklığı veya titreme varsa rot-balans'çıya uğra.
          Dahada ekonomik gitmek istersen 105-110
          Değişimi kısa zaman içinde olmadıysa Hava filtresini bi temizlet. Faydası olur.

          Ben biraz daha ileri gidiyorum bu konularda. Bilgisayara bağlayıp aracın değerlerini inceliyordum. Yolda belde bir sorun olacak ihtimali varsa bu çoğu zaman önceden belirti veriyor. Ayrıca, Turbo borusu, hava filtre borusu, Boğaz kelebeği borusu kelepçelerini yoklarım. Bu benim pimpirikliliğimdir
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #6
            Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

            Fatih abi teşekkür ederim dediğini deniyicem. Tüketim değerlerini burda paylaşmayı düşünüyorum fotoğraflar ile...

            Yorum


            • #7
              Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

              Orjinal yazı sahibi: aton1981
              Motor yağını kontrol et. Veya ettirt.
              Motor suyunu gözle dışarından seviyesine bak. Veya baktırt.
              Rot kaçıklığı veya titreme varsa rot-balans'çıya uğra.
              Dahada ekonomik gitmek istersen 105-110
              Değişimi kısa zaman içinde olmadıysa Hava filtresini bi temizlet. Faydası olur.

              Ben biraz daha ileri gidiyorum bu konularda. Bilgisayara bağlayıp aracın değerlerini inceliyordum. Yolda belde bir sorun olacak ihtimali varsa bu çoğu zaman önceden belirti veriyor. Ayrıca, Turbo borusu, hava filtre borusu, Boğaz kelebeği borusu kelepçelerini yoklarım. Bu benim pimpirikliliğimdir
              tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim. Siz baya aşmışsınız

              Yorum


              • #8
                Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

                Bu arada bir iki tane görsel buldum internette faydalı olacağını düşündüm

                Araç özelliklerine göre değerler değişebilir



                Birazda genel kültür yapalım

                1 bar 1 mm²'lik bir yüzeye 0,1N kuvvetin dikey olarak etkimesi sonucu meydana gelen basınçtır.

                1 psi (pounds per square inch) 1 inch²'lik bir yüzeye 1 pound kuvvetin dikey olarak etkimesi sonucu meydana gelen basınçtır Angloamerikan ölçüm sisteminin işgüzarlığıdır).

                Bar ilk tanımlanan basınç ölçüm birimi olan Pascal'den türetilmiştir ve 1 bar 105 Pascal'e tekabül eder. 1 bar aynı zamanda yaklaşık olarak deniz seviyesindeki atmosferik basınca eşdeğerdir.

                1 bar = 14.5 psi

                1 psi = 0.07 bar (kabaca)



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

                  Orjinal yazı sahibi: Hasan Parlar
                  Fatih abi teşekkür ederim dediğini deniyicem. Tüketim değerlerini burda paylaşmayı düşünüyorum fotoğraflar ile...
                  Hayırlı yolculuklar Allahım kaza bela vermesin.



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

                    şimdiden hayırlı yolculuklar

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

                      Orjinal yazı sahibi: FacomX
                      Bu arada bir iki tane görsel buldum internette faydalı olacağını düşündüm

                      Araç özelliklerine göre değerler değişebilir



                      Birazda genel kültür yapalım

                      1 bar 1 mm²'lik bir yüzeye 0,1N kuvvetin dikey olarak etkimesi sonucu meydana gelen basınçtır.

                      1 psi (pounds per square inch) 1 inch²'lik bir yüzeye 1 pound kuvvetin dikey olarak etkimesi sonucu meydana gelen basınçtır Angloamerikan ölçüm sisteminin işgüzarlığıdır).

                      Bar ilk tanımlanan basınç ölçüm birimi olan Pascal'den türetilmiştir ve 1 bar 105 Pascal'e tekabül eder. 1 bar aynı zamanda yaklaşık olarak deniz seviyesindeki atmosferik basınca eşdeğerdir.

                      1 bar = 14.5 psi

                      1 psi = 0.07 bar (kabaca)
                      Fatih ağabey bilgi için çok teşekkür ederim.Bir ekleme yapmak isterim.Tablon 160km/h ile sınırlandırılmış.Dolayısıyla yüksek hızlarda lastikte ısı artacağından;
                      (Alıntı:Lastik basıncı ayrıca hava sıcaklığına bağlı olarak da değişebilmektedir. Hava gazdır, bu yüzden ısındıkça genleşir ve soğudukça hacmi azalmaktadır. Sıcaklık ile basıncın değişimi konusundaki genel kanı, her 10 derecede basıncın 0,1 bar kadar değişiklik gösterdiği yönündedir. )parentez içindeki ifadenin özü,lastikteki ısı 3 birim değişirse 4,35 PSI lastik basıncı artacaktır.Buda yüksek hızlarda patlamaya hazır bir balon gibi düşünülebilir.Viyadük demirlerinden hızla geçerken lastikler gümleyebilir.
                      Sonuç:Yüklü araçla,maksimum lastiklere hava bastığınızda yüksek sürat (yaz sıcağında özellikle) kesinlikle yapmayın.
                      https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

                      ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

                        Gereken tüm uyarılar yapılmış zaten Allah yolunu acık etsin kardeşim...

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

                          Rahat ol Hasan kardeşim. Sağ salim git gel.
                          Uykunu mutlaka iyi al. Sabah erken çık. Kafanı ona buna takma, yolda kimseye uyma. Sık sık dinlen, havalar sıcak elini yüzünü yıkayıp serinle. Acele etme zaten uzun yol keyifli oluyor. Allah'a emanet, hayırlı yolculuklar.

                          2011 1.6 T Cosmo Sports Tourer

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

                            Orjinal yazı sahibi: denz
                            Rahat ol Hasan kardeşim. Sağ salim git gel.
                            Uykunu mutlaka iyi al. Sabah erken çık. Kafanı ona buna takma, yolda kimseye uyma. Sık sık dinlen, havalar sıcak elini yüzünü yıkayıp serinle. Acele etme zaten uzun yol keyifli oluyor. Allah'a emanet, hayırlı yolculuklar.
                            Sağol deniz abicim hayırlısıyla gidicem.

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Malatya-istanbul yolu hakkında

                              Kayseri-Malatya arası oldukça virajlı, inişli çıkışlıdır ve bazı noktalar insanı çok yanıltır. Yol düz diye gaz verirsin, oysa yol eğimli olduğu araba bayağı hızlanabilir. O güzergahta yol yapım çalışmaları bayağı azaldı artık, eskiden hep mucurlu olurdu, bazı kısımlarda yine olabilir. Darende-Gürün tarafları (yolun sonlarına doğru) en sıkıntılı kısım. O bölgeye girmeden dinlenmek lazım.
                              ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X